مدیریت شهرت آنلاین می تواند چالش برانگیز باشد. شما باید با الگوریتم های همیشه در حال تغییر گوگل و نتایج غنی همراه باشید مردم هم می پرسند جعبه

این ویژگی Google SERP که با نام PAA نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در شهرت آنلاین یک برند دارد. اولین برداشت مشتری بالقوه از شرکت شما را می توان به راحتی بر اساس احساسات سوالات و پاسخ های ارائه شده توسط PAA تغییر داد.

در طول سال گذشته، من و تیمم در حال مطالعه و آزمایش روش‌های جدیدتر برای تأثیرگذاری بر قطعه PAA بوده‌ایم. ما اخیراً برای مشتری در صنعت خدمات آموزشی که با یک نکته منفی دست و پنجه نرم می کند، موفقیت کسب کرده ایم مردم هم می پرسند سوال در مورد یکی از محصولات آنها

با آزمایش تاکتیک‌های ORM و SEO، PAA منفی را دریافت کردیم و از گوگل خواستیم که یک پاسخ مثبت جدید از صفحه پرسش‌های متداول مشتری‌مان بگیرد.

این مقاله یافته هایی را به اشتراک می گذارد که می تواند به سایر برندهایی که با نتایج منفی PAA دست و پنجه نرم می کنند کمک کند.

اما ابتدا، اجازه دهید به سرعت نحوه عملکرد گوگل را بررسی کنیم مردم هم می پرسند این ویژگی می تواند بر شهرت آنلاین شما تأثیر بگذارد.

گوگل چیست مردم هم می پرسند?

مردم هم می پرسند یک ویژگی پویا در نتایج جستجوی گوگل است که اطلاعات بیشتری در مورد درخواست اولیه کاربر ارائه می دهد.

این ویژگی سبک پرسش و پاسخ معمولاً 2-4 سؤال اضافی را ارائه می دهد. هنگامی که روی آن کلیک می‌کنید، یک قطعه پاسخ پایین می‌آید و به صفحه وبی پیوند می‌خورد که Google آن پاسخ را از آن دریافت کرده است.

نمونه ای از الف "مردم هم می پرسند" جعبه در SERP های گوگل
نمونه ای از جعبه پرسش مردم نیز در SERP های گوگل
آ
افراد همچنین هنگام کلیک کردن سؤال می پرسند

به طور معمول، همانطور که در بالا نشان داده شده است، گوگل برجسته ترین اطلاعات قطعه را با متن پررنگ برجسته می کند.

در حالی که Google به صراحت فاکتورهایی را که الگوریتم برای PAA استفاده می‌کند فاش نکرده است، ما گمان می‌کنیم که آنها مشابه عوامل رتبه‌بندی جستجوی آن هستند که شامل ارتباط، تازگی، کیفیت، معتبر بودن و موارد دیگر می‌شود.

می توان مردم هم می پرسند روی شهرت من تاثیر بگذارد؟

کاملا.

PAA معمولاً در بین 2 تا 5 نتیجه برتر در صفحه 1 SERP های گوگل قرار می گیرد، به این معنی که احتمال زیادی وجود دارد که کاربری که در حال تحقیق در مورد شرکت شما است، آن را ببیند.

حتی با داشتن یک وب سایت عالی و سایر محتوای با رتبه بالا و مثبت در صفحه، داشتن PAA منفی می تواند اعتبار آنلاین شما را ایجاد کند یا از بین ببرد.

برای مثال خطوط هوایی Frontier را در نظر بگیرید. نتایج جستجوی آنها از نظر احساسات مثبت به نظر می رسد، که شامل وب سایت، صفحات اجتماعی و سایر محتوای متعلق به آنها است. با این حال، PAA آنها داستان متفاوتی را بیان می کند.

خطوط هوایی مرزی - مردم نیز جعبه را می پرسند

پرسش‌های PAA مربوط به قابلیت اطمینان، رتبه‌بندی و لغو مکرر می‌تواند به سرعت برای کاربرانی که در حال تحقیق درباره خطوط هوایی هستند، علامت قرمز ایجاد کند و آنها را به این سوال وادار کند که آیا این بهترین انتخاب است یا خیر.

سوالات تحریک آمیز مانند این نیز بیشتر توجه کاربر را به خود جلب می کند. کنجکاوی باعث می شود که آنها به پاسخ ها نگاه کنند.

بیایید نگاهی به «نقطه‌بندی خطوط هوایی فرانتیر» بیندازیم؟

PAA - خطوط هوایی Frontier چگونه رتبه بندی می شود

داشتن رتبه بندی 2.5 و 2 ستاره خوب نیست. دیدن اعدادی از این دست می تواند باعث شود کاربر کیفیت و ایمنی خطوط هوایی را زیر سوال ببرد.

حتی اگر سایر سایت‌های بررسی رتبه‌بندی بالاتری داشته باشند، این نتیجه می‌تواند بذر تردید را در کاربر ایجاد کند و در عوض ممکن است به یکی از رقبای Frontier مراجعه کند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چگونه از نتیجه منفی PAA خلاص شوم؟

بسیاری از تاکتیک های ORM و SEO را می توان برای اصلاح نتایج منفی PAA استفاده کرد.

رویکرد فعلی ما این است که سعی کنیم با بهینه‌سازی بخشی از محتوای متعلق به Google، آن نتیجه منفی PAA را به دست آوریم تا پاسخ خود را از آن استخراج کند، و پاسخ منفی فعلی را با پاسخ مثبت جایگزین کنیم.

آنچه در ادامه می‌آید مراحلی است که ما برای کمک به مشتری خود با نتیجه منفی PAA انجام دادیم.

مشکل

مشتری ما با شهرت آنلاین خود به دلیل PAA منفی که به طور مکرر درست در زیر وب سایت آنها هنگام جستجوی کلمه کلیدی اصلی خود ظاهر می شد، با مشکل مواجه شد.

خود سوال PAA ذاتا منفی نبود. با این حال، گوگل پاسخ را از یک پست وبلاگ منفی که در مورد محصول مشتری صحبت می کرد، گرفت.

این امر تجارت مشتری ما را تهدید می‌کند، زیرا کاربرانی که این PAA منفی را می‌بینند ممکن است از محصول یا سایر خدمات مشتری ما دور شوند.

رویکرد

استراتژی اولیه ORM ما این بود که سعی کنیم آن PAA منفی را با ترویج PAAهای مثبت که در پایین تر از آن قرار دارند، از بین ببریم.

این به عنوان یک تعمیر موقت کار کرد. با این حال، با الگوریتم پویا گوگل، شاهد بازگشت منفی PAA بودیم.

با درک اینکه این PAA اینجاست که بماند، حرکت بعدی ما تلاش برای گرفتن PAA و جایگزینی پاسخ منفی با یک پاسخ مثبت مرتبط با وب سایت مشتری ما بود.

ارزیابی محتوا

ما با ارزیابی اینکه آیا محتوایی که می‌خواهیم Google پاسخ خود را از آن دریافت کند، از قبل وجود دارد یا خیر، شروع می‌کنیم. اگر نه، ما باید آن قطعه محتوا را ایجاد کنیم و تصمیم بگیریم که کجا و چگونه باید منتشر شود.

اگر محتوا وجود داشته باشد اما در حال حاضر به عنوان پاسخ PAA وارد نشده است، صفحه را بررسی می کنیم و می بینیم که کجا می توانیم بهینه سازی و به روز رسانی انجام دهیم.

در مورد مشتری ما، آنها قبلاً یک صفحه سؤالات متداول در وب سایت خود داشتند تا بتوانیم با آن کار کنیم. ما صفحه پرسش و پاسخ را انتخاب کردیم زیرا ساختار آن با فرمت پرسش و پاسخ PAA مطابقت داشت.

در مرحله بعد، به محتوای صفحه موجود نگاه می کنیم تا ببینیم به چه بهینه سازی هایی نیاز است. از طریق تحقیق در مورد سایر پرسش‌ها و پاسخ‌های PAA، متوجه شده‌ایم که پاسخ PAA اغلب با عبارت سؤال PAA مطابقت دارد.

این مثال را در نظر بگیرید:

PAA - بستنی

در بالا می بینید که پاسخ «بستنی توسط اختراع شد چین“از همان ساختار سوال پیروی می کند”جایی که آیا اولین بار بستنی اختراع شد؟

در اینجا دو عنصر کلیدی وجود دارد:

  • PAA مکان (“کجا”) را می پرسد و پاسخ مستقیماً آن اطلاعات را ارائه می دهد (“چین”).
  • هر دو سوال و پاسخ از کلیدواژه های اصلی “بستنی” و “اختراع شده” استفاده می کنند – و به همان ترتیب.

این نکات را هنگام نوشتن مطالب خود در نظر داشته باشید. ممکن است هنگام خزیدن صفحه شما به Googlebot کمک کند تا ارتباط بین محتوای صفحه و هر PAA مرتبط را ببیند.

قالب صفحه و ارزیابی طرحواره

هنگامی که فهمیدیم محتوای صفحه مورد نظر باید با PAA هدف مطابقت داشته باشد، صفحه سؤالات متداول مشتری خود را بررسی کردیم و متوجه اختلافات بین عبارت سؤال PAA و عبارت صفحه سؤالات متداول شدیم.

سوال PAA هدف ما این بود: “When was [product] اختراع شد؟» بنابراین عنوان بخش پرسش و پاسخ هدف خود را در صفحه پرسش‌های متداول به‌روزرسانی کردیم تا با متن سؤال PAA مطابقت داشته باشد.

همچنین مطمئن شدیم که عنوان به جای متن ساده، یک H3 باشد تا Google بتواند سلسله مراتب محتوای صفحه پرسش‌های متداول را بهتر درک کند.

سپس، اولین جمله از متن پاسخ را به روز کردیم تا بگوییم:[Product] در سال 2011 اختراع شد…”

این کاملاً منعکس کننده سؤال PAA هدف ما بود و به ما شانس بیشتری برای گرفتن آن با محتوای خود داد.

از آنجایی که ما متن را در صفحه پرسش‌های متداول به‌روزرسانی کردیم، می‌خواستیم کد صفحه را ارزیابی کنیم تا بررسی کنیم که آیا طرحی قبلاً پیاده‌سازی شده است یا نیاز به به‌روزرسانی دارد.

برای صفحه پرسش‌های متداول، پیاده‌سازی را توصیه می‌کنیم سوالات متداول طرحواره نوع صفحه به کد و اطمینان حاصل کنید که متن در کد دقیقاً با متن صفحه مطابقت دارد.

این از هرگونه سردرگمی برای خزنده ها جلوگیری می کند و به تأکید بر قابلیت اطمینان و کیفیت محتوای صفحه شما کمک می کند.

خوشبختانه، مشتری ما قبلاً این نوع طرحواره را پیاده‌سازی کرده بود، بنابراین فقط باید متن طرحواره را برای مطابقت با متن جدید روی صفحه به‌روزرسانی می‌کردیم.

استراتژی های تعامل و ارتقاء

در نهایت، صفحه پرسش‌های متداول مشتری را با تاکتیک‌های ORM، از جمله بهبود در نرخ کلیک (CTR)، ایجاد پیوند، و اشتراک‌گذاری اجتماعی هدف قرار دادیم. هدف ما ارسال سیگنال به گوگل و نشان دادن این بود که کاربران به صفحه علاقه مند هستند، محتوا را ارزشمند می دانند و می خواهند محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند.

هنگامی که به بهبود CTR برای صفحه پرسش‌های متداول نگاه می‌کنید، باید حجم جستجوی ماهانه درخواست خود (MSV) و CTR ماهانه URL مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

نسبت به MSV و اعداد CTR ماهانه بمانید، در غیر این صورت ممکن است Google تلاش‌های تعامل شما را به‌عنوان هرزنامه ببیند، که می‌تواند به شانس شما برای رتبه‌بندی بالاتر در SERP ها آسیب برساند.

داده های CTR و MSV را می توان با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs و Google Keyword Planner پیدا کرد.

ساخت لینک نیز باید عمدی باشد، زیرا گوگل می خواهد کیفیت را به جای کمیت در بک لینک ها ببیند. ناشران و سایر سایت‌های شخص ثالث را در همان زمینه مشتری پیدا کنید و با آنها برای نوشتن محتوایی که مشتری را ذکر می‌کند، با کلمات کلیدی هدف به‌عنوان متن لنگر برای پیوندهای انتخابی همکاری کنید.

در مورد مشتری ما، 8 ناشر پیدا کردیم که محتوای آنها بر موضوعات آموزشی و تربیتی متمرکز بود. ما متن دقیق لنگر را در اختیار آنها قرار دادیم و نشانی‌های اینترنتی را که می‌خواستیم استفاده کنند، ارائه کردیم.

برای URL های هدف خود، صفحه پرسش های متداول و صفحه اطلاعات را برای محصول مشتری که در PAA ذکر شده در PAA انتخاب کردیم.

بسیاری از استراتژی های اشتراک گذاری اجتماعی می توانند تعامل را با صفحه هدف شما افزایش دهند.

اگر شرکت شما با افراد تأثیرگذار ارتباط دارد، می‌توانید صفحه پرسش‌های متداول و سایر URLهای هدف را برای آنها ارسال کنید و از آنها بخواهید که آنها را به همراه هشتگ‌ها و کلمات کلیدی مرتبط در رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

همچنین می توانید دوستان، اعضای خانواده و دنبال کنندگان را تشویق کنید تا در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

حتما با این تاکتیک از مشوق ها دوری کنید. شما نمی خواهید به نظر برسید که در حال «خریدن» سهام هستید. ما در اینجا به دنبال تعامل واقعی هستیم!

علاوه بر این، اگر URL های مورد نظر دارای بخش نظر یا هر ویژگی تعاملی دیگری هستند، می توانید دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود را تشویق کنید که نظرات خود را بگذارند یا با صفحه هدف تعامل داشته باشند.

ما از چندین تاکتیک اشتراک‌گذاری اجتماعی برای مشتری خود استفاده کردیم تا به افزایش تعامل صفحه پرسش‌های متداول کمک کنیم.

نتایج

چند هفته پس از اجرای این تاکتیک‌های ORM و SEO، سؤال PAA به‌روزرسانی شد تا پاسخ آن را از بخش دقیق صفحه سؤالات متداول مشتری ما بگیرد.

پرسش و پاسخ PAA نسبتاً ثابت است. ما به طور مداوم صفحه سؤالات متداول را هدف قرار می دهیم تا جایگاه آن را در PAA محکم کنیم.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *