چگونه ابزار جدید Google تجربه مشتری را بهبود می بخشد؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

در ماه‌های اخیر متخصصان سئو تلاش کرده‌اند تأثیرات ورود انبوه ابزارهای هوش مصنوعی، مانند بسیاری از دستیاران نویسنده هوش مصنوعی (مثلاً Lex و ChatGPT) را درک کنند و این که چگونه زندگی آنها تحت تأثیر این موضوع قرار خواهد گرفت. آنها باید با در نظر گرفتن تمام مزایای این ابزارهای هوش مصنوعی، استراتژی ها را بازنگری کنند، اما اطمینان حاصل کنند که تجربیات انسانی را حفظ می کنند.

و اگر این برای نگرانی کافی نبود، خوب… این موارد بیشتر در راه است: Google Cloud به تازگی ویژگی های جدیدی را نیز بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به عنوان فعال کننده وب سایت های خرده فروشی راه اندازی کرده است.

این مجموعه از ویژگی ها نام داردهوش مصنوعی Discovery برای خرده فروشی“، و در نظر گرفته شده است تا سایت های تجارت الکترونیک را قادر سازد تا تجربه شخصی تری را در نتایج جستجو و توصیه های Google در داخل دارایی های خود ارائه دهند. هدف اصلی این راه حل ها کاهش رها شدن جستجو، بهبود تجربه خرید و افزایش تبدیل است.

توجه داشته باشید که در بالا به “inside its properties” اشاره کردم. درست است! منظور من نتایج SERP نیست، بلکه به معنای واقعی کلمه به تجربه مروری است که ممکن است در خود سایت های تجارت الکترونیک ارائه شود.

چطور کار می کند؟ خوب، اجازه دهید همه چیزهایی را که باید بدانید توضیح دهم.

تجربه خرید بهبود یافته

Google Cloud که راه اندازی این ویژگی ها را در 13 ژانویه اعلام کرد، نشان می دهد که این مجموعه راه حل ها با استفاده از ویژگی هایی مانند:

  • ویژگی های تصویری که به یافتن محصولات کمک می کند
  • درک رفتار کاربر از طریق تجربیات مرور قبلی

یک سناریوی بالقوه بسیار محتمل این است که مصرف‌کنندگان لیست‌های محصولات شخصی‌سازی‌شده‌تری را بیابند که دقیقاً با انتظارات واقعی آن‌ها به‌جای آنچه که امروزه معمولاً می‌بینیم، شناسایی می‌شود: فهرست‌هایی از محصولات طبقه‌بندی‌شده به روش‌هایی که تمرکز بیشتری بر نیازهای کسب‌وکار دارند، با نکات برجسته‌ای مانند « بهترین فروشندگان» یا مجموعه ای از محصولات با توجه به فصلی بودن، تغییرات فصلی و غیره، که همیشه نشان دهنده چیزی نیست که کاربر می خواهد بخرد.

توصیه های محصول نیز ارائه پویا تری خواهند داشت که می تواند بسیار کارآمدتر و در نتیجه شانس فروش را افزایش دهد. دیدن مورد میسی، که در حال حاضر از راه حل استفاده می کند و تجربیات فردی بیشتری را برای مشتریان خود در فروشگاه آنلاین ارائه می دهد.

علاوه بر این، من همچنین معتقدم که می‌توانیم انتظار نتایج بهتری برای جستجوهای «دم بلند» داشته باشیم، زیرا هوش مصنوعی می‌تواند آنها را بهتر درک کند. تا آن زمان زمانی که ما به دنبال یک محصول خاص می گشتیم، این سایت ها بازده ضعیفی داشتند.

کنترل موجودی مبتنی بر هوش مصنوعی

یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگی که Google Cloud در ارائه‌های هوش مصنوعی خود گنجانده است، «بررسی قفسه» است.

جمعه گذشته، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در حساب توییتر خود منتشر کرد که یکی از این ویژگی های جدید هوش مصنوعی نیز خواهد بود از مدل‌های یادگیری ماشینی برای شناسایی میلیاردها محصول بر اساس ویژگی‌های بصری و متنی استفاده کنید، و به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا موجودی قفسه‌های فروشگاه خود را بررسی کنند..

در همان روز، در مصاحبه با مجله ی وال استریتگوگل کلود اعلام کرد که این قابلیت در ماه های آینده در دسترس خواهد بود. با تقویت پست پیچای، آنها همچنین ادعا می کنند که این الگوریتم قادر خواهد بود از طریق تصاویر گرفته شده توسط دوربین های نصب شده در مکان های ذخیره سازی فیزیکی، در دسترس بودن محصولات بسته بندی شده را که هنوز در قفسه ها قرار دارند، شناسایی و تأیید کند.

این مشکل فعلی را برای خرده‌فروشانی که در حال حاضر نیاز به انجام این کنترل به صورت دستی با امنیت کمی در به‌روزرسانی‌های در دسترس دارند، حل می‌کند، که همیشه در زمان واقعی انجام نمی‌شوند.

به‌عنوان یک بازاریاب، می‌دانم که حفظ آخرین روندها و بهترین شیوه‌ها چقدر مهم است. به همین دلیل است که من شخصاً مشترک خبرنامه تعاملی The Beat، راک محتوا هستم. این منبع اصلی من برای همه چیزهای دیجیتال مارکتینگ است و فکر می کنم باید مال شما نیز باشد.

باور کن پشیمون نمیشی پس به من و دیگر متخصصان بازاریابی در The Beat بپیوندید. آنجا میبینمت!





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *