فقط با چند قطعه استراتژیک در جای خود، بازاریابی محتوا می تواند بسیار خوب عمل کند.

کسب و کارهایی که وبلاگ ایجاد می کنند 67% سرنخ های بیشتری نسبت به کسب و کارهایی که وبلاگ نویسی نمی کنند.

آنها نیز دریافت می کنند 55% بازدیدکنندگان وب سایت بیشتر و 434 درصد صفحات بیشتر نمایه شده در موتورهای جستجو.

مشکل این است که چگونه آن قطعات لازم برای نتایج را به حرکت در می آورید؟

استراتژی بازاریابی محتوا برای افراد ناآشنا بسیار پیچیده است. این می تواند مانند یک ماشین غول پیکر با دندانه ها، چرخ ها و گرداب های بی شماری به نظر برسد که به روش های مختلف به هم متصل می شوند.

43% کسب و کارها یک استراتژی محتوای مستند ندارند – و عملکرد کمتری نسبت به برندهایی دارند که این استراتژی را دارند.

چه می‌شد اگر بتوانید محتوا را – از برنامه‌ریزی گرفته تا ایجاد تا انتشار – به کسی بسپارید که می‌داند چگونه همه چیز با هم هماهنگ است؟ چه کسی سابقه ثابتی در کارکرد آن دارد؟

این همان چیزی است که یک آژانس بازاریابی محتوا برای آن است.

اگر می‌خواهید محتوا درست انجام شود، اما تخصص یا تجربه لازم برای انجام آن را ندارید، می‌توانید یک آژانس محتوا استخدام کنید. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد یافتن بهترین آن بدانید.

آژانس بازاریابی محتوا چیست؟

آژانس بازاریابی محتوا یک تیم متخصص است که به کسب و کارها در برنامه ریزی، ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی محتوا کمک می کند.

این تیم معمولاً شامل مدیران پروژه و حساب‌ها، استراتژیست‌های محتوا، نویسندگان محتوا، ویراستاران، کارشناسان سئو، طراحان گرافیک، مشاوران، فروشندگان و غیره است.

آژانس بازاریابی محتوا چه می کند؟

اکثر آژانس‌ها خدمات کامل دارند، به این معنی که کل بازاریابی محتوای شما را از صفحه شما حذف می‌کنند و به همه آن رسیدگی می‌کنند. این شامل برنامه ریزی استراتژی شما، ایجاد محتوای شما و توزیع آن در کانال های محتوای شما می شود. آنها همچنین:

  • کمپین های بازاریابی محتوا ایجاد کنید.
  • تحقیقات بازار و سئو را برای کشف بهترین مخاطبان، موضوعات و کلمات کلیدی برای یک برند انجام دهید.
  • یک تقویم محتوای برند ایجاد کنید.
  • بیشتر انواع محتوا را ایجاد کنید، از وبلاگ های نوشتاری و مگنت های سرب گرفته تا اینفوگرافیک های طراحی شده و پست های رسانه های اجتماعی بصری.
  • مطمئن شوید که سایت و محتوای یک برند برای موتورهای جستجو بهینه شده است.
  • وب سایت و وبلاگ یک کسب و کار را مدیریت کنید.
  • نتایج را پیگیری و اندازه گیری کنید.

همانطور که می بینید، یک آژانس بازاریابی محتوا می تواند همه این کارها را انجام دهد. تیم های آنها قوی هستند و طیف وسیعی از مهارت ها را پوشش می دهند. این امر استخدام یک آژانس محتوا را به یک راه حل همه جانبه برای ایجاد یک برنامه محتوا یا کمک به شروع حرکت یک آژانس راکد تبدیل می کند.

در انتخاب آژانس بازاریابی محتوا به چه نکاتی توجه کنیم؟

این روزها آژانس های بازاریابی محتوا زیادی وجود دارند.

چگونه مناسب را انتخاب می کنید؟ این معیارها را در نظر بگیرید.

1. شواهد تخصص و اعتبار

شما در حال استخدام یک آژانس بازاریابی محتوا هستید زیرا آنها باید تخصص لازم را داشته باشند که تیم شما فاقد آن است. این بدان معناست که باید دو برابر مطمئن شوید که واقعاً وجود دارد.

به دنبال نمونه های گذشته از کار آژانس باشید. وب سایت آنها را برای توصیفات و مطالعات موردی بررسی کنید. به دنبال لیستی از مشتریان و شراکت های گذشته باشید.

به طور خاص، به دنبال نمونه هایی از کارهای گذشته مشابه آنچه شما نیاز دارید باشید. آیا آنها معمولاً به صنعت شما خدمت می کنند؟ این امر برای برندهایی در جایگاه‌های تخصصی مانند مراقبت‌های بهداشتی، مالی، یا قانون، که در آن استانداردهای خاصی برای محتوا باید رعایت شود، مهم خواهد بود.

بیشتر آژانس‌ها صنایعی را که در سایت‌هایشان ارائه می‌کنند فهرست می‌کنند، اما نگاه کردن به نمونه‌های کار، شواهد دقیق‌تری را به شما نشان می‌دهد که نشان می‌دهد آنها می‌توانند جایگاه شما را مدیریت کنند.

دفتر محتوا تخصص خود را در وب سایت شرکت خود به نمایش می گذارد.

اگر آژانس هیچ نمونه ای در سایت خود نداشته باشد، ممکن است هنوز مشتری نداشته باشد. اگر بودجه‌ای ندارید، این یک معامله شکسته نیست – آنها ممکن است تجربه مرتبطی داشته باشند که تخصص آنها را نشان می‌دهد.

اگر چنین است، صفحه «درباره» آن‌ها را برای بیوگرافی کارکنان و اطلاعاتی درباره کارهایی که انجام داده‌اند و آنها را متخصص می‌کند، بررسی کنید.

2. شهرت خوب

آیا دیده‌اید/شنیده‌اید که افراد دیگری درباره این آژانس با حرارت صحبت کنند؟ آیا نظرات خوب زیادی خوانده اید؟ یا به نظر می رسد آژانس در خلاء سکوت وجود دارد؟

اطلاعاتی که می توانید در مورد آژانس به صورت آنلاین پیدا کنید باید در مورد شهرت آن صحبت کند. معمولاً در این مکان‌ها مدرکی برای اثبات شهرت پیدا می‌کنید:

  • برجسته در وب سایت آژانس:
    • بررسی ها
    • گواهینامه ها
    • لیست مشتریان یا شرکای گذشته
  • در شبکه های اجتماعی:
    • ذکرها، برچسب‌ها یا نظرات مشتریان
  • در سایت های بررسی مانند Expertise، Agency Match، و Clutch.co
  • از جستجوی نام تجاری در گوگل یا “[brand name] بررسی ها”

نظرات خوب، خنثی و بد را با دقت بسنجید و آنها را با توجه به خدماتی که نیاز دارید در نظر بگیرید.

Fractl تعدادی از توصیفات از برخی از مشتریان نام‌های بزرگ را نمایش می‌دهد.

3. تاکید بر استراتژی، اهداف، بازگشت سرمایه

استراتژی همه چیز در بازاریابی محتوا است. بدون برنامه عمل، محتوای شما به جایی نمی رسد.

این باید شامل تعیین هدف، نحوه ردیابی و اندازه گیری آن اهداف و نوع بازگشت سرمایه ای باشد که می خواهید از محتوا ببینید.

78% از بازاریابانی که گفتند بازاریابی محتوای آنها بسیار موفق بوده است همچنین طبق نظرسنجی Semrush، یک استراتژی محتوای مستند را گزارش کرد. بیشتر آنها در برنامه ریزی خود بر کیفیت محتوا، سئو و محتوای بصری تمرکز داشتند.

یک فرآیند رسمی و مستندات پیوست شده به بازاریابی محتوا، نقشه ای را به شما می دهد که اساساً باید دنبال کنید.

اگر آژانس آینده‌ای که شما به آن نگاه می‌کنید روی استراتژی در انتهای یک برنامه بازاریابی محتوای فعال تأکید نداشته باشد، هیچ نقشه‌ای برای دنبال کردن برای رسیدن به موفقیت ندارند. حرکت کن.

4. یک تیم ماهر از سازندگان

اکثر برندها خواهان سازندگان ماهر در پشت محتوای خود هستند. به هر حال، کیفیت محتوا یک فاکتور غول‌پیکر رتبه‌بندی گوگل است، البته دلیل بزرگی برای ماندن مخاطبان در کنار شما نیست.

وقتی مهارت یک خالق را می سنجید، به تخصص او در زمینه موضوع و توانایی داستان سرایی او فکر کنید.

برای بسیاری از حوزه‌ها، ایجاد محتوای عالی بدون دانش تخصصی غیرممکن است – مطمئن باشید آژانسی که در نظر دارید، سازندگانی با تخصص یا پیشینه مناسب دارد.

همچنین به مهارت های خاصی که در پشت محتوای خود نیاز دارید فکر کنید. به عنوان مثال، بگویید نیاز به ایجاد محتوای ویدیویی دارید. اگر آژانس کارمندان فیلمبردار ندارد، دلیلی است که به جای دیگری نگاه کنید.

5. فرآیند مدیریت پروژه روشن

آژانس‌های بازاریابی محتوا تمایل دارند بسیاری از مشتریان، پروژه‌ها در مراحل مختلف و تمام قطعات متحرک مرتبط را به چالش بکشند. این بدان معناست که آنها به مدیریت پروژه خوب در چرخ خانه خود نیاز دارند.

شما باید بدانید که آیا آژانس انتخابی شما ظرفیت ارائه نتایج را هم به موقع و هم با بودجه کمتر دارد یا خیر. به همین دلیل، به دنبال این معیارها بگردید تا مطمئن شوید که این معیارها مناسب نیستند:

  • آنها مدیریت پروژه را به عنوان یک سرویس شامل سایر پیشنهادات خود ذکر کرده اند.
  • آنها یک طرح کلی از روند خود ارائه می دهند، از مرحله ایده به نتایج و آنچه در این بین اتفاق می افتد.
  • آنها یک نمای کلی از اینکه کدام یک از اعضای تیم پروژه شما را در چه مرحله ای لمس می کند ارائه می دهند.

به یاد داشته باشید، اگر نمی توانید این اطلاعات را در وب سایت آنها پیدا کنید، اگر به مرحله مشاوره با آژانس رسیدید، همیشه می توانید در مورد آن سؤال کنید.

6. ارتباط خوب

ارتباطات خوب سنگ بنای هر رابطه تجاری است. شما آن را می دانید، همه ما آن را می دانیم – اما عملی کردن آن داستان کاملاً دیگری است.

در حالی که در حال ارزیابی گزینه های نهایی خود برای آژانس های بازاریابی محتوا هستید، به نحوه ارتباط آنها با شما دقت کنید. ارتباط بد می تواند هم قناری در معدن زغال سنگ باشد و هم میخ در تابوت.

  • چقدر سریع به درخواست اولیه شما پاسخ دادند؟
  • آیا از آن زمان از فردی به فرد دیگر منتقل شده اید یا همیشه با همان شخص صحبت کرده اید؟
  • آیا پاسخ به ایمیل ها و تماس های تلفنی سریع و مودبانه بوده است؟
  • آیا احساس کرده اید که به سوالات شما پاسخ داده شده است که رضایت شما را جلب کند؟

در نهایت، این ارتباط اولیه را به عنوان گام اولیه برای ایجاد رابطه با آژانس خود در نظر بگیرید.

این به شما یک سرنخ بزرگ در مورد اینکه آنها دوست دارند با آن کار کنند – سرگرم کننده و هیجان انگیز، یا دشوار و خسته کننده خواهد بود. اگر روده شما به شما می گوید که مناسب نیست، احتمالاً حق با شماست.

7. ارزش های ثابت برای بازاریابی محتوای اخلاقی

اخلاق در بازاریابی محتوا اهمیت دارد و باید انتظار داشته باشید که آژانس شما به آنها پایبند باشد.

در وب سایت خود به دنبال ارزش های آژانس باشید که کسب و کار آنها را راهنمایی می کند. بر چه چیزی تاکید کرده اند؟ چه چیزی برای آنها مهم است؟ آیا همان چیزها برای برند شما مهم هستند؟

Single Grain در مورد ارزش هایی صحبت می کند که کسب و کار خود را هدایت می کند.

یک آژانس خوب همچنین برای مسائلی مانند سرقت ادبی، محتوای بی کیفیت، محتوای دستکاری، محتوایی که فقط برای موتورهای جستجو ایجاد شده است، یا محتوایی که قوانین گوگل را نقض می‌کند، سیاست‌های تحمل صفر خواهد داشت. سیاست های هرزنامه.

آژانس بازاریابی محتوای مناسب باید در مورد شیوه های تجاری خود، مشتریان قبلی، کارکنان یا کارکنان قراردادی خود و نرخ های خود کاملاً شفاف باشد.

به عنوان مثال، اگر آژانس قول نرخ مسخره ارزان را به ماه بدهد، این یک پرچم قرمز است. همچنین اگر به نظر می رسد که آنها سعی دارند چیزی را پنهان کنند، یک پرچم قرمز است.

وب سایت آنها را به دقت بررسی کنید، سوالات زیادی بپرسید و منتظر پاسخ های واضح باشید. آژانس مناسب کاملاً شفاف خواهد بود و با خوشحالی آنها را ارائه می دهد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


نکاتی برای کار با آژانس بازاریابی محتوا

برای اینکه به کسب و کار خود بهترین شانس موفقیت را با محتوا بدهید، باید دانش کلیدی زیر کمربند خود داشته باشید قبل از کار با آژانس

اصول اولیه را بدانید

قبل از استخدام یک آژانس بازاریابی محتوا، بهتر است اصول اولیه نحوه عملکرد محتوا را مطالعه کنید. این به شما کمک می کند تا انتظارات خود را واقع بینانه نگه دارید و درک بهتری از آنچه در پشت صحنه می گذرد به شما می دهد.

  • یک نمای کلی از روند برنامه ریزی و ایجاد یک استراتژی محتوا، از جمله تمام قطعات ضروری که در آن وجود دارد، دریافت کنید.
  • تحقیق کنید که محتوای باکیفیت چگونه به نظر می رسد، و برای ایجاد آن چه چیزی لازم است (از برنامه ریزی تا انتشار).
  • درک کنید که محتوا یک بازی طولانی مدت است و اگر می خواهید بردهای سریع و سریع داشته باشید، برای شما مناسب نیست.

نیازها و اهداف خود را بشناسید

قبل از اینکه یک آژانس بازاریابی محتوا استخدام کنید، باید بدانید که چه نیازهایی دارید. به عنوان مثال، شاید شما هنوز وبلاگی در سایت خود ندارید و می خواهید یک سیستم بازاریابی محتوا و استراتژی برای وبلاگ نویسی راه اندازی کنید.

همچنین باید اهداف روشن و معقولی را به یک چارچوب زمانی برای نتایجی که می‌خواهید ببینید، تعیین کنید. می خواهید آن وبلاگ در شش ماه آینده چه کاری برای برند شما انجام دهد؟ در سال آینده؟

هر چه در مورد هر دوی این موارد واضح تر باشید، مکالمات شما با آژانس سازنده تر خواهد بود.

بودجه خود را بدانید

حاضرید برای بازاریابی محتوا چه چیزی خرج کنید؟ یک حد تعیین کنید، اما آن را در سنگ تعیین نکنید.

بسته به اینکه چقدر هزینه های مرتبط با محتوا را درک می کنید، ممکن است لازم باشد آن را بالا یا پایین ببرید. (اگر ایده ای ندارید، ممکن است بخواهید در مورد اینکه بازاریابی محتوا معمولاً برای برندهایی با اندازه شما هزینه دارد، تحقیق کنید.)

همچنین، به یاد داشته باشید که اکثر آژانس‌ها مایلند با بودجه شما کار کنند و اهداف واقع‌بینانه‌ای را تعیین کنند که می‌توانید با مبلغی که سرمایه‌گذاری کرده‌اید به طور معقولی به آن دست یابید.

آژانس بازاریابی محتوای مناسب را برای رشد واقعی پیدا کنید

وقتی بازاریابی محتوا هوشمندانه راه اندازی شود و سازندگان و استراتژیست های مناسب پشت آن باشند، از بازگشت سرمایه ای که در نهایت خواهید دید شگفت زده خواهید شد.

آژانس بازاریابی محتوای مناسب می‌تواند شکاف‌های بازاریابی هر کسب‌وکاری را برای دسترسی بهتر، دیده شدن، آگاهی از برند، سرنخ‌ها و نتایج بهتر پر کند.

آژانسی را که استخدام می کنید با دقت بررسی کنید، زیرا آنها مسئولیت زیادی را در قبال شما به عهده خواهند گرفت. با این حال، آنها همچنین می توانند به رشد برند شما به روش هایی که هرگز تصور نمی کردید کمک کنند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

جولیا مک کوی

جولیا مک کوی بنیانگذار Content Hacker، نویسنده 7x، و یک استراتژیست پیشرو در زمینه ایجاد محتوای استثنایی و حضور برند است که به صورت آنلاین ماندگار است. در 19 سالگی، او آخرین 75 دلار خود را برای ساخت یک آژانس نویسندگی 7 رقمی استفاده کرد که ده سال بعد فروخت. در دهه 2020، او به بنیان‌گذاران و بازاریابان استراتژی، مهارت‌ها و سیستم‌هایی را که برای ایجاد یک کسب‌وکار از طریق محتوای ورودی نیاز دارند آموزش می‌دهد تا بتوانند تأثیر ماندگارتری در جهان ایجاد کنند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *