بسیاری از مقالات عالی، زیر شکم ناخوشایند تبلیغات خدمات محلی و نظرات جعلی را آشکار کرده اند. یکی در میزگرد موتورهای جستجو در مورد آن وجود دارد بررسی های جعلی و دیگری در Search Engine Land که در آن لن رالی در مورد هرزنامه موقعیت مکانی، بررسی ها، نام ها و تبلیغات صحبت کرد.

اخیراً از مشتری یاد گرفتم که چاله تاریک کمی عمیق تر از گمراه کردن مکان ها و بررسی ها است.

این کشف باعث می شود کسانی که در فضای SEO محلی و آنالیز سئو سایت هستند آنچه را که در آن دیده شده است به یاد بیاورند صدمه شخصی و درب گاراژ فضاها

در دو سال گذشته، ما شاهد افزایش هرزنامه‌ها و هرزنامه‌های بررسی موقعیت مکانی بوده‌ایم.

همچنین شبکه‌های بزرگ سرنخ درگیر بودند که منطقه‌ای را با نمایه‌های جعلی حذف می‌کردند، آن‌ها را با بررسی‌ها تقویت می‌کردند و سپس برمی‌گشتند و آن سرنخ‌ها را به بازرگانان می‌فروختند – معمولاً همان بازرگانی که دفن کرده بودند.

چندین نفر در فضای SEO محلی با هم متحد شدند و به کاهش حجم هرزنامه کمک کردند. و در نهایت، گوگل اقداماتی انجام داد.

در حالی که این هرزنامه هنوز به شکلی تا به امروز وجود دارد، به نظر می رسد که آنها به حوزه دیگری نقل مکان کرده اند که گوگل در آن مهارت ندارد – یا نمی خواهد به طور فعال پلیس را اداره کند.

به عنوان همکار دیجیتال مارکتینگ و کارشناس سئو دنیس یو به من گفت:

  • هرزنامه در فضای درب گاراژ همانقدر بد است که در فضای قانون صدمات شخصی بد است، برای مشاغل و مصرف کنندگان ناعادلانه است. از آنجایی که آژانس‌های بازاریابی LSA را بیشتر می‌پذیرند، این باید در نظر گرفته شود زیرا هر حرکتی که انجام می‌دهید می‌تواند توسط بازیگران بد در هر زمان مختل شود و به نظر می‌رسد خلاص شدن از شر آن دشوار است.

هرزنامه و نظرات جعلی در تبلیغات خدمات محلی Google

تبلیغات خدمات محلی (LSA) به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که شرکت‌هایی را پیدا کنند که گوگل احساس می‌کند به آنها اعتماد دارند، زیرا آنها چندین بررسی را در مورد سوابق پرسنل، مجوزها و بیمه‌ها و غیره انجام داده‌اند.

مشکل بزرگ در اینجا “اعتماد” است که به نظر می رسد به راحتی ساخته شده و فریب خورده است.

ما باید بدانیم که LSA چگونه کار می کند تا بفهمیم مشکلات از کجا می آیند.

  • موجودیت‌ها در پس‌زمینه بررسی می‌شوند و «Google Guaranteed» یا «Google Screened» هستند. اینجاست راهنمای گوگل در مورد چگونگی واجد شرایط بودن
  • Google ارائه دهندگانی را از آنهایی که تأیید شده اند ارائه می دهد. نتیجه سه ارائه دهنده است که در بالای یک پاسخ پرس و جو (در یک ردیف سه تایی) برگردانده می شوند.
  • مشتری با ارائه‌دهنده تماس می‌گیرد تا قرار ملاقاتی را تعیین کند و تماس‌ها از طریق Google انجام شود. گزینه هایی برای پیام ها و رزرو نیز وجود دارد.
  • شرکتی که نامیده می شود برای سرب (معمولاً 25 دلار در فضای درب گاراژ) هزینه دریافت می کند.
  • درخواست بررسی انجام می شود یا پیوندی ارسال می شود. گوگل بررسی ها را تأیید نمی کند. با این حال، آنها اظهار می کنند که وقتی می توانند بررسی را به شغلی که از LSA رزرو شده است گره بزنند، بررسی را تأیید می کنند.

LSA قرار بود راهی عالی برای مبارزه با هرزنامه باشد، اما اکنون به نظر می رسد که برای جنبه تاریک آماده است.

به تصویر کشیدن موضوع

lsas - حرفه ای درب گاراژ در پاسادنا

دو شرکتی که در اسکرین شات مشخص شده اند، هر دو به پاسادنا خدمت می کنند – و به نظر می رسد که متعلق به یک شخص هستند (بر اساس جدول زیر).

موضوع؟ این نقض سیاست های LSA خواهد بود.

منبع من عمیق تر شد و دید که همین افراد صاحب شرکت های زیادی در منطقه هستند.

شرکت های وابسته در gls

جدول بالا نشان می دهد که همان بازیگران در تبلیغات خدمات محلی دارای چندین نهاد هستند. برای کشف این موضوع، یک شخص ثالث به صاحبان مجوز برای شرکت های درب گاراژ کالیفرنیا نگاه کرد. این شرکت ها در زمان جمع آوری داده ها در LSA بودند.

در زیر همان فهرست شرکت‌ها با LSA مربوط به آنها آمده است. (در زمان نگارش، سه مورد از LSA حذف شدند.)


  • خدمات درب گاراژ AAA (حذف شده)
  • خدمات درب گاراژ سوکال (حذف شده)
  • سرویس درب گاراژ جردن (حذف شده)



*یک نهاد وابسته، نهادی است که دارای مالکیت همپوشانی است که از طریق هیئت مجوز ایالتی پیمانکاران کالیفرنیا (CSLB) شناسایی شده است.

بر اساس تحقیقات یک شخص ثالث، شرکت های فوق دارای چندین نهاد هستند – که برخی از آنها نیز در LSA هستند.

الگویی از ایجاد موجودیت ها برای تنها هدف ورود به LSA وجود دارد. ما ورودی‌های هرزنامه LSA را با نگاه کردن به عناوین جعلی پشت آنها با موفقیت حذف کردیم. (در ادامه بیشتر در مورد اینکه چرا این مهم است.)

بنابراین اکنون ما چندین نهاد داریم. کار بعدی چیه؟ در مورد دریافت نظرات جعلی چطور؟

همانطور که به دقت در مقاله رالی اشاره شد، دریافت بررسی های “تأیید شده” LSA بسیار آسان و ارزان است.

Sidenote: بررسی “تأیید شده” LSA به خودی خود واقعا تأیید نمی شود. یک پیوند منحصربه‌فرد پس از تکمیل یک کار ایجاد می‌شود، که می‌توانید آن را برای یک مشتری LSA ارسال کنید، اما همچنین می‌توانید پیوند عمومی بررسی LSA را نیز تحویل دهید و نظرات را از هر کسی دریافت کنید. حتی کسانی که نمایه کسب‌وکار Google (GBP) را بررسی کرده‌اند. فوق العاده قابل اعتماد نیست و می توان آن را به راحتی بازی کرد.

پس چگونه این نهادها نقدهای جعلی و غیرخریدی دریافت می کنند؟ این کاملا ساده است.

  • با “شرکت” تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات جعلی در یک شماره سرویس محلی Google تعیین کنید.
  • پس از زمان تعیین شده، از طریق لینک بررسی، نظر خود را ارسال کنید.
  • هزینه این بررسی هزینه تماس با سرویس محلی Google است. اگر تماس با یک ارائه‌دهنده محلی فهرست شده باشد در حالی که در جعبه 3 نیست، این مبلغ برای “سرنخ” حدود 25 دلار است. یک شرکت برای 1500 بررسی، 4000 دلار اعلام شد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


نحوه کار آربیتراژ تبلیغات خدمات محلی

نحوه کار آربیتراژ تبلیغات خدمات محلی

آربیتراژ LSA چیزی شبیه به این است:

  • بدون داشتن کارمند، نهادهای دارای مجوز ایجاد کنید و نزد وزیر امور خارجه ثبت نام کنید. برای گذراندن بررسی های LSA فقط مدارک مورد نیاز است.
  • نمایه را با نظرات جعلی از یک GBP جعلی و/یا با نظرات “تأیید شده” در LSA بخرید یا به شکل دیگری بنویسید.
  • وقتی سرنخ وارد می شود، آن کار را به یک فرد یا شرکت بدون مجوز قرارداد می بندند.
  • خریدار اصلی با بیان اینکه شرکت لغو شده است برای کار حاضر می شود و می تواند سفارش را تکمیل کند. این باعث می شود که مصرف کننده با یک فرد یا شرکت ناشناس معامله کند که هرگز قادر به ردیابی آن نخواهد بود. مصرف کننده معمولاً بیش از حد شارژ می شود و قطعات / خدماتی را که به آنها نیاز ندارد فروخته است. (آشنا بنظر رسیدن؟)
  • موجودیت های بیشتری ایجاد کنید.
  • وقتی بررسی های بد شروع می شود، تبلیغات را خاموش کنید و موجودیت های جدید را روشن کنید.

Google هیچ دانش یا کنترل کیفیتی در مورد قرارداد فرعی بین نهادهایی که مجوز می دهد و نهادهای خارجی که در نهایت مشاغل را اجرا می کنند، ندارد. (البته منصفانه، تشخیص این موضوع در حال حاضر دشوار است، اما می توان مکانیسم هایی را برای کشف آن در نظر گرفت.)

با این اوصاف، گوگل می‌گوید که اتهامات مربوط به قرارداد فرعی در LSA را بررسی می‌کند و در صورت لزوم آن را اجرا می‌کند، بنابراین در صورت مشاهده آن را گزارش دهید.

در نهایت، با ترکیبی از استراتژی ها است که شرکت های بازیگر بد می توانند:

  • تسلط بر دسترسی به مشتریان، دفن تجار خوب.
  • هیچ محدودیتی برای خدمات ضعیف یا تجربیات منفی مصرف کننده نداشته باشید.
  • انجام فعالیت‌های اصلی، مانند ارسال نظرات جعلی (برخلاف دستورالعمل‌های کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده) و قرارداد فرعی با نهادهای بدون مجوز، که غیرقانونی هستند. با این حال به نظر می رسد آنها می توانند بدون هیچ عواقبی در حال حاضر فرار کنند.
  • درگیر کلاهبرداری GBP شوید.

گوگل چه گفته است؟

وقتی از مخاطب خود در LSA در این مورد پرسیدم، بیانیه زیر را از سخنگوی Google دریافت کردم:

“ما سختگیرانه هستیم سیاست های برای تبلیغات خدمات محلی برای محافظت از افراد و تبلیغ‌کنندگان در برابر سوء استفاده و کلاهبرداری در سطح صنعت. ما متعهد به مبارزه با محتوا و بررسی‌های جعلی در آگهی‌ها و فهرست‌های محلی هستیم و به طور قابل توجهی در سیستم‌های اجرایی جدیدی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که به محافظت از کاربران و ارائه‌دهندگان در برابر سوء استفاده کمک می‌کند.»

در جلسه دیگری، به من اطلاع داده شد که این به بالاترین سطوح در LSA و همچنین Google Legal می رسد، بنابراین ممکن است در اینجا تغییری در خط مشی ها ایجاد شود.

برای زمینه، گوگل قبلا گزارش شده است که برای کمک به مردم در یافتن اطلاعات محلی قابل اعتماد در سال 2021، آنها:

  • بیش از 95 میلیون مرور ناقض خط مشی را مسدود یا حذف کرد که بیش از 60000 مورد از آنها به دلیل موارد مرتبط با کووید حذف شدند.
  • بیش از 1 میلیون مرور را که مستقیماً به آنها گزارش شده بود حذف کرد.
  • و در نتیجه پیشرفت‌های مداوم در یادگیری ماشینی، فن‌آوری‌ها و تیم‌های آن‌ها بیش از ۱۹۰ میلیون عکس و ۵ میلیون ویدیو را مسدود یا حذف کردند که تار، کیفیت پایین یا خط‌مشی‌های محتوای Google را نقض می‌کردند.

چرا این آربیتراژ LSA یک علامت هشدار است؟

زمانی که آسیب شخصی و هرزنامه درب گاراژ شروع شد، چرخه خاصی وجود داشت. هرزنامه در ایالت ها/متروهای بزرگ مانند کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا و تگزاس ظاهر می شود.

آنها حدود شش ماه در آن متروها می مانند و سپس شروع به پخش شدن در سراسر ایالات متحده می کنند. بر اساس گزارش ها، این متروهایی هستند که اکنون در آنها هستند.

اقداماتی که می توانیم انجام دهیم

به نظر می‌رسد که گوگل این موضوع را جدی بگیرد و آن‌ها راه‌های قانونی زیادی برای پریدن دارند. آنها همچنین می‌توانند صرفاً به این دلیل که «اثبات» به‌طور مقیاس‌پذیر به سختی یافت می‌شوند، انگیزه‌ای برای عمل کردن ندارند. و بیایید با خودمان صادق باشیم، این یک پلتفرم پولساز است.

با این حال، در مورد پول درآوردن، اگر بازیگران بد پاکسازی شوند، بازرگانان خوب تا آنجا که می توانند برای به دست آوردن سرنخ هزینه می کنند. من چند مشتری با بیش از 100000 دلار بودجه هفتگی دارم!

در اینجا برخی از راه هایی که بازاریابان جستجو می توانند اقدام کنند، آورده شده است.

  • از ایجاد یک موجودیت جدید برای کار کردن توسط سوء استفاده کنندگان مکرر جلوگیری کنید. سند و مدرک خود را به گوگل گزارش دهید.
  • GBP و LSA جعلی را به FTC. (توجه داشته باشید که گوگل می‌خواهد این فرصت را داشته باشد که قبل از تشدید به FTC، هرگونه کلاهبرداری ادعایی را بررسی کند.)
  • برای رسیدگی به این مشکل بر گوگل فشار بیاورید.
  • افزایش آگاهی مصرف کنندگان از این مسائل از طریق رسانه های صنعتی.

گوگل چه کاری می تواند انجام دهد؟

  • بخشی از ارزش LSA برای یک مصرف کننده در دانستن این موضوع است که یک پیمانکار واقعی است و در صورت وجود مشکل، وجود خواهد داشت. گوگل کارمندان را بررسی پیشینه انجام می دهد. با این حال، نمی‌تواند بررسی‌های پس‌زمینه را روی مجموعه‌ای از پیمانکاران فرعی برون‌سپاری در حال تغییر انجام دهد. گوگل می تواند روشن کند که قرارداد فرعی منجر به شرکت یا فرد دیگری می شود نقض سیاست (و در برخی ایالت ها، مانند کالیفرنیا، نقض قوانین ایالتی است). Google همچنین می‌تواند نمایه‌های LSA گزارش‌شده را در حین بررسی به حالت تعلیق درآورد.
  • الگوریتم رتبه بندی را برای ارزیابی قابلیت اطمینان تعداد و میزان بررسی های دریافتی بر اساس کارمندان شرکت تقویت کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک کارمند داشته باشد، چگونه می تواند در کمتر از یک ماه 1500 بررسی دریافت کند؟ اگر صدها نظر بین نیمه شب تا 6 صبح ارسال شود، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.
  • گروه های مجوز دهنده سوء استفاده کننده را در قبال تخلفات سایر شرکت های خود پاسخگو بدانند.
  • اجازه ندهید چندین شرکت با مالکیت مشترک برای یک منطقه جغرافیایی در LSA رقابت کنند.

ما باید این اتفاق را می دیدیم

پلت فرم تبلیغات خدمات محلی هنوز نسبتاً جوان است.

بازاریابان باید این اتفاق را می دیدند. گوگل نیز باید با توجه به تمام تجربیات خود در مورد هرزنامه و آربیتراژ در تبلیغات گوگل داشته باشد.

گوگل می تواند بهتر عمل کند. امیدواریم که آنها بتوانند این را به عنوان یک فراخوان برای اقدام برای گام برداشتن و انجام کار درست، مهم نیست که چقدر دشوار است، در نظر بگیرند.

هزینه زیرساخت و از دست دادن درآمد تبلیغاتی خواهد داشت، اما نکته مثبت این است که تاجران واقعی پول را برای سرنخ های واقعی خرج می کنند. مصرف کنندگان در نهایت اعتماد بیشتری به پلتفرم خواهند داشت. این یک برد-برد در کتاب من است!

با تشکر از کسانی که در صنعت ما از تلاش برای افزایش آگاهی در مورد این مسائل حمایت می کنند.

محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *