شما آژانس بازاریابی محتوای خود را با حسن نیت استخدام کردید.

شما امیدوار بودید که به زودی شروع به تولید محتوای خارق العاده برای برند شما یا برندهای مشتریانتان کنند.

این محتوا به ایجاد آگاهی در مورد برند، جذب ترافیک بیشتر و ایجاد سرنخ بیشتر کمک می کند.

اما امید شما با گذشت ماه‌ها و بدون تغییر در آگاهی، ترافیک، رتبه‌بندی موتورهای جستجو یا تبدیل‌ها شروع به از بین رفتن کرد.

چه چیزی می دهد؟ آیا زمان آن رسیده است که آژانس بازاریابی محتوای خود را اخراج کنید و ادامه دهید؟

نگه دارید. نه خیلی سریع.

آی تی ممکن وقت خداحافظی است اما ممکن است لازم باشد قبل از جهش یک قدم به عقب بردارید و مکث کنید. (محتوا نسبت به روش‌های بازاریابی سنتی یا پولی برای کار بیشتر طول می‌کشد – اما همچنین پایدارتر است.)

در اینجا دقیقاً چه چیزی را باید وزن کنید و در نظر بگیرید.

زمان مناسب برای اخراج آژانس بازاریابی محتوا چه زمانی است؟

1. نتایجی را در بازه زمانی مورد انتظار مشاهده نمی کنید

بازاریابی محتوا در عرض یک هفته کارساز نیست و نخواهد بود – مگر اینکه شرایط استثنایی یا خاص داشته باشید. این یک ماه یا چند ماه دیگر کار نمی کند.

برای مشاهده ROI کامل از محتوا، از چندین ماه تا یک سال کامل یا بیشتر طول می کشد.

گفته می شود، سوزن باید قبل از آن شروع به حرکت کند. شما باید در عرض چند ماه شروع به دیدن دستاوردها کنید – افزایشی، اما با این وجود. اگر هیچ حرکتی در هیچ معیاری مشاهده نمی کنید و شش ماه گذشته است، ممکن است بخواهید شروع به پرسیدن سؤال کنید.

و به هر حال، آژانس بازاریابی محتوای شما باید از ابتدا انتظارات دقیقی برای نتایج داشته باشد.

شما باید اهداف تعیین می‌کردید، KPIها (شاخص‌های کلیدی عملکرد) را برای اندازه‌گیری تعیین می‌کردید، و در مورد ردیابی آنها استراتژی می‌کردید. آنها باید به شما یک چشم انداز در مورد زمان انتظار بازگشت سرمایه (ROI) و شکل ظاهری آن می دادند.

اگر هیچ یک از موارد بالا اتفاق نیفتاد، این خود دلیل خوبی برای زیر سوال بردن آژانس محتوایی است که با آن کار می کنید.

به یاد داشته باشید، بازاریابی به خاطر بازاریابی احمقانه است. شما می توانید و باید از آن انتظار بازگشت سرمایه داشته باشید، و آژانس شما باید برای جابجایی آن سوزن پاسخگو باشد.

2. آژانس در محتوای شما اشتباهات مکرر می کند

هرکسی اشتباه می کند. نکته مهم این است که آیا یاد می گیرید آنها را تکرار نکنید.

به عنوان مثال، بگویید آژانس بازاریابی محتوای شما با چند خطای فاحش (مانند پیوندهایی که به صفحات با اعتبار پایین یا بدتر از رقبا اشاره می کنند) برای برند شما محتوا ایجاد می کند.

بگویید این اتفاق در چند ماه اول رابطه شما می افتد. این چیزی است که می توان به سرعت به آن اشاره کرد و اصلاح کرد تا دیگر تکرار نشود.

اگر آژانس شما نگه می دارد اشتباه کردن در محتوای خود، حتی پس از اصلاحات، دلیل خوبی برای حذف آنهاست.

تمام هدف استخدام یک آژانس این است که محتوا را از دست خود بردارید تا نگران آن نباشید. این است شغلشان به:

  • صدای برند خود را میخکوب کنید.
  • در وبلاگ خود به درستی پیوند دهید.
  • از دستور زبان و املای صحیح استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید.
  • و به طور کلی محتوایی تولید کنید که بتوانید به آن افتخار کنید.

اگر آنها به جزئیات توجه نمی کنند، ممکن است آژانس مناسبی برای شما نباشند.

3. به طور کلی از کیفیت محتوا ناراضی هستید

کیفیت محتوا یک عامل رتبه بندی جستجوی ارگانیک است. این بدان معناست که شما کاملاً باید نگران کیفیتی باشید که از آژانس مسئول نوشتن آن دریافت می کنید.

محتوای بد می تواند بر شهرت و دیده شدن نام تجاری شما اثر دومینویی داشته باشد. محتوای ضعیف در جستجوها رتبه خوبی نخواهد داشت، و در نتیجه ترافیک صفر را از طرف گوگل هدایت می کند. (نرخ کلیک از صفحه 2 جستجوی گوگل به شدت کاهش می یابد.)

تعداد کمی از جستجوگران گوگل از صفحه دوم و پس از آن بازدید می کنند

ناگفته نماند، بازدیدکننده ای که محتوای بد را می خواند به احتمال زیاد:

  • پرش.
  • شما را در پوشه ذهنی “اعتماد نکنید” خود ذخیره کنید.

خداحافظ، ROI.

اگر محتوا آن را قطع نمی کند، احتمالاً یکی از این موارد را با مشکل مواجه کرده است. محتوای بد این است:

  • ساختار ضعیف با عناوین کم و پاراگراف های طولانی.
  • بدون تمرکز، نامربوط، یا سرگردان.
  • پر از غلط های املایی و گرامری.
  • مملو از اشتباهات واقعی و تناقضات.
  • برند محوری (به جای کاربر محوری)
  • غافل از قصد جستجو
  • بهینه سازی ضعیفی با قرار دادن کلمات کلیدی کم یا بدون قرار دادن کلمات کلیدی یا پر کردن کلمات کلیدی.
  • تنظیم نشده است تا سرنخ ها را به اقدام بعدی هدایت کند (با استفاده از CTA).
  • از دست دادن پیوندهای خارجی به سایت های معتبر، یا پیوندهای داخلی به صفحات مربوطه در سایت.

اگر یکی از موارد بالا را مشاهده کردید نشانگرها به طور مداوم، وقت آن است که آژانس بازاریابی محتوای خود را اخراج کنید. آنها باید بهتر بدانند و بهتر عمل کنند.

نوشته شده برای چاپ در مقابل نوشته شده برای وب

4. آژانس بازاریابی محتوا به خوبی ارتباط برقرار نمی کند

با آژانس بازاریابی محتوایی که ارتباط خوبی برقرار نمی کند، هرگز به نتایج خوبی نخواهید رسید.

ارتباط خوب در پایان به شما کمک می کند تا اهداف خود را روشن کرده و مشخص کنید، انتظارات خود را تعیین کنید، مراحل و فرآیندهای مختلف را درک کنید، به سؤالات در حین ظاهر شدن پاسخ دریافت کنید و موارد دیگر.

بدون ارتباط مستحکم:

  • ممکن است در مورد اینکه با محتوا به کجا می‌روید مطمئن نباشید.
  • ممکن است در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد و چه زمانی اتفاق می افتد نامشخص باشید.
  • ممکن است احساس تنهایی کنید، در حالی که در واقع باید احساس کنید که عضوی از یک تیم هستید.

برخی از پرچم‌های قرمز که باید در ارتباط با ارتباطات به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • عدم پاسخ به ایمیل ها یا پیام ها، یا انتظار روزها برای دریافت پاسخ.
  • سوال پرسیدن اما پاسخ‌های رضایت‌بخش نمی‌گیرید یا اصلاً جوابی نمی‌گیرید.
  • نمی دانید چه زمانی با آژانس بعدی برای بررسی استراتژی، پیشرفت یا نتایج خود ارتباط برقرار خواهید کرد.
  • عدم شفافیت از طرف آنها، که منجر به سردرگمی شما می شود.

5. آژانس به طور مداوم ضرب الاجل ها را از دست می دهد

رعایت ضرب‌الاجل‌ها صرفاً رعایت برنامه زمان‌بندی محتوا یا انتشار به موقع محتوا نیست.

بله، آن چیزها عوامل مهمی در محتوای ثابت هستند که برای موفقیت کلی یک استراتژی محتوا مهم است، اما اجازه دهید جنبه دیگری را فراموش نکنیم:

رعایت ضرب الاجل ها نیز نشان دادن احترام و مسئولیت است. اگر شما و آژانستان مهلت‌هایی را از قبل مشخص کنید (مانند زمان و هر چند وقت یک‌بار انتشار محتوا در وبلاگتان)، حفظ آن مهلت‌ها نیز نشان می‌دهد:

  • آژانس به وقت شما احترام می گذارد.
  • آنها به برند شما احترام می گذارند.
  • آنها به استراتژی احترام می گذارند و آن را دنبال می کنند.
  • آنها تا زمان انتشار به محتوای شما توجه و فکر می کنند.

از دست دادن مداوم ضرب الاجل ها و ارائه بهانه ها دلیل خوبی برای جدا شدن از یک آژانس است.

این ما را به نقطه بعدی هدایت می کند.

6. آژانس با شما مانند یک شریک رفتار نمی کند

برای مشاهده بهترین بازگشت سرمایه، باید با آژانس محتوای خود به خوبی کار کنید. تک تک چرخ دنده های شما باید همگام شوند، در غیر این صورت، کل عملیات گیر کرده و متوقف می شود.

بخشی از آن ارتباط خوب است، اما بخش دیگر این است که در هر مرحله از بازی مانند همکار و شریک عمل کنید.

مثلا:

  • آیا آژانسی که با آن کار می کنید نگرانی های شما را جدی می گیرد؟
  • آیا آنها خوب گوش می دهند؟
  • آیا آنها شما را در هر مرحله از راه در جریان نگه می دارند؟

این بدان معنا نیست که آنها به شما اجازه اجرای نمایش را می دهند. آنها کارشناسان محتوا هستند، نه شما. همانطور که گفته شد، آژانس بازاریابی محتوای شما همچنان باید شما را درگیر فرآیند و تصمیم گیری کند و به شما در درک استراتژی و بخش های متحرک آن کمک کند.

آنها در برابر شما پاسخگو هستند، همانطور که شما در برابر آنها پاسخگو هستید. اعتماد متقابل مهم است. اگر کار تیمی را احساس نمی کنید، ممکن است بخواهید در رابطه کاری تجدید نظر کنید.

7. شما مشکوک هستید که آنها از تکنیک های هرزنامه یا گمراه کننده برای به دست آوردن نتایج سریع استفاده می کنند

معمولاً تنها راه برای به دست آوردن نتایج سریع با محتوا، تقلب است.

حتی امروزه، تاکتیک های هرزنامه به طور شگفت انگیزی در بازاریابی محتوا رایج است. با این حال، استفاده از آنها یک تله غول پیکر است. ممکن است شاهد افزایش سریع در رتبه‌بندی یا ترافیک باشید، اما اینها دستاوردهای ناپایدار هستند.

آنها به همان سرعت ناپدید می شوند زیرا گوگل به طرز فوق العاده ای دقیق تنظیم شده است و می تواند بیشتر انواع هرزنامه ها را شناسایی کنید از طریق سیستم های خودکار آنها و همچنین از طریق عمل دستی.

google-spam-policies

این ممکن است منجر به جریمه ای برای سایت شما شود – که می تواند از تنزل رتبه تا حذف کامل از جستجوی گوگل متغیر باشد.

اگر گمان می‌کنید که آژانس بازاریابی محتوای شما ممکن است از تکنیک‌های اسپم برای رتبه‌بندی سریع سایت شما در جستجو استفاده کند، آنها با آتش بازی می‌کنند. ممکن است برای مدت کوتاهی کار کند، اما به ناچار منجر به مرگ برای دید سایت شما می شود.

اگر آنها با آتش بازی می کنند، آنها را رها کنید و یک آژانس محتوای اخلاقی پیدا کنید که رتبه سایت شما را برای طول عمر و پایداری بالا می برد.

چه چیزی را به خاطر بسپاریم قبل از اخراج آژانس بازاریابی محتوای شما

وظیفه آژانس بازاریابی محتوا این است که بازاریابی محتوای شما را مدیریت کند تا مجبور نباشید. آنها همه چیز را از برنامه ریزی گرفته تا ایجاد تا توزیع مدیریت خواهند کرد.

اگر آژانسی را استخدام کرده اید، به احتمال زیاد زمان یا تخصص لازم برای رسیدگی به آن را ندارید. در عین حال، از هر کسی که استخدام کرده اید، انتظار استراتژی و نتایج هوشمندانه دارید.

و این کاملاً تضمینی است – اما اشتباه نکنید که خیلی زود تسلیم شوید.

بازاریابی محتوا یک بازی طولانی مدت است. این در مورد بردهای سریع نیست، بلکه دستاوردهای آهسته و پیوسته ای است که در طول زمان ایجاد می شود.

در ابتدا می تواند ناامید کننده باشد، اما ثبات در آینده سود زیادی را به همراه خواهد داشت.

اگر آژانس شما با پشتکار روی بازاریابی محتوای شما کار می کند، به طور منظم منتشر می کند، به خوبی ارتباط برقرار می کند، معیارها را تجزیه و تحلیل می کند، با شما مانند یک شریک رفتار می کند، کیفیت محتوا را ثابت می کند، ضرب الاجل ها را تعیین می کند و شما را در جریان نگه می دارد – فقط کافی است صبر کنید.

آن نتایجی که آرزویش را دارید اراده در اطراف پیچ می آیند


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

جولیا مک کوی

جولیا مک کوی بنیانگذار Content Hacker، نویسنده 7x، و یک استراتژیست پیشرو در زمینه ایجاد محتوای استثنایی و حضور برند است که به صورت آنلاین ماندگار است. در 19 سالگی، او آخرین 75 دلار خود را برای ساخت یک آژانس نویسندگی 7 رقمی استفاده کرد که ده سال بعد فروخت. در دهه 2020، او به بنیان‌گذاران و بازاریابان استراتژی، مهارت‌ها و سیستم‌هایی را که برای ایجاد یک کسب‌وکار از طریق محتوای ورودی نیاز دارند آموزش می‌دهد تا بتوانند تأثیر ماندگارتری در جهان ایجاد کنند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *