اصلاح، سهولت، کارایی و سرعت رنگ آمیزی داغ ما در جدیدترین وردپرس است.

آیا تا به حال نسخه‌ای از وردپرس وجود داشته است یا خیر، که ایجاد محتوا و بهبود طراحی جدی برای جامعه CMS سازمانی نداشته باشد؟

همانطور که برای جدیدترین نسخه‌های 6.0 و 6.1 وردپرس انجام دادیم، در اینجا بهترین پیشرفت‌های خود را در وردپرس 6.2 (برنامه‌ریزی شده برای انتشار کامل در 28 مارس 2023) برای سازندگان و توسعه‌دهندگان محتوای سازمانی باز می‌کنیم.

بلافاصله، وردپرس 6.2 روی اصلاح و سهولت تمرکز می کند و تجربه ویرایش بلوک را با ویژگی هایی مانند حالت نوشتن جدید “بدون حواس پرتی” و تنظیمات بلوک ساده، تقسیم بین سبک ها و تنظیمات، برای کنترل آسان تر بلوک، بیشتر می کند.

همچنین می‌توانید منتظر یک تجربه ویرایش سایت اصلاح‌شده باشید که رویکردی جدید برای پیمایش بین قالب‌ها و قطعات قالب دارد. تا دا!-برچسب بتا در ویرایشگر سایت بالاخره حذف شد. اگر این نمونه عالی از عملکرد مدرن وردپرس را امتحان نکرده اید، اکنون زمان خوبی برای شیرجه زدن است.

همچنین به لطف گزینه جدید بلوک ناوبری که در تنظیمات بلوک قرار دارد، از روش ساده‌تری برای مدیریت منوها در خارج از بوم قدردانی خواهید کرد.

در نهایت، وردپرس 6.2 از نظر عملکرد، نسخه‌های قبلی را شکست می‌دهد. در آزمایش‌ها، ما شاهد بهبود 23 درصدی برای تم‌های بدون theme.json و 9 درصد برای مواردی که دارای آن هستند، بوده‌ایم.

بالا بردن تجربه ویرایش سایت

ویرایشگر سایت وردپرس یک ابزار قدرتمند و صرفه جویی در زمان است که تغییرات کلیدی سایت را با استفاده از رابط ویرایش سایت آشنا به جای کد ساده می کند. این بدان معناست که حتی کاربران غیر فنی نیز می توانند دید خود را زنده کنند در حالی که به ورودی کمتری از توسعه دهندگان نیاز دارند.

وردپرس 6.2 جریان، قابلیت استفاده و قابلیت های ویرایشگر سایت را تا حد زیادی بهبود می بخشد و به کاربران کمک می کند:

  • با گزینه ای برای اعمال تغییرات محلی در سطح جهانی، بلوک ها را سریعتر در یک سایت به روز کنید
  • به راحتی قالب ها و قطعات قالب را مرور کنید
  • تاثیر تغییرات طراحی سایت را در سطح وسیع ببینید

برای افزایش بیشتر تجربه ویرایش، یک پیش‌نمایش بلوک اضافه شده به پانل نوار کناری Styles، بلوک‌های انتخابی را نمایش می‌دهد و به راحتی به کاربران اجازه می‌دهد تا ببینند تنظیمات چگونه بر آن بلوک‌ها تأثیر می‌گذارند. و از آن بهتر، وردپرس 6.2 قابلیت جدیدی به Style Book اضافه می‌کند تا تمام بلوک‌های شما و تأثیر هر تغییری را در یک مکان ببینید.

برداشت داغ ما:

اینکه بتوانید یک بلوک را استایل کنید و فوراً آن را در تمام نمونه‌های آن در سایت خود اعمال کنید، یک صرفه‌جویی واقعی در زمان وردپرس 6.2 است. اگر «در جریان» طراحی سایت خود هستید و چیزی عالی برای یک نمونه بلوکی ارائه می کنید که می خواهید همه جا داشته باشید، اکنون می توانید آن تغییرات را در سطح جهانی اعمال کنید.

تجربه ویرایش بلوک تمیزتر برای سازندگان محتوا

برای سهولت کار با بلوک ها، تب Styles و Settings در وردپرس 6.2 از هم جدا شده اند. این به نویسندگان افزونه انعطاف‌پذیری بیشتری برای ایجاد کنترل‌های بصری – از جمله جایی که این کنترل‌ها در رابط نشان داده می‌شوند – می‌دهد و پیکربندی بلوک‌های مملو از ابزار را آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، با تغییر حالت، یک حالت بصری جدید به طور خودکار بیت‌های غیرفعال مختلف (مثلاً نوارهای کناری و نوار ابزار) را در رابط Block Editor پنهان می‌کند. نتیجه؟ نویسندگان یک پالت ویرایش تمیزتر برای کار و آزادی بیشتری برای تمرکز بر تولید محتوا دارند.

در همین حال، توسعه دهندگان از اینکه می توانند تنظیمات را برای هر بلوکی با استفاده از یک فیلتر سمت سرویس گیرنده برای تغییر تنظیمات بلوک قبل از ارائه ویرایشگر، سفارشی کنند، لذت خواهند برد.

برداشت داغ ما:

به‌عنوان سازندگان محتوا، ما واقعاً از حالت بصری به‌روزرسانی‌شده که به‌طور هوشمندانه بخش‌های مختلف رابط کاربری ویرایشگر را که استفاده نمی‌شود محو می‌کند، تجربه نوشتن «بدون حواس‌پرتی» را برای نویسندگان ترویج می‌کند و محتوا را در مرکز صحنه قرار می‌دهد.

بلوک ناوبری در وردپرس 5.9 یک تجربه ویرایش جدید را معرفی کرد. اکنون، با انتشار یک نمای قابل ویرایش اضافی در نوار کناری تنظیمات بلوک، مدیریت منوها و قفل کردن آیتم های فردی حتی آسان تر می شود. توجه داشته باشید: کاربران همچنان می توانند مستقیماً در بوم ویرایش کنند.

این نما مانند نمای فهرست کار می کند، اما مختص پیمایش فعلی در حال ویرایش است. با کلیک بر روی دکمه “ویرایش” آیتم منو در ویرایشگر انتخاب می شود و امکان ویرایش درون خطی را فراهم می کند. این گزینه تعادل خوبی بین تجربه قبلی و پارادایم ویرایش بلوک جدید ارائه می دهد.

وردپرس 6.2 همچنین عملکرد داخلی بلوک ناوبری را بهبود می بخشد و یک مکان جایگزین برای منوهای کلاسیک اضافه می کند به طوری که جدیدترین منوی کلاسیک ایجاد شده به طور پیش فرض استفاده می شود. اگر منویی به نام “اصلی” وجود داشته باشد یا دارای یک مکان اصلی باشد، آن منو همچنان اولویت دارد. به طور جداگانه، هنگامی که از بلوک فهرست صفحه استفاده می شود، یک گزینه ساده شده شما را در فرآیند ویرایش مستقیم هر مورد راهنمایی می کند.

برداشت داغ ما:

ویرایش بلوک ناوبری وردپرس 6.2 و بهبودهای کنترلی، کار با این بلوک حیاتی ساخت سایت را به تجربه ای تمیزتر و شهودی تر تبدیل می کند. به عنوان مثال، با محدود کردن توانایی ویرایش محتوا در بلوک‌های داخلی آن، بلوک ناوبری به مدیران سایت و آژانس‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه ویرایش را با دقت بیشتری برای کاربران تنظیم کنند – به‌ویژه زمانی که از قطعات قالب بلوک در تم‌های کلاسیک استفاده می‌کنند.

ساختمان با الگوها

الگوها که در وردپرس 5.5 معرفی شدند به شما کمک می‌کنند تا با طرح‌بندی‌های از پیش تعریف‌شده سریع‌تر شروع کنید و همچنین سازگاری طراحی را حفظ کنید.

گزینه های الگوی همراه بیشتر

وردپرس 6.2 اکنون راه بهتری برای مشاهده و انتخاب الگوها، از جمله گزینه‌های Header و Footer جدید ارائه می‌دهد.

تمام گزینه های جدید زیر را کاوش کنید.

بلوک Query Loop، یک بلوک پیشرفته است که به شما امکان می‌دهد پست‌ها یا صفحات را در پیکربندی‌های مختلف نمایش دهید، همچنین با برخی از گزینه‌های الگوی تازه‌سازی‌شده و پخته‌شده همراه است که متن بیشتری را به جلو نشان می‌دهند:

دسته های الگوی سازماندهی مجدد

علاوه بر این، برای تطبیق تعداد زیادی از الگوها، از جمله گزینه‌های سرصفحه و پاورقی، دسته‌های الگوهای مختلف اصلاح یا تجمیع شده‌اند.

در اینجا لیست کوتاهی از تغییرات کلیدی آمده است:

  • الگوهای پرس و جو به پست ها تغییر نام دادند
  • ستون ها در دسته بندی متن ادغام شدند
  • دسته دکمه ها به Call to Action تغییر نام داد
  • دسته بندی سرصفحه و پاورقی معرفی شد
  • دسته بندی بنر معرفی شد*

*به عناصر بصری متمایز اشاره می کند که به ساختار یا تضاد محتویات صفحه کمک می کند (از جمله سرفصل ها و عناصر “قهرمان”).

برداشت داغ ما:

ترکیب الگوهای سرصفحه و پاورقی جدید در وردپرس 6.2 Core برای استفاده همه به وضوح به دموکراتیزه کردن طراحی کمک می‌کند و بدون توجه به تم بلوکی که استفاده می‌کنند، گزینه‌های خارج از جعبه عالی را برای کاربران فراهم می‌کند. با این روحیه، ما همچنین قدردانی می کنیم که چگونه ویرایشگر سایت به روز شده با اجازه دادن به کاربران برای ویرایش تمام قسمت های سایت و الگوهای خود، روند ایجاد را سرعت می بخشد. مدیران سایت حتی می توانند الگوهای سرصفحه و پاورقی خود را برای مشتریان نیز دسته بندی کنند.

رسانه بخش مهمی از ساخت سایت است. وردپرس 6.2 اکنون به شما امکان می دهد انواع مختلفی از محتوا را به سایت خود اضافه کنید، از بلوک ها گرفته تا الگوها، به طور مستقیم از کتابخانه خود از طریق Inserter، در زمان و تلاش صرفه جویی کنید.

موارد مرتبط، همچنین می‌توانید تصاویر را از Openverse، یک موتور جستجو با بیش از 600 میلیون گزینه رسانه با مجوز آزاد، جستجو و انتخاب کنید. توجه داشته باشید: در صورت تمایل، می توانید این ویژگی را غیرفعال کنید تا دسترسی به Openverse را محدود کنید.

در اینجا پیشرفت‌های بیشتری در وردپرس 6.2 وجود دارد که توجه ما را جلب کرد:

  • تقسیم تنظیمات بلوک به برگه‌های جداگانه Styles و Setting-درکی واضح تر و واضح تر از گزینه های تعبیه شده در هر بلوک داشته باشید.
  • پیش نمایش های درون خطی هنگام ویرایش نوع بلوک در رابط سبک ها– تاثیر تغییرات خود را بدون ترک رابط ببینید.
  • مشاهده تاثیر تغییرات خود هنگام استایل دادن به سایت خود– از Style Book جدید برای تجسم اثر آبشاری بهینه سازی یک بلوک در کل کتابخانه بلوک خود استفاده کنید.

درباره WordPress 6.2 بیشتر بدانید

با این پیش نمایش مفید، به ویژگی ها و اصلاحات وردپرس 6.2 نگاهی دقیق بیندازید.

از قبل یک مشتری VIP وردپرس هستید؟ حتماً با تیم حساب خود تماس بگیرید تا درباره این نسخه جدید بیشتر بدانید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *