چه اتفاقی برای Patatabrava.com افتاد، وب سایتی که در آن یادداشت ها و عبارات اسطوره ای از اساتید دانشکده خود را جمع آوری کردیم.


20 سال پیش الانسه دانشجوی روزنامه نگاری از دانشگاه خودمختار بارسلون در کافه تریا دانشکده خود ملاقات کردند و تصمیم گرفتند ایجاد یک وب سایت برای دانش آموزان، یکی از آنها می توانند برای پروژه نهایی موضوع “تبلیغات” خود نیز استفاده کنند.

نام این سه مرد جوان اوریو سوله، آندریو کاریتگ و فیلیپ گوردیلو بود. دامنه ای که آنها تصمیم گرفتند برای میزبانی وب سایت مورد نظر استخدام کنند، در نهایت «patatabrava.com» بود. (به افتخار زادگاهش، نوار دانشکده). نظر شما؟ یک وب سایت اختصاصی ایجاد کنید یادداشت های شغلی را میزبانی کنید و “عبارات افسانه ای” را از معلمان خود جمع آوری کنید.

“وقت آزاد داشتیم، [la hicimos] اساسا برای پاتوق کردن انگیزه خاصی نداشتیم. ما شروع به راه اندازی صفحات وب کرده بودیم و می خواستیم تمرین کنیم.”

در سال 2004، Patatabrava قبلاً یادداشت هایی را از تمام دانشکده های UAB دریافت کرده بود سال بعد به 11 دانشگاه دیگر کاتالونیا گسترش یافت. در این مرحله “پارتی های پاتاتابراوا” آغاز شد، که با آن آنها موفق شدند سالی دو بار سالن Sala Razzmatazz در بارسلونا را پر کنند.

خیلی بیشتر از یک پروژه درسی

در آن مرحله، واضح بود که وب (در این مرحله عملا به یک شبکه اجتماعی تبدیل شده است.) بسیار بیشتر از یک پروژه دوره نهایی بود:

بعد از سه سال به فکر راه‌اندازی شرکت افتادیم. وب‌سایت کار زیادی برای ما کشید. ما سه نفر بودیم، تازه مدرک را به پایان رسانده بودیم یا در مورد من آن را ترک کرده بودم، کارهای دیگری هم داشتیم و این نیاز داشت. چندین ساعت، از آنجایی که باید صفحه را نگهداری می کردم، باید به روز می شد و غیره.”

در این شرایط روزی رسید که یک قهوه خوردیم و گفتیم: یا پروژه را تعطیل می کنیم یا خودمان را وقف آن می کنیم.

برای یک دهه، Patatabrava.com وب سایت اصلی دانشگاه در اسپانیا بود

دو نفر از سه بنیانگذار تصمیم گرفتند که به طور حرفه ای خود را وقف آن کنندو سومی (فلیپ گوردیلو) از قایق پیاده شد. مدتی بعد، دیوید تاردا به پروژه پیوست و فضای باقی مانده از آن را اشغال کرد.

تا سال 2008، از نظر تعداد ورودی‌ها از Rincón del Vago افسانه‌ای پیشی گرفته بود. در سال 2010، Patatabrava.com قبلاً در تمام دانشگاه های اسپانیا اجرا شد: در طول سال تحصیلی 2009/2010، 100000 کاربر جدید جذب کرد که در مجموع به 450000 رسید. چند ماه قبل از آن، یک شبکه اجتماعی دانشگاه آمریکایی که به سرعت تبدیل به یک معمای عمومی شده بود، وارد کشور ما شد. آیا فیس بوک خاصی برای شما آشنا به نظر می رسد؟

اگرچه ورود شبکه زاکربرگ یکی از مسیرهای احتمالی گسترش وب را مسدود می کند، Patatabrava.com به رشد و تثبیت ادامه داد. آنقدر که سه مدیر آن یک پروژه آنلاین موازی دیگر را با هم انجام دادند که به ارتباط بسیار زیادی نیز دست یافت: Series.ly. چند هفته پیش ما پایان (نه چندان غیرمنتظره) روند قضایی در اطراف وب معروف پیوندها را فاش کردیم.

غیرقانونی شدن وب سایت های پیوند، چند سال بعد، منجر به تبدیل مجدد Series.ly شد، این پورتال صرفاً مدیریت تماشای سریال ها را با مشاوره برنامه های تلویزیونی ترکیب کرد (و چند ماه بعد به Tviso تغییر نام داد). . . و نه، این تغییر مانع از این نشد که این سه مدیر وب یک شب را در زندان بگذرانند.

کسانی که مسئول Series.ly بودند، 7 سال بعد تبرئه شدند: این حکم تأیید می کند که میزبانی پیوندها جرم نبوده است.

فروش به Docsity

با شمشیر داموکلس که آزمایش Series.ly بود، مسئولان تصمیم گرفتند پروژه بزرگ دیگر خود را بفروشند: در سال 2017، اعلام شد که Patatabrava.com به مالکیت (به مبلغ نامشخص) شرکت تورین Docsity تبدیل خواهد شد.، پروژه آنلاین دیگری (متولد 2010) با تمرکز بر اشتراک گذاری یادداشت ها اما مخاطبان بین المللی را هدف قرار داد.

در زمان فروش آن، Patatabrava یک میلیون کاربر و بیش از 400000 سند مشترک اضافه کرد. وب همچنان برای بیش از یک سال با حفظ برند متمایز خود ادامه خواهد داشت، تا اینکه ** در ابتدای سال 2019 برای همیشه ناپدید شد** تا به طور کامل در پلتفرم Docsity یکپارچه شود. مدیرعامل و بنیانگذار آن، ریکاردو اوکلپو، دلیل این تصمیم را توضیح داد:

«پاتاتابراوا پایگاه کاربری گسترده ای داشت، اما عملیات آن منسوخ شده بود. ما فکر کردیم که می‌توانیم آن را با ادغام آن در پلتفرم خود بهبود دهیم.”

البته، بسیاری از ویژگی های خاص Patatabrava.com با این انحلال در Docsity از بین رفت.. بدون اینکه جلوتر برویم، یکی از به یادماندنی ترین ویژگی های آن، «عبارات اسطوره ای» معلمان، که در طی سال ها توسط دانش آموزانشان گردآوری شده بود، به گونه ای «ادغام» شد که این عبارات با ارزیابی های معلمان مزبور آمیخته شد. . اکنون در Docsity اینگونه به نظر می رسند:

اسکرین شات 88

برجسته، عبارات پابلو ایگلسیاس در زمان خود به عنوان استاد در UCM. بقیه، نظرات و ارزیابی های شاگردانشان. یک هرج و مرج

از طریق | Innovative Ments و La Vanguardia



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *