برای کسانی که به دنبال لذت بردن از باد در موهای خود هستند.

تسلا

با کاهش علاقه مصرف کنندگان به خودروهای کانورتیبل و وزن اضافی و خطرات ایمنی بسته های باتری EV، شما نمی توانید یک خودروی برقی کانورتیبل بخرید. حداقل الان نه.

اگر به دنبال خرید یک خودروی برقی جدید هستید، گزینه های عالی بی شماری وجود دارد. خریداران می‌توانند از بین خودروهای برقی، کامیون‌ها، شاسی‌بلندها و حتی ابرخودروهای برقی سطح بالا انتخاب کنند. با این حال، شما یک EV قابل تبدیل پیدا نخواهید کرد، و در اینجا دلیل آن است.

مطمئناً، می‌توانید یک GMC هامر EV گران‌قیمت 110000 دلاری یا یک هیبریدی جیپ رانگلر 4Xe با پانل‌های سقف قابل جابجایی یا سقف نرم تهیه کنید، اما این یک کانورتیبل واقعی نیست.

تصور کنید که در یک روز گرم تابستان از هوای تازه، اشعه خورشید و باد در موهایتان لذت می برید، بدون اینکه صدای وسایل نقلیه گازسوز به گوش برسد. خوب به نظر می رسد، درست است؟ بنابراین، چرا تولیدکنندگان خودروهای برقی تبدیل پذیر را ارائه نمی دهند؟ برای یکی، احتمالاً یک مشکل ایمنی است. به علاوه، کانورتیبل ها آنقدر که فکر می کنید محبوب نیستند.

مشکل خودروهای برقی قابل تبدیل

کانسپت Polestar 6 در سال 2026 عرضه می شود
ستاره قطبی

احتمالاً یک دلیل بزرگ وجود دارد که چرا کانورتیبل های برقی هنوز در دسترس نیستند و آن وزن است. خودروهای برقی بسیار سنگین‌تر از خودروهای سنتی هستند و بسته‌های باتری لیتیوم یونی در زیر خودرو قرار دارند. این یک خطر ایمنی قابل توجه در هنگام تصادف یا واژگونی است.

این بسته‌های باتری معمولاً در زیر زمین قرار می‌گیرند و به خودروهای برقی مرکز ثقل بهتر (و پایین‌تر) می‌دهند، بدون اینکه به فضای اضافی کابین برای راحتی و فضای پا اشاره کنیم.

و در حالی که مرکز ثقل پایین تر می تواند به جلوگیری از واژگونی کمک کند، حوادثی اتفاق می افتد. در آن اتفاق ناگوار، باتری لیتیوم یون سنگین خطر بزرگی را برای سرنشینان به همراه دارد. تمام وزن اضافی می تواند به راحتی ستون های شیشه جلو یا مهمتر از آن سقف نرم و سست سقف یک کانورتیبل را خرد کند و در نتیجه باعث له شدن یا آسیب رساندن به مسافران شود.

حتی یک کانورتیبل با سقف سخت موتوری دارای چندین نقطه شکست یا پیوند ضعیف است که به طور بالقوه می تواند باعث آسیب شود. و در حالی که، بله، بسیاری از کانورتیبل ها دارای میلگردهای فلزی در اطراف تکیه گاه سر هستند، این وزن اضافی همچنان یک نگرانی است.

وزن خودروهای برقی احتمالاً تنها یکی از دلایلی است که ما هنوز گزینه های قابل تبدیل را نمی بینیم. دیگری محبوبیت است. بر اساس گزارشی که توسط CNBC در اواخر سال 2022، فروش کانورتیبل به طور پیوسته در حال کاهش است و اکنون کمتر از 1٪ از کل فروش خودرو در ایالات متحده را تشکیل می دهد.

نه تنها مصرف کنندگان این روزها علاقه ای به کانورتیبل ها ندارند، بلکه بیشتر سازندگان توجه خود را به وسایل نقلیه آفرود، SUV، CUV های جمع و جور (وسایل نقلیه کاربردی متقاطع)، یا به سرعت در حال گسترش به سمت الکتریکی معطوف کرده اند. خودروهای کانورتیبل در اولویت نیستند و علاقه‌ای به آن وجود ندارد.

آیا می توانم یک EV قابل تبدیل بخرم؟

سقف هوای آزاد هامر EV
جی ام سی

از اوایل سال 2023، هیچ خودروی تجاری برقی کانورتیبلی وجود ندارد. مطمئنم نسبتاً زود به آنجا خواهیم رسید، اما هنوز نه.

با این حال، خریداران گزینه‌های مختلفی برای خودروهای برقی «روباز» دارند، اما باز هم، این مقدار کمی متفاوت از یک کانورتیبل است. طبق گزارش‌ها، روستر نسل دوم تسلا در سال جاری عرضه می‌شود، و سقف سخت قابل جابجایی خواهد داشت، و تنها این نیست.

همانطور که در بالا می بینید، سازندگان طرح کلی برخی از وسایل نقلیه را برای ارائه تجربه ای تقریباً قابل تبدیل تنظیم کرده اند. حتی زبان وب‌سایت GMC Hummer EV آن را به عنوان یک تجربه تبدیل‌پذیر در فضای باز توضیح می‌دهد.

چند خودروی هیبریدی که به یک کانورتیبل سنتی نزدیک‌تر هستند، در دسترس هستند یا به زودی عرضه می‌شوند، اما خودروهای اسپورت نیستند. Jeep Wrangler 4xe هیبریدی باتری به مراتب کوچکتری دارد، بنابراین وزن آنچنان نگران کننده نیست و با یک صفحه نرم قابل جابجایی در دسترس است. با این حال، جیپ از یک قفس فلزی بادوام با میلگردهای کاملاً کاربردی استفاده می کند که در صورت واژگونی، چه در جاده و چه در خارج از جاده، از مسافران محافظت می کند.

حتی می‌توانید در هفته‌های آینده که تولید آن در حال انجام است، هامر SUV EV را تهیه کنید و همان پانل‌های سقف شیشه‌ای قابل جابجایی را دارد. باز هم، احتمالاً این تجربه کامل تبدیل شدنی نیست، اما نزدیک است.

خودروهای برقی قابل تبدیل به زودی

شارژ EV قابل تبدیل Mini Cooper SE.
مینی

با روند نزولی در دهه گذشته، اگر نه بیشتر، اگر به دنبال خرید یک خودروی برقی کانورتیبل در چند سال آینده هستید، انتظار گزینه های زیادی را نداشته باشید. گفته می شود، همه این خبر بد نیست و چندین خودروی برقی تبدیل شونده در راهند.

برای شروع، مینی کوپر SE کانورتیبل تمام الکتریکی ماه گذشته به طور رسمی معرفی شد و در بهار امسال در اروپا در دسترس قرار گرفت و احتمالاً سایرین نیز پس از آن عرضه خواهند شد. فولکس واگن ID.3 باید با یک مدل کانورتیبل اختیاری وارد بازار شود، البته به Fisker Ocean و Jeep Recon اشاره نکنیم، و این تنها چند مورد است که به ذهن می رسد.

به‌علاوه، من فرض می‌کنم در مقطعی در ۱۸ ماه آینده، پس از اینکه اکثر سازندگان چندین خودروی الکتریکی را عرضه کردند، شروع به جستجوی عوامل متمایزکننده مانند ارائه یک خودروی کانورتیبل خواهند کرد. Chevy Corvette E-Ray باید این گزینه را داشته باشد، و ما تیزرهایی برای مزدا MX-5 میاتا دیده‌ایم. با این حال، میاتا مفهومی دارای درهایی به سبک لامبورگینی بود و قابل تبدیل نبود، اما در نهایت، این شرکت احتمالاً یکی از آن‌ها را خواهد ساخت.

Polestar 6 (که قبلاً کانسپت Polestar O2 نامیده می شد) یک خودروی برقی کانورتیبل سقف سخت است که در سال 2026 عرضه می شود. BMW در حال برنامه ریزی یک i4 کابریولت کانورتیبل واقعی برای عرضه در سال 2027 است و بعداً به دنبال خودروهای برقی کانورتیبل از مازراتی، پورشه، مرسدس بنز باشید. بنز و دیگران.


به یاد داشته باشید که پانل های سقف قابل جابجایی ممکن است لذت یک کانورتیبل را برای شما به ارمغان بیاورند، اما اگر رویه نرمی که به سرعت جمع می شود یا سقف سخت جمع شونده نداشته باشد، نمی دانم که آن را کانورتیبل بنامم یا نه. در حال حاضر، این بهترین چیز بعدی است.

اگر به دنبال یک خودروی کلاسیک کانورتیبل برای گشت و گذار در خط ساحلی یا لذت بردن از یک سفر آخر هفته از طریق دره ای که با برق کار می کند هستید، حداقل در حال حاضر شانسی ندارید.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *