همین الان میام بیرون و میگم…

سئو باید یک محصول باشد زیرا کانالی برای کسب ترافیک و درآمد ارگانیک است.

سئو به عنوان یک محصول تا حد زیادی به معنای کسب و کار است:

  • می داند که در دنیای دیجیتال اول عمل می کند.
  • تلاش می‌کند تا ویژگی‌های دیجیتال آن (وب‌سایت، اپلیکیشن و غیره) سئو پسند باشد.

به این ترتیب، هنگامی که مشتریان بالقوه با استفاده از دستگاه های خود به جستجوی آنلاین می پردازند، از طریق یک برنامه جستجو می کنند یا جستجوی صوتی را آغاز می کنند، ویژگی های دیجیتال بعدی قابل کشف هستند.

به طور خلاصه، مدیریت محصول رشته ای برای حل مشکلات است که منجر به همدلی مشتری می شود. در حالی که بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) مد نظر دائمی و گسترده تر قابل کشف بودن برای مشتریانی است که از دستگاه های متصل برای یافتن اطلاعات، محصولات یا خدمات استفاده می کنند.

مکان‌های بیشتری برای انسان‌ها وجود دارد تا خارج از موتورهای جستجوی سنتی مانند Google، DuckDuckGo، Baidu یا Microsoft Bing «جستجو» کنند. مشتریان بالقوه می توانند خود را شروع کنند جستجوی محصول در آمازون یا اگر جستجوی تصویری است از یوتیوب استفاده کنید.

همه اینها بر اساس نیت است – مشتری چه می خواهد؟

برای روشن شدن، این مقاله در مورد بهینه سازی صفحات جزئیات محصول برای سئو نیست.

در عوض، تصویر بزرگ‌تری از اختصاص منابع محصول به رشد ترافیک و درآمد ارگانیک و اینکه چرا سئو باید توسط کسب‌وکارها یک محصول در نظر گرفته شود را بررسی می‌کند.

سئو به عنوان یک محصول: این به چه معناست؟

بیایید به سرعت صحنه را آماده کنیم تا این واقعیت را برجسته کنیم که این یک مفهوم نسبتاً جدید است.

جستجوی Google Trends برای «مدیریت محصول» نشان می‌دهد که علاقه به مرور زمان اخیراً در دسامبر 2022 به اوج خود رسیده است.

Google Trends -

در مقابل، عبارت جستجوی “SEO” در طول زمان علاقه سالمی را نشان می دهد.

Google Trends -

موازی این است که SEO بیش از یک دهه وجود داشته است (و همچنان به تکامل خود ادامه می دهد). در حالی که مدیریت محصول به تازگی شروع به برداشتن بخار کرده است. زمان می برد تا نقش مدیر محصول سئو بیشتر شود.

مهمتر از آن، آنچه که باید تکامل یابد این است که سازمان ها چگونه برنامه سئوی خود را عملیاتی می کنند. وقتی سئو یک محصول است، به عنوان جنبه‌ای از کسب‌وکار در نظر گرفته می‌شود که باعث درآمد و جذب مشتری می‌شود.

سئو به عنوان یک محصول به این معنی است که مدیریت محصول برای بهینه سازی موتورهای جستجو اعمال می شود

برای مدت طولانی، سئو همه چیز در مورد کلمات کلیدی بود، به ویژه اینکه چه تعداد و کدام یک در صفحات خود استفاده کنید. سپس، الگوریتم های گوگل به طور قابل توجهی برای شناسایی بازیگران بد تکامل یافتند.

برای تکامل و پیشرفت با زمان، الی شوارتز مفهوم رویکرد مبتنی بر محصول به سئو را تشریح می کند. در کتاب خود “سئوی مبتنی بر محصولشوارتز توضیح می دهد:

تلاش برای سئو محصول مبتنی بر محصول چیزی نیست که فقط با شرکت های خاصی کار کند. بلکه فرآیندی است که هر وب سایتی که روی سئو کار می کند باید از آن استفاده کند.

بخش کلیدی ساخت یک استراتژی سئوی مبتنی بر محصول این است که محصولی است (هر نوع پیشنهادی) که در حال ساخت است. این باید به همان روشی باشد که هر محصول دیگری دارد: برنامه محصول، نقشه راه، مدیریت پروژه ورودی ها و همکاران، و مهمتر از همه، ترکیب بازخورد کاربر.

برخلاف تلاش‌های سئو مبتنی بر کلید واژه، استراتژی سئوی محصول محور باید متناسب با محصول و بازار باشد.

این تا حد زیادی به معنای همدلی با مشتریانی است که برای کسب و کار سود می آورند. برای سئو، خزنده های وب دوست دارند Googlebot و انسان ها

به عنوان یک مدیر محصول سئو، شما باید دو مشتری اصلی را در نظر بگیرید: موتورهای جستجو و مردم.

اکثر مدیران محصول عمدتاً بر روی یک مشتری یا بخش بازار هدف (که توسط کسب و کار تعریف شده است) تمرکز می کنند، اما متوجه نیستند که موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل به خودی خود مشتری هستند زیرا محصولات و ویژگی های ساخته شده برای وب را مصرف می کنند. .

آنچه بازدیدکنندگان انسانی می بینند در مقابل آنچه که موتورهای جستجو می بینند

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4 دلیل اصلی برای اینکه سئو باید یک محصول باشد

دلایل قانع کننده زیر را در نظر بگیرید که چرا سئو باید یک محصول باشد.

  • در نظر گرفتن سئو به عنوان یک محصول به معنای در نظر گرفتن آن به عنوان کانالی برای کسب ترافیک و درآمد ارگانیک است. بهترین شیوه های سئو در عملیات آنلاین لحاظ می شود تا مطمئن شوند که موتورهای جستجو وب سایت شما را می بینند و انسان هایی که به صورت آنلاین جستجو می کنند، سایت برند یا صفحات رسانه های اجتماعی شما را کشف می کنند.
  • مدیران محصولات سئو فاکتورهای خارجی (مانند نحوه کار موتورهای جستجو) و چگونگی بهینه سازی جنبه های وب سایت را می دانند تا سایت برای سئو پسند بودن و کسب ترافیک ارگانیک باشد.
  • با توجه به ماهیت سیال جستجو، سئو باید نقشه راه خود را برای رسیدگی مداوم به بهبودها (یعنی پیشرفت در یادگیری ماشین)، حوزه های رشد (یعنی تولید محتوای مفید) و نگهداری داشته باشد.
  • هیچ کسب و کاری سرمایه یا سرمایه نامحدودی ندارد تا بتواند مشتریان جدیدی را از طریق سرمایه گذاری قابل توجه در جستجوی پولی به دست آورد. ترافیک ارگانیک یک منبع درآمد مقیاس پذیر و ترکیبی برای بازدیدکنندگان جدید سایت است. آن منبع برای رشد نیاز به حفاظت و توسعه دارد.

برخی از شرکت ها مدیران محصول را برای جستجو دارند، اما آنها معمولاً با جستجوهای انجام شده توسط مشتریان و تجربه آنها در یافتن یا عدم یافتن محصولات سروکار دارند.

در مقابل، من بیشتر به یک مدیر محصول SEO اشاره می کنم که بر دو مشتری خارجی اصلی متمرکز است – موتورهای جستجو و مشتریانی که از صفحه نتایج موتور جستجو از وب سایت بازدید می کنند.

شرح شغل هر نقش مدیر محصول را بخوانید و خواهید دید که در سطح بالا، برای کسب و کارها بسیار مهم است که با ارائه یک تجربه مشتری بر روی برند که باعث فروش و فروش می شود، بهترین اپلیکیشن و/یا تجربه تجارت الکترونیک در کلاس خود را توسعه دهند. حفظ

عملکرد به تعادلی از هر دو روش تحلیلی و خلاقانه با غرایز قوی مصرف کننده نیاز دارد.

مدیران محصول دارای نوشتن الزامات در بلیط هایی هستند که توسط تیم های مهندسی کار می شود. این جایی است که الزامات یا ملاحظات سئو می تواند وارد عمل شود.

آیا لینکی در کار است؟ سپس باید آن را به صورت یک کد گذاری کنید <a href> به طوری که موتورهای جستجو بتوانند آن را “بخوانند”.

انتشار چرخ فلک محصول تصویری؟ مطمئن شوید که در جاوا اسکریپت پیچیده نشده باشد زیرا اگر در انتهای مشتری غیرفعال باشد، برای مشتری یا موتور جستجو قابل مشاهده نخواهد بود.

سئو یک رشته در حال تکامل است زیرا با کسب ترافیک ارگانیک از جستجوهای گوگل و درک آنها از پرس و جوها و هدف کاربر مرتبط است که در طول زمان تغییر می کند. این در نهایت به این معنی است که خود ترکیب‌های رتبه‌بندی تغییر کرده و تغییر خواهند کرد.

در یک قسمت جان مولر در پادکست Search Off the Record در مورد ماهیت سیال جستجو صحبت کرد. او اشاره کرد که همانطور که درک گوگل از پرس و جوها و قصد کاربر تغییر می کند، ترکیب رتبه بندی نیز تغییر می کند.

طبیعت انسان پویا است و نیازهای ما در طول زمان تغییر می کند. به این دلایل، برای کسب‌وکارها مهم است که بر چگونگی تکامل جستجوی ارگانیک به عنوان یک کانال تمرکز کنند تا همچنان به درآمدزایی ادامه دهند و بازدیدهای مشتریان جدید را جذب کنند.

از اینکه فقط بپرسید “در مورد آخرین به روز رسانی الگوریتم چه کنیم؟” یا “ما برای کدام کلمات کلیدی هستیم یا برای امروز رتبه نداریم؟” – که یک دیدگاه نزدیک بینانه از نحوه کار جستجو است.

برای حل این مشکل مفیدتر است: “اول، مشتری من چه می خواهد؟ و چگونه مطمئن شویم که Google می داند ما آن را ارائه می دهیم؟”

وقتی سئو یک محصول است، از چارچوب محصول بهره می برد که به شناسایی کارهای مهم و پیاده سازی آن در سایت کمک می کند. سپس تیم ها می توانند آن را اندازه گیری کنند، از آن بیاموزند و در طول زمان آن را بهبود بخشند.

نحوه تناسب مدیریت محصول سئو در یک سازمان

در سازمان‌های بزرگ، سئو معمولاً توسط یک مدیر یا تیمی از سئوکاران فنی، سئوکاران محتوا و تحلیل‌گران در بازاریابی مدیریت می‌شود. سئو معمولاً در عمودی محصول قرار نمی گیرد.

اما مهم نیست که سئو در کجای سازمان قرار دارد، همیشه نیاز به پیمایش پیچیدگی و ابهام با استفاده از یک رویکرد ساختاریافته و ارائه نتایج وجود خواهد داشت.

سئو اغلب از کمبود منابع (مخصوصاً در زمینه مهندسی) برای ایجاد بهبود و انتشار رنج می برد.

بخشی از فرآیند محصول که اکثر متخصصان سئو آن را درک نمی کنند، بازه زمانی است که کار در آن انجام می شود. اکثر شرکت های بزرگ فناوری (اپل، آی بی ام، مایکروسافت) از روش های چابک برای ارائه کار استفاده می کنند. اخیراً، شرکت‌های بیشتری از این رویکرد به عنوان روش کار و تکرار بر روی ابتکارات استراتژیک استفاده می‌کنند.

این را نمی توان اغراق کرد. در رویکرد روش‌شناسی چابک، تیم‌های مهندسی در دوی سرعت عمل می‌کنند و هر سال تعداد محدودی از سرعت‌ها وجود دارد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شما یک برند تجارت الکترونیک هستید که با یک بازه زمانی «تجمیع کد» کار می‌کند که معمولاً بین نوامبر تا ژانویه است که در آن هیچ به‌روزرسانی برای پایه کد انجام نمی‌شود.

از آنجایی که تعداد محدودی از سرعت‌ها وجود دارد، فرآیند برنامه‌ریزی به معنای کار کردن به عقب از بازه زمانی «مداد پایین» برای اولویت‌بندی آیتم‌های نقشه راه است.

همچنین به این معنی است که اگر در کار جدید یا موقتی قرار بگیرید، جایگزین یک ابتکار موجود می شود. اینها معاوضه هایی هستند که مدیر محصول SEO انجام می دهد و به رهبری بیان می کند.

در اوایل سال 2022، من در یک کنفرانس صنعتی در مورد نقاط تعامل مدیران محصولات SEO با تیم های مهندسی در طول فرآیند چابک صحبت کردم که مدیران SEO به آن عادت ندارند.

هم تیمی خوبی باشید

مشابه استراتژی «قبل، حین و بعد»، راه‌های خاصی وجود دارد که یک مدیر محصول سئو از تیم‌های متقابل در مسیر ارائه کار SEO با یکدیگر پشتیبانی می‌کند.

محصول جایی است که منابع وجود دارد

سئو به عنوان یک منبع کسب باید باشد منابع به منظور کمک به نتیجه کسب و کار.

در واقع، مدیران محصول به این منابع دسترسی دارند و آنها را هماهنگ می کنند. منابع مهندسی معمولاً به صورت عمودی یا رشته ای به مدیران محصول اختصاص می یابد.

اگر سازمان‌ها در جایی فعالیت می‌کردند که سئو به‌عنوان یک محصول در نظر گرفته می‌شد، آنگاه وجود داشت:

  • یک صاحب محصول
  • نقشه راه محصول سئو.
  • تخصیص منابع به طور خاص برای ابتکارات سئو.

هر گونه معاوضه ای در برابر نقشه راه برنامه ریزی شده کار سئو، بر خلاف نقشه های راه محصول و تیم های دیگر، اتفاق می افتد.

این تفاوت بین این است که به جای اینکه از تیم دیگری بپرسید که آیا می توانید برخی از منابع آنها را برای انجام (آنچه که تصور می شود) کارتان انجام دهید، قدرت سازماندهی کار را بر اساس نقشه راه خود داشته باشید.

سئو به عنوان یک محصول باعث ترافیک و درآمد ارگانیک می شود

وقتی سئو به خودی خود یک محصول است، تیم‌ها این اختیار را خواهند داشت که بهترین کار را برای کسب‌وکار از نظر پرورش و رشد یک کانال مقیاس‌پذیر برای جذب مشتری و درآمد انجام دهند.

این به معنای خروجی پیشرفت‌های فنی مستمر و اصلاح محتوای اطلاعاتی در سراسر طیف نیازهای انسانی – از اطلاعات تا خرید است.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *