آفریقای جدید/Shutterstock.com

الان همه چیز گرون تره این دقیقاً خبری نیست. اما یک چیز وجود دارد که به نظر می رسد کمی گرانتر از بقیه باشد – تخم مرغ.

هزینه ها در دسامبر به سطوح تاریخی رسید و غذای معمولی صبحانه تقریباً سه برابر گران تر از یک سال پیش است. اما چرا قیمت تخم مرغ اینقدر بالاست؟ عوامل متعددی در افزایش دخیل هستند.

افزایش هزینه‌های تخم‌مرغ‌ها که توسط شرکت Fast “Eggflation” نامیده می‌شود، می‌تواند به عوامل متعددی نسبت داده شود و آنها در سال گذشته در حال ساخت هستند. ابتدا می توانید به هزینه های خوراک و سوخت نگاهی بیندازید.

جوجه ها نیاز به خوردن دارند و معمولاً با غذای گندم تغذیه می شوند. به دلیل شرایط خشکسالی و جنگ در اوکراین (جایی که بخش عمده ای از عرضه گندم در جهان منشا می گیرد)، قیمت خوراک افزایش یافته است. سپس، سوخت وجود دارد. متأسفانه، این تخم‌مرغ‌ها به تنهایی از طریق تولید و به فروشگاه مواد غذایی شما می‌رسند. هزینه سوخت دیزل نیز در سال گذشته افزایش یافته است و ذخایر از سال 1951 به این میزان کم نبوده است.

نتیجه همه اینها افزایش بار هزینه حمل و نقل و خوراک است که سپس به مصرف کننده منتقل می شود.

اما این فقط مشکل زنجیره تامین استاندارد شما نیست. آنفولانزای مرغی نیز وجود دارد که در فوریه سال گذشته شیوع پیدا کرد. آنفولانزا 44 میلیون مرغ را از بین برد که تقریباً معادل 4 تا 5 درصد از جمعیت است. متأسفانه، آنفولانزا همچنان به افزایش قیمت ها ادامه می دهد تا زمانی که کنترل شود و مرغ های جدید تخم مرغ تولید کنند.

بنابراین اگر عاشق صبحانه هستید یا صبحانه آماده غذا را دوست دارید، اگر به دنبال صرفه جویی در پول هستید، ممکن است بخواهید به سراغ وعده های غذایی بدون تخم مرغ بروید.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *