ما دیگر در آن مرحله نیستیم که همه می‌گفتند «ویدیو در حال انفجار است».

جواب منفی. ویدیو دارد منفجر شد، و اینجاست. آنجاست. همه جا هست

این روزها مخاطبان از سازندگان و برندها انتظار و مطالبه محتوای ویدیویی دارند. به طور متوسط ​​مردم تماشا می کنند 19 ساعت ویدیو آنلاین در هفته – و تنها در سه سال گذشته، مصرف افزایش یافته است 8.5 ساعت در هفته.

این برای بازاریابان چه معنایی دارد؟ برای مشاغل؟

اگر هنوز محتوای ویدیویی ایجاد نمی کنید، باید به طور جدی به آن فکر کنید.

در این راهنما، یک نمای کلی از محتوای ویدیویی، از جمله چرایی اهمیت آن برای سئو، بهترین روش‌ها برای ایجاد استراتژی محتوای ویدیویی خود، و نمونه‌هایی از انواع مختلف ویدیویی مؤثر را خواهید یافت.

محتوای ویدیویی چیست؟

محتوای ویدیویی هر نوع فرمت ویدیویی است که برای سرگرمی، آموزش یا اطلاع رسانی به مخاطبان طراحی شده است.

در همین راستا، بازاریابی محتوای ویدیویی یک استراتژی است که شامل تولید محتوای ویدیویی مفید و مفید برای جذب، پرورش و تبدیل آن مخاطب است. (بخوانید: بدون تبلیغات، بدون پیشنهاد فروش.)

محتوای ویدیویی آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست. انواع مختلفی از ویدئوها و قالب‌ها وجود دارد که سازندگان و برندها این روزها تولید می‌کنند و از همه آنها می‌توان برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد:

  • ویدیوهای توضیح دهنده
  • آموزش ها/روش ها
  • ارائه ها
  • پخش‌های زنده
  • مصاحبه ها
  • پادکست های ویدیویی
  • ویدئوهای رسانه های اجتماعی (داستان ها، حلقه ها، شورت ها، تیک تاکس)
  • ویدیوهای متحرک
  • وبینارها
  • بررسی محصول/دمو
  • گواهینامه ها
  • وبلاگ ها

چرا محتوای ویدیویی برای سئو مهم است؟

محتوای ویدیویی به چند روش کلیدی به استراتژی سئوی شما کمک می کند.

برای یک چیز، موتورهای جستجو مانند گوگل در صدر روند مصرف محتوای کاربران باقی می مانند. این شرکت‌ها می‌دانند که ویدیوی آنلاین چگونه به‌عنوان یک رسانه رشد کرده است، و بنابراین وقتی می‌توان به درخواست کاربر با یک ویدیو پاسخ داد، ویدیوهای مرتبط را در نتایج جستجو ارائه می‌دهند.

برای مثال، برخی از پرس‌و‌جوهای «چگونگی» برای نمایش ویدیویی مناسب‌تر هستند، مانند «نحوه افزودن متن به حلقه‌ها» یا «نحوه بستن پاپیون». آموزش انجام این کارها در یک وبلاگ یا مقاله به کسی سخت خواهد بود، بنابراین ارائه یک ویدیو بسیار منطقی است.

how-to query نتایج ویدیویی را در گوگل برمی گرداند

این بدان معناست که اگر محتوای ویدیویی را برای آنها بسازید و بهینه سازی کنید، بسیاری از کلمات کلیدی پتانسیل رتبه بندی دارند. (گوگل راهنمايي دارد كه مي توانيد براي كمك به آنها دنبال كنيد ویدیوهای خود را پیدا کرده و فهرست بندی کنید بنابراین آنها می توانند رتبه بندی کنند.)

علاوه بر رتبه بندی مستقیم، محتوای ویدیویی به روش های غیرمستقیم به سئوی شما نیز کمک می کند. به عنوان مثال، انتشار یک وبلاگ با یک ویدیوی مرتبط که در آن پست تعبیه شده است، می تواند راهی برای جذب بیشتر مخاطبان و ماندن آنها در صفحه شما برای مدت طولانی تری باشد.

انتشار ویدئوهای منظم و باکیفیت که مخاطبان هدف شما را آموزش می‌دهد، اطلاع می‌دهد یا سرگرم می‌کند، علاوه بر این راهی برای نمایش EEAT (تخصص، تجربه معتبر بودن، قابل اعتماد بودن) برای برند و وب‌سایت شما است. انتشار محتوای ویدیویی می‌تواند به اثبات برند شما کمک کند، اساساً مانند انتشار مداوم محتوای نوشتاری با کیفیت بالا.

محتوای ویدیویی همچنین می تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری را تبدیل کنید. مثلا، 88% از مردم می گویند که ویدیوی یک برند در مورد یک محصول یا خدمات آنها را متقاعد کرده است که بخرند.

همانطور که می بینید، راه های زیادی برای استفاده از محتوای ویدئویی برای افزایش سئوی شما وجود دارد. اما قبل از اینکه فرار کنید و “رکورد” را بزنید، فراموش نکنید که به یک استراتژی نیاز دارید قبل از شما برای بهترین نتایج غواصی می کنید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


بهترین روش ها برای ایجاد استراتژی محتوای ویدیویی شما

1. هدف گذاری کنید

هر استراتژی خوب حداقل یک یا دو هدف در پشت خود دارد که استراتژی را به جلو می برد. استراتژی محتوای ویدیویی شما نباید متفاوت باشد.

برای ساده تر کردن کارها، اهدافی که برای بازاریابی محتوای خود تعیین می کنید می توانند مستقیماً با اهداف بازاریابی ویدیویی شما مرتبط باشند. برای مثال، می‌توانید با انتشار ویدیوها در YouTube، آگاهی از برند خود را افزایش دهید. یا می توانید با قرار دادن ویدیوهای محصول در صفحات محصول، هدفی را برای افزایش تبدیل در وب سایت خود تعیین کنید.

به جای ایجاد محتوای ویدیویی فقط برای ارائه آن، در نظر بگیرید که هر ویدیو چه کاری انجام می دهد. چه هدفی را دنبال می کند، و چگونه آن محتوا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند؟

در نهایت، متمرکز ماندن بر هدف به استراتژی محتوای ویدیویی شما کمک می‌کند تا پیش‌تر پیش برود.

2. قالب ها و تم ویدیوی خود را انتخاب کنید

سعی نکنید همه این کارها را با ویدیو انجام دهید. ممکن است وسوسه شوید که دست خود را در همه قالب‌ها امتحان کنید، اما این رویکرد در بهترین حالت پراکنده است.

در عوض، سه قالب یا کمتر را برای تمرکز بر روی ایجاد محتوای ویدیویی انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است به طور عمده روی انتشار ویدیوهای آموزشی هر هفته با برخی ویدیوهای پشت صحنه و به سبک vlog که هر ماه یک بار پخش می شوند تمرکز کنید.

همراه با فرمت های اصلی ویدیوی خود، موضوعی را برای ویدیوهای خود انتخاب کنید. روی چه موضوعاتی تمرکز خواهید کرد؟ برای چه چیزی می خواهید شناخته شوید؟

به عنوان مثال، در سال 2021، Hootsuite، یک شرکت SaaS، کانال یوتیوب خود را به نام راه اندازی کرد Hootsuite Labs. همه ویدیوها بر روی “آزمایش‌ها”، هک‌ها و نکات رسانه‌های اجتماعی متمرکز شده‌اند – و میزبانان را نشان می‌دهد که کت‌های آزمایشگاهی و عینک‌هایی مانند آنها در آزمایشگاه کار می‌کنند.

موضوع کانال یوتیوب hootsuite

3. محل میزبانی ویدیوهای خود را مشخص کنید

پس از تعیین اهداف، تعیین موضوع، و انتخاب فرمت های تمرکز، سپس تصمیم بگیرید که کجا خواهید بود میزبان ویدیوهای شما.

یک گزینه واضح این است که یک کانال YouTube ایجاد کنید و تمام ویدیوهای خود را در آنجا آپلود کنید. از آنجایی که یوتیوب مملو از افرادی است که در جستجوی ویدیوها و تماشای آن هستند، این گزینه مزیت بیشتری برای قرار گرفتن در معرض و دسترسی بیشتر دارد. به علاوه، اشتراک‌گذاری ویدیوهای YouTube آسان است و در هر کجا که می‌خواهید نمایش داده شوند، جاسازی می‌شوند.

با این حال، برای پیش‌فرض YouTube تحت فشار نباشید. گزینه‌های دیگر نه تنها ویدیوهای شما را میزبانی می‌کنند، بلکه ابزارهای ایجاد بدون تبلیغات را نیز ارائه می‌کنند – البته با پرداخت هزینه.

به عنوان مثال، Vimeo این ویژگی ها را با یک طرح حرفه ای با شروع از 7 دلار در ماه ارائه می دهد. یا، می‌توانید با یک گزینه ممتاز مانند Wistia یا Jetpack استفاده کنید.

هر یک از این خدمات دارای مزایا و معایبی هستند، بنابراین گزینه های خود را با بهترین گزینه برای برند خود بسنجید.

4. درباره موضوعات ویدئویی و کلمات کلیدی تحقیق کنید

برای اطمینان از اینکه ویدیوهای شما به افراد مناسب دسترسی پیدا می کند، باید در مورد ویدیوی خود تحقیق کنید موضوعات و کلمات کلیدی را که این افراد برای جستجوی محتوای ویدیویی استفاده می کنند، پیدا کنید.

به طور کلی، بیشتر تحقیقات کلمات کلیدی ویدیویی بر روی YouTube متمرکز است – اما دلیل آن این است دومین موتور جستجوی بزرگ، پشت گوگل

ابزارهای زیادی به طور خاص برای سئوی یوتیوب وجود دارد که به شما کمک می کند کلمات کلیدی و موضوعات ویدیویی را بررسی کنید:

  • VidIQ
  • KeywordTool.io
  • KeywordKeg
keywordtool.io برای سئو ویدیوی یوتیوب

5. هر ویدیو را اسکریپت کنید

بهترین محتوای ویدیویی که مخاطب شما را به تماشای آن نگه می‌دارد، در موضوع باقی می‌ماند، به اصل مطلب می‌رسد و از ابتدا تا انتها ارزش ارائه می‌دهد.

چگونه مطمئن می شوید که تمام آن نت ها را زده اید؟ ویدیوهای خود را اسکریپت کنید

اسکریپت‌نویسی می‌تواند شامل نوشتن هر خطی باشد که شما (یا گوینده‌تان) می‌گویید، یا فقط یک طرح کلی از نکات اصلی ایجاد کنید که می‌توانید در حین پر کردن جاهای خالی از کاف دنبال کنید.

فیلمنامه شما می تواند برای پس از تولید نیز مفید باشد. می‌توانید مکان‌هایی را که می‌خواهید جلوه‌های ویدیویی به آن اضافه شود یا متنی که روی صفحه نمایش داده می‌شود همراه با نقاط صحبت خود یادداشت کنید.

اگر تصمیم دارید هر کلمه را فیلمنامه کنید، قبل از فیلمبرداری آن را با صدای بلند بخوانید تا ببینید چقدر طول می کشد. برای اینکه به نظر نرسد که در حال خواندن از روی متن هستید (حتی اگر هستید)، مطمئن شوید که متن شما حاوی زبان مکالمه است و تا زمانی که به طور طبیعی جریان پیدا کند تمرین کنید.

6. در تولید ویدیوهای طولانی سرمایه گذاری کنید

فرمت های مختلف تماس تصویری برای سطوح مختلف براقیت و تولید.

به عنوان مثال، یک ویدیوی طولانی یوتیوب نیاز به آماده سازی و صیقل دادن بیشتری دارد، در حالی که استوری پست شده در اینستاگرام را می توان در حال حاضر روی گوشی شما ضبط کرد.

بستگی به این دارد که ویدیوهای خود را کجا پست می کنید و مخاطبان شما از آن فرمت چه انتظاری دارند.

این بدان معناست که، به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید که بیشتر ویدیوهایی به سبک مصاحبه بسازید، باید روی تولید بیشتر سرمایه گذاری کنید، مانند دوربینی با کیفیت بالاتر برای فیلمبرداری، نورپردازی استودیویی، و نرم افزار ویرایش ویدیو (یا از یک ویدیوی حرفه ای استفاده کنید. ویرایشگر).

7. هر ویدیو را بهینه کنید

در نهایت، برای بهترین شانس ممکن برای رتبه بندی و تماشای ویدیوهای خود، آنها را برای سئو بهینه کنید. این امر چه در حال آپلود آنها در یوتیوب باشد و چه آنها را در صفحات خاصی در وب سایت خود جاسازی کنید.

در اینجا موارد کلیدی مورد نیاز برای بهینه سازی آمده است:

  • عنوانی جذاب و بهینه شده برای کلمات کلیدی: به خصوص در یوتیوب، ویدیوهایی با عناوین جذاب، کلیک ها و بازدیدهای بیشتری دریافت می کنند. علاوه بر این، کلمه کلیدی اصلی شما باید در عنوان ویدیوی شما ظاهر شود.
  • توضیحات بهینه شده برای کلمات کلیدی: توضیحات ویدیوی شما به YouTube (و بینندگان!) کمک می کند تا محتوا و زمینه ویدیوی شما را درک کنند. اینها باید مفید، واضح و حداقل با کلمه کلیدی اصلی شما بهینه باشند. اگر در حال تعبیه یک ویدیو در صفحه ای در وب سایت خود هستید، آن صفحه باید برای همان کلمات کلیدی (یا مشابه) مورد هدف ویدیوی شما بهینه شود.
  • برچسب های مربوطه: این مخصوص یوتیوب است، اما هر ویدیویی که آپلود می‌کنید به چند برچسب مرتبط (مشابه هشتگ‌ها) نیاز دارد. البته اولین تگ باید کلیدواژه اصلی شما باشد.
  • زیرنویس‌های بسته یا رونوشت ویدیویی: زیرنویس‌های بسته و/یا رونوشت‌های ویدیویی کمک مفیدی برای بینندگان شما با اختلالات شنوایی یا هر بیننده‌ای است که فقط می‌خواهد بداند دقیقاً چه چیزی در یک ویدیو گفته‌اید. آنها همچنین برای SEO مفید هستند زیرا می توانید و باید کلمات کلیدی خود را در هر دو قرار دهید.

3 فرمت ویدیویی با مثال

در اینجا چند نمونه از محتوای ویدیویی موثر آورده شده است که به برندها در رسیدن به اهداف مختلف کمک می کند.

ویدیوی طولانی و پربار

برخی ویدیوها می توانند دقیقاً همان هدفی را که یک وبلاگ طولانی انجام می دهد، برآورده کنند. نکته این است که به مخاطبان خود ارزش بدهید، به سؤالات آنها پاسخ دهید و اطلاعات مفیدی ارائه دهید.

در اینجا یک مثال از گیمر سالم، سرویس مربیگری سلامت روان، با موضوع احساس خستگی دائمی.

نمونه ویدیویی طولانی

ویدیوی نحوه/ توضیح دهنده

ویدئو یک رسانه عالی برای مارک‌های دارای محصولات یا تخصص است که در مقایسه با دستورالعمل‌ها یا توضیحات نوشته شده، بهتر به نمایش و گفتن ترجمه می‌شود.

برندهای مواد غذایی و آشپزی، به ویژه، از ویدیوهایی که محصولات یا ابزارهای پخت و پز یا پخت را به نمایش می گذارند، مانند این سود می برند. ویدئو که به شما نشان می دهد که چگونه از مخلوط کن پایه کاسه ای KitchenAid استفاده کنید. تماشای این ویدیو ممکن است مشتریان بالقوه ای را که در مورد خرید هستند مجبور به خرید کند.

مثال ویدیوی توضیح دهنده

ویدیوی شهادت

اظهارات مشتریان واقعی فوق‌العاده قانع‌کننده هستند و می‌توانند به افزایش نرخ تبدیل کمک کنند – به‌ویژه زمانی که آن داستان‌ها را در دوربین ثبت می‌کنید و آنها را در صفحات فروش و صفحات فرود خود جاسازی می‌کنید.

نمونه ویدیوی گواهی

به عنوان مثال، Dropbox مجموعه ای کامل از توصیفات و داستان های مشتریان را در کانال یوتیوب و وب سایت خود ارائه می دهد.

نمونه ویدیوی گواهی دراپ باکس

از رونق محتوای ویدیویی استفاده کنید

محتوای ویدیویی اینجا باقی مانده است، بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که از راهبرد خود استفاده کنید و استراتژی محتوای ویدیویی خود را مشخص کنید.

به عنوان بخشی از یک استراتژی محتوای بزرگتر که شامل محتوای وبلاگ مکتوب و رسانه های اجتماعی است، ویدئو می تواند شما را بسیار به اهدافتان نزدیک کند. این درست است چه در حال ایجاد آگاهی از نام تجاری، پرورش اعتماد با مشتریان بالقوه، و یا تلاش برای افزایش تبدیل.

نترسید، اگر قبلاً هرگز ویدیو نسازید. نکته کلیدی این است که پاهای خود را خیس کنید و آزمایش کنید تا بهترین کار را برای برند شما پیدا کنید. تیم شما با گذشت زمان و تمرین فقط در ویدیو بهتر می شود، بنابراین همین حالا شروع کنید و دکمه ضبط را فشار دهید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *