آیا برند شما یک استراتژی پشت بازاریابی محتوایی خود دارد؟

باید.

برنامه ریزی برای دستیابی به این بازگشت سرمایه گذاری (ROI) ضروری است.

حتی اگر یک برنامه ریز طبیعی نباشید، احتمالاً موافقت خواهید کرد که اگر ابتدا برنامه ریزی کنید، دستیابی به اکثر وظایف آسان تر است.

به عنوان مثال، برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی خود را برای یک هفته در مقابل بال زدن آن. رفتن به خرید مواد غذایی با لیست برنامه ریزی شده در مقابل هیچ چیز. برنامه ریزی برای سفر در مقابل پیاده شدن از هواپیما بدون اینکه بدانید چه خواهید کرد یا به کجا خواهید رفت.

برخی افراد از زندگی در ناشناخته ها هیجان زده می شوند. اما، برای بسیاری از ما، چه بخواهیم در پول خود صرفه جویی کنیم، چه سالم تر غذا بخوریم یا در تعطیلات در آن رستوران شیک بنشینیم، برنامه ریزی ضروری است.

در مورد بازاریابی محتوا هم همینطور است.

بدون استراتژی، تلاش های بازاریابی محتوای شما به احتمال زیاد به جایی نمی رسد و هیچ کاری انجام نمی دهد.

من استدلال می کنم که بازاریابی محتوای سودآور است غیر ممکن بدون استراتژی محتوای قوی

برای پاسخ به “چرا؟” اجتناب ناپذیر، بیایید بحث کنیم که چرا استراتژی محتوا بیشترین اهمیت را دارد.

اما ابتدا، استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا برنامه ای است که نحوه ایده پردازی، ایجاد، انتشار، ترویج و مدیریت محتوا را مشخص می کند.

یک استراتژی محتوا به تعیین اهداف، گردش کار، دستورالعمل ها، بودجه، ساختار تیم و قوانین محتوای برند شما کمک می کند. به طور قطع به این سوالات پاسخ می دهد:

  • چرا آیا ما محتوا تولید می کنیم؟ (در تلاش برای رسیدن به چه اهدافی هستیم؟)
  • سازمان بهداشت جهانی آیا ما برای آن محتوا تولید می کنیم؟ (مخاطب هدف ما چه کسانی هستند؟)
  • چگونه آیا محتوا ایجاد خواهیم کرد؟ (آیا از استعدادهای داخلی استفاده خواهیم کرد؟ نویسندگان / طراحان گرافیک / فیلمبرداران را استخدام خواهیم کرد؟)
  • چی محتوا ایجاد خواهیم کرد؟ (روی چه موضوعات و قالب هایی تمرکز خواهیم کرد؟)
  • که در آن زمانی که آیا محتوا را منتشر خواهیم کرد؟ (در وب سایت ما؟ در شبکه های اجتماعی؟)
  • چگونه آیا مخاطبان ما محتوای ما را پیدا خواهند کرد؟ (سئو چگونه به هم گره می خورد؟)
  • سازمان بهداشت جهانی آیا مسئولیت مدیریت، انتشار و تبلیغ محتوای ما را بر عهده دارد؟ (تیم محتوای ما چگونه به نظر می رسد و چه کسی چه نقشی را ایفا می کند؟)

در صورت ایجاد محتوا، پاسخگویی به همه این سوالات حیاتی است. و اگر استراتژی محتوا را تدوین کنید، قبل از انتشار یک مقاله به همه آنها پرداخته می شود. این کلید است.

چرا استراتژی محتوا نقشه شما برای محتوای سودآور است

اگر دقت کرده باشید، استراتژی محتوا یک معامله بزرگ است.

چرا؟

زیرا بازاریابی محتوای هوشمند نتایج باورنکردنی به دست می آورد و این نتایج هزینه بر خواهد داشت 62% کمتر از تبلیغات سنتی یا پولی به دست می آید.

اما برای به دست آوردن این نتایج، به یک استراتژی نیاز دارید، زیرا استراتژی نقشه‌ای است که شما را به محتوای سودآوری هدایت می‌کند که ROI را به دست می‌آورد. در اینجا دلیل آن است.

1. کسب و کارهایی که محتوای موفق دارند استراتژی محتوا دارند

97% بر اساس نظرسنجی Semrush، کسب و کارها گزارش دادند که از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی خود استفاده می کنند. با این حال، تنها 57٪ گزارش کردند که یک استراتژی مستند دارند، و تنها 19٪ گفتند که استراتژی آنها پیشرفته است.

کلینچر؟ 78 درصد از کسب و کارهایی که گفته اند بازاریابی محتوای آنها “بسیار موفق” بوده است. همچنین یک استراتژی محتوای مستند داشت.

استفاده از بازاریابی محتوا

همه ی اینها چه معنایی میدهد؟

اکثر کسب‌وکارها از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، اما بسیاری از پتانسیل کامل آن را درک نمی‌کنند.

برای انجام آن، شما به یک استراتژی محتوا نیاز دارید. و، شما به آن نیاز دارید ثبت شده.

این مهم است زیرا، بدون یک برنامه مستند، تلاش های محتوایی شما پراکنده خواهد بود. و تلاش های پراکنده منجر به نتایج پراکنده و غیرقابل پیش بینی می شود.

یعنی اگر اصلاً نتیجه بگیرید.

2. استراتژی محتوا ندارید؟ هیچ نتیجه ای

در اینجا انجام بازاریابی محتوا بدون استراتژی به نظر می رسد:

یک برند کوچک تصمیم می گیرد یک وبلاگ راه اندازی کند. یک یا دو کارمند که اتفاقاً خلاق نیز هستند وظیفه مدیریت آن را بر عهده دارند.

آنها مطمئن نیستند که در کجا موضوعات را پیدا کنند، بنابراین به آنچه رقبای خود انجام می دهند نگاه می کنند و از آن پیروی می کنند. آنها هر زمان که وقت داشته باشند پست می گذارند، بنابراین انتشار به صورت پراکنده و پراکنده است. آنها در مورد موضوعاتی که رقبای اصلی خود در مورد آنها پست می کنند با کمی تفاوت پست می کنند. و وقتی نام تجاری مشغول می شود، وبلاگ برای ماه ها ساکت می شود.

یک سال بعد، نام تجاری نتایج وبلاگ را بررسی می کند – و هیچ کدام را پیدا نمی کند. آنها نتیجه می گیرند که وبلاگ نویسی اتلاف وقت است.

بله – در این مورد، اینطور است. اما دلیل آن این است که برند مورد نظر از همان ابتدا اشتباه شروع کرد. آنها بازاریابی محتوا را به عنوان یک وسیله جانبی در نظر می‌گرفتند که می‌توان آن را در دقایق خالی روز بدون تلاش زیاد انجام داد.

حقیقت این است که اگر می‌خواهید بازاریابی محتوا کارساز باشد، باید آن را به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های تجاری حیاتی در نظر بگیرید – و یک استراتژی محتوا به شما کمک می‌کند تا به آن برسید.

شما باید برنامه ریزی کنید که چگونه، کی و چرا آن را انجام دهید، و برای چه کسی این کار را انجام خواهید داد. شما باید استراتژی داشته باشید تا برند شما بتواند به طور مداوم و منظم پست کند (زیرا ثبات منجر به نتایج بهتر) – و این به بیش از وقت آزاد دیگران نیاز دارد.

بررسی واقعیت: این کار مستلزم تلاش اختصاصی از جانب شخصی است که 9-5 کار او شامل تولید محتوا است و نه چیز دیگری.

چگونه آن شخص را هدایت خواهید کرد؟ چگونه منابع را برای استخدام یا پرداخت آن فرد تخصیص می دهید؟ چگونه مطمئن می شوید که محتوای ایجاد شده نتایجی به دست می آورد؟ باید برنامه ریزی کنی شما به یک استراتژی محتوا نیاز دارید.

3. استراتژی محتوا افراد، فرآیندها و فناوری شما را همسو می کند

اگر می‌خواهید از محتوا نتیجه بگیرید، باید اطمینان حاصل کنید که کل برند و تیم شما در یک صفحه هستند و با همان انتظارات و در راستای اهداف یکسان کار می‌کنند.

یک استراتژی محتوای مستند، همه چیزهایی مانند به هم خوردن قطعات پازل را برای تشکیل یک تصویر کامل تراز می کند.

ایجاد یک استراتژی محتوا را به عنوان طرح ریزی برنامه نبرد خود برای افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک بیشتر وب سایت، پرورش مخاطبان، افزایش تبدیل و فروش یا هر هدفی که شما تصمیم می گیرید مهمتر است، در نظر بگیرید.

دستیابی به این اهداف به قطعات متحرک زیادی، افراد مختلف و ابزارهای فراوان (مانند پلت فرم انتشار، ابزارهای SEO، تقویم محتوا، ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی، ابزار ویرایش و بررسی محتوا، ابزارهای همکاری و موارد دیگر) نیاز دارد.

اما استراتژی تمام این قطعات را به حساب می‌آورد و توضیح می‌دهد که چگونه با هم هماهنگ می‌شوند.

به همین دلیل است که شما و تیمتان باید در مورد چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی و چرا تصمیم بگیرید و ثبت کنید تا محتوای شما بهترین شانس را برای موفقیت داشته باشد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4. یک استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا برنده خرید شوید

همانطور که توضیح دادیم، برای اطمینان از اینکه بازاریابی محتوا می تواند کار کند، به سرمایه گذاری نیاز دارید. شما فقط به افرادی نیاز ندارید که محتوا را برنامه ریزی، ایجاد، مدیریت، ترویج و توزیع کنند. شما به افرادی نیاز دارید که بدانند دارند چه می کنند. و شما به ابزارهایی نیاز دارید که افرادتان بتوانند از آنها برای تسهیل تمام این مراحل استفاده کنند.

اما اگر بودجه بازاریابی به عهده شما نباشد چه؟ سپس به خرید از سطوح بالاتر نیاز دارید.

چگونه خرید بازاریابی محتوا را دریافت می کنید؟ با ترسیم یک استراتژی با اهداف، خط سیر، معیارهای ردیابی و بودجه.

این استراتژی به عنوان مدرکی عمل می کند که شما می دانید چه کاری انجام می دهید. حتی بیشتر، به عنوان یک راهنمای دقیق برای سایر افراد در مورد نحوه برنامه ریزی شما برای اجرای موفقیت آمیز محتوا عمل می کند.

این باعث می‌شود زمانی که در تلاش هستید تا از روسا، روسای بخش‌ها، مشتریان، مدیران اجرایی و هر کسی که قدرت سرمایه‌گذاری را دارد، آن را به یک سند قدرتمند در کنار خود داشته باشید.

5. استراتژی محتوا به شما مزیت رقابتی می دهد

طبق یک موسسه بازاریابی محتوا، تنها 40 درصد از بازاریابان می گویند که یک استراتژی محتوای مستند دارند نظر سنجی.

این آمار در چند سال اخیر تغییر نکرده است.

درصد بازاریابان B2B با استراتژی محتوا

اما، سال به سال، بازاریابان با یک استراتژی مستند از همتایان خود که استراتژی ندارند، بهتر عمل می کنند.

به همین دلیل، آنها یک مزیت رقابتی دارند. شما به یک استراتژی مستند نیاز دارید که هر کاری را که در بازاریابی محتوای خود انجام می دهید هدایت کند تا آن مزیت را نسبت به رقبا بدست آورید.

قدرت استراتژی محتوا در سند نهایی نهفته است و عمل فیزیکی ایجاد آن

وقتی برندها می نشینند تا این موضوع محتوا را بفهمند، حوزه های کلیدی حیاتی برای موفقیت را متبلور می کنند:

  • شفاف سازی و اصلاح اهداف محتوایی آنها.
  • رسیدن به قلب افرادی که باید با محتوا هدف قرار دهند.
  • تصور اینکه آن محتوا چگونه باید باشد.
  • استراتژی نحوه اجرا با مجموعه ای واضح از اقدامات مانند یک نقشه.

با در نظر گرفتن همه این موارد، نباید تعجب کنیم که بازاریاب هایی که محتوا را استراتژی می کنند و آن استراتژی را یادداشت می کنند، بهترین عملکردهای معمولی هستند.

خط پایانی: اگر می خواهید آن مزیت رقابتی را داشته باشید، به آن باشگاه خواهید پیوست.

احتمال شکست بازاریابی محتوای شما بدون استراتژی محتوا بیشتر است

یک استراتژی محتوا در قلب بازاریابی محتوای شما تعیین می کند که آیا تلاش شما به نتیجه خواهد رسید یا پایین خواهد آمد.

متأسفانه، اکثر برندها با رویکرد آزادسازی به بازاریابی محتوا نزدیک می شوند. آنها حتی ممکن است نتایج “خوب” دریافت کنند.

اما مسئله این است که «خوب» نباید معیار باشد.

دلیل آن این است که محتوا می تواند برای هر برندی، صرف نظر از صنعت یا اندازه، به ارتفاعات بالایی دست یابد.

به این فکر کنید: محتوا قدرت بسیار زیادی برای رشد برند شما دارد.

اما برای بهره بردن از این قدرت، شما باید استراتژی محتوا داشته باشید

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *