پدیده ChatGPT و تأثیر آن در آینده بازاریابی



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

در طول چند ماه گذشته، هوش مصنوعی به دلیل راه اندازی قابل توجهی که در اطراف آن منتشر شده، وب را تحت تاثیر قرار داده است. در همه جا اتفاقات اخیر در هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌های مختلف (بازاریابی، علم، امنیت و غیره) رخ می‌دهد که درهایی را به روی آینده‌ای مبهم باز می‌کند که در آن بسیاری از ما با ابزارهای زیادی که جایگزین فعالیت‌های انسانی می‌شوند، کمی احساس ناراحتی می‌کنیم.

در مورد ابزارهای مرتبط با حوزه های روزنامه نگاری و بازاریابی که در بالای لیست قرار دارند، افراد تازه کار زیادی وجود دارند مانند:

  • “آواتار جادویی” توسط لنز (تاریخ راه اندازی: نوامبر 2022): یک سلف پرتره دیجیتالی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی که در چند روز اخیر روند بزرگی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی داشته است، جایی که میلیون ها کاربر نسخه های مختلف آواتار خود را به اشتراک می گذارند.
  • lex توسط هر (تاریخ راه اندازی: اکتبر 2022): دستیار نوشتن هوش مصنوعی که به دلیل مهارت های پیشرفته خود از طریق هوش مصنوعی می تواند حجم عظیمی از محتوا را توسعه دهد. در همین راستا، ماه گذشته مقاله ای در مورد دستیاران نوشتن هوش مصنوعی نوشتم.
  • در کنار Lex، هفته گذشته Canva راه اندازی شد نسخه بتای Canva Docs را باز کنید با قابلیت AI-writer به نام “Magic Write” که وعده داده است می تواند کل مقالات، وبلاگ ها و مقالات را تولید کند. ایده‌هایی را برای فهرست‌ها، طرح‌ها و موضوعات مطرح کنید.»

و در اطراف آن، یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که چند روز پیش منتشر شد، مردم را بر سر محدودیت‌ها (یا فقدان آن) هوش مصنوعی تقسیم کرد. این هست ChatGPT توسط Open AI. بیایید بیشتر در مورد آن ببینیم!

ChatGPT چیست و چرا همه در مورد آن صحبت می کنند؟

ChatGPT یک چت بات جدید است که یک هفته پیش توسط OpenAI، یک شرکت تحقیقاتی و استقرار هوش مصنوعی که یکی از بنیانگذاران آن غیر از ایلان ماسک بود، راه اندازی شد.

این تکامل سایر فناوری‌های OpenAI موجود است. این شرکت به عنوان GPT از فناوری ترانسفورماتور پیش‌آموزشی مولد یاد می‌کند، به این معنی که این فناوری با استفاده از یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF) آموزش داده شده است.

در این آموزش، انسان ها مکالماتی را در دو طرف (کاربر و دستیار هوش مصنوعی) ارائه کردند و رتبه و بازخورد آنها برای بهبود پاسخ ها جمع آوری شد. اکنون OpenAI مطمئن است که ChatGPT می‌تواند حتی با بازخورد کاربر نیز تکامل یابد.

اما کارشناسان از همه اینها چه می گویند؟

بنج ادواردز، روزنامه‌نگار فناوری (آتلانتیک، PCWorld، Macworld، PCMag، How-To Geek و FastCompany) و خبرنگار هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای Ars Technica در توییتر می گوید در حال حاضر، این امکان وجود دارد که OpenAI قانع‌کننده‌ترین، آگاه‌ترین و خطرناک‌ترین دروغگوی تاریخ را اختراع کرده باشد – یک ماشین داستانی فوق بشری که می‌توان از آن برای تأثیرگذاری بر توده‌ها یا تغییر تاریخ استفاده کرد.» با این حال، او همچنین موافقت کرد که OpenAI این ابزار را به خوبی و با دقت راه اندازی کرده است.

گاردین معتقد است که این هوش می تواند در چند سال بیکاری ایجاد کند. به خصوص برای حرفه ای ها مانند اساتید، برنامه نویسان و روزنامه نگاران. ChatGPT متخصصان را با توانایی نوشتن و مهارت خود در کارهای پیچیده شگفت زده کرد.

گاردین حتی به آن اشاره می کند این مقاله تجربه ای که قبلاً با یک GPT قبلی از همان خانواده OpenAI داشتند. در آن زمان آنها در مورد یک قطعه نظر برای آنها تعجب کردند. و ChatGPT حتی هوشمندتر است.

در مورد ChatGPT چه فرصت ها و هشدارهایی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود؟

در اولین روزهای راه اندازی، ChatGPT بیش از یک میلیون کاربر به دست آورد. اما، برای مثال، وقتی به بازاریابی فکر می‌کنیم، حتی اگر قبلاً قدرت این ابزار برای ارائه ایده‌های طوفان فکری قوی برای هر نوع محتوا را دیده‌ایم، هنوز تا کامل بودن فاصله زیادی دارد.

مانند سایر فناوری‌های هوش مصنوعی، برای فرصت‌های خوبی که ایجاد می‌کند، به همان اندازه از اطلاعات غلط و اشتباهات احتمالی انتقاد می‌شود.

بیلی پریگو، روزنامه‌نگاری که فناوری تایم را پوشش می‌دهد، با ربات ChatGPT “مصاحبه” انجام دادو این ابزار به سوالاتی پاسخ داد که محدودیت‌های آن را تقویت می‌کنند و اینکه چگونه افراد می‌توانند با این فناوری در ارتباط با آگاهی از نحوه استفاده از آن سازگار شوند.

ChatGPT همچنین برخی از خطرات مربوط به خود را می پذیرد و به کاربران توصیه هایی می کند. در پایان در پایان مصاحبه به سوالی درباره نگرانی های مربوط به بیکاری احتمالی پاسخ داد. ChatGPT “می گوید”:

«مهارت ها و شایستگی های جدید را توسعه دهید. با ادامه پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، این احتمال وجود دارد که بسیاری از مشاغل و صنایع تحت تأثیر قرار گیرند. برای رقابتی ماندن و مرتبط بودن در نیروی کار، توسعه مهارت‌ها و شایستگی‌های جدیدی که در اقتصاد مبتنی بر هوش مصنوعی مورد تقاضا هستند، مهم است. این می تواند شامل مهارت های فنی مانند برنامه نویسی، تجزیه و تحلیل داده ها، و یادگیری ماشینی و همچنین مهارت های نرم مانند تفکر انتقادی، ارتباطات و همکاری باشد. (زمان)

از طرف دیگر، مانند سایر ابزارهای کمک نوشتن که قبلاً ذکر شد، ChatGPT می تواند برای بازاریابی بسیار مفید باشد، به خصوص در تولید محتوا. و همانطور که در مورد سایر ابزارهای مشابه به نظر من باید به عنوان یک تسهیل کننده و نه به عنوان تولید کننده استفاده شود.

این جدید نیست که گوگل سال‌ها تلاش کرده است تا محتوایی را که منحصراً توسط هوش مصنوعی تولید شده است بیاموزد و در “کرک کردن” حتی کسانی که دارای برنامه‌های مسدودکننده تشخیص پیشرفته هستند، کارآمدتر شده است.

و صادقانه بگویم، برای متخصصان باتجربه سخت است که بخواهند همه چیز را به هوش مصنوعی بسپارند، اینطور نیست؟

و در مورد ChatGPT، اگر این هدف بود، بسیار آسان است که آنها را مجبور به تسلیم شدن کنید زیرا این ابزار دارای محدودیت های بسیار واضحی است، مانند

  • این ابزار به ورودی های 100٪ دقیق، با وضوح در مورد سوال ارائه شده نیاز دارد.
  • پایگاه اطلاعاتی الگوریتم آن در زمان واقعی به روز نمی شود. این به این معنی است که هر پاسخی که به شما می‌دهد مبتنی بر سوگیری‌های عمدی است که به هوش آن «منبع» شده است و آخرین ورودی در سال 2021 رخ داده است.

OpenAI علاوه بر دانستن نحوه «مسدود کردن» محتوای غیرقانونی، یک واترمارک رمزگذاری شده را توسعه داد که می‌تواند به شناسایی محتوای تولید شده توسط فناوری OpenAI کمک کند و این شامل ChatGPT نیز می‌شود. اگر قبلاً به‌روزرسانی نشده است، احتمالاً نسخه جدید باید با این عملکرد ارائه شود.

بنابراین، نکته این است که با آن «کمک اندکی» که هر تولیدکننده محتوا به آن نیاز دارد، مزایایی را برای کارآمدتر کردن روال خود کشف کنید، به خصوص در روزهای بلوک خلاق (چه کسی هرگز با این مشکل مواجه نشده است؟). یک راه هوشمندانه برای استفاده از آن به عنوان یک شریک مفید، تنظیم سوالات و استفاده از پاسخ های آن به عنوان الهام بخش است.





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *