جیسون فیتزپاتریک / How-To Geek

به‌روزرسانی‌های «پاسخ امنیتی سریع» یک روش جدید تحویل به‌روزرسانی اپل است که امکان استقرار آسان عملکرد و اصلاحات امنیتی را در دستگاه‌های اپل، از جمله آیفون‌ها، آی‌پدها و مک‌ها فراهم می‌کند. شما باید آنها را دانلود و نصب کنید که در دسترس هستند.

اپل راه سریع‌تری برای دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های امنیتی آیفون، آی‌پد و مک دارد: «پاسخ امنیتی سریع». در اینجا چیزی است که باید در مورد روش تحویل به‌روزرسانی جدید بدانید که در ماه مه 2023 عرضه شد.

پاسخ امنیتی سریع چیست؟

اپل ویژگی Rapid Security Response را با انتشار iOS 16 در پاییز 2022 اعلام کرد، اما اگر از نسخه های بتا iOS استفاده نمی کنید، قبل از می 2023 که برای عموم عرضه شد، آن را مشاهده نمی کردید.

اولین پاسخ امنیتی سریع در آیفون‌ها ظاهر شد، اما پلتفرم تحویل سریع امنیتی در دستگاه‌های اپل دارای iOS 16.4.1، iPadOS 16.4.1 و macOS 13.3.1 در دسترس است. اگر از نسخه‌های پایین‌تر استفاده می‌کنید، اعلان «پاسخ امنیتی سریع» یا گزینه دانلود آن‌ها را نخواهید دید.

هدف از Rapid Security Responses ارائه به‌روزرسانی‌های کوچک بین سیستم‌عامل‌های اصلی است که به مسائل مربوط به عملکرد و امنیت، به‌ویژه اکسپلویت‌های روز صفر می‌پردازد. به‌روزرسانی‌های Rapid Security Response به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از به‌روزرسانی‌های اصلی هستند و برخلاف به‌روزرسانی‌های اصلی، حتی ممکن است نیازی به راه‌اندازی مجدد دستگاه خود نداشته باشند. به‌روزرسانی‌های امنیتی، مانند اصلاح امنیتی Safari که در آوریل 2023 منتشر شد، از نوع به‌روزرسانی‌هایی هستند که می‌توانید انتظار داشته باشید در آینده از طریق سیستم «پاسخ امنیتی سریع» منتشر شوند.

به‌روزرسانی‌های Rapid Security Response از همان نام‌گذاری نسخه سیستم‌عامل به‌روزرسانی اصلی خود، مانند iOS 16.4.1 استفاده می‌کنند، اما با حرفی که نسخه به‌روزرسانی پاسخ را نشان می‌دهد، اضافه می‌شوند. برای مثال، اولین پاسخ امنیتی سریع که برای آیفون منتشر شد، iOS 16.4.1 (a) بود.

آیا باید پاسخ های امنیتی سریع را نصب کنم؟

بله، شما باید به محض اینکه Repid Security Responses برای دستگاه شما در دسترس قرار گرفت، نصب کنید. در حالی که برخی از افراد دوست دارند هنگام به‌روزرسانی به نسخه اصلی بعدی iOS خودداری کنند تا ببینند دیگران چگونه با به‌روزرسانی موافق هستند یا حتی منتظر پیگیری اجتناب‌ناپذیر X.1 هستند که باگ‌های اولیه را برطرف می‌کند، پاسخ‌های امنیتی سریع برای سریع طراحی شده‌اند. مشکلات عملکرد و امنیت را بدون تغییرات عمده در دستگاه برطرف کنید.

به این ترتیب، اعمال فوری آنها عاقلانه است تا مطمئن شوید دستگاه های شما در برابر نقص های امنیتی شناسایی شده آسیب پذیر نیستند. می‌توانید بررسی کنید که آیا آیفون شما تنظیم شده است که به‌روزرسانی‌ها را به‌طور خودکار دانلود کند یا خیر Settings > General > Software Update > Automatic Updates و تایید “پاسخ امنیتی و فایل های سیستم” روشن می شود.

در حالی که به امنیت فکر می کنید، اکنون زمان خوبی است که لیست نکات امنیتی آیفون ما را مرور کنید و مطمئن شوید که تلفن شما نه تنها به روز نیست، بلکه به درستی ایمن شده است.

مربوط: 10 گام آسان برای بهبود امنیت آیفون و آیپد





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *