پنجاه و پنج درصد از افرادی که به صورت آنلاین لباس می خرند، یک کالا را پس داده اند، زیرا ظاهر آن مطابق انتظار نبوده است (گوگل، 2023). به عنوان یک فروشنده آنلاین، می توانید با ابزار جدید آزمایش مجازی گوگل (VTO) از سرنوشت مشابهی جلوگیری کنید.

ویژگی خرید هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می‌دهد تا نحوه ظاهر لباس‌ها را در تیپ‌های مختلف بدن و رنگ پوست تجسم کنند – دیگر نگران اندازه یا صرف هزینه برای حمل و نقل برگشت نباشند.

از 13 ژوئن، کاربران Google Shopping در ایالات متحده می‌توانند به صورت مجازی لباس‌های برندهای معروفی مانند Anthropologie، LOFT، H&M و Everlane را امتحان کنند. برای دسترسی به این ویژگی، به سادگی بر روی نشان “Try On” کلیک کنید.

آزمایش مجازی روی فناوری در حال حاضر برای تاپ های زنانه در دسترس است، در حالی که نسخه مردانه آن اواخر امسال منتشر خواهد شد.


چه چیزی در فروشگاه برای خریداران وجود دارد؟

آزمایش مجازی روی فناوری چیز جدیدی نیست، اما نسخه گوگل یکی از اولین نسخه هایی است که با استفاده از مدل های سه بعدی، نماهای واقعی از لباس ها را در تیپ های مختلف بدن ارائه می دهد. این دو ویژگی جدید یک تجربه خرید مجازی لذت بخش تر (و قابل اعتماد) را ارائه می دهند:

1. لباس ها را در رنگ های مختلف پوست و تیپ های بدن مشاهده کنید

یکی از بزرگترین معضلات خرید آنلاین این است که چیزی را ببینید که دوست دارید اما ندانید که چگونه به نظر می رسد. در واقع، 42 درصد از مصرف‌کنندگان با تصاویر مدل‌ها احساس نمی‌کنند. (گوگل، 2023)

گوگل خرید مولد هوش مصنوعی این ابزار دارای مدل‌های واقعی است که به کاربران امکان می‌دهد لباس‌ها را با تیپ‌های مختلف بدن ببینند و همچنین تصور کنند که رنگ و طرح آن بر روی رنگ پوستشان چگونه به نظر می‌رسد.

چه طور ممکنه؟ Google مدل‌هایی را در اندازه‌های XXS-4XL انتخاب کرد که رنگ‌های پوست، قومیت‌ها، شکل‌های بدن و انواع مو را نشان می‌دهند.

لباس‌ها را در رنگ‌های مختلف پوست و تیپ‌های بدن مشاهده کنید

بهتر می شود – کاربران همچنین می بینند که چگونه لباس ها به طور دقیق کش می شوند، می چسبند، تا می شوند، می پوشند، چروک می شوند و در حالت های مختلف روی تیپ های مختلف بدن سایه ایجاد می کنند.

لیلیان رینکن، مدیر ارشد محصولات خرید مصرف‌کننده در گوگل، گفت: «وقتی لباس‌ها را در یک فروشگاه امتحان می‌کنید، بلافاصله می‌توانید تشخیص دهید که برای شما مناسب هستند یا خیر».

رینکن گفت: «شما باید به همان اندازه با اطمینان از خرید آنلاین لباس احساس کنید.

2. جستجوی محصول خود را اصلاح کنید

آیا تاپ مورد علاقه شما خارج از بودجه است؟ یا شاید، کت به خوبی می آید، اما شما الگوی آن را دوست ندارید. خرید آنلاین با ویژگی اصلاحات هدایت‌شده Google آسان‌تر شد.

با کمک یادگیری ماشین و الگوریتم های تطبیق بصری، خریداران می توانند انتخاب های خود را بر اساس رنگ، سبک و الگو محدود کنند. شما می توانید اقلام از چندین فروشگاه را در یک مکان بدون هیچ زحمتی برای بازدید از هر فروشگاه به طور جداگانه مشاهده کنید.


آنچه تاکنون درباره ابزارهای مجازی می دانیم

فناوری آزمایش مجازی از فناوری واقعیت افزوده (AR) استفاده می‌کند و مشتریان را قادر می‌سازد تا لباس‌ها و لوازم جانبی را بدون بازدید فیزیکی از فروشگاه امتحان کنند.

از طریق لباس‌های AR، مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی محصولات را با هم مقایسه کنند تا مشخص کنند کدام یک برای آنها مناسب است. این امر احتمال بازگرداندن کالایی را که انتظارات آنها را برآورده نمی کند کاهش می دهد.

آزمایش مجازی سال‌هاست که وجود داشته است، با مارک‌های برجسته‌ای مانند Converse که در سال ۲۰۱۲ آب‌ها را آزمایش کردند.

خود گوگل در گذشته آزمایش های مجازی را روی فناوری آزمایش کرده است و با برندهای آرایشی مانند L’Oréal، Estée Lauder، Black Opal، MAC Cosmetics و Charlotte Tilbury همکاری می کند. خریداران می‌توانند به‌طور مجازی سایه‌های آرایشی مختلف را روی طیف وسیعی از مدل‌ها با رنگ‌های مختلف پوست آزمایش و نمونه‌برداری کنند.


چگونه آزمایش مجازی گوگل AI (تصاویر) کار می کند

فناوری آزمایش مجازی گوگل بر اساس مدل انتشار، یک الگوریتم یادگیری ماشینی است که توسط این شرکت توسعه یافته است. این مدل به تدریج نویز را از یک تصویر اولیه که کاملاً از نویز تشکیل شده است حذف می کند و آن را از طریق یک فرآیند گام به گام به هدف نزدیک می کند (در ادامه در این مورد بیشتر خواهد شد).

برای اطمینان از بالاترین دقت، گوگل از تصاویر افرادی استفاده کرد که در حالت های مختلف لباس پوشیده بودند. به عنوان مثال، تصویر شخصی که پیراهنی را به پهلو پوشیده است و یکی دیگر از آنها به جلو نگاه می کند.

علاوه بر این، تصاویری که لباس‌های تصادفی افراد مختلف را نشان می‌دهند به سیستم داده می‌شوند تا عیوب بصری مانند چروک‌ها و چین‌های پارچه را از بین ببرند.


درک مدل های هوش مصنوعی مبتنی بر انتشار

برای درک کامل این مدل، اجازه دهید Diffusion را توضیح دهیم. انتشار فرآیندی است که در آن نویز یا پیکسل های اضافی به تدریج تصویر را تحریف می کنند تا زمانی که غیرقابل تشخیص شود. پس از آن، نویز از تصویر حذف می شود و تصویر اصلی با کیفیت عالی بازسازی می شود. این فرآیند در مدل‌های تبدیل متن به تصویر مانند Imagen برای تولید تصاویر واقعی صرفاً بر اساس متن وارد شده توسط کاربر استفاده می‌شود.

گوگل این فرآیند انتشار را در پیش گرفت و آن را با فناوری لباس AR ترکیب کرد. به جای استفاده از متن به عنوان ورودی برای انتشار، آنها از یک جفت تصویر استفاده کردند: یکی از یک لباس و دیگری از یک شخص.

هر تصویر از طریق شبکه عصبی خود (یک U-net) ارسال شد و اطلاعات هر دو تصویر در فرآیندی به نام «توجه متقابل» به اشتراک گذاشته شد. این امکان تولید تصاویر واقعی واقعی از افرادی را فراهم کرد که لباس پوشیده بودند.


کامل کردن ابزار آزمایش مجازی گوگل

گوگل مدل هوش مصنوعی VTO خود را با استفاده از نمودار خرید، مجموعه داده جامعی از محصولات، فروشندگان، برندها، بررسی ها و موجودی، آموزش داد.

همانطور که گفته شد، این شرکت از تصاویر افرادی که لباس پوشیده بودند در حالت های مختلف استفاده کرد. سپس مدل خرید با هوش مصنوعی یاد گرفت که شکل لباس را از یک حالت به حالت دیگر مطابقت دهد.

این روند بارها و بارها با استفاده از میلیون ها تصویر تصادفی انتخاب شده تکرار شد. در نهایت، این مدل توانست از همه زوایای مختلف تصاویر واقعی از لباس‌ها بر روی افراد مختلف ایجاد کند تا کاربران بتوانند ببینند لباس مجازی در مدل مورد نظرشان چگونه به نظر می‌رسد.


چرا برندها باید VTO را به استراتژی تجارت الکترونیک خود اضافه کنند؟

فراتر از راحتی امتحان کردن یک کالا بدون انتظار یا خروج از خانه، امتحان مجازی لباس مزایای دیگری نیز دارد.

افزایش فروش و جذب مشتری

آزمایش مجازی لباس تجربه خرید تعاملی تری را به مشتریان ارائه می دهد. با اجازه دادن به مشتریان برای امتحان کردن اقلام به صورت مجازی، خرده‌فروشان راهی سرگرم‌کننده و جذاب برای خریداران فراهم می‌کنند تا ظاهرهای مختلف را کشف کنند. این امر منجر به رضایت بیشتر مشتریان و تکرار خرید می شود.

کاهش هزینه ها

یک مطالعه توسط Barclaycard نشان داد که 30٪ از خریداران کالاها را پس می دهند، در حالی که 19٪ نسخه های متعددی از یک محصول را سفارش می دهند تا تصمیم بگیرند که کدام یک را نگه دارند. پوشاک مجازی با کاهش احتمال بازگشت و اجتناب از هزینه های حمل و نقل غیر ضروری، به کاهش هزینه ها برای مشتریان و خرده فروشان کمک می کند.

علاوه بر این، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک مد می‌توانند اتاق‌های مناسب را برای نمایش کالاهای بیشتر تغییر کاربری دهند.

به مزیت رقابتی دست پیدا کنید

ارزش بازار AR تا سال 2025 به 198 میلیارد دلار می رسد (Statista، 2022). شرکت هایی که این فناوری را در عملیات خود وارد می کنند، می توانند برتری رقابتی نسبت به سایر مشاغل به دست آورند و به پیشگامان صنعت تبدیل شوند.

با امتحان مجازی لباس، مشتریان می توانند به یک تجربه خرید فراگیرتر دسترسی داشته باشند که وفاداری طولانی مدت را تقویت می کند. آنها همچنین کاربران را تشویق می کنند تا خریدهای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و راه دیگری برای ارتقای برند ایجاد کنند.

افزایش تجربه مشتری

امتحان مجازی لباس، تجربه خرید راحت‌تر و شخصی‌تری را برای مشتریان فراهم می‌کند. می‌توانید به راحتی موارد را مشاهده کنید و توصیه‌های لباس مجازی و توصیه‌های طراحی را دریافت کنید.

افزایش پایداری

هزینه های حمل و نقل و بسته بندی با فناوری آزمایش مجازی به شدت کاهش می یابد. صنعت مد در سال های اخیر به طور فزاینده ای به سمت پایداری گرایش پیدا کرده است و آزمایش مجازی لباس به برندها و خرده فروشان کمک می کند تا با این جنبش هماهنگ شوند.

همچنین مشتریان را تشویق می‌کند تا قبل از خرید یک کالای مورد نظر را بهتر ببینند و به خرید خود توجه کنند.


کاری که یک فروشگاه تجارت الکترونیک می تواند برای سازگاری با خرید هوش مصنوعی انجام دهد

برای همگام شدن با دنیای در حال تغییر خرید با کمک هوش مصنوعی، یک فروشگاه تجارت الکترونیک باید استراتژی های خود را تطبیق دهد. در اینجا به این صورت است:

دستورالعمل های پاکسازی حریم خصوصی داده ها را ایجاد کنید

برخی از مصرف‌کنندگان نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی با استفاده مجازی از برنامه‌هایی که تصاویر و اندازه‌گیری‌های صمیمی آن‌ها را جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند، دارند. خرده فروشان باید ارائه دهندگان فناوری قابل اعتماد را انتخاب کنند تا به مشتریان اطمینان دهند که داده های آنها ایمن و ایمن است.

از تصاویر محصولات با کیفیت بالا استفاده کنید

روی تصاویر محصول باکیفیت سرمایه گذاری کنید که به وضوح شکل لباس، پارچه و جزئیات یک لباس را نشان می دهد. این به مشتریان کمک می کند تا آنچه را که سفارش می دهند را به دقت تجسم کنند، که برای تصمیم گیری آگاهانه خرید ضروری است.

فراگیری را ترویج دهید

مشتریان احتمالاً به شرکت‌هایی که مدل‌هایی شبیه به آن‌ها ارائه می‌کنند اعتماد خواهند کرد. خرده فروشان باید با گسترش دامنه اندازه خود و ارائه مدل هایی از پس زمینه های مختلف برای جامعیت تلاش کنند.

پشتیبانی مشتری را ارائه دهید

مانند هر چیز جدید و ناآشنا، مشتریان ممکن است سؤالاتی داشته باشند یا در استفاده از آزمایش مجازی لباس نیاز به کمک داشته باشند. ارائه پشتیبانی از مشتری از طریق تلفن، ایمیل یا چت برای آماده سازی مشتریان برای موفقیت ضروری است.

از نظرات نظرات مشتریان استفاده کنید

VTO ​​هنوز در مراحل اولیه است. کاربران را تشویق کنید تا در مورد تجربه خود از خرید مجازی نظرات خود را بنویسند. این باعث ایجاد اعتماد در بین مشتریان جدید می شود که هنوز در حصار هستند و بینشی در مورد بهبود لباس AR و فناوری مشابه ارائه می دهد.

روی طراحی وب خوب سرمایه گذاری کنید

وب سایت های میزبانی تجارت الکترونیک باید بتوانند از فناوری خرید مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی کنند. اطمینان حاصل کنید که سایت شما به سرعت بارگیری می شود، تجربه پرداخت یکپارچه ای را ارائه می دهد و توضیحات محصول آموزنده ای را ارائه می دهد.

با یک متخصص در تجارت الکترونیک برای مد کار کنید

تطبیق با یک تجربه خرید مجازی می تواند دلهره آور باشد. یک متخصص در تجارت الکترونیک برای مد می تواند به خرده فروشان کمک کند تا تجربه خرید مجازی را بهبود بخشند تا مشتریان با استفاده از این ابزار احساس اطمینان کنند.


معنای VTO برای آینده خرید تجارت الکترونیک چیست؟

با بسته شدن بیشتر مشاغل تجارت الکترونیک مد، مکان های فیزیکی خود را می بندند و به فروش دیجیتالی تکیه می کنند، VTO آماده است انقلابی در نحوه خرید آنلاین مصرف کنندگان ایجاد کند.

VTO ​​به مشتریان این امکان را می دهد که با یک اسکن ساده گوشی هوشمند، موارد را به سرعت بررسی کنند. این می تواند زمان خرید مشتریان را کاهش دهد و منجر به افزایش رضایت مشتری شود.

به‌علاوه، کسب‌وکارها می‌توانند از داده‌های جمع‌آوری‌شده از تراکنش‌های تجارت الکترونیک VTO برای درک بهتر ترجیحات مشتریان خود استفاده کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا پیشنهادات و تبلیغات محصولات خود را مطابق با آن تنظیم کنند.

همه این ویژگی‌ها نوید کارآمدتر کردن خرید آنلاین را هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای کسب‌وکارها دارند. توجه داشته باشید که ابزار خرید جدید هوش مصنوعی گوگل هنوز در مراحل اولیه است – هنوز چیزهای بیشتری از این فناوری در حال ظهور وجود دارد، و ما اینجا هستیم تا شاهد آن باشیم.

محتوا مارکتینگ، یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل، به فروشگاه های تجارت الکترونیک مد کمک می کند تا از VTO برای به حداکثر رساندن تجربه خرید آنلاین خود استفاده کنند. ما به کسب و کارها کمک می کنیم تا فروش خود را از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، عکاسی محصول طراحی وب Shopify، وب سایت های میزبانی تجارت الکترونیک و موارد دیگر افزایش دهند.

امروز با محتوا مارکتینگ تماس بگیرید تا ببینید ابزار آزمایش مجازی Google چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *