مدیریت برنامه پیش‌فرض ترجیحی شما برای مرور وب، پخش ویدیو یا سایر کارها می‌تواند در ویندوز دشوار باشد، به خصوص زمانی که خود ویندوز به تنظیم مجدد گزینه‌های شما ادامه می‌دهد. ممکن است در آینده مشکل کمتری باشد.

چند راه وجود دارد که برنامه های ویندوز می توانند خود را به عنوان برنامه پیش فرض برای پیوندها یا فایل های خاص تنظیم کنند و خود را به نوار وظیفه اضافه کنند. این روند می تواند گیج کننده باشد، به خصوص زمانی که برخی از برنامه ها سعی می کنند بدون اطلاع شما خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کنند، و زمانی که ویندوز تمایل دارد پس از به روز رسانی، پیش فرض ها را بازنشانی کند. ویندوز همچنین برخی از اقدامات وب را نادیده می گیرد تا همیشه در Microsoft Edge باز شود (مانند کلیک کردن روی پیوندها در جستجوی وب نوار وظیفه)، به جای مرورگر وب پیش فرض فعلی.

مایکروسافت قول رفع این مشکل را داده است مقداری رفتار گیج کننده با برنامه های پیش فرض در یک پست وبلاگ جدید. این شرکت گفت: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که افراد بر مواردی که به دسک‌تاپ، منوی استارت و نوار وظیفه‌شان پین می‌شود کنترل داشته باشند و همچنین بتوانند برنامه‌های پیش‌فرض خود مانند مرورگر پیش‌فرض خود را از طریق سازگار، واضح و قابل اعتماد کنترل کنند. ویندوز دیالوگ‌ها و تنظیمات سیستم را ارائه کرد.»

صفحه برنامه های پیش فرض در ویندوز 11
مایکروسافت

مایکروسافت در حال کار بر روی یک URI پیوند عمیق جدید برای برنامه‌هایی است که افراد را مستقیماً به صفحه تنظیمات برنامه‌های پیش‌فرض در ویندوز 11 می‌برد. برای مثال، اگر فایرفاکس بخواهد مرورگر وب پیش‌فرض باشد و شما بپذیرید، مرورگر می‌تواند شما را به صفحه تنظیمات ببرد. جایی که مرورگر پیش فرض را می توان تغییر داد. ویندوز 11 همچنین به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا کاشی‌های اصلی یا ثانویه را با یک API جدید به نوار وظیفه پین ​​کنند که با دکمه‌های Accept یا Decline هشداری را نشان می‌دهد.

تیم ویندوز قصد دارد «گام‌هایی برای کاهش تغییرات درخواستی در انتخاب‌های کاربر بردارد. […] در اواخر سال جاری، پس از آن که توسعه دهندگان برنامه زمان لازم را برای استفاده از این بهترین شیوه های جدید داشتند. به نظر می رسد به این معنی است که ویندوز 11 در نهایت برنامه ها را از تغییر تنظیمات پیش فرض از طریق روش های موجود مسدود می کند، زمانی که API های جدید در دسترس هستند و برنامه ها آنها را پذیرفته اند، اما برنامه ها همچنان می توانند در آنجا تغییر کنند. مایکروسافت همچنین قول داده است که Edge را به محض در دسترس قرار گرفتن به ویژگی‌های پین و پیش‌فرض جدید تغییر دهد.

https://www.howtogeek.com/880115/windows-11-will-give-you-more-control-over-default-apps/Windows 11 درخواست پین کردن
مایکروسافت

به نظر می‌رسد که مایکروسافت برنامه‌های پیش‌فرض و پین‌های نوار وظیفه را بیشتر شبیه مشابه‌های آن‌ها در دستگاه‌های اندروید و آیفون می‌سازد، جایی که برنامه‌ها نمی‌توانند بی‌صدا تنظیمات شما را بدون درخواست تغییر دهند. برای مثال، اگر برنامه‌ای بخواهد مرورگر پیش‌فرض اندروید یا آیفون باشد، فقط می‌تواند صفحه را در برنامه تنظیمات سیستم باز کند تا خودتان تغییر را انجام دهید.

عملکرد جدید در ماه های آینده در کانال توسعه دهنده Windows Insider آزمایش خواهد شد.

منبع: وبلاگ ویندوز





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *