وزارت دادگستری ایالات متحده به تازگی دومین شکایت ضد انحصاری خود را علیه گوگل تنظیم کرده است که نشان می دهد دولت به پیگیری پرونده ها علیه شرکت های فناوری ادامه می دهد. این شکایت جدید که با هدف وادار کردن گوگل به واگذاری بخش‌هایی از تجارت تبلیغات آنلاین خود انجام می‌شود، اولین شکایت علیه این شرکت است که تحت دولت بایدن تشکیل شده است.

شکایت قبلی وزارتخانه، که در اکتبر 2020 تحت دولت ترامپ تنظیم شد، گوگل را متهم کرد که از قدرت انحصاری ادعایی خود برای حذف رقابت برای جستجوی اینترنتی از طریق توافقنامه های انحصاری استفاده می کند. انتظار می رود این پرونده در ماه سپتامبر به دادگاه کشیده شود.

گوگل همچنین با دعواهای ضدتراست دیگری از سوی چندین دادستان کل ایالتی مواجه است، از جمله پرونده ای که بر تجارت تبلیغاتی خود به رهبری کن پکستون، دادستان کل تگزاس متمرکز است. کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات، نیوجرسی، نیویورک، رود آیلند، تنسی و ویرجینیا در این شکایت به وزارت دادگستری پیوستند. کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل به دلیل موقعیت‌یابی در بازار مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا در چندین بخش از بازار فعالیت می‌کند و بینش منحصربه‌فردی و اهرم بالقوه به آن می‌دهد. گوگل تسلط بر بازار تبلیغات آنلاین را تکذیب می کند و به سهم بازار رقبایی مانند فیس بوک اشاره می کند.

جدید نیست. در ماه ژوئیه، گوگل پیشنهاد داد بخشی از کسب و کار خود را که حراج و تبلیغات در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها قرار می‌دهد، به یک شرکت جداگانه زیر چتر Alphabet تقسیم کند تا از شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده جلوگیری کند.

وزارت دادگستری در مورد این پیشنهاد اظهار نظر نکرد و مشخص نیست که آیا آنها چیزی کمتر از فروش دارایی را می پذیرند یا خیر. این شرکت همچنین با تحقیقات مشابهی در زمینه فناوری تبلیغات در اتحادیه اروپا روبرو شد، جایی که آنها پیشنهاد دادند به رقبا اجازه دهند فروش تبلیغات را مستقیماً در YouTube واسطه کنند.

Google- برای شکست بسیار بزرگ است. آیا گوگل آنقدر بزرگ است که شکست بخورد؟ غیر واضح. اصطلاح «بیش از حد بزرگ برای شکست» معمولاً برای توصیف شرکت یا مؤسسه‌ای استفاده می‌شود که در اقتصاد آنقدر بزرگ و به هم مرتبط است که شکست آن آسیب قابل توجهی به سیستم مالی کلی وارد می‌کند. گوگل مطمئناً یک شرکت بزرگ و تأثیرگذار است، اما مشخص نیست که آیا این شرکت واجد شرایط «بسیار بزرگ برای شکست» است یا خیر.

درآمد و سهم بازار این شرکت در صنعت فناوری قابل توجه است، اما بسیاری از شرکت ها و رقبای دیگر نیز در این زمینه سهم بازار را به دست می آورند. علاوه بر این، Google یک موسسه مالی نیست، بنابراین خطرات مشابهی را برای سیستم مالی ایجاد نمی کند که ممکن است یک بانک یا بیمه گذار باشد.

با این حال، یکی از قدرتمندترین شرکت های جهان با طیف گسترده ای از محصولات و خدمات است که مردم به صورت روزانه از آن استفاده می کنند و تأثیر زیادی بر اقتصاد و صنعت دارد.

زمان خوبی برای رقابت رقابت در بازار تبلیغات عموماً به دلایلی یک چیز خوب در نظر گرفته می شود، از جمله:

  • نوآوری
  • قیمت های پایین تر
  • کیفیت بهتر
  • انتخاب مصرف کننده
  • انصاف

در مورد این دعوای حقوقی اخیر، این رقابت می‌تواند به موقع ظاهر شود و فضا را برای پلتفرم‌های نوظهور بیشتری برای ورود به بازار و تصاحب سهم بازار فراهم کند.

مایکروسافت در سال های اخیر پلتفرم تبلیغاتی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. برای رقابت با گوگل، آنها متعهد شده اند که حجم پلت فرم تبلیغاتی آن را دو برابر کرده و به 20 میلیارد دلار برسانند.

مایکروسافت ادز که قبلاً به عنوان تبلیغات بینگ شناخته می شد، سهم بازار قابل توجهی دارد و بسیاری از ویژگی ها و قابلیت های مشابه گوگل را ارائه می دهد و آن را به یکی از بزرگترین رقبای خود تبدیل می کند.

  • دسترسی: تبلیغات مایکروسافت حدود 157 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد در ایالات متحده و بیش از 500 میلیون در سراسر جهان دارد که مخاطب قابل توجهی برای تبلیغ کنندگان است.
  • جمعیت شناسی: تبلیغات مایکروسافت دارای جمعیتی متفاوت از تبلیغات گوگل است، به این معنی که می تواند گزینه خوبی برای دستیابی به مخاطبان متفاوت باشد.
  • هزینه: تبلیغات مایکروسافت به ازای هر کلیک هزینه کمتری نسبت به Google Ads دارد که می تواند برای تبلیغ کنندگان با بودجه محدود مفید باشد.
  • یکپارچه سازی: تبلیغات مایکروسافت با سایر محصولات مایکروسافت مانند لینکدین، ایکس باکس و اسکایپ یکپارچه شده است که می تواند فرصت های هدف گیری منحصر به فردی را به تبلیغ کنندگان ارائه دهد.
  • عملکرد: گزارش شده است که Microsoft Ads نسبت به Google Ads دارای نرخ تبدیل بهتر و قابلیت های هدف گیری موثرتری است.

تنوع. نه فقط برای محل کار. تنوع در پلتفرم‌های تبلیغاتی نه تنها شرکت شما را از چشم وزارت دادگستری دور نگه می‌دارد، بلکه برای تبلیغ‌کنندگان می‌تواند به معنای کاهش خطر قرار گرفتن در معرض شما باشد.

مانند سهام، نگه داشتن هزینه تبلیغات شما در تعداد زیادی از پلتفرم‌های تبلیغاتی نه تنها تضمین می‌کند که آن تبلیغات توسط کاربران بیشتری دیده می‌شود، بلکه از شما در صورت دعوا، تغییرات الگوریتم و رقابت با سایر افراد تازه وارد در بازار محافظت می‌کند. بستر، زمینه. سرزمین موتورهای جستجو SMX بعدی یک منبع عالی برای کاوش در آن پلتفرم های تبلیغاتی در حال ظهور است.

TikTok و دیگر پلتفرم های در حال ظهور. در سال 2022، سهم بازار گوگل و فیسبوک در بازار تبلیغات برای اولین بار از سال 2014 به زیر 50 درصد رسید و به 48.4 درصد رسید. پیش بینی می شود تا سال 2023 به 44.9 درصد کاهش یابد. این به دلیل نفوذ روزافزون سایر پلتفرم های دیجیتال مانند آمازون، تیک تاک و سرویس های استریم مانند نتفلیکس است، زیرا مردم زمان کمتری را در گوگل و فیس بوک می گذرانند.

به‌روزرسانی iOS 14 در سال 2021، که برنامه‌ها را ملزم می‌کرد از کاربران بپرسند که آیا می‌خواهند ردیابی شوند یا خیر، فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داد، در حالی که Google تحت تأثیر قرار نگرفت زیرا به نیت مشتری که توسط عبارات جستجو آشکار می‌شود متکی است.

علاوه بر این، قدرت TikTok در بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2022 بیش از دو برابر شد، در حالی که آمازون سهم بازار را به دلیل کسب و کار تبلیغاتی خود به دست آورد که می تواند کاربران را از طریق خرید و سابقه مرور آنها هدف قرار دهد. آمازون در سال گذشته 11.7 درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال ایالات متحده را به خود اختصاص داده است و انتظار می رود در سال 2023 به 12.4 درصد افزایش یابد. سایر خرده فروشان مانند Walmart، eBay، Etsy و Instacart نیز کسب و کارهای تبلیغات دیجیتال مبتنی بر داده های مصرف کننده دارند که به عنوان رسانه خرده فروشی شناخته می شود. شبکه‌ها، و مجموعاً 1.4 درصد از دلارهای تبلیغات دیجیتالی که در سال گذشته در ایالات متحده خرج شده بود را به خود اختصاص دادند.

اخراج، طرح های فروش مجدد و قطع شدن داشبورد. این هفته به تنهایی برای گوگل سخت بوده است. دیروز، یک قطعی باعث شد داشبورد تبلیغات و چندین ابزار دیگر مانند ویرایشگر و جستجو 360 برای اکثر کاربران از کار بیفتد. این قطعی اولین مورد در نوع خود در سال جاری است، اما سال 2022 مملو از مشکلات متعددی بود که باعث نارضایتی تبلیغ‌کنندگان از این پلتفرم شد.

هفته گذشته گوگل همچنین اعلام کرد که قصد دارد 12000 کارگر یا 6 درصد از نیروی کار خود را اخراج کند. پس از آن اعلامیه، آنها استراتژی کاهش هزینه ها را با استفاده از شبکه فروشندگان تایید شده برای خدمات تبلیغاتی تایید کردند، که شرکت را به عنوان یک ارائه دهنده نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) قرار می دهد و آن را برای سرمایه گذاران جذاب تر می کند.

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر DOJ در دعاوی موفق باشد، می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در بازار تبلیغات آنلاین شود، که می تواند بر نحوه دسترسی تبلیغ کنندگان به مخاطبان و تخصیص بودجه تبلیغات خود تأثیر بگذارد.

شکایت‌ها همچنین می‌توانند نوآوری را خفه کنند و توسعه فناوری‌ها، ویژگی‌ها و محصولات جدیدی را که می‌تواند برای تبلیغ‌کنندگان مفید باشد، نه تنها برای Google، بلکه برای همه پلتفرم‌های تبلیغاتی که ممکن است در توسعه محصولات و خدمات جدید مردد باشند، محدود کند.

علاوه بر این، اگر گوگل مجبور شود بخش‌هایی از تجارت تبلیغاتی خود را واگذار کند، به طور بالقوه می‌تواند منجر به هزینه‌های بالاتری برای تبلیغ‌کنندگان شود، زیرا ممکن است مجبور شوند برای رسیدن به همان مخاطبان یا استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی گران‌تر هزینه بیشتری بپردازند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

نیکول فارلی

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *