آیا گوگل با هوش مصنوعی خیلی آهسته حرکت کرد و اکنون آنها در تلاش هستند تا هوش مصنوعی را در همه چیز قرار دهند؟ دو گزارش جدید دو تصویر کاملاً متفاوت از Google را قبل و بعد از راه‌اندازی ChatGPT ترسیم می‌کنند.

انقلاب جستجوی گوگل که هرگز اتفاق نیفتاد. دو محقق گوگل یک ربات چت ایجاد کردند که ظاهراً «روش جستجوی مردم در اینترنت و تعامل با رایانه‌ها را انقلابی خواهد کرد»، همانطور که توسط گزارش شده است، بیش از دو سال پیش. روزنامه وال استریت.

اما طبق گزارش‌ها، مدیران ریسک گریز بودند و می‌ترسیدند که این محصول هوش مصنوعی بتواند به تجارت تبلیغات جستجوی 200 میلیارد دلاری و شهرت آن لطمه بزند. و مطمئناً، گوگل با اولین حضور عجولانه خود در Bard، ضربه قابل توجهی به شهرت زد.

اصول هوش مصنوعی گوگل چیست؟ گوگل معتقد است برنامه های کاربردی هوش مصنوعی باید:

  1. از نظر اجتماعی مفید باشید.
  2. از ایجاد یا تقویت تعصب ناعادلانه خودداری کنید.
  3. برای ایمنی ساخته و آزمایش شود.
  4. در قبال مردم پاسخگو باشید.
  5. اصول طراحی حریم خصوصی را بگنجانید.
  6. استانداردهای بالای برتری علمی را رعایت کنید.
  7. برای استفاده هایی که با این اصول مطابقت دارد در دسترس قرار گیرد.

و ChatGPT OpenAI و Code Red گوگل در کنار آن قرار گرفتند. ما در گوگل گزارش دادیم که “کد قرمز” را اعلام کرده و از بنیانگذاران لری پیج و سرگئی برین کمک گرفته ایم. این بخشی از تلاش برای افزودن ویژگی‌های چت بات به جستجوی Google در سال جاری بود.

گوگل در 6 فوریه Bard را معرفی کرد، پاسخی به ChatGPT است. ویژگی‌های چت ربات مجهز به هوش مصنوعی که برای جستجو می‌آیند بر اساس فناوری مشابه هستند، اما Bard یک محصول مستقل است.

گوگل AI = گوگل پلاس جدید؟ بر اساس گزارش‌ها، گوگل اکنون در حال «پر کردن» هوش مصنوعی مولد در محصولات بیشتری است بلومبرگ:

“برخی از فارغ التحصیلان گوگل آخرین باری را یادآوری کردند که این شرکت یک دستور داخلی را برای القای هر محصول کلیدی با یک ایده جدید اجرا کرد: تلاشی که از سال 2011 برای تبلیغ شبکه اجتماعی بدبخت +Google آغاز شد. این مقایسه کاملی نیست – گوگل هرگز به عنوان یک پیشرو در شبکه های اجتماعی دیده نشد، در حالی که تخصص آن در هوش مصنوعی بلامنازع است. با این حال، احساس مشابهی وجود دارد.»

گوگل از این موضوع عقب نشینی کرد و گفت که بسیاری از تلاش های داخلی گوگل شامل آزمایش و بهبود Bard توسط گوگل است. یکی از کارمندان گوگل نیز به بلومبرگ گفت:

  • ترکیبی ناسالم از انتظارات غیرعادی بالا و ناامنی بزرگ در مورد هر ابتکار مرتبط با هوش مصنوعی وجود دارد.

چرا ما اهمیت می دهیم. آیا گوگل وحشت زده است یا خیلی کند حرکت می کند؟ هر دو می توانند درست باشند – یا حقیقت واقعی ممکن است جایی بیشتر در وسط باشد، جایی که گوگل واقعاً با اصول هوش مصنوعی خود زندگی می کند. آن را یک عجله آهسته بنامید – زیرا گوگل می تواند همین الان پشت سر بنشیند و از بینگ و سایر بازیکنان مولد هوش مصنوعی تماشا کند و یاد بگیرد و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *