هوش مصنوعی «نابودگر» نیست.  انسان ها همچنان تولید محتوا را رهبری خواهند کرد



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال که در برزیل کار می کند و برای یک شرکت در آمریکای شمالی بازاریابی می کند، هدایت روند رو به رشد هوش مصنوعی (AI) در صنعت تولید محتوا یک تجربه جذاب بوده است.

و من این را نه تنها به این دلیل می گویم که صنایع مربوط به بخش های مشابه می توانند هوش مصنوعی را بسیار متفاوت درک کنند – زیرا به من اعتماد کنید، واقعاً متفاوت است! – اما همچنین چگونه چنین فرهنگ های متنوعی از موضوعات مشابه می ترسند.

صرف نظر از زمینه یا کاربرد هوش مصنوعی، دو چیز برای من در این مرحله قطعی است:

  1. هوش مصنوعی اینجاست که بماند، پس بهتر است به آن عادت کنیم
  2. و نیروی انسانی جایگزین نخواهد شد

در هر صورت، یک مشکل وجود دارد: هوش مصنوعی روند تولید محتوا را تغییر می‌دهد، و این درست است. با درک چگونگی وقوع آن، می توانید فوراً از آن به نفع خود استفاده کنید.

هوش مصنوعی ترمیناتور نیست، اکنون می توانید آرام باشید

جالب است بدانید که پس از تبدیل شدن ChatGPT به جریان اصلی، هوش مصنوعی ظاهری کاملاً جدید به خود گرفت. با این حال، خبر فوری این است که مدت زیادی است که وجود داشته است، با این حال هیچ کس از تصورات دیستوپیایی ماشین‌ها نگران نشده است.

سیری، الکسا، جی‌میل و اسپاتیفای تنها چند نمونه از فناوری‌هایی هستند که احتمالاً در زندگی روزمره ما وجود دارند و هر کدام شکل منحصر به فرد خود را از هوش رباتیک برای بهبود جنبه‌های مختلف روال، ارتباطات، سرگرمی و عملیات ما ارائه می‌دهند.

اما این بار چه چیزی تغییر کرد؟

خوب، در واقع دلایل زیادی وجود دارد. اما من به آنچه می دانم، یعنی محیط تولید محتوا، پایبند می مانم.

هنگامی که ChatGPT در فوریه 2023 به شهرت رسید، یک پایگاه دانش مشترک از قبل در مورد آن وجود نداشت، یا حداقل آنقدر گسترده نبود که صنعت مورد توجه قرار گیرد. به دلیل عدم آگاهی، همراه با غریزه ذاتی ما برای حفظ خود، به سرعت به عنوان یک تهدید برچسب گذاری شد.

یکی دیگر از عوامل مؤثر در انتشار اطلاعات نادرست، افزایش تمرکز بر حریم خصوصی داده ها و امنیت اطلاعات بود.

سازندگان محتوا دستورالعمل‌های قانونی دارند که باید هنگام ایجاد مقالات وب یا انواع دیگر محتوا رعایت کنند. و اگر از قبل نمی‌دانید، ایجاد محتوای اصلی در میان نتایج جستجوی بی‌پایان گوگل کار ساده‌ای نیست.

سپس ناگهان این پلتفرم پدیدار می‌شود که از طریق اعلان‌های ساده عمل می‌کند و محتوایی را در هر موضوع و اندازه‌ای بدون فاش کردن منبع اطلاعاتی خود تولید می‌کند.

ریاضی را دنبال کنید:

ایجاد محتوای ساده، در مورد هر موضوع و هر اندازه

+ با فرض اینکه از قانونی پیروی می کند که ما در حال حاضر تحت آن کار می کنیم

+ در سراسر جهان به گونه ای استفاده کنید که گویی سازنده محتوای قطعی است

= پایان نزدیک است و من مطمئناً به زودی شغلم را از دست خواهم داد

به من اعتماد کن، احساست را درک می کنم. من قبلا جای تو بودم اما اجازه بدهید به شما اطمینان دهم، جای نگرانی نیست. ابزارهای هوش مصنوعی اینجا هستند تا به ما کمک کنند، نه جایگزین ما.

[relief sigh sound]

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا

اجازه دهید تجربه شخصی خود را با شما به اشتراک بگذارم. من شروع به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان راهی برای تقویت خلاقیت خود در تولید محتوا کردم. آیا تا به حال متوجه شده اید که برای شروع به آن جرقه اولیه یا آن حلقه گمشده برای پیوند ایده های خود نیاز داشته باشید؟ این دقیقاً زمانی است که ابزارهای هوش مصنوعی می توانند مفید باشند.

ابزارهایی مانند ChatGPT، Firefly و Synthesia هدف نیستند، بلکه صرفاً وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. ما به عنوان تولیدکنندگان محتوا، نیروی محرکه کار خود هستیم. بیان خلاق منحصر به فرد ما، تجربیات گذشته و احساسات ما غیر قابل جایگزینی هستند و نمی توانند با هیچ ابزار یا فناوری تکرار شوند.

#ترمیناتور از هنر من انتخاب من.

اکنون که جایگاه هوش مصنوعی روی زمین را می‌دانید، اجازه دهید اکنون شما را راهنمایی کنم که چگونه از پتانسیل آن برای بهبود فرآیند تولید محتوای خود استفاده کنید.

ایده پردازی

من واقعاً عاشق استفاده از هوش مصنوعی برای شروع سریع فرآیند تولید محتوا هستم. طیف وسیعی از گزینه ها را برای بررسی و کاوش در اختیار من قرار می دهد. به عنوان مثال، اگر من روی قطعه‌ای در مورد «چیزهایی که سازندگان محتوا در مورد هوش مصنوعی می‌ترسند» کار می‌کنم، می‌توانم از ChatGPT بخواهم فهرستی از ایده‌های بالقوه ایجاد کند.

پس از بررسی گزینه‌ها و اطمینان از همسویی آن‌ها با موضوع اصلی مقاله‌ام، می‌توانم آن‌ها را در گوگل جستجو کنم تا مقالات مرتبط را پیدا کنم و محک بزنم.

آیا از آنها به عنوان نتیجه واقعی چیزی که خلق می کنم استفاده خواهم کرد؟ قطعا نه. آنها فاقد صدای منحصر به فرد من، دستورالعمل های نوشتن شرکت من، و قلاب های یادگیری خاصی هستند که می خواهم با مقاله نهایی خود ارائه دهم. اما آنها قطعاً برخی از ایده ها را در مورد آنچه واقعاً برای من مهم است در ذهن من ایجاد می کنند.

کپی نوشتن

ایجاد محتوای نوشتاری به ندرت ساده یا آسان است به این معنا که پس از اتمام مقاله، کل فرآیند انجام می شود. این امر به ویژه برای محتوای آنلاین صادق است، جایی که ما باید نوشتن توضیحات متا، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و اجزای مختلف دیگر را برای پشتیبانی از محتوا در نظر بگیریم.

بنابراین… چرا از هوش مصنوعی برای ساده کردن فرآیند استفاده نمی کنید؟ از آنجایی که از قبل تصویر کلی را دارید، از هوش مصنوعی برای استخراج اجزای کوچکتر استفاده کنید.

برای ایجاد موضوعات ایمیلی که می توانید برای تبلیغ مقاله از آنها استفاده کنید، ChatGPT را درخواست کنید. با مشخص کردن لحن صدای مورد نظر یا شخصیت مخاطب هدف، کمی طعم را به آن اضافه کنید تا سوژه بتواند ارتباط برقرار کند.

جوزپه کالتابیانو، معاون بازاریابی در محتوا مارکتینگ، می گوید: «احساسات را بر منطق اولویت دهید، اما متمایز باشید. گزارش وضعیت بازاریابی 2023. من آن نقل قول را خیلی نزدیک خودم نگه می دارم. با وجود اینکه هوش مصنوعی فاقد توانایی احساسی بودن است، من این کار را نمی کنم! چرا برای موضوع ایمیل خود یک جناس درخواست نمی کنید و سپس آن را مطابق با سبک ما سفارشی نمی کنید؟

خلاصه کردن متون

اگر آنقدر خسته هستید که نمی توانید مقاله خود را خلاصه کنید یا یک طرح موثر ایجاد کنید، از هوش مصنوعی برای شروع استفاده کنید! تجسم نقطه شروع بسیار ساده تر از ساعت ها صرف تلاش برای رسیدن به چیزی است که دوست دارید. فقط متن خود را بردارید، آن را در یک ابزار هوش مصنوعی وارد کنید و اجازه دهید کار را برای شما انجام دهد.

اعلان‌های ساده زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را کپی و جای‌گذاری کنید تا نه تنها متن خود را خلاصه کنید، بلکه آن را بهینه‌سازی، تحقیق و مرور کنید. فصل 3 این کتاب الکترونیکی تعاملی در مورد هوش مصنوعی منابع بسیار خوبی را ارائه می دهد که می توانید برای کمک به خود از آنها استفاده کنید.

به یاد داشته باشید: حرف A مخفف Artificial است نه Human

ارزش یادگیری ماشین اغلب بیش از حد مورد تاکید قرار می گیرد در حالی که اهمیت هوش انسانی ما نادیده گرفته می شود. به عنوان یک سازنده محتوا، شما نیروی محرکه این موتور هستید.

بنابراین، تمرکز بر تنظیم مجدد فرآیند بسیار مهم است. ابزارهای هوش مصنوعی باید به عنوان تسهیل کننده برای کشف ایده های جدید، تحریک خلاقیت، تقویت تفکر سریع و حل مسائل جزئی استفاده شوند.

هوش مصنوعی اینجاست که بماند، درست مثل شما.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *