apple music classical


برنامه Apple Music برای موسیقی کلاسیک عالی نیست، اما آیا برنامه Apple Music Classical مشکل را حل کرده است؟ این بررسی را بررسی کنید تا متوجه شوید.

Apple Music یک برنامه عالی است که به شما امکان دسترسی به بیش از 100 میلیون آهنگ را می دهد. آیا می دانستید که حدود پنج درصد از آن کاتالوگ موسیقی کلاسیک است؟

حتی ممکن است هنگام استفاده از Apple Music هرگز با موسیقی کلاسیک برخورد نکرده باشید. این به این دلیل است که برنامه با در نظر گرفتن موسیقی محبوب طراحی شده است – برای یافتن موسیقی کلاسیک مورد علاقه شما مناسب نیست.

آنجاست Apple Music Classical این یک برنامه کاملاً جدید از اپل است که فقط بر موسیقی کلاسیک تمرکز دارد. آیا خوب است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

Apple Music Classical چیست؟

Apple Music Classical یک برنامه مستقل جدید است که بسیار شبیه برنامه Apple Music است اما به طور خاص برای یافتن و گوش دادن به موسیقی کلاسیک طراحی شده است.

در سال 2021، اپل سرویس پخش موسیقی کلاسیک را خریداری کرد نخست فونیکو این برنامه جدید بر اساس ویژگی های عالی جستجوی موسیقی کلاسیک Primephonic ساخته شده است. این ویژگی‌های جستجو به شما امکان می‌دهند بیش از پنج میلیون آهنگ موسیقی کلاسیک را در برنامه مرور کنید.

تا زمانی که از قبل اشتراک Apple Music دارید، می توانید به صورت رایگان Apple Music Classical را دانلود کرده و شروع به استفاده از آن کنید. در حال حاضر، این برنامه فقط برای آیفون در دسترس است. بر اساس گزارش ها، نسخه اندروید در دست ساخت است.

جستجوی موسیقی در Apple Music Classical

تمام موسیقی های موجود در برنامه Apple Music Classical نیز در برنامه Apple Music شما وجود دارد. چرا اصلاً به Apple Music Classical نیاز دارید؟ پاسخ ساده است: جستجو کردن.

اگر تا به حال سعی کرده اید قطعه خاصی از موسیقی کلاسیک را در برنامه Apple Music پیدا کنید، می دانید که می تواند یک چالش واقعی باشد. به این دلیل که جستجو در Apple Music بر اساس داده هایی مانند هنرمند، عنوان آهنگ یا آلبوم است. برای اکثر ژانرهای مدرن موسیقی، این معیارهای جستجو کافی است تا بتوانید به سرعت موسیقی مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای موسیقی کلاسیک، انبوهی از اطلاعات دیگر وجود دارد که می تواند بر نتایج جستجوی شما تأثیر بگذارد، مانند آهنگساز، مجری، رهبر ارکستر، شماره اثر، شماره کاتالوگ و موارد دیگر. Apple Music Classical همه این داده‌ها را به هر آهنگ درون برنامه اضافه می‌کند و به شما امکان می‌دهد با دقت بسیار بیشتری جستجو کنید و نتیجه دلخواهتان را خیلی راحت‌تر به دست آورید.

علاوه بر این، بسیاری از آثار کلاسیک از تعدادی قطعه تشکیل شده‌اند، اما این آثار اغلب در آلبوم‌ها در کنار آثار دیگر ظاهر می‌شوند، که ردیابی آن‌ها در اپل موزیک را بسیار سخت کرده است.

نحوه استفاده از Apple Music Classical

Apple Music Classical را راه اندازی کنید و با رابط کاربری روبرو خواهید شد که برای کاربران Apple Music بسیار آشنا به نظر می رسد. چهار بخش اصلی وجود دارد: اکنون گوش کن، مرور کردن، کتابخانه، و جستجو کردن.

اکنون گوش کن

اگر تازه وارد دنیای موسیقی کلاسیک هستید یا فقط به دنبال الهام بخشی برای گوش دادن به آن هستید، بخش Listen Now مکانی عالی برای شروع است.
اپل موزیک کلاسیک اکنون گوش کنید

پیشنهادهایی برای آلبوم‌های جدید، موارد انحصاری Apple Music Classical، دوره‌ها و ژانرها و آثار در Spatial Audio پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید، بخشی برای آن وجود دارد آهنگ توسط آهنگ لیست های پخش، که در آن یک هنرمند از طریق یکی از ضبط های خود با شما صحبت می کند.موسیقی کلاسیک اپل اکنون آهنگ به آهنگ گوش دهید
نیز وجود دارد ملزومات آهنگساز لیست های پخش و حتی بخش هایی برای جواهرات پنهان و آهنگسازان کشف نشده.

مرور کردن

مرور دارای سه بخش اصلی است: کاتالوگ، لیست های پخش، و ابزار.
مرور موسیقی کلاسیک اپل

کاتالوگ به شما امکان می دهد کاتالوگ کامل موسیقی کلاسیک را با تقسیم آن به بخش های مجزا جستجو کنید. می‌توانید فهرست کامل آهنگسازان، رهبران ارکستر، تک‌نوازان، گروه‌ها یا گروه‌های کر را جستجو کنید. این موارد در ابتدا به ترتیب محبوبیت فهرست شده‌اند، اما می‌توانید بر اساس نام یا سال تولد یا تأسیس جستجو کنید.

اگر به دنبال جستجوی کمی گسترده‌تر هستید، می‌توانید جستجوی خود را بر اساس دوره یا ژانر محدود کنید.

لیست های پخش به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از لیست های پخش را جستجو کنید، از ملزومات آهنگساز گرفته تا موسیقی متناسب با حالت خاصی. این یک راه عالی دیگر برای کشف موسیقی کلاسیک جدید است که ممکن است قبلاً هرگز نشنیده باشید.
ابزارهای مرور کلاسیک موسیقی سیب

Instruments به شما امکان می دهد موسیقی پخش شده روی یک ساز خاص را جستجو کنید. این لیست شامل بیشتر محبوب ترین سازهای کلاسیک و همچنین بخش هایی برای صداهایی مانند سوپرانو و تنور است.

کتابخانه

کتابخانه جایی است که می توانید تمام موسیقی هایی را که به صورت دستی به آن اضافه کرده اید پیدا کنید. می‌توانید آلبوم‌ها، فهرست‌های پخش، آهنگ‌ها، هنرمندان، ضبط‌های فردی، کل آثار یا آهنگسازان را اضافه کنید. اگر موسیقی کلاسیکی را در برنامه Apple Music خود ذخیره کرده باشید، این آثار به طور خودکار در کتابخانه Apple Music Classic شما ظاهر می شوند. همچنین می توانید به صورت دستی موسیقی جدید را به کتابخانه خود اضافه کنید.
کتابخانه کلاسیک موسیقی اپل

ناامید کننده است، برخلاف اپل موزیک، هیچ راهی برای دانلود موسیقی بر روی آیفون وجود ندارد تا بتوانید آن را به صورت آفلاین پخش کنید. به این معنی که اگر اتصال شبکه ندارید، دیگر به کتابخانه خود دسترسی ندارید.
موسیقی کلاسیک اپل به صورت آفلاین

جستجو کردن

اینجاست که جادوی واقعی اتفاق می افتد. شما می توانید هر چیزی را جستجو کنید، از آهنگساز یا رهبر ارکستر گرفته تا ساز یا حتی حالتی مانند مالیخولیا.

هنگامی که جستجوی خود را انجام دادید، لیستی از نتایج شامل آثار، آلبوم ها، لیست های پخش و آهنگ های فردی را مشاهده خواهید کرد. در کنار نتایج کار، عددی را خواهید دید که نشان می‌دهد چند نتیجه در Apple Music Classical با آن کار خاص مطابقت دارد. به این دلیل که تعداد زیادی از قطعات معروف موسیقی کلاسیک توسط ارکسترها، رهبران و تکنوازان متعدد ضبط شده است.
جستجوی کلاسیک موسیقی اپل

روی یک اثر ضربه بزنید و لیستی از برخی از محبوب ترین ضبط های آن اثر را دریافت خواهید کرد. اینها اغلب با یک انتخاب سردبیر توصیه برای یک ضبط خاص

اگر هیچ یک از آن انتخاب‌ها به شما علاقه‌ای نداشت، می‌توانید فهرست کامل هر ضبط شده از آن اثر خاص را که در برنامه وجود دارد، مشاهده کنید، که اغلب می‌تواند به صدها نفر برسد.

نتایج جستجوی کلاسیک apple music

این یک راه عالی برای یافتن ضبط های مبهم آثاری است که ممکن است برداشت متفاوتی از یکی از آثار کلاسیک مورد علاقه شما داشته باشند.

کیفیت صدا

آهنگ های Apple Music Classical به صورت صوتی بدون افت تا 24 بیت/192 کیلوهرتز ارائه می شوند. هزاران آهنگ نیز در صدای فضایی با Dolby Atmos موجود است که می‌تواند به شما این احساس را بدهد که انگار در وسط یک سالن کنسرت نشسته‌اید.

با این حال، یک نقطه ضعف در این وجود دارد. اگر از AirPods، AirPods Pro یا AirPods Max استفاده می‌کنید، نمی‌توانید مزایای کامل صدای بدون افت را تجربه کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) با کیفیت بالا را به آیفون خود وصل کنید و آن را به برخی تجهیزات صوتی پیشرفته متصل کنید.

می‌توانید Apple Music را از طریق بلندگوی Sonos پخش کنید، اما در حال حاضر، نمی‌توانید مستقیماً این کار را انجام دهید. شما باید موسیقی مورد نظر برای پخش در Apple Music Classical را پیدا کنید و سپس آن را از طریق برنامه Apple Music پخش کنید، که ایده آل نیست.

آیا Apple Music Classical خوب است؟

پس سوال داغ این است: آیا Apple Musical Classical واقعاً خوب است؟ خوب، پاسخ بله و خیر است.

خوب

این برنامه چیزهای زیادی برای آن دارد. بزرگترین نقطه فروش این است که یافتن موسیقی کلاسیک را بسیار آسان تر از تفاوت شب و روز می کند. شما می توانید دقیقاً آنچه را که به دنبالش هستید به سرعت و به راحتی پیدا کنید و ساعت ها را با گوش دادن به قطعات مختلف ضبط شده از قطعات مورد علاقه خود از دست بدهید.

این همچنین یک راه عالی برای کشف موسیقی کلاسیک جدید، با روش‌های ساده برای جستجو بر اساس ساز، حالت، یا دوره، و برخی توصیه‌های عالی در بخش Listen Now است.

بد

با این حال، برخی از مسائل وجود دارد. در حال حاضر نمی توانید موسیقی را برای گوش دادن آفلاین در آیفون خود دانلود کنید و این برنامه فقط در آیفون در دسترس است. همچنین بسیار دشوار است که بتوانید از مزایای صدای بدون افت کیفیت با وضوح بالا بهره مند شوید.

حکم

در حالی که کامل نیست، اگر از طرفداران موسیقی کلاسیک هستید، یا می خواهید شروع به گوش دادن بیشتر به آن کنید، Apple Music Classic قطعا ارزش دریافت آن را دارد، به خصوص اگر قبلاً مشترک Apple Music هستید. ویژگی های جستجو به تنهایی آن را ارزشمند می کند و ممکن است موسیقی واقعاً زیبایی را پیدا کنید که در غیر این صورت با آن مواجه نمی شدید.

Apple Music Classical تنها یکی از برنامه هایی است که می تواند تجربه آیفون شما را بهبود بخشد. اگر می خواهید از موسیقی با تجربه صدای فراگیر باورنکردنی لذت ببرید، باید یاد بگیرید که چگونه از صدای فضایی در Apple AirPods استفاده کنید.

یکی دیگر از نسخه‌های اخیر اپل یک برنامه جدید وایت برد به نام Freeform است که قطعا ارزش بررسی را دارد. و اگر برای مدتی این کار را انجام نداده اید، شاید ارزش این را داشته باشد که دوباره به Apple Arcade نگاهی بیندازید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *