9nong/Shutterstock.com

یک «هک خواب» مرسوم، مد روز وجود دارد که مدتی است در TikTok دست به دست می‌شود که شامل بستن دهان قبل از خواب می‌شود. بله، به همان اندازه که به نظر می رسد عجیب است.

برخی از افراد با استفاده از نوار دهانی در شب قسم می‌خورند که نشان می‌دهد از تنفس دهانی و خروپف جلوگیری می‌کند. اما، در چیزی که احتمالاً تعجب آور نیست، برای اکثر مردم توصیه نمی شود.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک تنفس دهانی ممکن است بخواهد هنگام خواب از طریق بینی شروع به تنفس کند. می تواند به تنظیم دما، بهبود آلرژی و حتی کاهش احساس اضطراب کمک کند. البته بزرگترین مزیت این است که به شما کمک می کند خروپف را متوقف کنید.

اما، قرار دادن یک تکه نوار روی دهان برای بسته نگه داشتن آن احتمالاً راه حلی نیست. چند مطالعه کوچک در مورد این عمل انجام شده است، و نتایج در بهترین حالت بی نتیجه بوده است. حتی برخی از افراد حتی با قرار دادن نوار در جای خود توانستند به تنفس از طریق دهان خود ادامه دهند.

به گفته دکتر Cinthya Pena Orbea، متخصص خواب، که با کلینیک کلیولند صحبت کرده است، بستن دهان می تواند توانایی شما را برای تنفس کامل بدنتان مهار کند. در حالی که احتمال خفگی ندارید، ممکن است باعث شود احساس کنید برای دریافت هوای کافی مشکل دارید. به علاوه، بسته به نوع نواری که استفاده می کنید، ممکن است دچار تحریک پوست یا واکنش آلرژیک شوید.

به جای امتحان این ترفند چسباندن دهان، به دنبال درمان های جایگزین ایمن تر باشید. مواردی مانند خوابیدن به پهلو، بالا بردن بالش یا حتی کاهش وزن همگی می توانند در صورتی که مشکل اصلی خروپف باشد کمک کننده باشد. البته، همیشه قبل از هر نوع درمان یا تنظیم خواب با پزشک خود صحبت کنید.

اگر در TikTok ضبط دهان را دیده اید و کنجکاو شده اید، این یکی از هک هایی است که باید از آن صرف نظر کنید. برای کسانی که برای مشکلات تنفسی و کیفیت خواب به کمک نیاز دارند، همیشه بهتر است به جای انجام هر نوع خود درمانی، با پزشک صحبت کنند.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *