meta twitter competitor



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

برنامه ریزی رسانه های اجتماعی به بخش مهمی از برنامه بازاریابی تقریباً هر برند تبدیل شده است.

و برای یک دلیل خوب.

استفاده از رسانه های اجتماعی همچنان یکی از محبوب ترین فعالیت های آنلاین است. در واقع، در سال 2021 به پایان رسید چهار میلیارد مردم از رسانه های اجتماعی در سراسر جهان استفاده می کردند – رقمی که قرار است تا سال 2027 به نزدیک به شش میلیارد افزایش یابد.

کاربران جهانی اینترنت نیز به طور متوسط ​​هزینه می کنند 147 دقیقه هر روز در رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان، به برندها فرصت‌های فراوانی برای افزایش آگاهی و تبدیل می‌دهد.

اما معامله اینجاست…

نمایش تصادفی در رسانه های اجتماعی دیگر آن را قطع نمی کند.

برای رشد واقعی و ایجاد سرنخ های واجد شرایط، به یک برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی جامد نیاز دارید.

اگر آماده‌اید رسانه‌های اجتماعی را به مجموعه ابزار بازاریابی محتوای خود اضافه کنید، با سه گام ساده آشنا شوید تا دیدگاه خود را به واقعیت تبدیل کنید.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

1. استراتژی محتوای گسترده تر خود را بررسی کنید و از آن برای اطلاع رسانی استراتژی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید

نگاهی به استراتژی بازاریابی محتوای فعلی برند خود بیندازید.

برای کدام مخاطب هدف تولید محتوا می کنید؟ چه موضوعات محتوا و کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار می دهید؟ اهداف یا آرزوهای شما در بازاریابی محتوا چیست و چگونه با اهداف کسب و کار شما همسو می شوند؟

نگه داشتن پاسخ به این سؤالات در سرتاسر ذهن، کلید ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی است که با استراتژی محتوای گسترده‌تر شما مطابقت داشته باشد و از آن پشتیبانی کند. بدون یک رویکرد کل نگر، شما در معرض خطر ایجاد یک تجربه کاربری نامتعادل هستید که می تواند به اعتماد آسیب برساند و مخاطبان شما را سردرگم کند.

یک راه ساده برای همسو نگه داشتن برنامه رسانه های اجتماعی با استراتژی محتوای گسترده تر، ارزیابی هر کانال اجتماعی در برابر اهداف تجاری خود و نقاط دردناک مخاطب است.

به عنوان مثال، اگر لوازم جانبی را برای خرده فروشان بزرگ تولید می کنید و هدف شما این است که به فروشگاه های بزرگ بیشتری دسترسی پیدا کنید که به ویترین های جلوگیری از ضرر نیاز دارند، باید از خود بپرسید:

  • آیا این کانال به ما کمک می کند تا به مشتریان ایده آل خود مانند Walmart، Target و Best Buy دسترسی پیدا کنیم؟
  • تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما از کدام کانال های رسانه اجتماعی بیشتر استفاده می کنند و چرا؟ چه نوع مکالماتی در آنجا دارند؟
  • تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما از کدام کانال های رسانه اجتماعی کمتر استفاده می کنند و چرا؟
  • تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما چه نوع محتوای رسانه های اجتماعی را مصرف می کنند و چرا آن را ارزشمند می دانند؟
  • آیا مشتریان ایده آل ما از محتوای پیشگیری از ضرر در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ چه نوع؟
  • تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما پس از مصرف محتوای رسانه های اجتماعی چه اقداماتی را انجام می دهند و چگونه درد آنها را برطرف می کند؟
  • در حال حاضر چه نوع محتوا، مضامین و تصاویری را تولید می کنیم و چگونه می توانیم با توجه به بینش های بالا، آنها را برای رسانه های اجتماعی تغییر کاربری دهیم؟ (در این مورد کمی بیشتر)

پس از تکمیل چک لیست، با تیم رسانه های اجتماعی خود ملاقات کنید تا اهداف خود را روشن کنید. در طول جلسه، اهداف رسانه های اجتماعی خود را مشخص کنید و توضیح دهید که چرا برای اهداف تجاری و مخاطبان هدف شما مهم هستند.

نمونه هایی از اهداف رسانه های اجتماعی

هدف شماره 1 رسانه های اجتماعی:

سوال: ترافیک با کیفیت را به وب سایت ما هدایت کنید

چرا ما اهمیت می دهیم: به ما کمک می کند تا به هدف خود در افزایش امتیاز اعتبار دامنه خود برسیم

چگونه به مخاطب ما کمک می کند: به آنها منابع ارزشمندی برای حل مشکلاتشان می دهد، مانند راهنماهای اطلاعاتی، محصولات همسو و راه حل هایی برای خرید، و توانایی رزرو مشاوره برای پشتیبانی بیشتر.

هدف شماره 2 رسانه های اجتماعی:

سوال: مشترکین لیست ایمیل بیشتری ایجاد کنید

چرا ما اهمیت می دهیم: به ما کمک می کند تا به اهداف تولید سرنخ خود برسیم و فرصت های تبدیل را برای ما فراهم می کند

چگونه به مخاطب ما کمک می کند: منابع ارزشمندی را به آنها می دهد تا مشکلاتشان را مستقیماً در صندوق ورودی خود حل کنند، مانند نکات جلوگیری از آسیب های داخلی، توصیه های شخصی سازی شده محصول، و توانایی پرسیدن سؤالات دقیق برای پشتیبانی بیشتر.

در نهایت، کانال‌هایی را که هدف قرار می‌دهید و هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را برای چه استفاده می‌کنید، انتخاب کنید. قبل از نهایی کردن طرح خود، انجام تست های A/B را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، ممکن است یاد بگیرید که لینکدین برای ایجاد مشترک لیست ایمیل و اینستاگرام برای هدایت ترافیک با کیفیت به وب سایت شما بهتر عمل می کند. هر کانالی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که دلیل و هدف مشخصی برای اینکه چرا در آنجا ظاهر می‌شوید و می‌خواهید به چه چیزی برسید دارید.

2. پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را تنظیم کنید

اکنون که مشخص کرده‌اید از کدام کانال‌ها استفاده می‌کنید و اهدافتان چیست، پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکار خود را تنظیم کنید.

در اینجا چه باید کرد:

ویژگی های صدای رسانه های اجتماعی خود را شناسایی کنید

دستورالعمل های صوتی برند خود را در راهنمای سبک شرکت خود مرور کنید – به عنوان مثال، سبک پیام، لحن، شرایط استفاده و اجتناب و غیره.

سپس، ویژگی‌های صدای رسانه‌های اجتماعی و نحوه برنامه‌ریزی شما برای انعکاس آن‌ها در کپی خود را شناسایی کنید (و به طور کلی چگونه در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنید).

به عنوان مثال، اریکا هیلد، مشاور بازاریابی و نویسنده توصیه می کند صدای برند خود را در سه کلمه توصیف کنید. این یک راه بسیار ساده برای ثابت نگه داشتن لحن شما در تمام کانال های بازاریابی است.

بنابراین، نگاهی به راهنمای سبک خود بیندازید و صدای برند خود را در سه کلمه توصیف کنید. سپس، یک «نمودار صدای برند» آسان برای هضم ایجاد کنید که تیم شما می‌تواند به آن رجوع کند تا هر بار یک کپی از رسانه‌های اجتماعی تولید کند که روی برند است.

در اینجا یک مثال از اریکا آورده شده است:

در هر یک از بایوس خود یک پیشنهاد ارزش اضافه کنید

هنگامی که صدای برند رسانه اجتماعی خود را کاهش دادید، یک پیشنهاد ارزش واضح در هر یک از پروفایل های خود بنویسید.

در اینجا یک الگوی آسان وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید:

«ما به <مخاطبان هدف> کمک می‌کنیم تا با <روش/محصول/سرویس> به <نتایج> دست یابند” + فراخوان برای اقدام (CTA) مرتبط با اهداف شما.

برای مثال:

ما به مدیران رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنیم تا در عرض چند دقیقه پست‌های یک ماهه اینستاگرام را برنامه‌ریزی کنند. برای پست های خود در اینستاگرام برنامه ریزی کنید، امروز.”

اگر فیلد بیو در پلتفرم‌هایی که انتخاب کرده‌اید اجازه نمی‌دهد پیوندی در CTA جاسازی شود، به‌جای آن پیوند را به قسمت وب‌سایت اضافه کنید:

(تصویر ارائه شده توسط Ioana)

پیوندهای سریع در راستای اهداف خود اضافه کنید

پیوندهای سریع اضافی را در بایوس رسانه های اجتماعی خود در راستای اهداف خود قرار دهید. لینک های خود را با استفاده از کوتاه کننده URL کوتاه کنید کمی، یا از یک پیوند در ابزار بیو مانند استفاده کنید درخت پیوند برای قرار دادن همه پیوندهای خود در یک مکان.

هنگام تصمیم گیری برای افزودن لینک ها، اهداف خاص خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر به دنبال ایجاد فروش بیشتر در تجارت الکترونیک هستید، پیوندی به فروشگاه Shopify خود اضافه کنید. اگر می خواهید لیست ایمیل خود را بسازید، پیوندی به آهنربای سرب مربوطه اضافه کنید.

انواع محتوا و مضامین خود را انتخاب کنید

برای نهایی کردن انواع محتوا و مضامین خود به استراتژی بازاریابی محتوای گسترده تر خود (و همچنین پاسخ های خود به سؤالات چک لیست مرحله اول) مراجعه کنید.

در اینجا یک مثال است:

  • انواع محتوا: فهرست نکات، راهنماهای کوتاه، روش ها، پشت صحنه (BTS)، نقل قول های الهام بخش، داستان ها
  • موضوعات محتوا: انگیزه شغلی (دوشنبه ها)، نکات شغلی (سه شنبه ها)، داستان های موفقیت مشتری (چهارشنبه ها)، پرسش و پاسخ (پنجشنبه ها)، BTS (جمعه ها)
  • تصاویری: اینفوگرافیک، چرخ فلک، تصاویر حرفه ای، ویدیوهای توضیحی کوتاه، ویدیوهای صحبت از مربیان که مشاوره تخصصی را به اشتراک می گذارند، ویدیوهای زنده، تصاویر ثابت

سپس، ابزارهایی را که برای ایجاد این دارایی های محتوا نیاز دارید، محکم کنید. برای مثال، ممکن است به یک نیاز داشته باشید طراحی گرافیک ابزاری مانند Canva برای ایجاد اینفوگرافیک و تصاویر ثابت، یک تبدیل متن به گفتار هوش مصنوعی ابزاری مانند LOVO برای ایجاد ویدیوهای توضیحی کوتاه و الف بررسی گر دستور زبان ابزاری مانند Writer برای اثبات کپی شما.

برای راه اندازی نمایه های خود مقداری محتوای اولیه اضافه کنید

با افزودن برخی از دارایی های اولیه، به پروفایل های رسانه های اجتماعی جدید خود جان بخشید.

برای صرفه جویی در زمان ایجاد محتوای اولیه، در نظر بگیرید که قطعه هایی از پست های وبلاگ خود را با بهترین عملکرد انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر پست زیر در فروش مشاغل آنلاین یکی از ستون‌های اصلی شماست، می‌توانید نکات را به یک اینفوگرافیک به نام «چگونه کسب‌وکار خود را با حداکثر قیمت بفروشید» تبدیل کنید. یا، می توانید یکی از تصاویر مقاله را بگیرید (مانند تصویر زیر) و یک پست کامل در اطراف آن ایجاد کنید:

یا اگر قطعه زیر در چگونه به ایده های کسب و کار کوچک دست پیدا کنیم یکی از پربازده ترین پست های شما است، می توانید یک Reel ایجاد کنید که 11 ایده تجاری را به نمایش می گذارد. یا، می‌توانید هر ایده کسب‌وکار را به پست رسانه‌های اجتماعی خودش تبدیل کنید – که منجر به ۱۱ پست می‌شود!

در اینجا نمونه‌ای از یکی از ایده‌های تجاری است که می‌توانید آن را به عنوان یک پست رسانه اجتماعی تغییر دهید:

3. تقویم رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید و محتوای خود را برنامه ریزی کنید

طرح رسانه های اجتماعی شما تقریباً کامل شده است! فقط یک مرحله نهایی: تقویم محتوای رسانه های اجتماعی و برنامه زمان بندی پست خود را تنظیم کنید.

در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد که می توانید از آن برای اطمینان از انجام همه چیز استفاده کنید:

  • موضوعات خود و کلمات کلیدی مرتبط با آنها را برنامه ریزی کنید. سپس تاریخ ها، زمان ها، هشتگ ها و CTA های ارسال را برای هر موضوع اختصاص دهید. حتماً برای هر موضوع نیز یک هدف و KPI تعیین کنید.
  • برای همکاری با شرکت های وابسته، تأثیرگذاران، و حامیان برند در جایگاه خود برنامه ریزی کنید.
  • تاکتیک‌های تعامل خود را برنامه‌ریزی کنید – مسابقات فکری، پیام‌های پیامکی، استیکرهای داستان، پرسیدن سؤالات تفکر برانگیز، آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، گوش دادن به اجتماعی و غیره.
  • خلاصه محتوای کپی و تصویر را به نویسندگان، طراحان، ویراستاران، استیج‌رها و ناشران اختصاص دهید
  • کار تعامل را به بازاریابان رسانه های اجتماعی مرتبط در تیم خود اختصاص دهید
  • محتوا را تولید و زمان‌بندی کنید—هدف داشته باشید که دسته‌های خود را بین 30 تا 90 روز برنامه‌ریزی کنید

هنگامی که تقویم شما کاملاً تنظیم شد و پست های شما برنامه ریزی شد، شما آماده هستید!

از آنجا، عملکرد رسانه های اجتماعی خود را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنید و جزئیات را در صورت نیاز تنظیم می کنید.

سپس، از ابزار گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی مانند Buffer یا Mention برای شناسایی نام‌های تجاری، جمع‌آوری محتوای تولید شده توسط کاربر و پاسخ دادن به افرادی که در مورد شما یا شما صحبت می‌کنند، استفاده کنید. این کلید ایجاد روابط وفادار با سرنخ ها و مشتریان شما در رسانه های اجتماعی است.

بسته شدن

و شما آن را دارید! امروز، نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی را در سه مرحله ساده به شما آموزش دادیم.

سفارش بعدی کسب و کار شما؟ با تیم بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ملاقات کنید و شروع به عملی کردن این بینش کنید. برای هر نقش بازاریابی که نیاز دارید، کارشناسان موضوعی را تعیین کنید، وظایف و گردش کار خود را برنامه ریزی کنید و جدول زمانی خود را نهایی کنید.

سپس، برنامه خود را به واقعیت تبدیل کنید.

تلاش های بازاریابی خود را دنبال کنید، با دنبال کنندگان خود درگیر شوید و رویکرد خود را در حین تجزیه و تحلیل عملکرد خود اصلاح کنید. بشویید و تکرار کنید.

فعلاً بازاریابان همین.

در اینجا موفقیت شماست!

PS: به یک راه حل محتوای کامل با پشتیبانی کامل از برنامه ریزی استراتژی تا محتوای مناسب نیاز دارید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. کشف کنید که چگونه محتوای راک می‌تواند به شما کمک کند تا در رسانه‌های اجتماعی حضور قوی داشته باشید.

این یک پست مهمان است که توسط ادیسون برک نوشته شده است واژه پذیر
ادیسون یک نویسنده مستقل است که به کسب و کارها می آموزد که چگونه از طریق تاکتیک های بازاریابی دیجیتال بهتر رشد کنند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *