Printing in an office featured


اگر می خواهید در کاغذ صرفه جویی کنید و به محیط زیست کمک کنید، بهتر است چاپ دورو (یا دو طرفه) را امتحان کنید. این راهنما چگونگی را در Word توضیح می دهد.

چاپ دو رو (که به عنوان چاپ دورو نیز شناخته می شود) می تواند باعث صرفه جویی در کاغذ، کاهش هزینه های چاپ و کاهش اثرات زیست محیطی چاپ شود. اگر اسناد زیادی را چاپ می کنید، منطقی است که دو طرفه چاپ کنید تا از هر دو طرف کاغذ به نفع خود استفاده کنید.

خوشبختانه، اگر در حال ایجاد اسناد در Microsoft Word هستید، می توانید تنظیمات چاپ خود را برای چاپ دو طرفه تغییر دهید. اگر مطمئن نیستید که چگونه در Word چاپ دو طرفه کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه فعال کردن چاپ دو طرفه خودکار در Word

می‌توانید Word را طوری تنظیم کنید که در هر دو طرف سند بدون بازگرداندن دستی صفحه چاپ شود — اما فقط در صورتی که چاپگر شما از آن پشتیبانی کند. اگر این کار را کرد، می‌توانید تنظیمات چاپ خود را تغییر دهید تا این کار برای شما انجام شود.

برای فعال کردن چاپ دو طرفه خودکار در Word، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. سند Word خود را باز کرده و کلیک کنید فایل.
  2. انتخاب کنید چاپ از منوی سمت چپ
  3. در تنظیمات منطقه، شما دو چاپ در هر دو طرف گزینه هایی با روش های مختلف تغذیه شرح روش ها در زیر هر گزینه ظاهر می شود. یکی را انتخاب کنید چاپ در هر دو طرف (صفحات را روی لبه بلند ورق بزنید) یا چاپ در هر دو طرف (صفحات را روی لبه کوتاه ورق بزنید).
    از دو طرف در Word چاپ کنید
  4. کلیک چاپ برای چاپ سند خود با استفاده از روش چاپ دوطرفه ترجیحی.
    دکمه چاپ در Word

حتماً ابتدا این را روی یک سند غیر مهم آزمایش کنید. اگر چاپ دو طرفه خودکار موفقیت آمیز بود، این مراحل را برای هر سند دیگری که می خواهید چاپ کنید، تکرار کنید.

نحوه چاپ دستی در هر دو طرف در Word

اگر چاپگر شما از چاپ دو طرفه خودکار پشتیبانی نمی کند، می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. برای انجام این کار، باید هر صفحه ای را که چاپ می کنید به چاپگر برگردانید تا مطمئن شوید که در طرف دیگر چاپ می شود.

این ایده خوبی برای اسناد طولانی نیست زیرا بسیار وقت گیر خواهد بود. با این حال، اگر می خواهید ادامه دهید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. سند Word خود را باز کرده و فشار دهید فایل.
  2. انتخاب کنید چاپ از منوی سمت چپ
  3. در تنظیمات بخش، انتخاب کنید چاپ دستی در هر دو طرف از منوی کشویی
    چاپ دستی در Word
  4. کلیک چاپ برای ادامه.
    دکمه چاپ در Word

بعد از هر صفحه، Word از شما می خواهد که صفحه چاپ شده خود را از طریق چاپگر بازگردانید. مطمئن شوید که صفحه را به درستی ورق بزنید تا در طرف دیگر چاپ شود.

اگر مطمئن نیستید، چند چاپ آزمایشی روی یک سند غیر مهم اجرا کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل، می توانید این مراحل را برای مدارک بعدی تکرار کنید.

نکات عیب یابی برای چاپ دورو در Word

آیا برای چاپ در دو طرف صفحه در Word مشکل دارید؟ برای حل مشکل می توانید این نکات عیب یابی را امتحان کنید.

  1. تنظیمات چاپگر خود را دوباره بررسی کنید. مطمئن شوید که روش صحیح چاپ دورو را انتخاب کرده اید که توسط چاپگر شما پشتیبانی می شود.
  2. سینی کاغذ را بررسی کنید. مطمئن شوید که کاغذ به درستی در سینی چاپگر قرار گرفته باشد و سینی گیر نکرده باشد.
  3. اندازه کاغذ را بررسی کنید. مطمئن شوید که اندازه کاغذ در تنظیمات چاپگر با اندازه کاغذ سند مطابقت دارد.
  4. جوهر یا تونر کم را بررسی کنید. جوهر یا تونر کم می تواند باعث مشکلاتی در چاپ دو طرفه شود. اطمینان حاصل کنید که چاپگر دارای جوهر یا تونر کافی برای تکمیل فرآیند چاپ است.
  5. چاپگر را مجددا راه اندازی کنید. گاهی اوقات، یک راه اندازی مجدد ساده می تواند مشکلات مربوط به چاپ دو طرفه را برطرف کند. چاپگر را خاموش کنید، چند ثانیه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.
  6. دفترچه راهنمای چاپگر را بررسی کنید. برای دستورالعمل‌های خاص در مورد نحوه استفاده از چاپ دورو در چاپگر خود، به دفترچه راهنمای چاپگر مراجعه کنید. برای مثال، ممکن است مجبور شوید این ویژگی را با استفاده از نرم افزار یا با فشار دادن یک دکمه روی خود چاپگر فعال کنید.
  7. به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید. اگر از نرم‌افزار چاپگر برای کمک به شما استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی‌های موجود را بررسی کنید. این شامل هر به‌روزرسانی جدید درایور است که ممکن است ویژگی‌های مرتبط را فعال کند یا مشکلات چاپگر شما را برطرف کند. همچنین باید مطمئن شوید که رایانه شخصی یا مک شما نیز به روز است.

صرفه جویی در محیط در مایکروسافت ورد

اگر می‌خواهید کمی برای محیط زیست انجام دهید، چاپ دو طرفه در Word می‌تواند راهگشا باشد. این می تواند به کاهش هزینه ها، محدود کردن استفاده از کاغذ و جلوگیری از هدر رفتن کمک کند.

اگر با Word تازه کار هستید، ممکن است برخی از بهترین نکات Word را برای کمک به بهبود اسناد خود ندانید. به عنوان مثال، ابزار Find and Replace در Word می تواند به شما کمک کند تا به سرعت متن خاصی را در سراسر سند خود پیدا کرده و تغییر دهید. همچنین می توانید در Word رسم کنید تا اشکال و گرافیک های دلخواه را به سند خود اضافه کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *