نحوه نوشتن فهرست: 7 نکته برای یک مقاله با عملکرد برتر



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

در سال 2016، Social Media Today محبوبیت Buzzfeed را بررسی کرد. در آن زمان، آنها دریافتند که Buzzfeed “هر ماه 7 میلیارد بازدید از بیش از 200 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد داشت.”

چه چیزی این همه بازدید را جذب کرد و باعث شد مردم کلیک کنند؟ خوب، Buzzfeed به دلیل محتوای آسان برای خواندن همراه با سرفصل‌های clickbait شناخته شده است، که به طور خاص برای جلب توجه و ترغیب مردم به کلیک کردن طراحی شده است. علاوه بر این، 65 درصد از محتوای آنها را فهرست ها تشکیل می دادند.

همانطور که Social Media Today اشاره کرد، فهرست‌ها «ذاتاً قابل اشتراک‌گذاری هستند و معمولاً خواندن یا اسکن سریع و آسان هستند».

در حالی که ما لیستی را برای هر جنبه ای از بازاریابی محتوای شما توصیه نمی کنیم، می توانید ببینید که آنها جایگاه خود را دارند.

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که فهرست چیست؟ همچنین قصد داریم در مورد نحوه نوشتن فهرستی برای بهترین نتایج بازاریابی محتوا و سئو با شما صحبت کنیم.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

فهرست چیست؟

فهرست به سادگی مقاله ای است که در قالب خاصی نوشته شده است.

با فهرست، چیزی که می‌توانید انتظار داشته باشید، یک مقدمه کوتاه است که با فهرستی شماره‌دار از نکات همراه است. یک نتیجه گیری در پایان آن را جمع بندی می کند. نویسندگان برای هر نقطه ای که قرار است بیان کنند یک عنوان فرعی شماره گذاری می کنند. توضیح دقیق تری از این نکته در زیر عنوان فرعی ظاهر می شود.

این یک راه عالی برای تفکیک موضوعات حتی کاملاً پیچیده و آسان‌تر کردن درک آنها است.

فهرست ها معمولاً محتوای طولانی با بیش از هزار کلمه هستند، بنابراین نویسندگان فرصت های بسیار خوبی برای گسترش موضوع و گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط برای سئو دارند.

چرا لیست ها برای CTR و SEO شما خوب هستند؟

اگر می‌خواهید CTR خود را بهبود ببخشید و تلاش‌های سئوی خود را افزایش دهید، لیست‌ها انتخابی عالی هستند. با این حال، آنها همچنین می توانند به نرخ تبدیل کمک کنند و تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهند:

1. تیترهای عالی باعث می شود مردم کلیک کنند

عنوان مهمترین بخش هر مقاله است زیرا شما باید چیزی داشته باشید که مخاطبان شما را وادار به کلیک کردن و خواندن کند. یک فهرست معمولاً دارای یک عنوان جذاب است که شامل کلمه کلیدی اصلی و توضیح واضحی از آنچه که باید انتظار داشت، است.

مردم تمایل دارند به سمت تیترهایی که شامل اعداد هستند، مانند 7 راه برای افزایش سئو یا 5 مقصد محبوب در ترکیه، جذب شوند. اینها عناوین معمول فهرستی هستند که واقعاً انجام می دهند جلب توجه و مشارکت.

این به تلاش های سئو کمک می کند و در عین حال افراد را تشویق می کند که روی مقاله کلیک کنند و از آن لذت ببرند.

2. محتوای عمیق شما را در خواندن نگه می دارد

فهرست های خوش ساخت به صورت منطقی نوشته شده اند و به راحتی خوانندگان را از طریق محتوا راهنمایی می کنند. آنها اطلاعات با کیفیت و عمیقی را ارائه می دهند که آموزش و اطلاع رسانی می کند. به قالبی با هضم آسان تقسیم شده است.

فهرست شماره‌دار افراد را تشویق می‌کند به خواندن ادامه دهند و احساس کنند که در مقاله پیشرفت می‌کنند. آنها می توانند ببینند که پیشرفت کرده اند و در هر مرحله، می بینند که چقدر بیشتر برای خواندن باقی مانده است.

این آنها را تشویق می کند که به خواندن ادامه دهند و مدت بیشتری در سایت شما بمانند.

علاوه بر این، چندین زیرعنوان واضح خواننده را در مقاله راهنمایی می کند، اما اسکن محتوا را نیز آسان می کند. مردم می توانند آنچه را که می خواهند به سرعت پیدا کنند. این به یک تجربه مثبت مشتری کمک می کند.

3. پیوندهای داخلی جزئیات بیشتری را ارائه می دهند

بهترین فهرست ها سعی نمی کنند اطلاعات زیادی را در یک صفحه وب جمع کنند. در عوض، آنها شامل پیوندهای داخلی هستند که اطلاعات بیشتری را به افرادی که می خواهند ارائه می دهند. این کمک می کند تا خوانندگان مدت بیشتری در سایت شما باقی بمانند.

برای سئو عالی است زیرا نرخ پرش شما کاهش می یابد. این همچنین به شما شانس بیشتری برای تبدیل خوانندگان به مشتری می دهد.

4. لینک های خارجی بک لینک ها را تشویق می کنند

فهرست‌های عالی شامل پیوندهای خارجی به سایت‌های معتبر هستند تا اطلاعات بیشتری به خوانندگان ارائه دهند و تجربه مشتری را افزایش دهند.

این می‌تواند یک استراتژی عالی برای به دست آوردن بک لینک نیز باشد، زیرا سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده‌اید ممکن است به نفع شما باشد.

5. رتبه بندی موتورهای جستجوگر خود را بهبود بخشید

اگر می‌خواهید فهرستی بنویسید، باید برای بهینه‌سازی آن برای سئو و در عین حال اضافه کردن کلمات کلیدی و عبارات مرتبط، وقت بگذارید.

فهرستی که به خوبی بهینه‌سازی شده باشد می‌تواند به شما در رتبه‌بندی موتورهای جستجو کمک کند، ترافیک سایت شما را جذب کند و سرنخ ایجاد کند.

نحوه نوشتن فهرست

نکات برتر ما را در مورد نحوه نوشتن فهرست دنبال کنید و به زودی متوجه خواهید شد که با بازاریابی محتوای خود به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت:

1. آیا ایده شما برای فهرست مناسب است؟

هر ایده مقاله ای به خوبی در قالب فهرست قرار نمی گیرد.

اگر متوجه شدید که می‌توانید برای بخشی از مقاله خود فهرست بنویسید، اما به چندین بخش دیگر نیز نیاز دارید که در یک فهرست منظم قرار نمی‌گیرند، پس فهرستی ننویسید.

وقتی مطمئن نیستید، ایده موضوع خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید چند نفر فهرست نوشته اند. اگر تعداد کمی دارند، احتمالاً موضوع خوبی برای آن قالب نیست.

هنوز هم می‌توانید فهرستی را در مقاله خود بگنجانید، اما بدون قالب «مقدمه – نکات فهرست – نتیجه‌گیری» فهرست واقعی نیست.

2. جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید

هر محتوایی باید به تلاش های سئوی شما کمک کند. فهرست خود را با انجام تحقیقات کامل برای یافتن کلیدواژه های پایه و بلند مناسب برای گنجاندن بهینه کنید.

می توانید از ابزارهای رایگان مانند Google KeywordPlanner برای این کار، یا بخشی از بودجه خود را صرف خدماتی مانند Ahrefs یا Semrush کنید.

3. طرح کلی خود را بنویسید

هر چیزی که می نویسید، اگر یک طرح کلی بنویسید، سازماندهی محتوا و گردآوری منطقی آن برای شما آسان تر خواهد بود. با این حال، خطوط کلی به ویژه هنگام نوشتن فهرست مفید هستند.

می‌توانید چند یادداشت در مورد مواردی که باید در مقدمه خود اضافه کنید، اضافه کنید، سپس نقاط فهرست خود را به هر ترتیبی طوفان فکری کنید و جزئیاتی را در مورد نحوه تکمیل مقاله خود اضافه کنید.

در مرحله بعد، نقاط لیست خود را به ترتیب منطقی مرور کنید و آنها را دوباره مرتب کنید تا از جریان اطمینان حاصل کنید و یک مسیر روشن برای خوانندگان ایجاد کنید.

در ابتدا، نباید نگران این باشید که چند امتیاز کسب خواهید کرد. لیست ها در مورد کرک و پرکننده نیستند. برای گفتن آنچه لازم است به تعداد یا کمتر از آن نکته بنویسید و سپس توقف کنید.

4. شروع به نوشتن کنید!

لازم نیست به ترتیب بنویسید. اگر از قبل می دانید نتیجه گیری شما چیست، حتی می توانید با آن شروع کنید. هر یک از نقاط لیست خود را با آن پر کنید محتوای با کیفیت که مطمئن هستید برای خوانندگان شما بسیار ارزشمند است. دقیق باشید و از طریق آنچه که در مورد موضوع شما باید بدانند با آنها صحبت کنید.

شما می خواهید آنها احساس کنند که در پایان فهرست شما چیزی یاد گرفته اند. اگر فهرستی از نحوه چگونگی نوشتن نوشته اید، آنها باید بتوانند آن را عملی کنند.

5. تصاویر مرتبط و با کیفیت را انتخاب کنید

هیچ کس دوست ندارد دیواری از متن را بخواند، بنابراین همیشه ایده خوبی است که محتوای خود را با فضای خالی فراوان و تصاویر جذاب جدا کنید.

اطمینان حاصل کنید که آنچه وارد می کنید مرتبط است. اگر اینطور نیست، باید هدف دیگری داشته باشد، مانند سرگرمی و ارائه تصویری برای یک نظر طنز.

6. عنوانی چشم نواز ایجاد کنید

شما می توانید عنوان خود را قبل از شروع نوشتن ایجاد کنید، اما اغلب ساده تر است که بعد از نوشتن مقاله و دانستن آنچه می خواهید بگویید، به چیزی دست پیدا کنید.

برای هر فهرستی، به یک عنوان عالی نیاز دارید که خوانندگان را ترغیب کند تا روی آن کلیک کنند. فراموش نکنید که تعداد امتیازات را در عنوان خود درج کنید. به عنوان مثال، 6 نکته در مورد پخت سبک ترین اسفنج ویکتوریا یا 8 گام تا استراتژی محتوای کامل. عناوین در آن سبک تمایل به دستیابی به تعامل و نرخ کلیک عالی دارند.

برای کمک به انجام این کار، می توانید تلاش کنید تحلیلگر سرفصل CoSchedule یا حتی با استفاده از هوش مصنوعی درگیر شوید ChatGPT یا تولید کننده محتوا دیگری برای تولید سریع لیستی از عناوین ممکن.

7. یک نویسنده حرفه ای استخدام کنید

وقتی برای ایجاد محتوای خود وقت ندارید یا به سادگی می خواهید بهترین فرد را برای انجام این کار استخدام کنید، چرا WriterAccess را امتحان نکنید؟ با بیش از 15000 نویسنده با تجربه و با استعداد برای انتخاب، مطمئناً بهترین نویسنده را برای خود پیدا خواهید کرد.

محتوای خود را توسط افراد حرفه ای ایجاد کنید تا از نوشتن با کیفیت بالا در صدای برند خود اطمینان حاصل کنید.

ثبت نام برای آزمایشی 14 روزه WriterAccess رایگان امروز.

فهرست ها کاملاً ساده و آسان برای نوشتن هستند، اما همچنان می توانند محتوای عمیق و عالی را در کنار مقالات سفید، مطالعات موردی و سایر محتوای طولانی ارائه دهند که مخاطبان شما را راضی می کند و به تلاش های سئو شما کمک می کند. برای ایجاد مداوم آنها به عنوان بخشی از یک برنامه بازاریابی محتوای واضح وقت بگذارید و خواهید دید که در رتبه بندی موتورهای جستجو بالا می روید.

آیا می خواهید نتایج عالی سئو داشته باشید اما زمان لازم برای نوشتن این همه محتوای با کیفیت را ندارید؟ WriterAccess می تواند به شما کمک کند تولید محتوای خود را افزایش دهید و به طور مداوم مطالب عالی تولید کنید.

چرا ما را فعال نمی کنید امتحان رایگان تا ببینیم چه کاری می توانیم برای شما انجام دهیم؟



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *