نوشتن بهترین توضیحات متا برای صفحات وب شما تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت شما فراهم می کند. با افزایش نرخ کلیک (CTR)، ارتباط و مزیت رقابتی، عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد. شما می توانید ترافیک ارگانیک به سایت و بازدید از صفحه خود را با توضیحات متا به خوبی ساخته شده، که برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) عالی است، افزایش دهید. به این دلایل، باید یاد بگیرید که چگونه توضیحات متا را بهتر بنویسید.

گوگل دستورالعمل هایی را در مورد نحوه نوشتن توضیحات متا خوب ارائه کرده است: بهترین روش ها و نمونه هایی از توضیحات متا خوب و مواردی که باید از آنها اجتناب کرد. می توانید این قوانین و رویه ها را در گوگل بیابید مستندات قطعه.

در بحث زیر، با این الزامات همراه با نکات و اطلاعات ضروری دیگر، از جمله:

عناوین متا و توضیحات متا چیست؟
نحوه نوشتن توضیحات متا خوب
توضیحات متا بهترین شیوه ها
نحوه نوشتن توضیحات متا برای اهداف سئو
اعمال بدی که باید از آنها اجتناب کرد
نمونه هایی از توضیحات متا خوب


توضیحات متا چیست؟

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه توضیحات متا عالی بنویسید، باید بدانید که آنها چیست. توضیحات متا بخشی از کد یک صفحه وب است، یک عنصر HTML که شامل یک تگ شروع، محتوا و یک تگ پایان است. محتوای توضیحات متا باید خلاصه مختصری از موضوع صفحه ارائه دهد.

در اینجا مثالی از نحوه ظاهر متا توضیحات با هر سه عنصر ذکر شده در بالا آورده شده است:

<سر>
2020).


مزایای نوشتن توضیحات متا که تبدیل می شوند

بهترین توضیحات متا از دستورالعمل های موتورهای جستجو پیروی می کنند، به این معنی که باید آموزنده و مختصر باشند، معمولاً حدود 150 تا 160 کاراکتر. همانطور که تکنیک‌هایی را در مورد نحوه نوشتن توضیحات متا عالی توسعه می‌دهید، آنها را به گونه‌ای می‌نویسید که مخاطب خود را جذب و درگیر کند.

به همان اندازه مهم اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبطی است که می خواهید رتبه بندی کنید.

اگر کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی استفاده شده توسط جستجوگران با هر بخشی از متن در توضیحات متا مطابقت داشته باشد، در SERP ها برجسته می شود و پیوند شما را بیشتر قابل مشاهده و دعوت به کلیک می کند و به موتورهای جستجو موضوعاتی را که در آن پوشش می دهید می گوید. صفحه ی شما،رونل ویلوریا، استراتژیست ارشد سئوی نسل تقاضای محتوا مارکتینگ گفت.

جدا از کلمه کلیدی تمرکز، Viloria همچنین توصیه می‌کند در صورت امکان یک فراخوان برای اقدام (CTA) را در توضیحات متا اضافه کنید. CTA از کاربران می خواهد که روی لینک شما کلیک کنند، که CTR صفحه شما را افزایش می دهد. او بیشتر توضیح می‌دهد که در محتوا مارکتینگ، ما مطمئن می‌شویم که توضیحات و سایر عناصر صفحه را برای رتبه بالاتر در SERP بهینه می‌کنیم. ویلوریا گفت که این بهترین شیوه‌ها باید با رعایت دقیق توصیه‌های Google انجام شود، مانند رعایت محدودیت 70 تا 155 کاراکتر یا محدودیت 430 تا 920 پیکسل.

این شیوه‌ها بر عناوین و توضیحات متا نیز تأثیر می‌گذارند. استفاده از این استراتژی چشمان بیشتری را به لینک های شما در SERP ها معطوف می کند و این یک روش عالی برای بهینه سازی محتوا برای سئو است. همچنین توجه به این نکته مهم است که اگرچه گوگل تایید نکرده است که آیا این یک عامل رتبه‌بندی مستقیم است، نوشتن عناوین متا و توضیحات برجسته با افزایش CTR و کاهش نرخ پرش، بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیر می‌گذارد.

در اینجا برخی از دلایل اصلی وجود دارد که چرا باید نوشتن توضیحات متا را بهتر تمرین کنید:

1. CTR سایت خود را بهبود بخشید

گوگل توضیح داده است که متا کلمات کلیدی، عناوین متا و توضیحات فاکتورهای رتبه بندی نیستند در SERP ها با این حال، توضیحات یک صفحه می تواند به طور غیرمستقیم بر توانایی سایت شما در رتبه بندی بالاتر به دلیل افزایش CTR تأثیر بگذارد. یک توصیف خوب می تواند بر رفتار کاربر تأثیر بگذارد.

یادگیری نحوه نوشتن توضیحات متا برای سئو مزایای فوق العاده ای دارد. اگر توضیحات دقیقاً منعکس کننده انتظارات کاربران از صفحات شما باشد، محتوا جذاب و مرتبط می شود. علاوه بر این، شانس اینکه افراد روی لینک شما کلیک کنند را افزایش می دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال تبلیغ کفش های دویدن هستید. افزودن کلمات کلیدی و عبارات مرتبط مانند “راحت” و “بادوام” در توضیحات می تواند توجه کاربر را به خود جلب کند اگر آنها به دنبال این ویژگی های خاص هستند. این عناصر شانس کلیک افراد روی لینک سایت شما در SERP ها را افزایش می دهند.

2. پیام برند خود را به اشتراک بگذارید

از عناوین و توضیحات متای خوش ساخت می توان برای برجسته کردن پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) استفاده کرد. می توانید از توضیحات برای متمایز کردن برند خود از رقبا استفاده کنید. اگر ارزش‌های کاربر با صدای برند شما همسو باشد، این عمل می‌تواند تعامل کاربر را افزایش دهد و به طور بالقوه منجر به افزایش نرخ تبدیل شود.

3. ارتباط جستجو را بهبود بخشید

ارتباط به این موضوع اشاره دارد که محتوای شما چقدر با پرسش های کاربران مطابقت دارد. موتورهای جستجو از چندین عامل برای تعیین قابلیت اجرا استفاده می کنند، از جمله نرخ پرش، CTR، اعتبار و محتوای سایت شما. اطمینان از اینکه توضیحات شما به طور دقیق محتوای صفحه شما را منتقل می کند، می تواند برای مخاطبان شما جذاب باشد تا روی پیوند سایت شما در SERP کلیک کنند. این باید بخشی از بهترین شیوه های نوشتن محتوای SEO شرکت شما باشد.

4. افزایش تجربه کاربری

هنگامی که توضیحات متا را مختصر و واضح می‌نویسید، به کاربران کمک می‌کنید تعیین کنند که آیا صفحه شما حاوی اطلاعات لازم است یا خیر. بهترین توضیحات متا با ارائه محتوای مرتبط و ارزشمند، تجربه کاربر را بهبود می بخشد. فرض کنید برای ساخت عناوین متا و توضیحات متا بهتر به کمک نیاز دارید. در این صورت، بهتر است با ارائه دهندگان خدمات نگارش محتوای سئو معتبر مشورت کنید.


بهترین روش های توضیحات متا

گوگل چندین نمونه از توضیحات متا خوب ارائه کرده است و از سوی دیگر، روش هایی که باید از آنها اجتناب کنید. فرض کنید متوجه شده اید که موتور جستجو از توضیحاتی که شما ایجاد کرده اید استفاده نمی کند. در این صورت، همکاری با آژانس‌هایی مانند محتوا مارکتینگ که خدمات مهم نوشتن محتوای SEO را ارائه می‌دهند، به کسب و کار شما بسیار سود خواهد رساند. این متخصصان می توانند به شما در تدوین استراتژی هایی برای بهینه سازی محتوا برای سئو کمک کنند، از جمله ایجاد توضیحات متا قانع کننده.

متخصصان محتوا می توانند شما را از طریق توضیحات متا و بهترین روش هایی که موتورهای جستجوی مختلف ارائه می دهند راهنمایی کنند. در اینجا برخی از اقدامات بدی است که گوگل در دستورالعمل های خود مشخص کرده است – و در عوض چه باید کرد.

1. فهرست کلمات کلیدی

در حالی که ضروری است حداقل یک کلمه کلیدی را که برای آن رتبه بندی می کنید در توضیحات متا خود بگنجانید، پر کردن آن با کلمات کلیدی بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر خواهد داشت. این کار خواندن محتوای توضیحات شما را دشوار می کند و کیفیت تجربه کاربر را کاهش می دهد و تعامل مخاطب را کاهش می دهد.

علاوه بر این، موتورهای جستجو در حال حاضر در تشخیص پر کردن کلمات کلیدی بهتر هستند، که بر رتبه شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. این همچنین می تواند CTR شما را کاهش دهد زیرا کاربران احتمالاً روی لیستی که متوجه نمی شوند کلیک نمی کنند.

به جای آن چه باید بکنید: جزئیات بیشتری درباره محصول، خدمات یا کسب و کار خود که در صفحه مورد بحث قرار گرفته است اضافه کنید. حتی می توانید اطلاعات تماس و ساعات کاری خود را نیز درج کنید.

2. استفاده از همان توضیحات

این دستورالعمل برای مقالات خبری منتشر شده به صورت آنلاین است. نوشتن توضیحات یکسان برای همه مقالات شما می تواند وسوسه انگیز باشد، به خصوص اگر همه آنها حاوی اخبار باشند. این عمل می تواند برای محتوای تکراری علامت گذاری شود و همچنین می تواند مخاطبان شما را گیج کند. از آنجایی که شما از خلاصه یکسانی برای هر مقاله خبری استفاده می کنید، می تواند CTR سایت شما را کاهش دهد زیرا کاربران ممکن است فکر کنند که شما چیزی منحصر به فرد ارائه نمی دهید.

به جای آن چه باید بکنید: Google توصیه می‌کند از قطعه‌هایی از محتوای مقاله خبری خود استفاده کنید تا هر شرح و خلاصه منحصربه‌فرد باشد.

3. توضیحاتی که محتوا را خلاصه نمی کند

فقط توضیحات دقیقی که محتوای یک صفحه را خلاصه می کند می تواند برای تلاش های سئوی شما مفید باشد. موتورهای جستجو ممکن است توضیحات را نامربوط یا بی کیفیت بدانند. علاوه بر این، اگر کاربران بدانند که خلاصه‌های شما دقیق نیستند، کمتر روی پیوند شما کلیک می‌کنند.

به جای آن چه باید بکنید: مطمئن شوید که توضیحات متا شما نکات اصلی محتوای صفحه شما را خلاصه می کند. این برای مخاطبان شما ارزشمندتر خواهد بود و CTR شما را بهبود می بخشد.

4. توضیحات بسیار کوتاه

مختصر نگه داشتن توضیحات متا بسیار مهم است، اما کوتاه نگه داشتن آنها به شما در رتبه بهتر کمک نمی کند. علاوه بر این، سایت شما را کمتر رقابتی می کند زیرا کاربران درک کافی در مورد محتوای یک صفحه برای کلیک بر روی لینک شما ندارند.

به جای آن چه باید بکنید: توضیحات متا خود را مختصر و در محدوده 150 تا 160 نویسه نگه دارید، اما باید اطلاعات کافی را در اختیار کاربران قرار دهید تا بتوانند درباره میزان مرتبط بودن محتوا با هدف جستجوی خود قضاوت کنند.


چرا باید با متخصصان باتجربه سئو کار کنید؟

محتوا مارکتینگ یک آژانس بازاریابی دیجیتال باتجربه است که از سال 2005 به صدها شرکت خدمات ارائه کرده است. تیم ما شامل تعدادی از با استعدادترین متخصصان سئو در این صنعت است که به ما کمک می کند تا به مشتریان خود در رتبه بندی بالاتر در SERP و ایجاد تجارت بیشتر کمک کنیم.

ما خدمات نوشتن محتوای سئوی کلید در دست را ارائه می دهیم، از جمله ایجاد توصیفات متا که مخاطبان را جذب می کند. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا یک استراتژی محتوای سفارشی برای سئو تدوین کنید که بهترین کارایی را برای کسب و کار شما دارد. برای مشاوره همین امروز با ما تماس بگیرید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *