شما در مورد بیانیه ماموریت تجاری شنیده اید – اما آیا در مورد بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا نیز شنیده اید؟

این بخش مهمی از متن است که باید استراتژی محتوای شما را ارتقا دهد.

تشریح بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای شما به تلاش های محتوایی شما هدف بیشتری می دهد. این شما را به سمت مسیر خاصی سوق می دهد که با اهداف شما و تأثیری که می خواهید ایجاد کنید همسو باشد.

نیازی به گفتن نیست، این واقعا مهم است که بدانید چگونه این بیانیه ماموریت ویژه را ایجاد کنید. ساختن آن باید یکی از اولین کارهایی باشد که هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا انجام می دهید.

بیایید به تمام جزئیات شیرجه بزنیم.

بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا چیست؟

بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا بیانیه کوتاهی است که کلیات را توصیف می کند هدف از تلاش ها و فعالیت های بازاریابی محتوای شما.

این عبارت به این سوال پاسخ می دهد: می خواهید بازاریابی محتوای شما به طور کلی برای کسب و کار و مخاطبان خود به چه چیزی برسد؟

  • با چه نوع محتوایی (قالب + موضوعات) شناخته خواهید شد؟
  • چرا این محتوا را ایجاد می کنید؟
  • چه سودی برای مخاطبان شما خواهد داشت؟

بیانیه مأموریت بازاریابی محتوا می تواند به عنوان بنر یا چراغ راهنمایی باشد که تیم شما از آن پیروی می کند تا اطمینان حاصل شود که هر اقدامی که به نام محتوای خود انجام می دهید به ارزش های برند شما و مخاطبان شما صادق است.

و اگر در مورد تفاوت بین بیانیه ماموریت تجاری خود و بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای خود گیج شده اید، به این روش فکر کنید:

بیانیه ماموریت تجاری شما دلیل وجود برند شما را توضیح می دهد. بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای شما توضیح می دهد که چرا در حال انجام بازاریابی محتوا هستید.

چرا باید بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟

ایجاد یک بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا، کلید ایجاد یک استراتژی محتوا است. و بدون یک استراتژی محتوا، تلاش‌های محتوایی شما به احتمال زیاد کاهش می‌یابد.

تا 78% از بازاریابانی که بازاریابی خود را گزارش کردند بسیار موفق بود همچنین طبق نظرسنجی Semrush، یک استراتژی محتوای مستند گزارش شده است.

استراتژی بازاریابی محتوای مستند

“مستند” فقط به معنای “در جایی نوشته شده” است. این تمایز مهم است. شما می توانید تمام روز در مورد استراتژی صحبت کنید، اما ضبط آن آن را واقعی و واقعی می کند.

با در دست داشتن یک سند، شما باید چیزی اساسی برای ارجاع و دنبال کردن داشته باشید، مجموعه ای از دستورالعمل های توافق شده در مقابل اندیشه از آن استراتژی که بدون شکل یا عملکرد در اطراف شناور است.

به طور خلاصه، بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای شما هدف کلی بازاریابی محتوای شما را مشخص می کند. (بدون این هدف، استراتژی شما بی هدف خواهد بود.) می تواند راهنمایی کند:

  • انواع محتوایی که ایجاد می کنید.
  • انواع داستان هایی که می گویید.
  • اهداف شما برای بازاریابی محتوا

و هنگامی که آن بیانیه ماموریت را بنویسید، تبدیل به یک دستورالعمل محکم، مشترک و مورد توافق می شود که کل تیم شما می تواند از آن پیروی کند و در اطراف آن متحد شود.

نحوه نوشتن بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا در 3 مرحله

سه جزء اصلی برای نوشتن بیانیه ماموریت بازاریابی محتوا وجود دارد: مخاطب هدف، حوزه موضوع و مزایا.

1. مخاطبان هدف خود را بشناسید

برای چه کسانی محتوا تولید می کنید؟ قبل از تهیه بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای خود باید این را بدانید.

به طور خلاصه، اینها افرادی هستند که بیشترین ارزش و سود را از محتوای شما خواهند داشت.

آنها لزوما افرادی نیستند که می دانند محصول یا خدمات شما وجود دارد یا نیاز مبرمی دارند. در عوض، مخاطبان محتوای شما شامل افرادی با نیازهای اطلاعاتی که می توانید برآورده کنید. آنها افرادی هستند که برند شما می تواند با دانش تخصصی به شما کمک کند.

برای برخی از این افراد، پرورش کافی و تجربیات مثبت با محتوای شما ممکن است در نهایت منجر به تبدیل شدن آنها به مشتریان شما شود. این کاری است که بازاریابی محتوا انجام می دهد – اما این هدف بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای شما نیست.

بنابراین، هنگامی که به مخاطبان خود فکر می کنید، تمرکز آن بر این باشد که چه کسی به محتوای شما نیاز دارد و چه کسی تخصص منحصر به فرد برند شما را از دست داده است.

2. حوزه‌های موضوعی و قالب‌های محتوای تمرکز خود را پیدا کنید

در مرحله بعد، مشخص کنید چه اطلاعاتی را در محتوای خود به اشتراک خواهید گذاشت.

نقطه تلاقی تخصص برند (ترکیب منحصربه‌فرد شما از دانش + تجربه) و آنچه مخاطبان شما می‌خواهند، نقطه شیرینی برای یافتن است:

  • تخصص برند: چی می فروشی؟ چرا صلاحیت فروش آن را دارید؟ چه دانش/تجربه ای در مورد آنچه می فروشید دارید که شما را متمایز می کند؟ چه موضوعاتی با آنچه می فروشید مرتبط است؟ کدام یک از این موضوعات را به عنوان یک برند بیشتر دوست دارید و با ارزش های خود همسو هستید؟
  • آنچه مخاطب شما می خواهد: مخاطبان شما می خواهند در حوزه(های) موضوع شما بدانند؟ آنها با چه مشکلات و سوالاتی درگیر هستند؟ آنها برای رسیدن به اهداف خود چه چیزی باید یاد بگیرند؟ چه شکاف های دانشی دارند؟

پس از اینکه حوزه های موضوعی خود را محدود کردید، باید قالب های اصلی محتوایی را که روی آنها تمرکز می کنید نیز مشخص کنید. این نشان می دهد که چگونه اطلاعات مورد نظر مخاطبان خود را ارائه می دهید.

پست های وبلاگ داده شده است، اما آن ها چه شکلی خواهند داشت؟ نکات و توصیه ها؟ راهنماهای مفید؟ آموزش های گام به گام؟ ایده و الهام؟ داستان ها؟

فرمت های دیگر را نیز فراتر از وبلاگ ها در نظر بگیرید. فیلم های. پادکست ها تحقیق اصلی مصاحبه با کارشناسان.

برای مثال، نام تجاری من از طریق محتوا از طریق پست‌های وبلاگ هفتگی، قسمت‌های پادکست دو هفته‌ای و ویدیوهای دو هفته‌ای ارزش ارائه می‌کند.

3. توضیح دهید که چگونه با استفاده از محتوا به مخاطبان خود کمک می کنید

وقت آن است که موارد 1 و 2 را با هم ترکیب کنید تا بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای خود را بسازید.

چگونه به مخاطبان منحصر به فرد خود با محتوای منحصر به فرد خود کمک می کنید؟ خواننده بالقوه شما از اطلاعاتی که ارائه می دهید چه مزایایی خواهد داشت؟

بزرگترین مزیت(های) را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهید. در نظر بگیرید که چه چیزی محتوای شما را متفاوت از آنچه در حال حاضر موجود است می کند و چگونه ارزش متفاوتی ارائه می دهید.

در اینجا فرمولی برای نحوه بیان ماموریت بازاریابی محتوای خود آورده شده است:

  • ما کمک می کنیم [audience] با ارائه [type of content] برای کمک به آنها [goal they want to achieve/benefit].

به عنوان مثال، “ما با ارائه نکات و توصیه های مالی روشنگرانه به کارآفرینان مشاغل کوچک کمک می کنیم تا به آنها کمک کنیم تجارت خود را بهتر مدیریت کنند و به رویاهای شغلی خود برسند.”


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


به چند مثال واقعی نیاز دارید که نشان دهد چگونه سایر برندها بیانیه های ماموریت محتوای خود را ایجاد کرده اند؟ در اینجا به هفت مورد از آنها اشاره می کنیم.

کانوا

  • “با مقالات و منابع عمیق Canva به اهداف طراحی خود برسید.”

آشپزخانه

  • “آشپزهای الهام بخش و خانه های مغذی از طریق دستور العمل های روزانه، نکات، طراحی آشپزخانه، و راهنمای خرید.”

فروم باز

  • “بینش، الهام، و ارتباطات برای رشد کسب و کار شما.”

بررسی کسب و کار هاروارد

  • “ایده های جدید و توصیه های کلاسیک در مورد استراتژی، نوآوری و رهبری را برای رهبران جهانی از بهترین کارشناسان تجارت و مدیریت در جهان بیابید.”

WordStream

  • “WordStream منبع اصلی شما برای نکات و استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که به شما کمک می کند تا یاد بگیرید، رشد کنید و موفق شوید.”

NerdWallet

  • میلیون‌ها نفر برای یافتن بهترین کارت‌های اعتباری، افزایش امتیاز اعتباری، دریافت وام مسکن عالی و موارد دیگر به Nerds مراجعه می‌کنند.

آپارتمان درمانی

  • “سبک زندگی و طراحی داخلی جامعه به اشتراک گذاری درس های طراحی، DIY چگونه باید، راهنمای خرید و مشاوره تخصصی برای ایجاد یک خانه شاد و زیبا.”

بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای خود را با اطمینان بنویسید

بیانیه ماموریت بازاریابی محتوای شما یک جمله راهنما است که به تلاش های محتوای شما هدف عمیق تری می دهد.

شما فقط برای افزایش سرنخ ها یا به دست آوردن ترافیک بیشتر محتوا تولید نمی کنید، بلکه محتوایی ایجاد می کنید تا به یک نوع خاص از افراد کمک کنید تا با ترکیب منحصر به فرد دانش و تخصص برند شما به یک هدف خاص برسند.

و هنگامی که ماموریت محتوای خود را یادداشت می کنید و آن را با تیم خود به اشتراک می گذارید، این یک عامل متحد است که به هر کاری که انجام می دهید هدف بیشتری می دهد.

حول ماموریت محتوای خود جمع شوید، در هنگام ساختن استراتژی محتوای خود به آن تکیه کنید و با ایجاد محتوا و اجرای طرح خود به آن بازگردید. به نوبه خود، شما را به سمت نتایجی که می خواهید راهنمایی می کند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *