ChatGPT می تواند برای بسیاری از عملکردهای مرتبط با سئو مفید باشد، از جمله اما نه محدود به سئوی محلی، تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد محتوای متمرکز بر سئو.
برچسبهای عنوان حوزه دیگری است که پلتفرم میتواند در آن به شما کمک کند. حتی اگر گوگل همیشه از آنها استفاده نمیکند، تگهای عنوان همچنان یک عنصر حیاتی سئو در صفحه هستند.
حتی جان مولر گوگل تصدیق کرد که ChatGPT می تواند برای ایجاد عنوان صفحه مفید باشد.
این مقاله بررسی میکند که چگونه ChatGPT و ChatGPT API میتوانند به شما در ایجاد برچسبهای عنوان قانعکننده و قابل کلیک کمک کنند.
قبل از غواصی، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
- کیفیت درخواست های شما تا حد زیادی کیفیت پاسخ های شما را تعیین می کند.
- ChatGPT یک ابزار SEO نیست، بنابراین به صراحت برای ایجاد برچسبهای عنوان مناسب SEO طراحی نشده است.
- شما باید همیشه خروجی ابزار را بررسی کرده و QA کنید (اغلب ممکن است اشتباه باشد!).
- این پلتفرم حس بدی از خروجی متن و کاراکترها دارد اما لزوماً آنها را دقیقاً رعایت نمی کند – نکته مهمی برای ایجاد یا ویرایش برچسب عنوان است.
- ChatGPT فقط حدود 3000 کلمه از چت شما را به یاد می آورد.
- ChatGPT API هیچ چیز دیگری را به خاطر نمی آورد جز درخواستی که در آن لحظه اعمال می کنید و اغلب پیام های سیستم را نادیده می گیرد.
- تو نمی توانی تنظیم دقیق ChatGPT API، اما شما می توانید OpenAI API را به خوبی تنظیم کنید (که گرانتر از ChatGPT API است).
برای این مقاله، من روی کارهایی تمرکز می کنم که می توانید با استفاده از رابط وب ChatGPT یا API انجام دهید. اما میتوانید برخی از این موارد را تعمیم دهید و تصور کنید که چگونه با API داوینچی یا نسخههای آینده ChatGPT API کار میکنند.
بیایید با این ابزار شروع کنیم که به من کمک کند یک برچسب عنوان را با استفاده از بهترین روشها بازنویسی کنم.
اگر فرآیند خود را دارید، می توانید آن را پیاده سازی کنید. در این مورد، سعی می کنم از ChatGPT بخواهم تگ های عنوان من را «مثل یک حرفه ای» بازنویسی کند.
اول، من می روم مقاله توسط Ross Hudgens در Siege Media در مورد بهترین شیوه های برچسب عنوان SEO و ChatGPT آن را تجزیه و تحلیل کنید:

بعد، به نتایج جستجو برای «بهترین لباسهای عروسی ساحلی» نگاه کردم و فهرستی از David’s Bridal را گرفتم (فقط به این دلیل که در وسط صفحه اول قرار داشت) و از ChatGPT خواستم که برچسب عنوان خود را بازنویسی کند:

و در اینجا چیزی است که ChatGPT پس از اشتراک گذاری مقاله و برچسب عنوان به آن دست یافت:

واقعا جالب!
بیایید همین کار را امتحان کنیم، اما این بار با a فرآیند تگ عنوان مختلف از مایک در Niche Twins:
همین رویکرد در اینجا، من یک چت جدید ایجاد کردم (دوباره: حافظه کوتاه ChatGPT!) و در محتویات موضوع قرار دادم و سپس از ChatGPT خواستم تا یک برچسب عنوان جدید بر اساس فرآیند مایک ایجاد کند:

به نظر می رسد ChatGPT از فرمولی مطابق با منبع استفاده کرده است، اما دوباره از یک تغییر از “لباس رویایی” استفاده کرده است.
من یک چت جدید برای این درخواست باز کرده بودم، بنابراین ChatGPT نباید از پیام یا نتیجه قبلی من به عنوان زمینه استفاده می کرد.
از آن پرسیدم که چرا این اصطلاح را انتخاب کرد:

بهینه سازی تعداد کاراکترهای سریع: خلاصه ها دوست شما هستند
خوب، اگر بخواهیم ChatGPT یک مقاله طولانی (یا چندگانه) را وارد کرده و چندین تگ عنوان را بهینه کنیم، چطور؟
مقاله Hudgens حدود 2500 کلمه بود، بنابراین ما به سرعت با محدودیت کلمات و نشانههایی که ChatGPT واقعاً به خاطر میآورد مقابله خواهیم کرد.
یک راه حل خوب این است که از ChatGPT برای خلاصه کردن مقاله(ها) استفاده کنید و سپس از خلاصه ها به جای کل مقاله استفاده کنید (بدیهی است که اگر مواردی وجود دارد که می خواهید مطمئن شوید که شامل آنها می شود، ممکن است بخواهید خلاصه سازی را به صورت دستی انجام دهید. ):

توجه داشته باشید که من همچنین یک چت جدید برای هر خلاصه و یک چت جدید ایجاد میکنم وقتی که ChatGPT تگهای عنوان من را بنویسد تا بتوانم «حافظه کاراکتر» را حفظ کنم.
خلاصه ChatGPT ایجاد شده در این مورد 159 کلمه بود. این خلاصه ای است که به دست آورده است:

من یک چت جدید ایجاد کردم و خلاصه آن را به اشتراک گذاشتم، سپس از ChatGPT خواستم که همان برچسب عنوان را بازنویسی کند:

آنچه در اینجا آشکار می شود این است که ChatGPT بر اساس خلاصه خود مقاله در مقابل خود مقاله به عنوان درخواست، برچسب عنوان متفاوتی را ارائه کرد.
من میخواستم یک دستور دیگر را در اینجا امتحان کنم تا ببینم چگونه بر خروجی تأثیر میگذارد، بنابراین یک چت جدید ایجاد کردم و از ChatGPT خواستم دوباره مقاله را خلاصه کند، اما این بار بهترین روشهای اصلی را بیرون بکشد و یک لیست گلولهدار ایجاد کند.
من یک چت جدید ایجاد کردم و ChatGPT خلاصه گلولهای آن را تغذیه کردم. ایده دیگری برای برچسب عنوان به من داد و این بار، من را در روند آن راهنمایی کرد.

باید مراقب باشید که چقدر به خلاصههای ChatGPT اعتماد دارید. اما اگر دقیقاً این فرآیند را طی کرده بودم و تگ عنوان این URL را بهینه می کردم، ایده های بسیار جالبی برای آزمایش داشتم.
در همین راستا، میتوانم خلاصهای را در اینجا بیاورم و بر اساس این بهترین شیوهها، برای چندین URL ایده بگیرم.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
بیایید تصور کنیم Brides.com من را در نتایج جستجو له می کند، و من می خواهم رویکرد آنها را برای نوشتن برچسب عنوان برای صفحاتم آزمایش کنم. من می توانم از ChatGPT بخواهم که آن را امتحان کند:

و ایده متفاوتی بگیرید:

ChatGPT درست است: این یک مثال ساده است، اما شما این ایده را دریافت می کنید.
همچنین میتوانید همین رویکرد را برای سایتی که رقیب نیست، اما سایتی است که شما آن را تحسین میکنید، اعمال کنید.
اگر میدانید که تگهای عنوان عالی دارند یا اغلب آنها را آزمایش میکنند، میتوانید از همین رویکرد در اینجا استفاده کنید و با استفاده از رویکردی مشابه، ایدههای مختص سایت خود را دریافت کنید.
به جای اینکه به یک رقیب نگاه کنید، می توانید به چندین رقیب نگاه کنید. یعنی تمام سایتهای موجود در یک نتیجه جستجو.
من از ChatGPT خواستم تا نتیجه جستجو را تجزیه و تحلیل کند و بر اساس رتبه بندی در نتیجه جستجو، ایده جدیدی برای عروس David ارائه دهد:

ChatGPT چند ایده متفاوت به من داد:

برچسب های عنوان را متناسب با محتوای خود بنویسید
واضح است که روش دیگر خلاصه کردن برخی از محتواها و درخواست از ChatGPT برای نوشتن یک برچسب عنوان برای آن محتوا است:

و در اینجا توصیه ChatGPT بر اساس محتوای صفحه عروس دیوید است:

همچنین میتوانید این دو رویکرد را با هم ترکیب کنید، به ChatGPT برخی از بهترین شیوهها و محتواهای برچسب عنوان را ارائه دهید و سپس بر اساس موضوع مقاله یا صفحه خود ایدههایی برای برچسب عنوان بخواهید.
فرمول های برچسب عنوان و ChatGPT API
اگر میخواهید از بهترین شیوههای طولانیتر و زمینه یا محتوا برای اطلاعرسانی برچسبهای عنوان خود استفاده کنید، احتمالاً رابط وب بهترین گزینه است.
اما اگر میخواهید یک فرمول یا مجموعهای کوتاه از بهترین روشها را برای چندین تگ عنوان اعمال کنید، ChatGPT API میتواند یک ابزار عالی باشد.
میتوانید ChatGPT API را به صفحه Google خود پیوند دهید در اینجا مشخص شده استو سپس میتوانید بهترین شیوههای خود را (یا کاری که اخیراً یک رقیب انجام میدهد، یا چیزی که به تازگی از یک مقاله استخراج کردهاید) استفاده کنید و چندین تگ عنوان را همزمان بازنویسی کنید:

من با API با اضافه کردن گیومه به خروجی اینجا و نوشتن عناوین بسیار طولانی مشکل داشتم.
با نظارت دقیق بر خروجی و بازی با دستورات، در نهایت ایدههای کوتاهتری برای برچسب عنوان به دست آوردم.
اگر انواع خاصی از تگهای عنوان دارید که میدانید در گذشته کار کردهاند، میتوانید از ChatGPT بخواهید این رویکرد را برای عناوین خاصی که میخواهید بازنویسی شوند، اعمال کند.
برای آزمایش این موارد، اجازه دهید برخی از تاکتیکهای ذکر شده در این را اجرا کنیم مقاله Moz در برچسب عنوان “هک”.
شکاف کنجکاوی
این ممکن است برای هر برچسب عنوان یا در اولین تلاش کار نکند. در اینجا عبارت لباس ساحلی ما با استفاده از شکاف کنجکاوی بازنویسی شده است:

سوالات
در اینجا دوباره با یک چت جدید به عنوان یک سوال:

تاریخ و اعداد
در اینجا دوباره از تاریخ ها و اعداد استفاده می شود:
فراخوانی برای اقدام
و در اینجا، ما یک فراخوان برای اقدام را گنجانده ایم:

مجدداً شایان ذکر است که هر بار با استفاده از اعلانهای مشابه فرمتهای خروجی متفاوتی دریافت کردم.
همچنین شگفتانگیز است که این تگهای عنوان با حداقل دستورالعمل چقدر کوتاه هستند.
در مقابل، پیشنهادات تگ عنوان ایجاد شده توسط ChatGPT API در Google Sheets اغلب بسیار طولانی بود. من مجبور شدم برای دریافت پاسخی با کمتر از 70 یا 80 کاراکتر از چندین فرمان استفاده کنم.
ChatGPT تعداد کاراکترهای داخل پرانتز را به درستی دریافت می کند!
در اینجا چیزی است که ChatGPT برای خود در این مورد می گفت:

توجه به این نکته بسیار مهم است. هرچه درخواست شما پیچیده تر باشد، ChatGPT کمتر احتمال دارد که محدودیت های کاراکتر را رعایت کند. این یک مشکل API است زیرا شما بافت 3000 کلمه ای را که در چت انجام می دهید ندارید.
طوفان فکری برچسب عنوان
اگر میخواهید یک چارچوب آزمایشی راهاندازی کنید تا از طریق چندین فرمول یا ایده تگ عنوان ممکن اجرا شود (یا اگر میخواهید فهرست بزرگی از عناوین صفحه ممکن باشد)، میتوانید چند ایده را برای یک طوفان فکری بزرگ ترکیب کنید.
با کوتاه کردن ورودیهای قبلی خود با خلاصه، میتوانم مجموعهای از اعلانها ایجاد کنم که در آن ChatGPT همه رویکردهای برچسب عنوانی را که در اینجا با آنها مواجه شدهایم به خاطر میآورد:
- بهترین شیوه های هاجنز
- فرآیند تگ عنوان مایک.
- برچسبهای عنوان سایتهایی که در همان نتیجه جستجو رتبهبندی میشوند.
- رویکرد Brides.com.

همه اینها برنده نخواهند بود. با وجود تذکر من، برخی مشابه هستند. اما اگر به دنبال ایدههای آزمایشی برای دستهای از صفحات لباس عروس بودم، احتمالاً میتوانستم بسیاری از آنها را اینجا برای آزمایش بیابم.
همچنین میتوانم به انواع مختلف تگهای عنوان از بخش آخر مقاله برگردم و از ChatGPT بخواهم تا فهرست بزرگتری از ایدهها را بر اساس آن انواع برچسب عنوان ارائه دهد:

از داده های خود استفاده کنید
فراتر از دریافت ایده های کلی، می توانید از داده های خود برای کمک به ChatGPT با برچسب های عنوان به چند روش مختلف استفاده کنید:
- پیش بینی کنید: اگر مجموعهای از تستهای برچسب عنوان را اجرا کردهاید، نتایج را با ChatGPT به اشتراک بگذارید، سپس از آن بخواهید تا بر اساس آن نتایج، یک برچسب عنوان برای صفحه جدیدی بنویسد.
- شکاف ها را پیدا کنید: به داده های کنسول جستجوی خود نگاه کنید و جستارهایی را با نرخ کلیک پایین بیابید. از ChatGPT ایده هایی برای بازنویسی تگ عنوان بخواهید تا CTR برای آن عبارات افزایش یابد.
- به دنبال ویژگی های SERP باشید: از ابزارهای شخص ثالث استفاده کنید تا کلمات کلیدی را که با ویژگیهای SERP که دریافت نمیکنید رتبهبندی خوبی کسب کردهاید، ببینید. برخی از بهترین روشهای معمول برای دریافت ویژگیهای SERP و برچسب عنوان سایتی که رتبهبندی میشود، و ChatGPT برای ایدههایی در مورد نحوه بازنویسی برچسب عنوان خود برای شبیهتر شدن به عنوانهایی که رتبهبندی میشوند، به اشتراک بگذارید.
همانند کارهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، اغلب بهترین استفاده از ChatGPT در مورد برچسبهای عنوان، ایدهپردازی و الهامبخشی است.
در مورد نحوه استفاده از آن خلاق باشید، همیشه خروجی ابزار را به صورت دستی بررسی کنید و تست های خود را اجرا کنید. همه اینها می تواند تگ های عنوان شما را تقویت کند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.