Spreadsheet collaboration featured


به لطف نظرات، یادداشت‌ها و سایر واکنش‌ها، همکاری در صفحات گسترده در Google Sheets آسان می‌شود. در اینجا نحوه استفاده از آنها آورده شده است.

Google Sheets ابزار قدرتمندی برای کار بر روی مجموعه داده های پیچیده است، اما ممکن است لازم باشد همکاری با دیگران را شروع کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید بازخورد خود را به اشتراک بگذارید، سؤال بپرسید، وظایفی را تعیین کنید، یا احساسات خود را در بخش‌های پیچیده داده بیان کنید.

اینجاست که نظرات و واکنش ها می توانند مفید واقع شوند. نظرات و واکنش‌ها به شما امکان می‌دهند بدون خروج از Google Sheets با تیم خود ارتباط برقرار کنید. می‌توانید یادداشت‌ها، پیشنهادها، موارد اقدام را اضافه کنید، نظرات بنویسید یا در هر سلول یا محدوده سلولی یادداشت بگذارید.

در زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه در کاربرگ‌نگار Google برای همکاری بهتر نظر دهید و واکنش نشان دهید.

چرا باید از نظرات و واکنش ها در Google Sheets استفاده کنید؟

نظرات و واکنش‌ها در Google Sheets به چند دلیل مفید هستند. برای مثال:

  • نظرات و واکنش ها به شما کمک می کند تا اطلاعات را شفاف کنید یا از دیگران توضیح بخواهید.
  • آنها به شما این امکان را می دهند که بازخورد یا تمجید از همکاران خود داشته باشید و همچنین ایده روشنی از احساسات یا نظرات خود ارائه دهید.
  • با استفاده از نظرات و واکنش ها می توانید وظایفی را تعیین کنید یا آنها را پیگیری کنید.
  • اگر می‌خواهید تاریخچه ارتباطات را که می‌توانید بعداً مرور کنید، ثبت کنید، نظرات می‌توانند به شما در انجام آن کمک کنند.

این همه با استفاده از ویژگی های مشترکی که Google در Google Sheets ادغام کرده است امکان پذیر است. در ادامه نحوه استفاده از آنها را توضیح خواهیم داد.

نحوه اضافه کردن نظرات در Google Sheets

افزودن نظرات به یک برگه Google یک راه عالی برای برقراری ارتباط با سایر همکاران Sheets شما است. به شما امکان می دهد بازخورد ارائه دهید، سؤال بپرسید و پیشنهاد دهید. همچنین می توانید افراد دیگر را در نظرات خود تگ کنید و به آنها وظایف محول کنید.

افزودن نظرات در صفحه‌گسترده Google Sheets آسان است (تا زمانی که امتیاز مشاهده ویرایشگر یا مفسر داشته باشید).

برای افزودن نظرات در Google Sheets:

  1. صفحه گسترده Google Sheets خود را باز کنید.
  2. سلول یا محدوده سلول هایی را که می خواهید روی آن نظر بدهید انتخاب کنید. اگر چندین سلول را انتخاب کنید، نظر به سلول اول در انتخاب پیوست می شود.
  3. روی سلول کلیک راست کنید (یا کلیک کنید درج کنید در نوار منو) و انتخاب کنید اظهار نظر.
    نظرات را در Google Sheets اضافه کنید
  4. نظر خود را در کادری که نمایش داده می شود تایپ کنید. همچنین می‌توانید با تایپ کردن، شخصی را ذکر کنید @ به دنبال آن نام یا آدرس ایمیل آنها. با این کار یک اعلان در مورد نظر شما برای آنها ارسال می شود.
  5. کلیک اظهار نظر برای ارسال نظر خود
    در Google Sheets نظر اضافه کنید
  6. برای مشاهده تاریخچه نظرات، کلیک کنید باز کردن تاریخچه نظرات در سمت راست بالا (در کنار اشتراک گذاری دکمه).
  7. در پانل سمت راست، می‌توانید نظرات موجود را مشاهده کرده یا به آنها پاسخ دهید – فیلد نوشتاری را در یک نظر باز فشار دهید تا به آن پاسخ دهید.
  8. شما همچنین می توانید آنها را با کلیک کردن حل کنید نماد منو (آیکون سه نقطه) در کنار نظر و فشار دادن برطرف کردن یا حذف.
    نظرات را در Google Sheets پاسخ دهید، ویرایش کنید، حل کنید یا حذف کنید

همچنین می توانید از میانبرهای صفحه کلید برای اضافه کردن نظرات سریعتر استفاده کنید:

  • در ویندوز: Ctrl + Alt + M
  • در مک: Command + Option + M

نحوه اضافه کردن یادداشت ها در صفحات گوگل

یادداشت ها جعبه های متنی کوچکی هستند که می توانید به هر سلولی در صفحه گسترده خود متصل کنید. آنها برای اضافه کردن اطلاعات اضافی، یادآوری ها یا توضیحات بدون درهم ریختن برگه شما مفید هستند.

یادداشت‌ها با نظرات متفاوت هستند، که به شما امکان می‌دهند با سایر همکاران در برگه خود گفتگو داشته باشید. یادداشت‌ها تنها زمانی قابل مشاهده هستند که با نشانگر ماوس روی سلول حرکت می‌کنید یا روی آن در دستگاه تلفن همراه ضربه می‌زنید.

برای افزودن یادداشت به یک سلول در Google Sheets:

  1. صفحه گسترده Google Sheets خود را باز کنید.
  2. روی سلولی که می خواهید یادداشت خود را در آن درج کنید کلیک راست کنید.
  3. انتخاب کنید درج یادداشت از منوی نمایش داده شده
    درج یادداشت در Google Sheets
  4. یادداشت خود را در کادر متنی پاپ آپ تایپ کرده و فشار دهید وارد وقتی کارتان تمام شد
    یک یادداشت نمونه در Google Sheets
  5. یک مثلث کوچک سیاه در گوشه سلول خواهید دید که نشان می دهد یادداشتی به آن متصل شده است – برای مشاهده یا ویرایش آن، نشانگر را روی آن نگه دارید.
  6. برای حذف یادداشت، دوباره روی سلول کلیک راست کرده و انتخاب کنید حذف یادداشت از منو
    حذف یادداشت در Google Sheets

همچنین می توانید از میانبرهای صفحه کلید برای اضافه کردن سریع یادداشت ها استفاده کنید. در ویندوز یا مک، فشار دهید Shift + F2 برای درج یا ویرایش یک یادداشت

همکاری در Google Sheets

به لطف مراحل بالا، می‌توانید با افزودن نظرات و واکنش‌ها به صفحه‌گسترده خود، به سرعت در کاربرگ‌نگار Google همکاری کنید. به این ترتیب، شما و همکارانتان در همان صفحه ای که در حال ایجاد و تجزیه و تحلیل داده های صفحه گسترده خود هستید، باقی خواهید ماند.

می‌توانید از Google Sheets برای صرفه‌جویی در زمان با محاسبات اولیه استفاده کنید، مانند استفاده از صفحه‌گسترده خود برای جمع‌بندی داده‌ها در یک ستون.

آیا برای یافتن داده هایی که به دنبال آن هستید تلاش می کنید؟ می توانید از ابزارهای جستجوی پیشرفته Google Sheet برای کمک به پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود استفاده کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *