How to Install Microsoft Clarity Analytics in WordPress


آیا به دنبال استفاده از تجزیه و تحلیل Microsoft Clarity در وب سایت وردپرس خود هستید؟

Microsoft Clarity یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان است که به شما کمک می کند تا نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما را با ردیابی کلیک، ردیابی اسکرول و نقشه های حرارتی تجزیه و تحلیل کنید.

در این مقاله نحوه نصب آسان Microsoft Clarity در وردپرس را به صورت گام به گام به شما نشان خواهیم داد.

این چیزی است که در این آموزش به آن خواهیم پرداخت:

Microsoft Clarity چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

Microsoft Clarity یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان برای وب سایت ها است. این به شما کمک می کند تا محبوب ترین صفحات وب سایت خود و نحوه کلیک، اسکرول و تعامل کاربران با آن صفحات را مشاهده کنید.

مهمترین ویژگی Microsoft Clarity تجسم داده های آن است. این شامل ردیابی کلیک، گزارش های نقشه حرارتی، ضبط جلسات و موارد دیگر می شود.

Heatmaps یک گزارش تصویری از نحوه حرکت دادن ماوس توسط کاربران و همچنین محل کلیک، انتخاب و اسکرول را نشان می دهد.

نقشه حرارتی که تعاملات کاربر در یک وب سایت را نشان می دهد

به طور مشابه، ضبط جلسات به شما کمک می کند تا ببینید کاربران چگونه محتوای شما را مشاهده می کنند، زمان بیشتری را در کجا می گذرانند و چه چیزی آنها را از وب سایت وردپرس شما دور می کند.

این اطلاعات به شما کمک می کند تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران خود ایجاد کنید، عملکرد را بهبود بخشید و تبدیل فروش را افزایش دهید.

مشاهده داشبورد تجزیه و تحلیل Microsoft Clarity

توجه داشته باشید: مایکروسافت هشدار می‌دهد که Clarity نباید در سایت‌هایی که حاوی داده‌های حساس از جمله مراقبت‌های بهداشتی کاربر، خدمات مالی، یا اطلاعات مربوط به دولت هستند، استفاده شود.

Microsoft Clarity در مقابل Google Analytics: تفاوت چیست؟

گوگل آنالیتیکس بهترین راه حل تحلیلی در بازار است زیرا بسیاری از ویژگی های ردیابی عمیق را ارائه می دهد. از سوی دیگر، Microsoft Clarity بر روی تجسم تعاملات کاربر با نقشه های حرارتی و ضبط جلسات تمرکز دارد.

Google Analytics به شما کمک می کند تقریباً هر چیزی را در وب سایت خود ردیابی کنید. همچنین دارای ردیابی تجارت الکترونیک، ردیابی تبدیل و گزارش های دقیق است.

Microsoft Clarity یک پلت فرم جدیدتر است و در حال حاضر جایگزینی برای ویژگی های بسیار برتر Google Analytics نیست. با این حال، می‌توانید از Microsoft Clarity در کنار Google Analytics برای باز کردن قفل ویژگی‌هایی مانند نقشه‌های حرارتی و ضبط جلسات بازدیدکننده استفاده کنید، زیرا Google هنوز آن ویژگی‌ها را ارائه نکرده است.

قبل از ویژگی تجزیه و تحلیل مایکروسافت، بسیاری از صاحبان وب سایت از راه حل های نقشه حرارتی پولی مانند Hotjar یا CrazyEgg در کنار Google Analytics استفاده می کردند، اما اکنون شما یک جایگزین رایگان برای این ابزارها دارید.

توصیه می کنیم گوگل آنالیتیکس را در تمام وب سایت های خود نصب کنید. پس از آن، می توانید راهنمای ما را در زیر برای نصب Microsoft Clarity در وردپرس دنبال کنید.

هر دوی آنها به خوبی بدون تأثیر بر عملکرد وب سایت شما کار می کنند.

اضافه کردن Microsoft Clarity به هر وب سایتی آسان است. شما باید در Microsoft Clarity ثبت نام کنید و سپس یک کد رهگیری به وب سایت خود اضافه کنید. ما شما را مرحله به مرحله از طریق این فرآیند راهنمایی می کنیم.

ثبت نام برای Microsoft Clarity

ابتدا به وب سایت Microsoft Clarity بروید و روی دکمه «شروع به کار» کلیک کنید. برای ثبت نام به حساب کاربری مایکروسافت، فیس بوک یا گوگل نیاز دارید.

پس از ثبت نام، داشبورد Clarity را با یک پنجره برای افزودن یک پروژه جدید مشاهده خواهید کرد.

ادامه دهید و نامی برای پروژه خود وارد کنید. می توانید از نام وب سایت خود استفاده کنید تا به راحتی قابل تشخیص باشد. سپس آدرس وب سایت خود را وارد کنید.

راه اندازی یک پروژه جدید در Microsoft Clarity

هنگامی که پروژه جدید خود را ایجاد کردید، از شما پرسیده می شود که چگونه می خواهید Clarity را نصب کنید. باید روی گزینه «دریافت کد رهگیری» کلیک کنید.

Clarity را با استفاده از کد ردیابی نصب کنید

اکنون کد رهگیری را مشاهده می کنید که باید به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. به سادگی روی دکمه “کپی در کلیپ بورد” کلیک کنید.

کپی کردن کد رهگیری Clarity

بسته به روشی که برای افزودن این کد به سایت وردپرس خود استفاده می کنید، ممکن است به کد رهگیری کامل یا فقط شناسه پروژه خود نیاز داشته باشید. شناسه پروژه را در انتهای کد رهگیری، درست قبل از آن، پیدا خواهید کرد </script>. در تصویر بالا، “ejbjp9k5ge” است.

توصیه می کنیم این برگه را باز بگذارید یا کد را در مکانی امن کپی کنید. در مرحله بعدی این آموزش به آن نیاز خواهید داشت.

اضافه کردن کد شفافیت مایکروسافت به وردپرس

اکنون باید کد رهگیری Microsoft Clarity را به گونه ای به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید که در همه صفحات وجود داشته باشد. خوشبختانه، تعدادی راه آسان برای انجام این کار بدون ویرایش دستی هیچ فایل وردپرس وجود دارد.

شما می توانید روش مورد نظر خود را از سه روش زیر انتخاب کنید.

روش 1: اضافه کردن کد شفافیت مایکروسافت با استفاده از پلاگین Microsoft Clarity

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Microsoft Clarity را نصب کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، باید به آدرس مراجعه کنید تنظیمات » وضوح صفحه در مدیریت وردپرس در اینجا باید شناسه پروژه را بچسبانید. این آخرین مورد در کد رهگیری Clarity شما است و چیزی شبیه به “ejbjp9k5ge” خواهد بود.

شناسه پروژه Microsoft Clarity خود را وارد کنید

مطمئن شوید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” در پایین کلیک کرده اید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید. سایت وردپرس شما اکنون به Microsoft Clarity متصل است.

روش 2: اضافه کردن کد شفافیت مایکروسافت با استفاده از WPCode

امن ترین و ساده ترین راه برای افزودن کد به وب سایت شما WPCode است که بهترین افزونه قطعه کد وردپرس است. این افزونه به شما امکان می دهد هر اسکریپتی را در هدر یا پاورقی وب سایت خود مستقیماً از داشبورد وردپرس خود اضافه کنید (بدون نیاز به FTP یا cPanel).

پس از نصب و فعال کردن افزونه رایگان WPCode، باید به آن مراجعه کنید قطعه کد » سرصفحه و پاورقی صفحه هنگامی که به آنجا رسیدید، باید کل کد رهگیری Microsoft Clarity را در قسمت “Header” بچسبانید.

کد ردیابی شفافیت مایکروسافت را در فیلد هدر WPCode قرار دهید

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

این افزونه اکنون به طور خودکار کد تجزیه و تحلیل Microsoft Clarity را به تمام صفحات سایت وردپرس شما اضافه می کند، بنابراین می توانید فعالیت بازدیدکنندگان وب سایت را در وب سایت خود پیگیری کنید.

روش 3: اضافه کردن کد شفافیت مایکروسافت با استفاده از All in One SEO

All in One SEO بهترین افزونه سئو وردپرس است که به شما امکان می دهد وب سایت وردپرس خود را به راحتی برای موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی بهینه کنید. ما به شما نشان می دهیم که چگونه در راهنمای خود در مورد نحوه راه اندازی صحیح سئو All in One برای وردپرس، بیشترین بهره را از آن ببرید.

اگر سئوی All in One را روی وب سایت خود نصب کرده اید، می توانید از آن برای اضافه کردن کد رهگیری Microsoft Clarity استفاده کنید.

به سادگی سر به All in One SEO » تنظیمات عمومی » Webmaster Tools و بر روی آیکون ‘Microsoft Clarity’ کلیک کنید. فیلدی ظاهر می شود که می توانید ID پروژه Clarity خود را در آن جایگذاری کنید. این آخرین مورد در کد رهگیری Clarity شما است و چیزی شبیه به “ejbjp9k5ge” خواهد بود.

چسباندن شناسه پروژه شفافیت Microsoft در AIOSEO

مطمئن شوید که پس از آن روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کرده اید و سایت وردپرس شما به Microsoft Clarity متصل می شود.

با استفاده از Microsoft Clarity

هنگامی که کد ردیابی را نصب کردید و کش وردپرس خود را پاک کردید، مایکروسافت شروع به ضبط داده های جلسه بازدیدکنندگان می کند.

با این حال، احتمالاً تا 2 ساعت طول می کشد تا بتوانید نتایجی را در حساب Clarity خود مشاهده کنید.

با استفاده از داشبورد شفافیت مایکروسافت

به سادگی پس از چند ساعت وارد حساب Clarity خود شوید و باید بتوانید خلاصه فعالیت را در داشبورد خود مشاهده کنید.

مشاهده داشبورد تجزیه و تحلیل Microsoft Clarity

می‌توانید اطلاعات بینش مفیدی مانند درصد جلساتی را ببینید که «کلیک‌های مرده» دارند. اینها کلیک هایی هستند که به جایی نمی رسند. به عنوان مثال، کاربران ممکن است روی یک تصویر کلیک کنند و فکر کنند که یک دکمه یا یک پیوند است.

آمار مفید دیگر، کلیک های خشمگین است که کاربران به سرعت در همان ناحیه کلیک یا ضربه می زنند. توجه دقیق به این معیارها می تواند به شما کمک کند تا سایت خود را کاربرپسندتر کنید.

داشبورد همچنین تعداد “بازگشت سریع” را به شما نشان می دهد. اینها زمانی اتفاق می‌افتند که کاربر از یک صفحه خارج می‌شود و خیلی سریع به آن بازمی‌گردد.

همچنین پیمایش بیش از حد را، زمانی که کاربران بیش از حد انتظار در صفحه پیمایش می کنند، ردیابی می کند. و مانند گوگل آنالیتیکس، مایکروسافت دیدن محبوب ترین صفحات در سایت شما را آسان می کند.

با استفاده از Microsoft Clarity Recordings

برگه “ضبط” موارد ضبط شده از جلسات مختلف کاربر را به شما نشان می دهد. شما جزئیات دستگاه، سیستم عامل و کشور کاربر را دریافت می کنید.

Clarity همچنین تعداد صفحاتی که بازدید کرده اند، مدت و زمان جلسه و تعداد کلیک هایی که انجام داده اند را به شما می گوید.

وضوح ضبط جلسات کاربر را نشان می دهد

ضبط‌ها به شما امکان می‌دهند انیمیشنی از حرکات و کلیک‌های ماوس را تماشا کنید. در اسکرین شات بالا، می بینید که کاربری ماوس خود را به لینک آرشیو نوامبر منتقل کرده و روی آن کلیک کرده است.

با استفاده از Microsoft Clarity Heatmaps

تب ‘Heatmaps’ یک نقشه حرارتی از وب سایت شما را به شما نشان می دهد. اینها به شما کمک می کند تا ببینید کدام بخش ها بر اساس تعداد افرادی که کلیک می کنند در سایت شما محبوب هستند.

نقشه حرارتی Clarity که کلیک‌های ماوس را نشان می‌دهد

نقشه حرارتی همچنین به شما نشان می دهد که کاربران تا چه اندازه صفحه را به پایین پیمایش کرده اند و کدام مناطق در صفحه بیشترین کلیک را داشته اند.

نظرات نهایی در مورد ابزار تجزیه و تحلیل شفافیت مایکروسافت

Microsoft Clarity یک ابزار تجزیه و تحلیل جدید با برخی ویژگی های منظم است. اگرچه جایگزینی برای پلتفرم قدرتمند Google Analytics نیست، اما قطعاً ویژگی‌های جالبی مانند نقشه حرارتی رایگان و ضبط جلسه ارائه می‌کند.

اغلب صاحبان وب‌سایت‌های جدید می‌خواهند نقشه‌های حرارتی و ضبط جلسات را ببینند، اما بودجه لازم برای خرید راه‌حل‌های برتر مانند HotJar یا CrazyEgg را ندارند. خوب، اکنون می توانید از Microsoft Clarity استفاده کنید.

با استفاده از نقشه های حرارتی و ضبط جلسات، باید بتوانید تجربه وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود را برای بهبود تجربه کاربری و افزایش فروش بهینه کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه نصب Microsoft Clarity Analytics در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید مقایسه ما بین بهترین صفحه سازهای وردپرس برای ایجاد طرح بندی های سفارشی بدون هیچ کدی و انتخاب بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی برای رشد کسب و کار خود را ببینید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *