آیا می خواهید نسخه موبایل سایت وردپرس خود را پیش نمایش کنید؟

پیش‌نمایش طرح‌بندی تلفن همراه به شما کمک می‌کند ببینید وب‌سایتتان در دستگاه‌های تلفن همراه چگونه به نظر می‌رسد. هنگامی که سایت شما در حال توسعه است یا حتی زمانی که به صورت زنده است، مشاهده نسخه موبایل در رایانه رومیزی اغلب آسان تر است. سپس، می توانید به سرعت تغییراتی ایجاد کنید و تأثیر آنها را مشاهده کنید.

در این مقاله نحوه مشاهده نسخه موبایلی سایت وردپرس را از دسکتاپ به شما نشان خواهیم داد.

نحوه مشاهده نسخه موبایل سایت های وردپرس از دسکتاپ

چرا باید طرح‌بندی موبایل خود را پیش‌نمایش کنید؟

بیش از 50 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت شما از تلفن همراه خود برای دسترسی به سایت شما استفاده می کنند. حدود 3 درصد از تبلت استفاده خواهند کرد.

این بدان معناست که داشتن سایتی که در موبایل عالی به نظر می رسد بسیار مهم است.

در واقع، موبایل آنقدر مهم است که گوگل اکنون از یک شاخص موبایل اول برای الگوریتم رتبه بندی وب سایت خود استفاده می کند. این بدان معناست که گوگل از نسخه موبایل سایت شما برای ایندکس استفاده می کند. شما می توانید با مطالعه راهنمای نهایی ما برای سئو وردپرس بیشتر بیاموزید.

حتی اگر از قالب وردپرس واکنش گرا استفاده می کنید، باز هم باید بررسی کنید که سایت شما در موبایل چگونه به نظر می رسد. ممکن است بخواهید نسخه های مختلفی از صفحات فرود کلیدی ایجاد کنید که برای نیازهای کاربران تلفن همراه بهینه شده باشند.

مهم است که به خاطر داشته باشید که اکثر پیش نمایش های موبایل کاملاً بی نقص نخواهند بود زیرا اندازه های مختلف صفحه نمایش تلفن همراه و مرورگرها وجود دارد. آزمون نهایی شما همیشه باید این باشد که به سایت خود در یک دستگاه تلفن همراه واقعی نگاه کنید.

با این اوصاف، بیایید ببینیم چگونه می توانید نسخه موبایل وب سایت وردپرس خود را روی دسکتاپ مشاهده کنید.

ما قصد داریم دو روش مختلف را برای آزمایش نحوه ظاهر سایت شما در تلفن همراه با استفاده از مرورگرهای دسکتاپ پوشش دهیم. برای رفتن به هر بخش می توانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

  • روش 1: استفاده از سفارشی ساز تم وردپرس
  • روش 2: استفاده از حالت DevTools Google Chrome
  • پاداش: نحوه ایجاد محتوای مخصوص موبایل در وردپرس

آموزش تصویری

اگر دستورالعمل های کتبی را ترجیح می دهید، به خواندن ادامه دهید.

روش 1: استفاده از سفارشی ساز تم وردپرس

برای پیش نمایش نسخه موبایل سایت وردپرس خود می توانید از سفارشی ساز قالب وردپرس استفاده کنید.

به سادگی وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به آن بروید ظاهر » سفارشی کردن صفحه نمایش

از داشبورد وردپرس به سفارشی ساز تم بروید

با این کار سفارشی ساز تم وردپرس باز می شود. برای این آموزش، از تم Astra استفاده خواهیم کرد.

بسته به موضوعی که استفاده می کنید، ممکن است گزینه های کمی متفاوت را در منوی سمت چپ مشاهده کنید.

گزینه‌ها را در سفارشی‌کننده تم مشاهده کنید

در پایین صفحه، به سادگی روی نماد موبایل کلیک کنید.

سپس پیش نمایشی از نحوه ظاهر سایت خود در دستگاه های تلفن همراه خواهید دید.

پیش نمایش صفحه نمایش تلفن همراه را مشاهده کنید

این روش برای پیش‌نمایش نسخه موبایل به‌ویژه زمانی مفید است که هنوز ایجاد وبلاگ خود را به پایان نرسانده‌اید یا زمانی که در حالت تعمیر و نگهداری است.

اکنون می‌توانید تغییراتی در وب‌سایت خود ایجاد کنید و قبل از اینکه آنها را به صورت زنده فعال کنید، ظاهر آنها را بررسی کنید.

روش 2: استفاده از حالت DevTools Google Chrome

مرورگر گوگل کروم دارای مجموعه‌ای از ابزارهای توسعه‌دهنده است که به شما امکان می‌دهد بررسی‌های مختلفی را در هر وب‌سایتی انجام دهید، از جمله مشاهده پیش‌نمایش ظاهر آن در دستگاه‌های تلفن همراه.

به سادگی مرورگر Google Chrome را روی دسکتاپ خود باز کنید و به صفحه ای که می خواهید بررسی کنید مراجعه کنید. این می تواند پیش نمایش یک صفحه در سایت شما باشد یا حتی می تواند وب سایت رقیب شما باشد.

در مرحله بعد، باید روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه “Inspect” را انتخاب کنید.

کلیک راست کنید تا گزینه inspect باز شود

یک پنل جدید در سمت راست یا در پایین صفحه باز می شود.

چیزی شبیه به این خواهد بود:

ابزار بازرسی را مشاهده کنید

در نمای توسعه دهنده، می توانید کد منبع HTML، CSS و سایر جزئیات سایت خود را ببینید.

در مرحله بعد، باید روی دکمه “Toggle Device Toolbar” کلیک کنید تا به نمای موبایل تغییر دهید.

روی نوار ابزار دستگاه کلیک کنید

مشاهده خواهید کرد که پیش نمایش وب سایت شما به اندازه صفحه نمایش تلفن همراه کوچک می شود.

ظاهر کلی وب سایت شما در نمای موبایل نیز تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، منوها جمع می شوند و نمادهای اضافی به جای سمت راست منو به سمت چپ حرکت می کنند.

نسخه موبایل را در پنجره بازرسی ابزار مشاهده کنید

هنگامی که نشانگر ماوس خود را روی نمای موبایلی سایت خود قرار می دهید، به یک دایره تبدیل می شود. این دایره را می‌توان با ماوس جابه‌جا کرد تا صفحه لمسی روی دستگاه تلفن همراه را تقلید کند.

همچنین می‌توانید کلید «Shift» را نگه دارید، سپس کلیک کنید و ماوس خود را حرکت دهید تا شبیه‌سازی فشار دادن صفحه موبایل برای بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی شود.

در بالای نمای موبایلی سایت خود، چند گزینه اضافی را مشاهده خواهید کرد.

ابعاد را برای پاسخگویی تغییر دهید

این تنظیمات به شما امکان می دهد چندین کار اضافی انجام دهید. می توانید بررسی کنید که سایت شما در انواع مختلف گوشی های هوشمند چگونه به نظر می رسد.

به عنوان مثال، می توانید یک دستگاه تلفن همراه مانند آیفون را انتخاب کنید و ببینید که سایت شما چگونه در دستگاه ظاهر می شود.

همچنین می توانید عملکرد سایت خود را در اتصالات سریع یا کند 3G شبیه سازی کنید. حتی می توانید صفحه موبایل را با استفاده از نماد چرخش بچرخانید.

پاداش: نحوه ایجاد محتوای مخصوص موبایل در وردپرس

مهم است که وب سایت شما دارای طراحی واکنش گرا باشد تا بازدیدکنندگان موبایل بتوانند به راحتی وب سایت شما را مرور کنند.

با این حال، داشتن یک سایت واکنش گرا به سادگی ممکن است به اندازه کافی پیش نرود. کاربران دستگاه های تلفن همراه اغلب به دنبال چیزهای متفاوتی نسبت به کاربران دسکتاپ هستند.

بسیاری از تم‌ها و افزونه‌های ممتاز به شما امکان می‌دهند عناصری را ایجاد کنید که روی دسک‌تاپ در مقایسه با موبایل متفاوت نمایش داده شوند. همچنین می توانید از یک افزونه صفحه ساز مانند SeedProd برای ویرایش صفحات فرود خود در نمای موبایل استفاده کنید.

پیش نمایش یک صفحه سفارشی در تلفن همراه

باید برای فرم های تولید سرنخ خود محتوای مخصوص موبایل ایجاد کنید. در دستگاه های تلفن همراه، این فرم ها باید حداقل اطلاعات را بخواهند، در حالت ایده آل فقط یک آدرس ایمیل. آنها همچنین باید ظاهر خوبی داشته باشند و به راحتی بسته شوند.

برای جزئیات بیشتر، می توانید راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد صفحه فرود در وردپرس را ببینید.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای ایجاد پنجره‌های بازشو مخصوص موبایل و فرم‌های تولید سرنخ، OptinMonster است. این قدرتمندترین افزونه بازشو وردپرس و ابزار تولید سرنخ در بازار است.

طراحی کمپین را در موبایل ویرایش کنید

OptinMonster قوانین خاصی برای نمایش هدف گذاری دستگاه دارد که به شما امکان می دهد کمپین های مختلف را به کاربران موبایل در مقابل کاربران دسکتاپ نشان دهید. حتی می‌توانید این ویژگی را با ویژگی هدف‌گیری جغرافیایی OptinMonster و سایر ویژگی‌های شخصی‌سازی پیشرفته ترکیب کنید تا بهترین تبدیل‌ها را به دست آورید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید راهنمای ما را در مورد نحوه ایجاد پنجره‌های بازشو موبایلی که تبدیل می‌شوند، ببینید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که چگونه پیش نمایش طرح موبایل سایت خود را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید انتخاب های متخصص ما را برای بهترین افزونه ها برای تبدیل یک سایت وردپرس به یک برنامه تلفن همراه و نحوه افزایش ترافیک وبلاگ را ببینید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک

پست نحوه مشاهده نسخه موبایل سایت های وردپرس از دسکتاپ اولین بار در WPBeginner ظاهر شد.





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *