Gmail featured


در زمان صرفه جویی کنید و ایمیل های خود را با ارسال خودکار ایمیل در Gmail ساده کنید تا چندین صندوق ورودی را در یک صندوق ادغام کنید. این راهنمای گام به گام به شما کمک می کند آن را تنظیم کنید.

آیا می خواهید با ارسال ایمیل های خود از یک حساب به حساب دیگر در زمان و دردسر صرفه جویی کنید؟ ممکن است چندین آدرس ایمیل برای کار و استفاده شخصی داشته باشید، اما ترجیح می دهید همه آنها را در یک مکان مدیریت کنید. شاید بخواهید ایمیل های خاصی را به عنوان پشتیبان یا به دلایل امنیتی به حساب دیگری ارسال کنید.

دلیل شما هر چه باشد، Gmail به راحتی می‌تواند ایمیل‌های شما را به صورت خودکار به حساب دیگری باز ارسال کند. می‌توانید فیلترهایی را برای ارسال پیام‌های خاص بر اساس معیارهایی مانند فرستنده، موضوع یا استفاده از کلمات کلیدی خاص تنظیم کنید. همچنین می توانید تمام پیام های دریافتی خود را به یک آدرس فوروارد کنید.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از روش های زیر ایمیل ها را در Gmail به صورت خودکار بازارسال کنید.

چرا باید ایمیل ها را در جیمیل فوروارد کنیم؟

ممکن است به دلایل مختلفی بخواهید ایمیل ها را در جیمیل فوروارد کنید. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • چندین حساب ایمیل را از یک صندوق ورودی مدیریت کنید. به این ترتیب، برای بررسی پیام های خود نیازی به جابجایی بین تب ها یا برنامه های مختلف ندارید.
  • یک کپی از ایمیل های مهم را به منظور پشتیبان گیری یا اهداف امنیتی در حساب دیگری نگه دارید. به عنوان مثال، اگر فاکتورها یا رسیدها را از طریق ایمیل دریافت می کنید، می توانید آنها را به یک حساب جداگانه برای ثبت سوابق ارسال کنید.
  • ایمیل های مربوطه را بدون اینکه هر بار به صورت دستی فوروارد کنید با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، اگر خبرنامه یا به‌روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کنید که به همسر یا همکارتان علاقه‌مند است، می‌توانید به‌طور خودکار آنها را به آدرس آنها فوروارد کنید.
  • ایمیل های ناخواسته یا هرزنامه را فقط با فوروارد کردن ایمیل هایی که برای شما مهم هستند، فیلتر کنید. به عنوان مثال، اگر ایمیل‌های تبلیغاتی زیادی دریافت می‌کنید که صندوق ورودی شما را شلوغ می‌کنند، می‌توانید فقط ایمیل‌هایی را که تخفیف‌ها یا معاملاتی را ارائه می‌دهند که مورد علاقه شما هستند، فوروارد کنید.

اگر این خوب به نظر می رسد، می توانید ایمیل های خود را با استفاده از وب سایت Gmail یا برنامه تلفن همراه اندروید، آیفون و آیپد باز ارسال کنید.

نحوه ارسال ایمیل های خاص در جیمیل با استفاده از رایانه شخصی یا مک

می‌توانید از فیلترها برای ارسال ایمیل‌های خاص در Gmail بر اساس معیارهای خاصی مانند فرستنده، موضوع یا کلمات کلیدی استفاده کنید. فیلترها قوانینی هستند که به جیمیل می‌گویند وقتی یک ایمیل با شرایط خاصی مطابقت دارد چه اقداماتی انجام دهد.

ایجاد فیلتر برای فوروارد خودکار ایمیل ها به راحتی با استفاده از وب سایت Gmail انجام می شود. می توانید این کار را با استفاده از رایانه شخصی، مک یا کروم بوک انجام دهید. کاربران اندروید و آیفون نمی توانند این تنظیمات را تغییر دهند (در حال حاضر) و به جای آن باید با استفاده از مرورگر وب خود در دستگاه دیگری وارد جیمیل شوند.

برای ایجاد فیلتر و فوروارد ایمیل های خاص در جیمیل:

  1. وب سایت Gmail را در مرورگر وب خود باز کنید و با حساب خود وارد شوید.
  2. کلیک کنید بر روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالا و کلیک کنید مشاهده تمام تنظیمات.
    مشاهده تمام تنظیمات Gmail در منوی تنظیمات سریع
  3. کلیک کنید بر روی فیلترها و آدرس های مسدود شده برگه در بالای صفحه
  4. بعد، کلیک کنید یک فیلتر جدید ایجاد کنید در پایین صفحه.
    یک فیلتر جیمیل ایجاد کنید
  5. معیارهایی را که تعیین می کند کدام ایمیل را می خواهید فوروارد کنید در فیلدهای ارائه شده وارد کنید. به عنوان مثال، می توانید یک آدرس ایمیل را در قسمت وارد کنید از جانب جعبه، یک کلمه یا عبارت در موضوع، یا یک کلمه کلیدی در شامل کلمات است. عملگرهای پیشرفته مانند OR، AND، یا – (علامت منهای) نیز می توانند برای فیلتر کردن دقیق تر استفاده شوند.
  6. وقتی آماده شد، کلیک کنید فیلتر ایجاد کنید در گوشه پایین سمت راست
    فیلتر جیمیل بسازید
  7. کادر کناری را علامت بزنید آن را به و یک آدرس ایمیل را از منوی کشویی انتخاب کنید. اگر آدرس در لیست نیست، کلیک کنید آدرس فوروارد را اضافه کنید اولین.
    آدرس فوروارد را در جیمیل اضافه کنید
  8. اضافه کردن یک آدرس حمل و نقل جدید در ارسال و POP/IMAP برگه هنگام تغییر مسیر.
    یک آدرس بازارسال Gmail اضافه کنید
  9. پس از افزودن آدرس فوروارد، به آدرس بازگردید افایلترها و آدرس های مسدود شده را بزنید و کلیک کنید یک فیلتر جدید ایجاد کنید دوباره برای شروع مجدد فرآیند. یک فیلتر جیمیل ایجاد کنید
  10. در فیلتر کنید منوی گزینه‌ها، همچنین می‌توانید کادرهای دیگر را علامت بزنید تا در کنار ارسال ایمیل، اقدامات دیگری را انجام دهید، مانند به عنوان خوانده شده علامت بزن، آن را حذف کنید، یا برچسب را اعمال کنید.
  11. برای اتمام قانون، کلیک کنید فیلتر ایجاد کنید دوباره تنظیمات خود را ذخیره کنید.
    فیلتر جیمیل بسازید

در این مرحله، فیلتر شما اکنون فعال است.

هر زمان که ایمیلی با معیارهای فیلتر شما مطابقت داشته باشد، به طور خودکار به آدرس انتخابی بازارسال می شود. هر قانون دیگری که اعمال کرده اید (مانند علامت گذاری ایمیل به عنوان خوانده شده به صورت خودکار) نیز اتفاق می افتد.

چگونه همه ایمیل ها را در جیمیل در رایانه شخصی یا مک فوروارد کنیم

اگر می‌خواهید همه پیام‌های دریافتی خود را بدون ایجاد فیلتر به یک آدرس بازارسال کنید، می‌توانید جیمیل را طوری تنظیم کنید که این کار را با استفاده از حمل و نقل گزینه ای در تنظیمات جیمیل شما.

ساده ترین راه استفاده از وب سایت Gmail در رایانه شخصی، مک یا کروم بوک است. در حال حاضر، نمی‌توانید تنظیمات فوروارد جیمیل خود را با استفاده از برنامه تلفن همراه تغییر دهید، بنابراین کاربران اندروید و آیفون باید این مراحل را در دستگاه دیگری دنبال کنند.

برای فعال کردن بازارسال و بازارسال همه ایمیل‌ها در Gmail در رایانه شخصی یا Mac:

  1. وب سایت جیمیل را باز کنید و با حساب کاربری خود وارد شوید.
  2. کلیک کنید بر روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالا و کلیک کنید مشاهده تمام تنظیمات.
    مشاهده تمام تنظیمات Gmail در منوی تنظیمات سریع
  3. کلیک کنید بر روی ارسال و POP/IMAP برگه در بالای صفحه
  4. زیر فوروارد کردن، کلیک یک آدرس فوروارد اضافه کنید.
    یک آدرس بازارسال Gmail اضافه کنید
  5. آدرس ایمیلی را که می خواهید پیام های خود را به آن فوروارد کنید وارد کنید و کلیک کنید بعد.
  6. درخواست خود را با کلیک کردن تایید کنید ادامه دهید.
  7. صندوق ورودی خود را برای دریافت ایمیل تأیید از طرف Google بررسی کنید.
  8. ایمیل را باز کنید و روی پیوند تأیید کلیک کنید—هر دستورالعمل اضافی روی صفحه را دنبال کنید.
  9. بازگشت به بخش Forwarding و POP/IMAP در تنظیمات جیمیل شما
  10. زیر فوروارد کردن، انتخاب کنید یک کپی از نامه دریافتی را به و آدرس فوروارد را از منوی کشویی انتخاب کنید. این آدرس ایمیلی است که ایمیل های فوروارد شده شما را دریافت می کند.
  11. به صورت اختیاری، همچنین می توانید انتخاب کنید که پس از ارسال پیام اصلی، چه کاری انجام دهید. می توانید آن را در صندوق ورودی نگه دارید، آن را به عنوان خوانده شده علامت بزنید، بایگانی کنید یا حذف کنید.
    ارسال جیمیل را فعال کنید
  12. وقتی آماده شدید، کلیک کنید ذخیره تغییرات در پایین صفحه.
    ذخیره تغییرات جیمیل

اگر مراحل را به درستی دنبال کرده باشید، تمام پیام های دریافتی به طور خودکار به آدرس انتخاب شده هدایت می شوند. می‌توانید این مراحل را تکرار کنید تا تنظیمات را در هر نقطه‌ای خاموش کنید.

مدیریت صندوق ورودی جیمیل شما

بازارسال ایمیل‌ها در Gmail راهی مناسب برای کنترل صندوق‌های ورودی خود بدون کپی و جای‌گذاری یا باز ارسال هر پیام به‌صورت جداگانه است. می‌توانید برای همه ایمیل‌های خود، ارسال خودکار را تنظیم کنید یا فیلترهایی ایجاد کنید تا فقط موارد خاصی را بر اساس معیارهای خاصی فوروارد کنید.

اگر در Gmail تازه کار هستید، ممکن است از کارهای دیگری که می توانید انجام دهید ندانید. به عنوان مثال، می توانید با سازماندهی صندوق ورودی جیمیل خود و استفاده از ویژگی هایی مانند برچسب زدن برای دسته بندی ایمیل های خود شروع کنید.

آیا می خواهید برخی از ایمیل های خود را از نظر از دست بدهید (اما نه حذف کنید)؟ با استفاده از قابلیت آرشیو جیمیل می توانید ایمیل ها را در جیمیل به راحتی مخفی کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *