نحوه فعال یا غیرفعال کردن شارژ سریع در اندروید


اگر تمام روز برای شارژ شدن گوشی خود فرصت ندارید، تلفن باعث آسان‌تر شدن آن می‌شود. فقط مطمئن شوید که شارژ سریع در اندروید را فعال کنید.

ویژگی شارژ سریع در آیفون های مدرن و دستگاه های اندرویدی گنجانده شده است. همانطور که از نام آن پیداست، این فناوری به شما امکان می دهد گوشی خود را سریعتر شارژ کنید. با این حال، ممکن است به دلایل مختلف نیاز به فعال یا غیرفعال کردن شارژ سریع در اندروید داشته باشید.

این ویژگی به طور فزاینده ای در تلفن ها و تبلت های مدرن محبوب شده است. این فناوری به دستگاه ها اجازه می دهد تا با سرعت بیشتری نسبت به روش های سنتی شارژ شوند. به عنوان مثال، شما می توانید شارژ کامل را در 30 دقیقه یا کمتر دریافت کنید.

برای استفاده از این قابلیت به شارژر مناسب و ویژگی شارژ سریع فعال نیاز دارید. در این راهنما، نحوه استفاده از آن را به شما نشان خواهیم داد.

شارژ سریع چیست؟

شارژ سریع نیز می تواند نامیده شود شارژ سریع، خیلی سریع، یا Warp Charging. و اکثر دستگاه های اندرویدی مدرن دارای فناوری شارژ سریع داخلی هستند. علاوه بر استفاده از آداپتور برق و سیم سازگار، شارژ سریع با شارژرهای بی سیم سازگار نیز ارائه می شود.

و در سمت اپل، شارژ سریع با آیفون 8 و بالاتر گنجانده شده است. بنابراین، مانند آیفون، برای شارژ سریع آیفون به آداپتور برق مناسب (18 وات یا بالاتر) و کابل USB-C به لایتنینگ نیاز دارید.

سامسونگ چندین سال پیش شروع به استفاده از قابلیت شارژ سریع در دستگاه های گلکسی کرد. بنابراین، اگر یک گوشی اندرویدی مدرن دارید، آداپتور برق و کابل شارژ سریع سازگار باید در جعبه موجود باشد.

و تلفن شما ممکن است به طور بومی از شارژ سریع پشتیبانی کند. به عنوان مثال، OnePlus شامل چیزی است که شرکت آن را “Warp Charging” می نامد، به طور پیش فرض برای شارژ سریع گوشی شما با شارژر همراه و کابل USB-C کار می کند. در تلفن آزمایشی ما (یک مدل قدیمی OnePlus)، نمی توان آن را غیرفعال کرد و به طور پیش فرض روشن است.

متأسفانه، اگر دستگاه قدیمی‌تری دارید که شامل شارژ سریع نمی‌شود یا شارژر سازگار ندارد، همچنان زمان زیادی طول می‌کشد تا باتری شارژ شود. بنابراین، برای مثال، اگر گوشی خود را به پورت USB رایانه شخصی خود وصل کنید، قابلیت شارژ سریع نخواهد داشت. با این حال، هنگامی که شارژ سریع را تجربه کنید، متعجب خواهید شد که چگونه بدون آن زندگی کرده اید.

توجه داشته باشید: در این مثال، ما از گوشی سامسونگ گلکسی استفاده می کنیم. در حالی که مراحل بین دستگاه‌های اندرویدی متفاوت است، مراحل زیر ایده‌ای از آنچه را که باید در گوشی خود جستجو کنید ارائه می‌دهد.

برای روشن یا خاموش کردن شارژ سریع در اندروید:

  1. روی ضربه بزنید تنظیمات نماد از صفحه اصلی گوشی شما.شارژ سریع در اندروید
  2. گزینه های تنظیمات را به سمت پایین بکشید و ضربه بزنید مراقبت از باتری و دستگاه از منو
  3. روی ضربه بزنید باتری گزینه در بالای لیستشارژ سریع در اندروید
  4. انگشت خود را به پایین بکشید و روی آن ضربه بزنید تنظیمات باتری بیشتر دکمه.
  5. را تغییر دهید شارژ سریع زیر را روشن یا خاموش کنید باتری بیشتر تنظیمات بخش.شارژ سریع در اندروید

هنگامی که شارژ سریع یا فوق سریع (در برخی از مدل ها) را فعال کردید، گوشی خود را به شارژر وصل کنید تا گوشی شما سریعتر شارژ شود. یا اگر از شارژ بی سیم استفاده می کنید، دستگاه خود را روی یک شارژر پشتیبانی شده قرار دهید.

یک اعلان برای مدت کوتاهی ظاهر می شود که به شما اطلاع می دهد تلفن یا رایانه لوحی اکنون در حال شارژ شدن است.

همچنین لازم به ذکر است که همه گوشی ها از شارژ 45 واتی پشتیبانی نمی کنند. با این حال، دستگاه شما هنگامی که به شارژر با رتبه بالاتر وصل شود، به طور خودکار بهترین سرعت شارژ پشتیبانی شده را انتخاب می کند.

تلفن خود را در طول روز دریافت کنید

ویژگی شارژ سریع در اندروید و سایر گوشی ها در بسیاری از موقعیت ها مفید است. برای مثال، حتی اگر نمی‌خواهید شارژ کامل داشته باشید، می‌توانید چند دقیقه گوشی خود را به برق وصل کنید تا باتری به اندازه کافی آب بخورد تا روزتان را سپری کند.

البته راه های دیگری نیز برای مدیریت گوشی اندرویدی خود وجود دارد که ممکن است از آنها بی اطلاع باشید. به عنوان مثال، می‌توانید از فایل‌های فشرده در اندروید استفاده کنید یا درباره تعمیر نقطه اتصال اندرویدی که مدام خاموش می‌شود، بیاموزید.

همچنین، اگر نمی خواهید صفحه نمایش گوشی شما خالی بماند، می توانید هنگام مکالمه در اندروید، صفحه نمایش را روشن نگه دارید. اگر به طور تصادفی مخاطبین را حذف کنید، می توانید مخاطبین را در Android بازیابی کنید. و اگر گوشی شما کند کار می کند، می توانید کش اندروید را پاک کنید تا آن را سریعتر کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *