گوگل و مایکروسافت بازاریابان را مجبور کرده اند از کنترل های دستی به نفع اتوماسیون دور شوند.
تبلیغات جستجوی واکنشگرا جایگزین تبلیغات متنی گسترده شده است. حداکثر عملکرد راه جدیدی برای تجارت الکترونیک است. چند پلتفرم به یک حساب Bing نزدیک شما می آید.
این روزها، بازاریابان باتجربه جستجو راه های کمتری برای متمایز کردن خود در کمپین های بازاریابی عملکردی دارند. اما یک مورد اصلی وجود دارد که می خواهم برای این ستون به آن بپردازم: پیام رسانی.
به طور مشخص:
- قدرت منحصر به فرد پیام رسانی در کمپین های جستجوی امروزی.
- عناصر موفق پیام رسانی عالی
- راه درستی برای فکر کردن به آزمایش و اصلاح پیامهایتان.
- منابعی برای توسعه پیام رسانی موثر
ما همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه – یا اینکه آیا – ChatGPT رویکرد ما را تغییر می دهد.
قدرت پیام رسانی تبلیغاتی خوب در سال 2023
چندی پیش، نوشتن نسخه تبلیغاتی برای PPC تا حدودی فرمولی بود:
- جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید.
- اطمینان حاصل کنید که بین نسخه تبلیغاتی و صفحه فرود مقصد تراز است.
- یک CTA خوب ایجاد کنید.
- آنها را در محدوده شخصیتی فشرده کنید.
ما دیگر در آن دنیا زندگی نمی کنیم.
اکنون، اگر فاکتورهای زیادی را در نظر نگیرید، روی اثربخشی خود سقفی می گذارید، مانند:
- جایی که آگهی زندگی می کند.
- چه چیزی ممکن است در کنار آن اجرا شود.
- چگونه باید از تبلیغات رقیب جدا باشد.
پاداشها برای خلاق بودن بیشتر از زمانی است که پیامرسانی یکی از تمایزات بسیاری بود.
در شرایطی که بیشتر زمین بازی در حال تسطیح است، باید تمرکز بیشتری روی آنچه می گویید و نحوه بیان آن اعمال کنید.
چه چیزی در پیام رسانی عالی رخ می دهد؟
بهترین پیامرسانی افراد مناسب را به کلیک کردن ترغیب میکند و افراد خارج از نمایه مشتری ایده آل شما را از تعامل باز می دارد. این بیشتر در مورد B2B صدق می کند تا B2C، اما برای هر دو صادق است.
به عبارت دیگر، پیام رسانی عالی به عنوان یک واجد شرایط عمل می کند. این یک تعادل دشوار است، اما همیشه باید در ذهن بازاریابان عملکرد باشد: روی کلیک های مناسب خرج کنید.
شرکتهای سازمانی به خوبی میدانند که من در مورد چه چیزی صحبت میکنم – از کلیکها گرفته تا سرنخها، شما منابع زیادی را برای جذب کاربران نامناسب در قیف خود هدر میدهید.
در تجربه من، قوی ترین پیام:
- به طور خلاصه مزایا (نه ویژگی ها) را برجسته می کند.
- ادعاهای خود را با اثبات اجتماعی تأیید می کند.
- واجد شرایط مخاطب را هجی می کند.
- با احساسات کاربر بازی می کند تا خطر ضمنی نادیده گرفتن پیشنهاد را افزایش دهد.
ما مشتریان SaaS زیادی داریم و در صنایع رقابتی و سریع فناوری، FOMO همیشه بازی خوبی است. هیچ کس نمی خواهد از سرعت تحول کسب و کار عقب بماند.
بیایید به چند نمونه از تبلیغات موثر نگاه کنیم:
مگر اینکه یک تمرینکننده انفرادی باشید، به یک تیم خوب از افراد برای ایجاد پیامرسانی عالی نیاز دارید.
افرادی که خلاقیت را با تفکر انتقادی ترکیب میکنند، میتوانند به یک فضا نگاه کنند و ایدههای امیدوارکنندهای را برای برجستهتر شدن تصور کنند.
این را با مهارت مختصر و تمایل به پرسیدن سؤالات بعدی پس از اولین درخواست مشتری یا ذینفع ترکیب کنید، و یک استاد پیام رسانی بالقوه در دستان خود خواهید داشت.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
چگونه به آزمون های پیام رسانی نزدیک شویم
من توصیه می کنم یک رویکرد را برای پیام های اجتماعی و دیگری را برای پیام های جستجو در نظر بگیرید.
در فیس بوک، لینکدین، تیک تاک و غیره، با جدا کردن دو تم آزمایشی بسیار متفاوت شروع کنید تا ببینید کدام یک کشش پیدا میکند، سپس آن را اصلاح و آزمایش کنید.
اجازه دهید داده ها مراحل بعدی را دیکته کنند، اما مجموعه ای از ایده ها را آماده کنید. تعداد محدودی از متغیرها وجود دارد – تعیین کنید که کدام یک تاثیرگذارتر و تکرار شونده است.
شما به سه نسخه فعال RSA در Google محدود هستید، بنابراین سه پیام مجزا ایجاد کنید و در مورد عناصری که آزمایش می کنید شفاف باشید.
اگر از مزیت متفاوتی برای هر تبلیغ استفاده میکنید، تحلیل خود را با حفظ اثبات اجتماعی نسبتاً مشابه در تبلیغات متمرکز کنید. (همچنین می توانید انواع اثبات اجتماعی را با ثابت نگه داشتن مزایا آزمایش کنید.)
مطمئن شوید که تبلیغات را برچسب گذاری می کنید تا دقیقاً چه چیزی را به عنوان بخشی از آزمایش ارزیابی می کنید.
یک نکته در مورد RSA ها: ما هنوز حسابهایی داریم که ETAهای قدیمی را اجرا میکنند که عملکرد بهتری از همتایان RSA خود دارند.
شما می توان معادلهای ETA را در مقابل RSAها با استفاده از مکانیسمهای پینگذاری که Google در UI برای سرفصلها و توضیحات در دسترس قرار میدهد، آزمایش کنید.
Google پرچمهای با کیفیت را به نمایش میگذارد تا شما را مجبور به استفاده از RSAهای بدون پین کند، اما ممکن است بدون در نظر گرفتن عملکرد بهتری ببینید.
TL;DR: اگر مشکوک هستید که RSA های پین نشده به عملکرد حساب آسیب می زند، این راه حل را آزمایش کنید و ببینید چگونه مقایسه می شوند.
منابعی برای توسعه پیام رسانی موثر
اگر در بازاریابی آژانس تازه کار هستید، متعجب خواهید شد که مشتریان چه منابعی را برای منابعی که در معرض دید عموم قرار نمی دهند، در اختیار دارند.
مواد فروش و هرگونه اطلاعات پس زمینه را از تیم بازاریابی محصول بخواهید.
تقریباً مطمئن هستید که آمار، نقاط درد، مزایا و موارد استفاده را پیدا خواهید کرد که می توانید و باید در نسخه خود استفاده کنید.
با صفحات فرود و هر گونه مطالب قابل دانلود شروع کنید، اما از مخاطبین مشتری خود بخواهید که به شما در دسترسی به مطالب سایر تیم ها کمک کنند.
اگر یک بازاریاب داخلی هستید، یک یادآوری منظم برای بررسی با هم تیمی های خود تنظیم کنید (حداقل هر سه ماه یکبار).
ببینید چه بینش جدیدی ایجاد کردهاند و آیا پیامهایی وجود دارد که به خوبی با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی طنینانداز میشود.
آیا ChatGPT چیزی را در مورد توسعه پیامرسانی تغییر میدهد؟
من یک موضوع در حال ظهور را با ChatGPT و ابزارهای مشابه تکرار خواهم کرد. اگر از هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا به طور موثر پایه ای ایجاد کنید، استفاده کنید، سپس لایه انسانی را وارد کنید.
برای کپی تبلیغات و پیامرسانی، میتواند با کشیدن یک کپی مختصر از یک صفحه فرود، نقطه شروعی با پرس و جوهای درست به ما بدهد.
اما داراییهای پیامرسانی فوقالعادهای را که قبلاً پوشش دادهام را در اختیار ما قرار نمیدهد: امتیاز فروش، آمار، و غیره. نقاط درد و احساسات کاربر را برای بازی کردن درک نمیکند.
اگر در شروع فرآیند به طور قابل اعتمادی در زمان شما صرفه جویی می کند، آن را به SOP خود اضافه کنید – اما مطمئن شوید که استفاده از آن به محدودیت های اثربخشی آن محدود می شود.
آیا این همانطور که هست قابل استفاده است؟ جواب منفی.
اما چند عنصر را در اختیار شما قرار می دهد تا با آنها بازی کنید، که عمدتاً مزیت اصلی آسانا را در عنوان عنوان می کند.
از ChatGPT برای به دست آوردن برخی ایده ها استفاده کنید، اما در این مرحله بیشتر از آن روی آن حساب نکنید.
خلاقیت را افزایش دهید تا تفاوت ایجاد کنید
حتی زمانی که علم و هوش مصنوعی جای پای عمیقتری در بازاریابی عملکردی پیدا میکنند، فضایی برای هنر باقی میماند که تغییر ایجاد کند، به خصوص اگر به صورت تجربی به آن نگاه کنید و مطمئن شوید که عناصر مناسب را برای بازی کردن پیدا میکنید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.