نحوه رفع نقص صفحه ورود به سیستم در ویندوز


کد خطای 0xc00000e5 در ویندوز از اجرای برنامه جلوگیری می کند. برای رفع آن، مراحل این راهنما را دنبال کنید.

گاهی اوقات هنگامی که یک برنامه را در ویندوز راه اندازی می کنید، پیامی دریافت می کنید که می گوید “برنامه به درستی راه اندازی نشد” و به دنبال آن 0xc00000e5 کد خطا.

این خطا نشان دهنده مشکلی است که برنامه به درستی باز نمی شود. این خطا ممکن است زمانی رخ دهد که می‌خواهید یک برنامه را به صورت دستی راه‌اندازی کنید یا زمانی که سیستم در تلاش است برنامه را در حین راه‌اندازی باز کند.

پیام خطا یک ایده اولیه از مشکل را ارائه می دهد اما راه حلی ندارد. در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این مشکل را برطرف کنید 0xc00000e5 کد خطا در ویندوز

چه چیزی باعث خطای 0xc00000e5 در ویندوز می شود؟

ممکن است به دلایل مختلفی این خطا را دریافت کنید و معمولاً مشکلی است که مانع از راه اندازی موفقیت آمیز برنامه می شود. به عنوان مثال، ممکن است این اتفاق بیفتد زیرا Windows Security یا مجموعه امنیتی شخص ثالث دیگری مانند AVG Antivirus آن را مسدود می کند.

همچنین ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که برنامه‌ها نمی‌توانند به فایل‌های مورد نیاز دسترسی پیدا کنند و باید دوباره نصب شوند. علاوه بر این، مشکل ممکن است به دلیل سیستم عامل غیر اصلاح‌شده یا فایل‌های خراب و مفقودی باشد که برای راه‌اندازی برنامه مورد نیاز است.

هیچ دلیل واحدی برای این خطا وجود ندارد، بنابراین ما مراحل مختلف عیب‌یابی را که می‌توانید برای رفع مشکل انجام دهید، به شما نشان می‌دهیم.

نرم افزار آنتی ویروس را به طور موقت غیرفعال کنید

اگر برنامه‌ای که می‌خواهید راه‌اندازی کنید ایمن است و تهدیدی نیست، آنتی ویروس شما ممکن است آن را مسدود کند. گاهی اوقات، نرم افزار امنیتی شما بیش از حد محافظ است و اجرای یک برنامه ایمن را متوقف می کند.

اگر از ابزار شخص ثالث استفاده نمی کنید، می توانید به طور موقت امنیت ویندوز را در ویندوز 10 یا 11 غیرفعال کنید.

با این حال، باید مطمئن شوید که بیش از محافظت بلادرنگ غیرفعال کرده اید. حتما خاموش کنید حفاظت ارائه شده در ابر، ارسال خودکار نمونه، و دسترسی به پوشه کنترل شده برای اینکه این کار کند

محافظت در زمان واقعی را غیرفعال کنید

اگر از مجموعه امنیتی شخص ثالث استفاده می کنید، به اسناد پشتیبانی آن در مورد غیرفعال کردن آن در حین اجرای یک برنامه مراجعه کنید. پس از باز شدن برنامه مطمئن شوید که دوباره آن را فعال کنید.

اضافه کردن Exclusion به آنتی ویروس

اگر نمی خواهید هر بار که می خواهید برنامه را اجرا کنید امنیت ویندوز (یا آنتی ویروس دیگر) را غیرفعال کنید، می توانید آن را به عنوان یک استثنا اضافه کنید. این کار از مثبت کاذب برنامه های نرم افزاری مورد اعتماد شما جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید: هر آنتی ویروس به طور متفاوتی کار می کند، بنابراین اضافه کردن یک استثنا در بین نرم افزارها متفاوت است. در ادامه نحوه اضافه کردن یک استثنا در امنیت ویندوز را نشان می دهد. می‌توانید اسناد پشتیبانی مجموعه امنیتی خود را برای اضافه کردن موارد استثنا بررسی کنید.

برای اضافه کردن یک استثنا در امنیت ویندوز:

  1. باز کن امنیت ویندوز.
  2. انتخاب کنید حفاظت از ویروس و تهدید > مدیریت تنظیمات.کد خطای 0xc00000e5 را برطرف کنید
  3. اسکرول کنید به محرومیت ها بخش و کلیک کنید موارد استثنا را اضافه یا حذف کنید ارتباط دادن.کد خطای 0xc00000e5 را برطرف کنید
  4. کلیک کنید بر روی یک استثنا اضافه کنید را فشار دهید و انتخاب کنید فایل.کد خطای 0xc00000e5 را برطرف کنید
  5. به محل فایل اجرایی برنامه در File Explorer بروید.کد خطای 0xc00000e5 را برطرف کنید
  6. پس از اضافه شدن به لیست، Windows Security دیگر اجرای فایل را متوقف نخواهد کرد.
  7. اگر می‌خواهید بعداً استثنا را حذف کنید، به آن بازگردید امنیت ویندوز > حفاظت از ویروس و تهدید > مدیریت تنظیمات > استثناها. روی فایل کلیک کنید و آن را انتخاب کنید برداشتن گزینه.کد خطای 0xc00000e5 را برطرف کنید

برنامه را به عنوان مدیر اجرا کنید

اگر مشکل برنامه با Windows Defender یا سایر نرم افزارهای امنیتی مرتبط نیست، می توانید برنامه را به عنوان سرپرست اجرا کنید. با این حال، اجرای برنامه با حقوق بالا امکان دسترسی به فایل‌های سیستم محدودی را که برای اجرا نیاز دارد، می‌دهد.

برای اجرای یک برنامه به عنوان سرپرست در ویندوز:

  1. را فشار دهید کلید ویندوز برای باز کردن منوی Start و جستجوی برنامه مورد نیاز خود.
  2. انتخاب کنید به عنوان Administrator اجرا شود گزینه سمت راستاسکن های DISM و SFC را اجرا کنید
  3. همچنین می توانید یک برنامه را جستجو کنید، روی نتیجه کلیک راست کرده و انتخاب کنید به عنوان مدیر اجرا شود.
  4. از طرف دیگر، روی یک برنامه در دسکتاپ یا File Explorer کلیک راست کرده و انتخاب کنید به عنوان مدیر اجرا شود از منوی زمینهبرنامه ها همیشه به عنوان مدیر اجرا می شوند

اگر راه‌اندازی دستی برنامه به‌عنوان سرپرست کار می‌کند، لازم نیست هر بار از مراحل استفاده کنید. در عوض، می‌توانید کاری کنید که برنامه همیشه به‌عنوان یک سرپرست اجرا شود.

و در مورد اجرای آیتم‌ها به‌عنوان سرپرست در ویندوز، در مورد اجرای فایل اکسپلورر به‌عنوان سرپرست اطلاعات کسب کنید یا دستورات در حال اجرا را از گفتگوی Run به‌عنوان مدیر بررسی کنید.

فایل های سیستمی خراب یا مفقود را اسکن کنید

اگر همچنان با راه‌اندازی برنامه مشکل دارید، ممکن است فایل‌های سیستمی مورد نیاز برنامه وجود داشته باشد که خراب یا گم شده باشند. خوشبختانه، با اجرای اسکن SFC و DISM می توانید این مشکل را حل کنید.

اسکن ها فایل های سیستمی مفقود یا خراب را بررسی می کنند و به طور خودکار آنها را برطرف می کنند.

برای اجرای اسکن SFC و DISM:

  1. را فشار دهید کلید ویندوز، نوع پاورشلو کلیک کنید به عنوان مدیر اجرا شود در سمت راستویژگی های پشتیبانی شده پاور کامپیوتر در ویندوز 11 را بررسی کنید
  2. هنگامی که ترمینال باز شد، دستور زیر را تایپ کرده و فشار دهید وارد:
    sfc /scannow

    ترمینال SFC-scannow

  3. هنگامی که اسکن SFC کامل شد، اسکن DISM فایل‌های سیستمی را که ممکن است SFC از دست داده باشد برطرف می‌کند. با باز بودن PowerShell به عنوان یک مدیر، دستور زیر را اجرا کنید:
    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

    DISM اسکن ویندوز 11

توجه داشته باشید که اجرای این اسکن ها مدتی طول می کشد. و هنگامی که آنها کامل شدند، ترمینال PowerShell را ببندید و ببینید آیا می توانید برنامه را بدون خطا راه اندازی کنید.

به روز رسانی ویندوز را به صورت دستی نصب کنید

به روز رسانی سیستم عامل ویندوز برای امنیت، ویژگی ها، ثبات و رفع اشکال حیاتی است. خطا ممکن است به دلیل یک اشکال سیستم رخ دهد. اگر اینطور است، باید ویندوز را به صورت دستی آپدیت کنید.

برای این کار، باز کنید تنظیمات > Windows Update و روی دکمه Check for updates کلیک کنید.

بررسی به روز رسانی-ویندوز-11

برای دریافت آخرین اصلاحات امنیتی و وصله‌های باگ، به‌روزرسانی‌های موجود را دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که برای تکمیل مراحل نصب، ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد رایانه داشته باشید.

رفع خطاهای ویندوز

به طور معمول، خطای 0xc00000e5 را به دلیل توقف نرم افزار امنیتی آنتی ویروس مشاهده خواهید کرد. با این حال، مشکل می‌تواند مربوط به فایل‌های سیستمی خراب باشد که به سادگی از طریق خط فرمان رفع می‌شوند.

خطاهای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در ویندوز با آنها مواجه شوید که باید آنها را برطرف کنید. به عنوان مثال، نحوه رفع یک پیام خطای 0x8007045d را بررسی کنید، یا ممکن است مشکلات سخت افزاری داشته باشید و نیاز به رفع خطاهای کد 43 دستگاه داشته باشید.

و خطاهای BSOD می‌توانند به‌خصوص آزاردهنده باشند، و ممکن است لازم باشد خطای Clock Watchdog Timeout را برطرف کنید یا درباره رفع خطای BSOD ntoskrnl.exe اطلاعاتی کسب کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *