Keyboard and mouse featured


آیا رایانه شما مرتباً به چیدمان صفحه کلید اشتباه تغییر می کند؟ با استفاده از این راهنما، می‌توانید طرح‌بندی صفحه‌کلید نادرست یا غیر ضروری را از ویندوز 11 حذف کنید.

آیا چندین طرح بندی صفحه کلید در رایانه شخصی ویندوز 11 خود دارید که به آنها نیاز ندارید یا از آنها استفاده نمی کنید؟ شاید شما به اشتباه یکی را اضافه کرده اید، یا رایانه شما مدام شما را به اشتباهی برمی گرداند.

به هر دلیلی، می‌توانید به راحتی طرح‌بندی‌های صفحه‌کلید ناخواسته را در ویندوز 11 حذف کنید و فقط طرح‌بندی‌هایی را که ترجیح می‌دهید حفظ کنید. در زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه طرح بندی صفحه کلید را در ویندوز 11 با استفاده از چند روش مختلف حذف کنید.

چرا باید طرح بندی صفحه کلید را در ویندوز 11 حذف کنید؟

چیدمان صفحه کلید مجموعه ای از کلیدهای مربوط به یک زبان یا روش ورودی خاص است. به عنوان مثال، اگر به زبان انگلیسی تایپ می کنید، ممکن است از طرح صفحه کلید ایالات متحده یا بریتانیا استفاده کنید. اگر به زبان اسپانیایی تایپ می کنید، ممکن است از طرح صفحه کلید اسپانیایی و غیره استفاده کنید.

ویندوز 11 به شما امکان می دهد چند طرح صفحه کلید را به رایانه شخصی خود اضافه کنید و با استفاده از آن بین آنها جابه جا شوید سوییچر ورودی در نوار وظیفه اگر به زبان های مختلف تایپ می کنید یا از کاراکترهای خاص استفاده می کنید، این می تواند مفید باشد.

سوییچر ورودی ویندوز 11

با این حال، چیدمان های بیش از حد صفحه کلید نیز می تواند دردسرساز باشد. به عنوان مثال، ممکن است به طور تصادفی به یک چیدمان صفحه کلید اشتباه تغییر دهید و در نهایت به تایپ بیهوده بپردازید. همچنین ممکن است ویندوز به‌طور پیش‌فرض طرح‌بندی اشتباه را به‌طور خودکار تنظیم کند، و شما را مجبور کند که مرتباً بین آنها جابجا شوید.

به همین دلیل است که حذف طرح‌بندی‌های صفحه‌کلید که استفاده نمی‌کنید یا به آن‌ها نیاز ندارید، می‌تواند ایده خوبی باشد. این می تواند به شما کمک کند تا از خطاهای تایپ جلوگیری کنید، گزینه های ورودی را ساده کنید و نوار وظیفه خود را بهبود بخشید.

نحوه حذف طرح‌بندی صفحه‌کلید از تنظیمات ویندوز 11

ساده ترین راه برای حذف طرح بندی صفحه کلید در ویندوز 11 استفاده از آن است تنظیمات برنامه

برای حذف طرح‌بندی صفحه‌کلید در ویندوز 11 با استفاده از تنظیمات:

  1. روی منوی Start کلیک راست کرده و انتخاب کنید تنظیمات.
    تنظیمات را از طریق منوی استارت باز کنید
  2. که در تنظیمات، کلیک زمان و زبان سپس در سمت چپ زبان و منطقه در سمت راست
    تنظیمات صفحه کلید را در ویندوز 11 باز کنید
  3. زیر زبان در بخش، زبانی را با طرح صفحه کلیدی که می خواهید حذف کنید پیدا کنید و آن را انتخاب کنید منوی سه نقطه نماد کنار آن
  4. انتخاب کنید برداشتن از منو و هر دستورالعمل اضافی روی صفحه را دنبال کنید.
    حذف یک زبان از ویندوز 11
  5. این مراحل را برای هر طرح‌بندی اضافی که می‌خواهید حذف کنید، تکرار کنید.

با استفاده از برنامه تنظیمات، یک طرح‌بندی صفحه‌کلید را با موفقیت از ویندوز 11 حذف کردید. طرح‌بندی‌ها باید فورا حذف شوند.

با این حال، اگر در حال حاضر از طرح‌بندی صفحه‌کلید حذف‌شده به‌عنوان طرح‌بندی پیش‌فرض خود استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد رایانه شخصی‌تان را مجدداً راه‌اندازی کنید تا ببینید به‌طور کامل از رایانه‌تان حذف شده است.

نحوه حذف چیدمان صفحه کلید ویندوز 11 با استفاده از ویرایشگر رجیستری

استفاده از ویرایشگر رجیستری روش پیشرفته تری برای حذف طرح بندی صفحه کلید در ویندوز 11 است..

این روش نیاز به احتیاط دارد، زیرا ایجاد تغییر اشتباه در رجیستری ویندوز می تواند باعث از کار افتادن سیستم شما شود. قبل از ادامه، مطمئن شوید که از رجیستری خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید و یک نسخه پشتیبان کامل از سیستم ایجاد کنید.

برای حذف طرح صفحه کلید با استفاده از ویرایشگر رجیستری در ویندوز 11:

  1. روی منوی Start کلیک راست کرده و انتخاب کنید اجرا کن (یا فشار دهید کلید ویندوز + R).
    Run را باز کنید
  2. که در اجرا کن، نوع: regedit و خوب.
    Regedit را از طریق Run در ویندوز باز کنید
  3. در ویرایشگر رجیستری پنجره، از نوار پیمایش یا درخت رجیستری برای پیمایش به این مکان استفاده کنید: ComputerHKEY_CURRENT_USERKeyboard LayoutPreload.
  4. در سمت راست، مقدار مربوط به طرح صفحه کلیدی را که می‌خواهید حذف کنید، پیدا کنید و آن را حذف کنید. اینها برچسب نخواهند داشت، اما به ترتیب شما خواهند بود زبان های برگزیده لیست در تنظیمات.
    طرح بندی صفحه کلید را با استفاده از regedit در ویندوز 11 حذف کنید
  5. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

مدیریت رایانه شخصی ویندوز 11

حذف طرح‌بندی صفحه‌کلید در ویندوز 11 می‌تواند به شما کمک کند تا از خطاهای تایپی جلوگیری کنید، گزینه‌های ورودی را ساده‌تر کنید و نوار وظیفه‌تان را تمیزتر نشان دهید. به لطف مراحل بالا، می توانید به راحتی طرح بندی صفحه کلید را در ویندوز 11 با استفاده از روش های مختلف داخلی حذف کنید.

آیا با صفحه کلید خود مشکل دارید؟ اگر صفحه‌کلیدتان در ویندوز 11 کار نمی‌کند، ممکن است نیاز به عیب‌یابی بیشتری داشته باشید. اگر می‌خواهید یک کاربر قدرتمند شوید، ممکن است مشتاق باشید چند میانبر صفحه کلید مهم ویندوز 11 را بیاموزید تا به شما در جهت‌یابی بهتر کمک کند.

آیا می خواهید ایموجی یا کاراکترهای خاص دیگر را تایپ کنید؟ با نحوه تایپ کاراکترهای خاص در ویندوز 11 آشنا شوید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *