پوشه های خالی فضای دیسک زیادی را اشغال نمی کنند، اما پیدا کردن پوشه های واقعی شما را سخت تر می کنند. با استفاده از این راهنما آنها را از ویندوز 11 حذف کنید.

آیا پوشه های خالی زیادی دارید که رایانه ویندوز 11 شما را در هم ریخته است؟

در حالی که پوشه‌های خالی هیچ فضای دیسکی را اشغال نمی‌کنند، ممکن است رسیدگی به آنها آزاردهنده باشد. پوشه‌های خالی بیش از حد می‌تواند یافتن فایل‌ها (و پوشه‌های) مورد نظرتان را سخت‌تر کند، به خصوص اگر نام‌ها تکراری باشند.

اگر می خواهید از شر آنها خلاص شوید، می توانید چند گزینه مختلف را امتحان کنید. در زیر نحوه حذف پوشه های خالی در ویندوز 11 را به شما نشان خواهیم داد.

نحوه حذف دستی پوشه های خالی در ویندوز 11

ساده ترین راه برای حذف پوشه های خالی این است که این کار را به صورت دستی انجام دهید. این فرض را بر این می‌گذارد که شما قبلاً از مکان پوشه‌ها آگاه هستید – فقط باید تلاش کنید تا خودتان این کار را انجام دهید.

برای حذف دستی پوشه های خالی در ویندوز 11:

  1. باز کن جستجوگر فایل با فشار دادن کلید ویندوز + E روی صفحه کلید شما
  2. به پوشه ای که می خواهید پوشه های خالی را حذف کنید بروید.
  3. یک پوشه خالی را با کلیک بر روی آن انتخاب کنید.
  4. روی آن کلیک راست کرده و انتخاب کنید حذف از منوی زمینه
    حذف یک پوشه در ویندوز 11
  5. مراحل 3 و 4 را برای هر پوشه خالی دیگری که می خواهید حذف کنید، تکرار کنید.

اگر چند پوشه خالی برای حذف دارید، این روش به خوبی کار می کند. با این حال، اگر با پوشه‌های خالی زیادی در مکان‌های مختلف سر و کار دارید، این احتمالاً بهترین روش برای امتحان نیست.

نحوه حذف پوشه های خالی در ویندوز 11 با استفاده از خط فرمان

راه دیگر برای حذف پوشه های خالی استفاده از Command Prompt است. می‌توانید با استفاده از دستورات ترمینال، تمام پوشه‌های خالی موجود در یک فهرست مشخص را اسکن و حذف کنید.

Windows Terminal اکنون گزینه ترجیحی در ویندوز 11 است. با این حال، دستورالعمل‌های زیر فقط در Command Prompt قدیمی‌تر کار می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود به جای آن از آن استفاده کنید.

برای حذف پوشه های خالی در ویندوز 11 با استفاده از “Command Prompt”

  1. منوی استارت را باز کرده و تایپ کنید cmd.
  2. کلیک به عنوان مدیر اجرا شود در سمت راست
    CMD را در ویندوز 11 باز کنید
  3. در خط فرمان پنجره، نوع: سی دی به دنبال آن یک فاصله و سپس مسیر پوشه ای که می خواهید پوشه های خالی را حذف کنید. مثلا، cd C:UsersUsernameDocuments و فشار دهید وارد.
  4. برای حذف پوشه های خالی، نوع: برای /f “delims=” %d در (‘dir /s /b /ad ^| مرتب سازی /r’) rd “%d” را انجام دهید و فشار دهید وارد.
    حذف پوشه ها در CMD

این دستور در تمام زیر پوشه های موجود در پوشه مشخص شده حلقه زده و هر پوشه خالی را حذف می کند.

مدیریت فایل ها و پوشه های خود در ویندوز 11

با استفاده از مراحل بالا، می‌توانید به سرعت پوشه‌های خالی را در ویندوز 11 پیدا کرده و حذف کنید. فضای دیسک زیادی ذخیره نمی‌کنید، اما مدیریت پوشه‌هایی که حاوی فایل‌های مهم شما هستند را آسان‌تر می‌کنید.

ترفند دیگری که می توانید امتحان کنید این است که فایل ها و پوشه های خود را در ویندوز 11 رمزگذاری کنید. این به شما امکان می دهد مهمترین فایل هایی را که ذخیره کرده اید از چشمان کنجکاو حفظ کنید.

همچنین می‌توانید پوشه‌های رایانه شخصی ویندوز 11 خود را از دید عموم مخفی کنید. این کار آنها را رمزگذاری نمی کند، اما باید مانع از مشاهده آنها در برنامه هایی مانند File Explorer شود. همچنین می توانید این پوشه ها را از جستجوی ویندوز 11 نیز مخفی کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *