وقتی به صفحه اصلی Google می‌روید، به احتمال زیاد می‌دانید چه چیزی را می‌خواهید در کادر جستجو تایپ کنید – چه در حال بررسی پیش‌بینی آب و هوا، چه به دنبال کسب‌وکار یا خدماتی باشید، یا بخواهید بدانید کجا شما آن بازیگر را از (مگر اینکه “احساس خوش شانسی” داشته باشید.)

شما یک کلمه یا یک حرف را وارد می‌کنید و Google کادر جستجو را با لیستی از «پیش‌بینی‌ها» پر می‌کند، حتی قبل از اینکه تایپ را تمام کنید. این ویژگی گوگل تکمیل خودکار نام دارد.

اما این دقیقن چیه؟ گوگل چگونه به این پیش بینی ها می رسد؟ برای اطلاع از نحوه عملکرد تکمیل خودکار گوگل، ادامه مطلب را بخوانید.

تکمیل خودکار گوگل چیست؟

تکمیل خودکار یک ویژگی در جستجوی Google است که به قول خود گوگل «برای تکمیل سریع‌تر جستجوهایی که شروع به تایپ می‌کنید طراحی شده است».

شروع به عنوان یک ویژگی تجربی در سال 2004، چهار سال بعد به طور کامل به عنوان Google Suggest معرفی شد و در سال 2010 به تکمیل خودکار تغییر نام داد.

در هر جایی که می توانید انتظار پیدا کردن یک جعبه جستجوی Google را داشته باشید، از جمله:

  • صفحه اصلی گوگل.
  • برنامه گوگل برای iOS و اندروید.
  • کادر جستجوی سریع از داخل اندروید.
  • نوار آدرس «Omnibox» در Chrome.

شروع به تایپ کنید، می بینید که پیش بینی ها ظاهر می شوند.

جستجوی Google - تکمیل خودکار برای 'new y'

در صفحه نمایش بالا، می‌توانید ببینید که با تایپ «new y» گوگل پیش‌بینی‌هایی مانند «New york Times» یا «New york Yankees» را نشان می‌دهد.

این کار باعث می شود تا بدون تایپ تمام حروف، جستجوی خود را در این موضوعات به پایان برسانید. پیش بینی ها در زمان واقعی در پاسخ به هر کاراکتری که در کادر جستجو تایپ می شود تغییر می کند.

سپس کاربر این گزینه را دارد که به تایپ درخواست مورد نظر خود ادامه دهد یا از گزینه کشویی انتخاب کند.

اما اگر می دانید چه چیزی را جستجو می کنید، چرا باید گوگل به شما بگوید؟

باعث صرفه جویی در زمان می شود. در حالی که تکمیل خودکار به عنوان یک ویژگی جستجوی دسک‌تاپ در تمام آن سال‌ها آغاز شد، به یک ویژگی محبوب برای صرفه‌جویی در زمان در دستگاه‌های تلفن همراه تبدیل شده است.

گوگل تخمین می زند که در مجموع، معادل بیش از 200 سال صرفه جویی می کند تایپ کردن هر روز و به طور متوسط ​​تایپ کردن را حدود 25 درصد کاهش می دهد.

نحوه تکمیل خودکار گوگل

جستجوی گوگل به خوبی نمی داند چگونه ذهن ها را بخواند. در عوض، با مشاهده جستجوهای انجام شده توسط افراد واقعی، پیش بینی های حساب شده ای را انجام می دهد.

تکمیل خودکار عبارت‌های رایج و پرطرفدار مرتبط با کاراکترهای وارد شده در نوار جستجو را نمایش می‌دهد.

در اینجا برخی از عوامل کلیدی مورد استفاده توسط تکمیل خودکار برای پیش‌بینی عبارت‌های جستجو آمده است:

  • محبوبیت کلی
  • موضوعات داغ روز.
  • تاریخچه جستجو
  • محل.

به زبان ساده، نتایج نشان‌داده‌شده تحت تأثیر چیزهایی هستند که قبلاً جستجو کرده‌اید، مکانی که از آن جستجو می‌کنید و داده‌های عبارت جستجویی که Google جمع‌آوری کرده است – از همه این داده‌ها برای پیش‌بینی خودکار آنچه به دنبال آن هستید استفاده می‌کند.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر عامل بیندازیم.

محبوبیت پرس و جوهای جستجو

وقتی نوبت به پیش‌بینی عبارت‌های جستجو می‌رسد، محبوبیت اغلب دست به دست هم داده است. اما روندها می توانند در طول زمان محو شوند، در حالی که یک یا چند موضوع ممکن است همیشه به طور مشترک با هم مرتبط شوند.

این شرکت می‌گوید در حالی که برخی از جستجوها بسیار رایج‌تر از سایرین هستند، برخی از جستجوهای کمتر محبوب ممکن است بالاتر از موارد رایج‌تر نشان داده شوند، اگر Google آنها را مرتبط‌تر بداند. به طور خلاصه، شخصی > محبوب.

همه ما درباره Google Trends شنیده‌ایم، وب‌سایتی که محبوبیت جستجوهای برتر را در مناطق و زبان‌های مختلف تجزیه و تحلیل می‌کند. خب این اون نیست

جستجوی پرطرفدار فعلی عبارت یا عبارتی است که به طور ناگهانی محبوبیت خود را افزایش می دهد. از آنجایی که مردم برای پرسیدن سوال مشابه به گوگل هجوم می آورند، پرس و جو می تواند به عنوان یک پیشنهاد ظاهر شود، حتی اگر محبوبیت طولانی مدتی به دست نیاورد.

گوگل از مثال زیر برای توضیح استفاده می کند:

وقتی بازیگر آنا پاکوین در حال ازدواج بود، “عروسی آنا پاکوین” درست قبل از روز بزرگ او به عنوان یک پیشنهاد ظاهر شد. این اصطلاح برای پیشنهاد مفید بود، زیرا بسیاری از مردم شروع به جستجو برای آن کردند.

اگر گوگل صرفا بر داده های بلندمدت تکیه می کرد، «پیشنهاد» به عنوان یک گزینه در کادر جستجو ظاهر نمی شد، زیرا قبلاً به طور گسترده برای آن جستجو نشده بود.

و امروز، تکمیل خودکار دیگر این اصطلاح را ارائه نمی‌کند، زیرا از محبوبیت طولانی مدت کافی برخوردار نبود (اگرچه «آنا پاکوین ازدواج کرد» باقی مانده است).

پرس و جوهای جستجوی قبلی

لیست کشویی پیش بینی ها بسته به اینکه چه کسی جستجو را انجام می دهد، شامل تنوعی از موضوعات و سوالات خواهد بود. برای سرعت بخشیدن به روند جستجو و شناسایی آنچه ممکن است به دنبال آن باشید، Google جستجوهای گذشته شما را بررسی می کند.

در مثال زیر، می توانید تشخیص دهید که یک نتیجه جستجوی قبلی ظاهر می شود زیرا متن با رنگ بنفش برجسته شده است.

نمای دسکتاپ نوار جستجوی گوگل با تکمیل خودکار

در دسک‌تاپ، کلمه «حذف» را در کنار پیش‌بینی ظاهر می‌کنید که اگر می‌خواهید جستجوی گذشته را حذف کنید، می‌توانید روی آن کلیک کنید.

با این حال، در تلفن همراه، همه چیز کمی متفاوت به نظر می رسد. یک نماد ساعت در سمت چپ برای جستجوهای قبلی و یک دکمه X در سمت راست برای حذف آن خواهید دید.

نمای موبایل نوار جستجوی گوگل با تکمیل خودکار

همچنین می توانید تمام جستجوهای قبلی خود را به صورت انبوه یا بر اساس تاریخ های خاص یا مواردی که با عبارات خاصی مطابقت دارند حذف کنید با استفاده از My Activity در حساب Google شما، صرف نظر از دستگاهی که برای جستجو استفاده می کنید.

زبان و مکان

با وجود سرویسی که بسیار شخصی به نظر می رسد، شاید تعجب آور نباشد که همه پیشنهادات یکسانی دریافت نمی کنند. از جمله عواملی که می تواند تجربه شما را متناسب کند، زبانی است که در آن جستجو می کنید و مکانی که از آن جستجو می کنید.

کشور، ایالت یا استان، و حتی شهر همگی می توانند پیشنهادهای متفاوتی ارائه دهند – چه محلی که در حال حاضر زندگی می کنید یا در اصل از آنجا هستید.

اگر به Google گفته باشید که ترجیح می دهید به زبان خاصی جستجو کنید یا بر اساس زبانی که گوگل فرض می کند استفاده می کنید، همانطور که تنظیمات مرورگر شما تعیین می کند، پیشنهادات مختلفی نیز ظاهر می شود.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چرا برخی از پیش بینی ها حذف می شوند؟

گوگل بیان می کند که تکمیل خودکار به جای «پیشنهادها» «پیش بینی» می کند.

این می تواند به دلیل چندین ادعای بحث برانگیز و حقوقی باشد که قبلاً مطرح شده بود که نشان می داد Google با پیشنهاد برخی عبارت های جستجو، اطلاعات مضر، توهین آمیز و/یا نادرست را تبلیغ می کند.

هنگام تغییر نام تجاری در اکتبر 2010، گوگل از “پیشنهاد” فاصله گرفت زیرا همیشه متفکرترین، دلسوزترین یا مناسب ترین عبارت را ارائه نمی دهد.

این شرکت ترجیح می‌دهد از «پیش‌بینی‌ها» استفاده کند و متعهد به بهبود خدمات با دریافت بازخورد و نظارت بر جستجو است.

علاوه بر این، تکمیل خودکار برای کمک به افراد در تکمیل جستجویی که قصد انجام آن را داشتند، طراحی شده است. این ویژگی، پیش‌بینی‌هایی را بر اساس درخواستی که احتمالاً به آن ادامه می‌دهید ارائه می‌دهد.

در حالی که نتایج نشان می‌دهد به عوامل متعددی بستگی دارد که در بالا ذکر شد، گوگل پیش‌بینی‌هایی را که خلاف آن است حذف می‌کند خط مشی های تکمیل خودکار، کدام بلوک:

  • پیش‌بینی‌های صریح جنسی که موضوعات پزشکی، علمی یا آموزش جنسی را پوشش نمی‌دهند یا به آنها مربوط نمی‌شود.
  • پیش‌بینی‌های نفرت‌انگیز علیه گروه‌ها و افراد بر اساس نژاد، مذهب، جنسیت یا سایر ویژگی‌های جمعیتی.
  • پیش بینی های خشونت آمیز یا مضر.
  • فعالیت خطرناک و مضر در پیش بینی.

Google همچنین ممکن است پیش‌بینی‌هایی که هرزنامه محسوب می‌شوند را حذف کند، ارتباط نزدیکی با دزدی دریایی دارد، یا در پاسخ به درخواست های قانونی معتبر.

چگونه پیش بینی های تکمیل خودکار نامناسب اتفاق می افتد؟

در حالی که گوگل سیستم هایی دارد که به طور خودکار پیش بینی های نامناسب را دریافت می کند، موتور جستجو میلیاردها جستجوی روزانه را پردازش می کند.

میلیاردها جستجو به معنای میلیاردها پیش‌بینی است، به این معنی که گاهی اوقات، پیش‌بینی‌های نامناسب ممکن است از شبکه خارج شوند.

در حالی که برخی از پیش‌بینی‌ها ممکن است عجیب، تکان‌دهنده به نظر برسند یا شما را به این سوال وادار کنند که چرا ممکن است کسی بخواهد آن را جستجو کند، نگاه کردن به نتایج جستجوی واقعی ایجاد شده گاهی اوقات زمینه لازم را فراهم می‌کند.

در برخی موارد، نتایج جستجو ممکن است واضح‌تر نشان دهند که پیش‌بینی‌ها لزوماً منعکس‌کننده نظرات وحشتناکی نیستند که ممکن است برخی افراد داشته باشند، بلکه ممکن است از سوی افرادی باشد که به دنبال محتوای خاصی هستند که مشکل‌ساز نیست.

به همین دلیل است که جستجوهای محبوب در ما اندازه گیری می شوند Google Trends ابزار ممکن است به عنوان پیش بینی در تکمیل خودکار ظاهر نشود.

Google Trends ابزاری است که به‌عنوان راهی برای هر کسی طراحی شده است تا درباره محبوبیت موضوعات جستجو در طول زمان، بدون توجه به هدف جستجو تحقیق کند.

نحوه گزارش پیش‌بینی‌های تکمیل خودکار نامناسب

اگر چیزی را مشاهده کردید که درست نیست، باعث ناراحتی شما می شود یا ممکن است به کسی توهین کند، می توانید با استفاده از پیوند “گزارش پیش بینی های نامناسب” که در زیر کادر جستجو در دسک تاپ ظاهر می شود، گزارش دهید.

گزارش پیش بینی های نامناسب

برای کسانی که در تلفن همراه جستجو می‌کنند یا از برنامه Google برای Android استفاده می‌کنند، برای دریافت گزینه گزارش، روی یک پیش‌بینی طولانی فشار دهید. کسانی که از برنامه Google در iOS استفاده می کنند، می توانند برای دریافت گزینه گزارش، انگشت خود را به سمت چپ بکشند.

Google به کاربران اطمینان می دهد که آنها نه تنها یک پیش بینی گزارش شده را که خط مشی های آنها را نقض می کند حذف نمی کنند، بلکه پیش بینی های مرتبط را نیز بررسی می کنند تا راه حل گسترده تری ارائه دهند و از انجام پیش بینی های نامناسب در آینده جلوگیری کنند.

فراتر از تکمیل خودکار

تکمیل خودکار Google برای همه انواع کاربران سودمند است و به آنها کمک می کند تا سریعتر جستجو و بارگذاری صفحات را انجام دهند.

خواه به دنبال اطلاع رسانی استراتژی بازاریابی خود، تولید ایده های محتوا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی یا کاوش در هدف جستجو هستید، تکمیل خودکار می تواند ابزار ارزشمندی باشد.

بازاریابان جستجو و دیجیتال از آن برای یافتن آنچه که مردم بطور فعال در جستجوی آن هستند استفاده می کنند تا بتوانند نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده کنند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

جس پیس

جس پیس یک کپی رایتر، روزنامه نگار و بازاریاب با تجربه است که در استراتژی و تولید محتوا تخصص دارد. پس از فارغ التحصیلی با مدرک و کارشناسی ارشد در روزنامه نگاری، او وارد دنیای بازاریابی شد و به عنوان سردبیر رسانه های اجتماعی داخلی در بارسلون شروع به کار کرد. از آن زمان، او در تعدادی از آژانس های معتبر در نقش های مختلف در سئو، محتوا و روابط عمومی دیجیتال کار کرده است. او در حال حاضر با افراد با استعداد در NeoMam کار می‌کند و کمپین‌های محتوای قهرمان تولید می‌کند که باعث دیده شدن جستجوی طولانی‌مدت می‌شود و لینک‌هایی با کیفیت بالا، معتبر و مرتبط ایجاد می‌کند. جس در چندین رویداد حضوری و آنلاین صحبت کرده است، از جمله Sheffield DM، Drink Digital و BrightonSEO.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *