نحوه فعال کردن محافظت سیستم برای درایوها در ویندوز 11


آیا می خواهید بدون استفاده از رمز عبور به یک سرور راه دور دسترسی داشته باشید؟ شما باید یک جفت کلید SSH ایجاد کنید. در اینجا نحوه انجام این کار در ویندوز 11 آورده شده است.

اگر نیاز به دسترسی به سرورهای راه دور یا استفاده از سرویس‌های Git مانند GitHub دارید، به کلیدهای SSH نیاز دارید. کلیدهای SSH از گذرواژه‌ها ایمن‌تر و راحت‌تر هستند و به شما امکان می‌دهند بدون تایپ چیزی، خود را احراز هویت کنید.

آیا می دانید چگونه کلیدهای SSH را در ویندوز 11 تولید کنید؟ در این مقاله، دو راه آسان برای ایجاد کلیدهای SSH در رایانه شخصی ویندوز 11 با استفاده از ابزارهای داخلی یا نرم افزارهای شخص ثالث را به شما نشان خواهیم داد.

نحوه تولید کلیدهای SSH با استفاده از خط فرمان یا ترمینال ویندوز

ویندوز 11 دارای یک سرویس گیرنده OpenSSH داخلی است که می توانید از آن برای تولید کلیدهای SSH از خط فرمان استفاده کنید. می توانید از Command Prompt یا برنامه ترمینال ویندوز جدیدتر استفاده کنید.

برای تولید کلیدهای SSH در ویندوز 11 با استفاده از ترمینال ویندوز یا خط فرمان:

  1. منوی Start را باز کنید، تایپ کنید cmd یا پایانهو برنامه دلخواه خود را اجرا کنید.
    برنامه ترمینال ویندوز 11 را باز کنید
  2. نوع: ssh-keygen و فشار دهید وارد. این یک کلید RSA 2048 بیتی به طور پیش فرض ایجاد می کند.
  3. از شما خواسته می شود نام فایل و مکان کلید خود را وارد کنید. می توانید از مقادیر پیش فرض استفاده کنید یا آن ها را به دلخواه تغییر دهید. مکان پیش فرض است C:Usersusername.ssh، جایی که نام کاربری پوشه صحیح برای حساب کاربری شما است. اگر می خواهید از مکان پیش فرض استفاده کنید، فشار دهید وارد.
  4. همچنین از شما خواسته می شود که یک عبارت عبور برای کلید خود وارد کنید. این اختیاری است اما برای امنیت بیشتر توصیه می شود. اگر رمز عبور نمی خواهید، فشار دهید وارد دو برابر.
  5. جفت کلید شما در مکان مشخص شده تولید و ذخیره می شود. دو فایل خواهید دید: یکی با پسوند میخانه ( کلید عمومی) و یکی بدون (the کلید خصوصی). کلید عمومی کلیدی است که در سرورها یا سرویس‌های Git آپلود می‌کنید، در حالی که کلید خصوصی کلیدی است که در رایانه خود نگه می‌دارید.
    کلیدهای SSH را در ویندوز 11 تولید کنید
  6. در صورت تمایل می توانید الگوریتم دیگری مانند Ed25519 که گیت هاب توصیه می کند انتخاب کنید. برای انجام آن، نوع: ssh-keygen -t ed25519 بجای.
    کلیدهای SSH را در ویندوز 11 تولید کنید

نحوه تولید کلیدهای SSH با PuTTY

بتونه یک نرم افزار شخص ثالث محبوب است که به شما امکان می دهد با استفاده از پروتکل های SSH یا Telnet به سرورهای راه دور متصل شوید. ابزاری به نام دارد PuTTYgen که به شما امکان می دهد کلیدهای SSH را در ویندوز 11 تولید کنید.

برای تولید کلیدهای SSH در ویندوز 11 با استفاده از PuTTY:

  1. PuTTY را از وب سایت رسمی خود دانلود کرده و آن را روی رایانه خود نصب کنید.
  2. برای باز کردن PuTTYgen، منوی Start را باز کنید، نوع: بتونهو آن را برای راه اندازی انتخاب کنید.
    puttygen را در ویندوز 11 راه اندازی کنید
  3. نوع کلیدی را که می خواهید تولید کنید را انتخاب کنید مولفه های بخش. شما می توانید انتخاب کنید RSA، DSA، ECDSA، یا EdDSA. مقدار پیش فرض است RSA با 2048 بیت.
  4. کلیک تولید می کنند و ماوس خود را به صورت تصادفی روی قسمت خالی حرکت دهید تا مقداری تصادفی برای کلید شما ایجاد شود.
    ایجاد یک کلید SSH در Puttygen
  5. کلید عمومی خود را در قسمت مشاهده خواهید کرد کلید بخش. می توانید آن را در کلیپ بورد خود کپی کنید یا با کلیک کردن آن را به عنوان فایل ذخیره کنید ذخیره کلید عمومی.
  6. همچنین می توانید یک رمز عبور برای کلید خود در قسمت وارد کنید عبارت عبور کلیدی و رمز عبور را تأیید کنید زمینه های. این اختیاری است اما برای امنیت بیشتر توصیه می شود.
  7. کلیک ذخیره کلید خصوصی تا کلید خصوصی خود را به عنوان یک فایل در رایانه خود ذخیره کنید.
    ذخیره یک کلید SSH در Puttygen

امنیت بهتر ویندوز 11

تولید کلیدهای SSH در ویندوز 11 با استفاده از مراحل بالا آسان و راحت است. می توانید از کلاینت داخلی OpenSSH، زیرسیستم ویندوز برای لینوکس یا نرم افزارهای شخص ثالث مانند PuTTY استفاده کنید. هنگامی که جفت کلید خود را دارید، می توانید کلید عمومی خود را در سرورها یا سرویس های Git آپلود کنید و کلید خصوصی خود را در رایانه خود نگه دارید.

به این ترتیب می توانید بدون تایپ رمز عبور احراز هویت کنید و از اتصال امن تر و بدون دردسر لذت ببرید. سپس می توانید از کلیدهای SSH خود برای ورود به سرورهای راه دور استفاده کنید یا از ابزارهایی مانند SCP برای انتقال فایل ها بین دستگاه های خود استفاده کنید. با این حال، اگر به دنبال ابزارهای دسترسی از راه دور هستید، ممکن است ترجیح دهید به جای آن از RDP در ویندوز استفاده کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *