Keyboard and mouse featured


با تغییر جهت اسکرول، پیمایش در برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها را در ویندوز 11 طبیعی‌تر کنید. این راهنما توضیح می دهد که چگونه.

آیا به دنبال این هستید که هنگام کشیدن انگشتان خود با صفحه لمسی یا موس خود به بالا یا پایین بروید؟ ویندوز 11 به شما این امکان را می دهد که بین مسیرهای پیمایش طبیعی و سنتی برای هر دو دستگاه انتخاب کنید.

اگر می خواهید جهت اسکرول خود را در ویندوز 11 تغییر دهید، مراحل زیر را دنبال کنید.

چرا باید جهت اسکرول را در ویندوز 11 تغییر دهید؟

هنگام استفاده از صفحه لمسی یا چرخ ماوس، جهت پیمایش تعیین می کند که محتوای روی صفحه چگونه حرکت می کند. به طور پیش‌فرض، ویندوز 11 از اسکرول سنتی استفاده می‌کند، به این معنی که کشیدن انگشت روی صفحه لمسی به بالا یا دور کردن چرخ ماوس از شما باعث می‌شود محتوا به سمت بالا حرکت کند. این نحوه عملکرد یک نوار پیمایش فیزیکی را تقلید می کند.

با این حال، برخی از کاربران اسکرول طبیعی را ترجیح می دهند که برعکس است. کشیدن انگشت روی صفحه لمسی به بالا یا چرخاندن چرخ ماوس از شما باعث می‌شود محتوا به سمت پایین حرکت کند. این نحوه عملکرد صفحه لمسی را تقلید می کند، جایی که محتوا را با انگشت خود می کشید.

پیمایش طبیعی در مک و آیفون رایج‌تر است، بنابراین اگر به آن دستگاه‌ها عادت داشته باشید، ممکن است آن را بصری‌تر بیابید. همچنین اگر از صفحه لمسی و صفحه لمسی در دستگاه ویندوز 11 خود استفاده کنید، می تواند طبیعی تر به نظر برسد.

نحوه تغییر جهت اسکرول تاچ پد در ویندوز 11

می توانید به سرعت جهت پیمایش تاچ پدها را در رایانه شخصی ویندوز 11 تغییر دهید. برای مثال، اگر از پد لمسی داخلی لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید.

برای تغییر جهت اسکرول صفحه لمسی خود در ویندوز 11:

  1. باز کن شروع کنید منو و کلیک کنید تنظیمات (یا فشار دهید کلید ویندوز + I برای باز کردن تنظیمات برنامه).
    منوی تنظیمات ویندوز 11 را باز کنید
  2. که در تنظیمات، رفتن به بلوتوث و دستگاه ها > پد لمسی.
    تنظیمات تاچ پد در ویندوز 11
  3. اسکرول کنید به حرکات و تعامل بخش و سپس فشار دهید اسکرول و بزرگنمایی.
  4. از جهت پیمایش منوی کشویی، انتخاب کنید حرکت رو به پایین به سمت پایین حرکت می کند برای تغییر به یک عملکرد طبیعی پیمایش.
  5. در غیر این صورت، انتخاب کنید حرکت رو به پایین به سمت بالا حرکت می کند برای بازگشت به پیمایش سنتی.
  6. وقتی کارتان تمام شد، آن را ببندید تنظیمات برنامه

در این مرحله، جهت پیمایش صفحه لمسی جدید شما باید کار کند. اگر اینطور نیست، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

نحوه تغییر جهت اسکرول ماوس در ویندوز 11

تغییر جهت اسکرول برای ماوس به آسانی تغییر آن برای پد لمسی نیست، زیرا ویندوز 11 گزینه های مشابهی را برای آن در برنامه تنظیمات ندارد. با این حال، بسته به مدل و نرم افزار ماوس، راه حل هایی وجود دارد که ممکن است برای شما کارساز باشد.

  • اگر ماوس شما نرم افزار مخصوص به خود را دارد (مانند گزینه های لاجیتک یا ریزر سیناپس، بررسی کنید که آیا گزینه ای برای معکوس کردن جهت اسکرول وجود دارد یا خیر. شاید لازم باشد ابتدا این نرم افزار را از وب سایت سازنده دانلود و نصب کنید و برای اطلاعات بیشتر ارزش آن را دارد که دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید.
  • اگر ماوس شما نرم افزار مخصوص به خود را ندارد (یا توانایی تغییر جهت اسکرول را ندارد)، می توانید از ابزار شخص ثالث مانند کنترل دکمه ایکس ماوس (XMBC) یا WizMouse. این ابزارها به شما امکان می دهند جنبه های مختلف رفتار ماوس خود را سفارشی کنید، از جمله معکوس کردن جهت اسکرول.
  • اگر هیچ یک از این روش ها برای شما کار نکرد، می توانید رجیستری ویندوز را به صورت دستی ویرایش کنید. این یک تکنیک پیشرفته است که شامل تغییر برخی مقادیر در یک پایگاه داده پنهان است که تنظیمات سیستم را ذخیره می کند. هنگام انجام این کار مراقب باشید، زیرا انجام یک اشتباه می تواند باعث ایجاد مشکل در رایانه شما شود. قبل از ادامه، مطمئن شوید که از رجیستری خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

تغییر جهت اسکرول در رجیستری ویندوز

اگر می‌خواهید جهت پیمایش ماوس خود را با استفاده از رجیستری ویندوز تغییر دهید، می‌توانید این کار را انجام دهید – اما مطمئن شوید که ابتدا از رجیستری خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.

برای تغییر جهت اسکرول ماوس با استفاده از رجیستری ویندوز در ویندوز 11:

  1. مطبوعات کلید ویندوز + R برای باز کردن کادر محاوره ای Run.
  2. در Run تایپ کنید regedit.exe، سپس فشار دهید وارد.
    راه اندازی Regedit با استفاده از Run در ویندوز 10
  3. حرکت به HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetEnumHID پوشه
  4. به دنبال پوشه هایی باشید که با آن شروع می شوند VID_ به دنبال آن چهار رقم (مانند VID_046D). اینها شناسه‌های فروشنده هستند که دستگاه‌های مختلف متصل به رایانه شخصی شما را شناسایی می‌کنند.
  5. هر پوشه را باز کنید تا زمانی که پوشه ای را پیدا کنید که حاوی الف باشد پارامترهای دستگاه زیر پوشه با a مقدار FlipFlopWheel درون آن. این مقدار کنترل می کند که آیا ماوس شما از پیمایش طبیعی یا سنتی استفاده می کند
  6. دوبار کلیک کنید FlipFlopWheel ارزش گذاری کرده و داده های آن را تغییر دهید 0 (سنتی) به 1 (طبیعی) یا برعکس بسته به آنچه می خواهید.
    Flipflopvalue ویندوز را تنظیم کنید
  7. این فرآیند را برای هر پوشه دیگری که حاوی a است تکرار کنید FlipFlopWheel مقدار در پوشه HID
  8. وقتی کارتان تمام شد، از ویرایشگر رجیستری خارج شده و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

مدیریت تنظیمات ماوس در ویندوز 11

با استفاده از مراحل بالا، می توانید به سرعت بین پیمایش طبیعی یا سنتی ماوس و صفحه لمسی در رایانه شخصی ویندوز 11 خود تغییر دهید. این به شما امکان می‌دهد از ماوس خود همانطور که می‌خواهید استفاده کنید، اما چیزهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

به عنوان مثال، اگر چپ دست هستید، ممکن است بخواهید ماوس خود را در ویندوز نیز چپ دست تنظیم کنید. همچنین می توانید تنظیمات حساسیت ماوس خود را در ویندوز 11 مطابق با نیازهای خود تغییر دهید. اگر کشیدن و رها کردن روی رایانه شخصی ویندوز شما کار نکند، ممکن است به شما کمک کند.

آیا می خواهید بیشتر از تاچ پد خود استفاده کنید؟ می‌توانید حرکات پد لمسی ویندوز 11 را برای انجام برخی اقدامات سفارشی کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *