نحوه بستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11


برنامه‌ها معمولاً در ویندوز 11 عالی اجرا می‌شوند، اما نه همیشه – آنها می‌توانند ثابت شوند. در اینجا نحوه بستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11 آورده شده است.

اگر در ویندوز 11 با موقعیتی مواجه شدید که برنامه ها به سادگی بسته نمی شوند؟ خبر خوب این است که ویندوز چند راه مختلف برای بستن اجباری آنها ارائه می دهد تا بتوانید به انجام کارها ادامه دهید.

برنامه ها معمولاً بدون مشکل در ویندوز 11 عملکرد خوبی دارند. با این حال، آنها می توانند به دلایل مختلف منجمد یا گیر کنند. به عنوان مثال، یک به روز رسانی باگ ویندوز یا اتصال اینترنت نامرغوب می تواند باعث یخ زدن آن شود.

خوشبختانه، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای بستن برنامه‌های بدون پاسخ در ویندوز 11 استفاده کنید.

نحوه بستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11 با استفاده از میانبر صفحه کلید

می‌توانید به اجبار یک برنامه را ببندید، از جمله بستن برنامه با میانبر صفحه کلید، با استفاده از مدیر وظیفه یا ترمینال PowerShell.

برای بستن اجباری یک برنامه با استفاده از میانبر صفحه کلید در ویندوز 11:

  1. روی برنامه‌هایی که پاسخگو نیستند ضربه بزنید نوار عنوان.بستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11
  2. با تمرکز برنامه بدون پاسخ، دکمه را فشار دهید Alt + F4 ترکیب صفحه کلید برای بستن اجباری برنامه.
    توجه داشته باشید: برنامه باید بسته شود و هیچ اعلان دیگری دریافت نخواهید کرد. همچنین بسته به کیبورد خود می توانید از Alt + Fn + F4 ترکیب صفحه کلید

نحوه استفاده از Task Manager برای بستن برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11

اگر روش میانبر صفحه کلید نشان داده شده در بالا کار نمی کند یا می خواهید از روش دیگری استفاده کنید، از مدیر وظیفه استفاده کنید.

برای استفاده از مدیر وظیفه برای بستن اجباری برنامه‌های بدون پاسخ در ویندوز 11:

  1. کلیک راست کنید شروع کنید را فشار دهید و انتخاب کنید Task Manager از منوبستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11
  2. انتخاب کنید فرآیندها گزینه، روی برنامه یا فرآیندی که باعث مشکلات می شود کلیک راست کرده و کلیک کنید پایان کار از منوبستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11
  3. همچنین می‌توانید بر روی برنامه بدون پاسخ کلیک کرده و گزینه پایان کار را از بالای مدیر وظیفه انتخاب کنید.بستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11

فرآیند یا برنامه ای که گیر کرده و ثابت شده است باید پایان یابد و برنامه روی دسکتاپ بسته می شود. پس از آن، می توانید دوباره برنامه را اجرا کنید و ببینید که آیا کار می کند یا خیر.

نحوه بستن اجباری برنامه های بدون پاسخ از طریق تنظیمات در ویندوز 11:

روش دیگری که می توانید برای بستن اجباری یک برنامه در ویندوز 11 استفاده کنید، استفاده از برنامه تنظیمات است.

برای بستن یک برنامه فریز شده در ویندوز 11 از طریق تنظیمات:

  1. کلیک کنید روی شروع کنید را فشار دهید یا فشار دهید کلید ویندوز و راه اندازی شود تنظیمات.تنظیمات ویندوز 11 را شروع کنید
  2. را کلیک کنید برنامه ها در پنل سمت چپ و انتخاب کنید برنامه های نصب شده گزینه سمت راستبستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11
  3. نام برنامه مشکل ساز را در قسمت جستجو تایپ کنید. کلیک کنید بر روی سه نقطه کنار آن را فشار دهید و انتخاب کنید گزینه های پیشرفته.بستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11
  4. نزدیک به پایین اسکرول کنید و روی آن کلیک کنید خاتمه دادن وقتی روی خاتمه دادن را فشار دهید، اعلان نمی بینید. برنامه به سادگی بسته خواهد شد.بستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11

نحوه بستن اجباری برنامه ها از طریق PowerShell در ویندوز 11

علاوه بر گزینه‌های بالا، می‌توانید برنامه‌ها را از طریق ترمینال PowerShell ببندید. اگر از کار با خط فرمان لذت می برید این گزینه خوبی است.

همین مراحل برای ترمینال جدیدتر ویندوز نیز کار خواهد کرد.

برای بستن اجباری برنامه هایی که پاسخگو نیستند از طریق PowerShell:

  1. منوی Start را باز کنید.
  2. جستجو برای پاورشل و انتخاب کنید به عنوان مدیر اجرا شود گزینه سمت راستپاورشل را به عنوان ادمین باز کنید
  3. دستور زیر را اجرا کرده و فشار دهید وارد:
    Get-Process

  4. یک لیست طولانی از برنامه ها و فرآیندها در صفحه PowerShell نمایش داده می شود. دستور زیر را اجرا کنید و بزنید وارد.
    Stop-Process -Name ProcessName

“نام فرآیند” در دستور بالا نام برنامه است همانطور که در صفحه قبلی ظاهر می شود. بنابراین، به عنوان مثال، در اینجا می خواهم VLC را پایان دهم، بنابراین دستور به عنوان خوانده شده خواهد بود:

Stop-Process -Name vlc

عیب یابی اپلیکیشن های ویندوز 11

بهترین استفاده از برنامه های خود در ویندوز 11 ضروری است، اما گاهی اوقات آنها عمل می کنند. اگر برنامه‌ای ثابت شود یا پاسخگو نباشد، استفاده از یکی از راه‌حل‌های بالا شما را بلند می‌کند. پس از بستن اجباری برنامه های بدون پاسخ در ویندوز 11، می توانید آنها را مجدداً راه اندازی کنید و امیدوار باشید که کار کنند. اگر اینطور نیست، باید عیب یابی بیشتری انجام دهید.

اگر ویژگی برنامه های بایگانی را فعال کنید، ویندوز به ندرت از برنامه های فروشگاه مایکروسافت استفاده می کند. این به صرفه جویی در پهنای باند و منابع سیستم کمک می کند. همچنین، اگر برنامه‌های خاصی را آماده می‌خواهید، یاد بگیرید که چگونه برنامه‌ها را هنگام راه‌اندازی ویندوز 11 راه‌اندازی کنید.

اگر دیگر به برنامه ای نیاز ندارید یا می خواهید مقداری فضای درایو ذخیره کنید، نحوه حذف نصب برنامه ها را بررسی کنید. و اگر از منوی Start برای برنامه ها استفاده می کنید، این ترفند را بررسی کنید تا برنامه ها را با حرف اول پیدا کنید. توجه به این نکته مهم است که می توانید برنامه های اندروید را روی ویندوز 11 نیز نصب کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *