How to create a net promoter score survey in WordPress


آیا می خواهید یک نظرسنجی امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS) در وردپرس ایجاد کنید؟

امتیاز خالص پروموتر روشی محبوب برای اندازه گیری وفاداری مشتری است، بنابراین می توانید تصویر برند خود را بهبود ببخشید، ایده های جدید محصول را بیابید و خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی یک نظرسنجی Net Promoter Score® در وردپرس ایجاد کنید و چگونه از آن برای بهبود کسب و کار خود به درستی استفاده کنید.

امتیاز خالص پروموتر چیست؟

Net Promoter Score یک ابزار مدیریتی است که به کسب و کارها کمک می کند وفاداری مشتری را اندازه گیری کنند. این ایده برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد و از آن زمان تاکنون بیش از دو سوم از شرکت های Fortune 1000 آن را پذیرفته اند.

هم اکنون به چگونگی کارکرد آن می پردازیم.

این بر اساس یک سوال واحد است، “چقدر احتمال دارد که شرکت/محصول/خدمات ما را به یک دوست یا همکار توصیه کنید؟”

پاسخ در مقیاس 0 تا 10 ارائه شده است.

پیش نمایش فرم نظرسنجی NPS

مشتریانی که با امتیاز 9 یا 10 پاسخ می دهند، «مبلغان» نامیده می شوند. اینها وفادارترین مشتریان برند شما هستند و به احتمال زیاد دوباره خرید می کنند و کسب و کار شما را به دیگران توصیه می کنند.

کاربرانی که با امتیاز بین 0-6 پاسخ می‌دهند، «مخالفین» محسوب می‌شوند. اینها مشتریانی هستند که از کسب و کار شما ناراضی هستند و کمتر احتمال دارد که کسب و کار شما را بخرند یا توصیه کنند.

مشتریانی که با نمره 7 یا 8 پاسخ می‌دهند، «منفعل» نامیده می‌شوند. آنها می توانند مروج یا مخالف باشند و کمتر احتمال دارد که به طور فعال تجارت و محصولات شما را به دوستان یا همکاران خود توصیه کنند.

امتیاز نهایی NPS شما با کم کردن درصد مخالفان از درصد مروج محاسبه می شود. امتیاز کلی بین 100- تا 100 است.

امتیاز 100- به این معنی است که همه مشتریان مخالف هستند و امتیاز 100 کامل به این معنی است که همه مشتریانی که در نظرسنجی شرکت کردند مروج بودند. به طور معمول، نمره اعداد مثبت (0-40) خوب و نمره 50 یا بالاتر عالی در نظر گرفته می شود.

با توجه به محبوبیت نظرسنجی های NPS در بین مشاغل، ابزارهای نظرسنجی بسیار گران قیمتی وجود دارد که صدها دلار در ماه از شما دریافت می کنند. این راه حل ها برای مشاغل کوچک چندان مقرون به صرفه نیستند.

خوشبختانه، می‌توانید از یک افزونه نظرسنجی وردپرس توسط WPForms استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا نظرسنجی‌های قدرتمند NPS را با کسری از هزینه ایجاد کنید.

بیایید نگاهی به نحوه ایجاد یک نظرسنجی Net Promoter Score در وردپرس بیندازیم.

ایجاد یک نظرسنجی Net Promoter Score (NPS) در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه WPForms را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

WPForms یک افزونه پولی است و برای دسترسی به افزونه نظرسنجی های مورد استفاده در این آموزش حداقل به برنامه Pro آنها نیاز دارید.

پس از فعال سازی، باید مراجعه کنید WPForms » تنظیمات صفحه از وردپرس خود را برای وارد کردن کلید مجوز خود. می توانید این اطلاعات را در قسمت حساب خود در وب سایت WPForms پیدا کنید.

کلید مجوز WPForms را وارد کنید

پس از وارد کردن کلید مجوز خود، باید به آن مراجعه کنید WPForms » افزونه ها صفحه و «افزونه نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها» را پیدا کنید.

ادامه دهید و روی دکمه “Install Addon” کلیک کنید. WPForms اکنون افزونه را نصب و فعال می کند.

افزونه نظرسنجی و نظرسنجی را نصب کنید

اکنون آماده ایجاد اولین فرم نظرسنجی امتیاز خالص تبلیغ کننده خود هستید.

سر به WPForms » افزودن جدید از پنل مدیریت وردپرس برای ایجاد یک فرم جدید. ابتدا باید یک عنوان برای فرم خود ارائه دهید و سپس یک قالب فرم را انتخاب کنید.

WPForms تعداد زیادی قالب فرم از پیش ساخته شده را ارائه می دهد. شما به سادگی می توانید یک الگوی فرم NPS را از نوار جستجو در سمت چپ جستجو کنید.

برای این آموزش، از الگوی «فرم ساده نظرسنجی NPS» استفاده خواهیم کرد.

یک قالب فرم نظرسنجی NPS را انتخاب کنید

WPForms اکنون رابط فرم ساز را با برخی از فیلدهای فرم نظرسنجی معمولی بارگیری می کند.

این یک فرم ساز با کشیدن و رها کردن است که در آن فقط می توانید با اشاره و کلیک کردن، فیلدهای فرم موجود را ویرایش کنید یا فیلدهای جدیدی از ستون سمت چپ اضافه کنید.

نظرسنجی NPS خود را ویرایش کنید

اگر روی فیلدهای موجود در فرم کلیک کنید، گزینه های بیشتری برای سفارشی سازی مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال، می‌توانید متن هر سؤال را تغییر دهید و آن را به یک قسمت ضروری تبدیل کنید.

هر فیلد نظرسنجی NPS را سفارشی کنید

فرم نظرسنجی امتیاز خالص تبلیغ کننده شما اکنون تقریباً آماده است. صرف امتیاز گرفتن خیلی مفید نیست زیرا نمی دانید چرا این مشتریان ناراضی یا خوشحال هستند.

بیایید چند فیلد شرطی هوشمند را به فرم اضافه کنیم تا بازخورد مفیدتری از کاربران دریافت کنیم.

افزودن منطق شرطی به فرم نظرسنجی امتیاز خالص تبلیغ کننده

WPForms دارای یک ویژگی منطقی شرطی هوشمند است که به شما امکان می دهد فیلدهای فرم را بر اساس پاسخ های کاربر به فیلدهای فرم قبلی نشان دهید یا پنهان کنید.

می‌توانید از این ویژگی برای درخواست بازخورد بیشتر از کاربران بر اساس پاسخ‌هایشان استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از کاربرانی که امتیازی بین ۰-۶ انتخاب می‌کنند، بخواهید که به شما فرصتی برای درست کردن اوضاع بدهند. این مشتریان ناراضی هستند و درخواست فرصتی از آنها برای اصلاح شرایط به شما کمک می کند تا رابطه خود را با این مشتریان بهبود بخشید.

به همین ترتیب، می‌توانید از کاربرانی که امتیازی بین 9 تا 10 می‌دهند بخواهید که یک گواهینامه بگذارند و از آنها برای اشتراک‌گذاری آن در وب‌سایت خود اجازه بخواهید. اینها وفادارترین مشتریان شما هستند و توصیفات آنها می تواند به شما کمک کند تا اثبات اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کنید.

بیایید این فیلدهای مشروط را به فرم نظرسنجی NPS شما اضافه کنیم.

ابتدا سوال را بعد از مقیاس NPS انتخاب کنید. در مرحله بعد، از منوی سمت چپ خود به تب “Smart Logic” بروید و روی دکمه “Enable Conditional Logic” کلیک کنید تا این گزینه فعال شود.

منطق شرطی را فعال کنید

ما فقط می خواهیم این فیلد را به کاربرانی که با امتیاز بین 0 تا 6 پاسخ می دهند نشان دهیم. برای انجام این کار، منطق شرطی را به این فیلد فرم اضافه می کنیم.

WPForms به طور پیش فرض منطق را اضافه می کند. با این حال، می‌توانید رتبه‌بندی را که می‌خواهید سؤال نظرسنجی را برای آن نشان دهید، ویرایش کنید.

به طور مشابه، می توانید منطق شرطی را برای سوال دوم در نظرسنجی تنظیم کنید. به طور پیش فرض، WPForms شرط را برای شما تعیین می کند و فقط زمانی فیلد را نشان می دهد که امتیاز بین 7 تا 9 باشد.

منطق شرطی برای سوال دوم

شما می توانید این شرایط را با توجه به نیازهای نظرسنجی خود ویرایش کنید. با این حال، اگر تازه شروع کرده اید، توصیه می کنیم از تنظیمات پیش فرض استفاده کنید.

حالا این روند را برای سوالات دیگر در فرم تکرار کنید. فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کنید.

افزودن نظرسنجی امتیاز خالص تبلیغ کننده شما در وردپرس

WPForms اضافه کردن فرم ها را به هر پست یا صفحه در وب سایت شما بسیار آسان می کند.

برای شروع می توانید به سادگی روی دکمه “Embed” در داخل فرم ساز کلیک کنید.

روی دکمه embed کلیک کنید

در مرحله بعد، 2 گزینه برای جاسازی نظرسنجی NPS خواهید دید. می توانید یک صفحه جدید ایجاد کنید یا یک صفحه موجود را انتخاب کنید.

ما گزینه “ایجاد صفحه جدید” را برای این آموزش انتخاب می کنیم.

یک فرم را در صفحه جاسازی کنید

پس از آن، یک پنجره بازشو باز می شود.

به سادگی یک نام برای صفحه جدید خود وارد کنید و روی دکمه “Let’s Go” کلیک کنید.

نام صفحه جدید خود را وارد کنید

در مرحله بعد، باید فرم نظرسنجی NPS خود را در ویرایشگر محتوا مشاهده کنید.

همچنین می توانید از بلوک WPForms برای اضافه کردن فرم NPS در هر نقطه از وب سایت خود استفاده کنید.

یک بلوک WPForms در وردپرس اضافه کنید

برای افزودن بلوک WPForms به سادگی روی دکمه ‘+’ کلیک کنید. پس از آن، فرم خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

اکنون می توانید تغییرات خود را ذخیره کرده و از وب سایت خود دیدن کنید تا فرم را در عمل مشاهده کنید.

پیش نمایش فرم نظرسنجی NPS

اکنون، هر زمان که یک کاربر امتیازی بین 0 تا 6 انتخاب کند، فیلد فرم دیگری را می بیند که بازخورد خود را می خواهد.

مشاهده نتایج امتیاز خالص تبلیغ کننده شما

پس از انتشار فرم شما، WPForms شروع به محاسبه امتیاز خالص تبلیغ کننده شما بر اساس نتایج نظرسنجی می کند. می توانید پیوند نظرسنجی NPS را با استفاده از یک سرویس بازاریابی ایمیلی برای مشتریان خود ارسال کنید تا آنها را تشویق کنید تا آن را تکمیل کنند.

پس از اینکه چند کاربر فرم را پر کردند، می توانید ادامه دهید و امتیاز خود را بررسی کنید.

برای انجام این کار، سر به WPForms » همه فرم ها از داشبورد وردپرس خود و روی پیوند “نتیجه نظرسنجی” در فرم نظرسنجی Net Promoter خود کلیک کنید.

مشاهده نتایج نظرسنجی در WPForms

WPForms اکنون کل امتیاز خالص پروموتر شما را همراه با تعداد مروجین، مخالفان و منفعلان نمایش می دهد. همچنین نتایج را به نمودارها، میله ها و نمودارهای زیبا تقسیم می کند.

می‌توانید از بازخورد کاربران برای بهبود محصول خود، افزودن ویژگی‌های جدید و همچنین ارائه پشتیبانی به مشتریان ناراضی و تبدیل آنها به مبشر برند وفادار استفاده کنید.

مشاهده نتایج نظرسنجی NPS

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه به راحتی یک نظرسنجی Net Promoter Score (NPS) در وردپرس ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید مقاله ما را در مورد نحوه انتخاب بهترین هاست وردپرس و نحوه دریافت گواهی رایگان SSL برای سایت وردپرس خود ببینید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *