سوالات زیادی در مورد طول محتوا در سئو و اینکه چه چیزی بهترین رتبه را دارد وجود دارد.

در حالی که گوگل می گوید تعداد کلمات خاصی که آنها توصیه می کنند وجود ندارد، برخی از مطالعات نشان داده اند که محتوای طولانی نسبت به فرم کوتاه رتبه بالاتری دارد.

اگر علاقه مند به نوشتن محتوای طولانی هستید، احتمالاً می خواهید مطمئن شوید که رتبه بندی می شود، خوانده می شود و تبدیل می شود تا یک ROI برای تلاش خود ایجاد کنید.

محتوای طولانی چیست؟

اکثر آنها محتوای طولانی را بیش از 1000 کلمه می دانند. این یک قطعه محتوایی است که عمیق می‌شود، ارزش بیشتری برای خواننده ارائه می‌دهد و شامل تحقیقات، بینش و اطلاعات بیشتری نسبت به خواندن سریع است.

محتوای طولانی باید باعث شود خواننده احساس راحتی با موضوع داشته باشد و گویی به سؤالات او پاسخ داده شده است و آنها می دانند که با اطلاعات چه کنند یا چگونه در مورد آنها اعمال می شود.

چه چیزی را باید در محتوای طولانی بگنجانید؟

شما می خواهید محتوایی ایجاد کنید که به خواننده شما کمک کند. در مورد آنها و آنچه آنها نیاز دارند یا می خواهند از این قطعه یاد بگیرند فکر کنید. چه سوالاتی دارند؟

این مسئولیت شماست که سوالات آنها را پیش بینی کنید و در کار خود به آنها پاسخ دهید. اگر مطمئن نیستید که آنها چه سؤالاتی دارند، در مورد آنچه می خواهید فکر کنید تا مطمئن شوید که آنها می دانند.

از سؤالات راهنمای زیر برای شناسایی اینکه کدام اطلاعات برای رسیدن به مرحله بعدی مهم‌تر است استفاده کنید:

  • چه چیزی باید بدانند؟
  • چرا باید آن را بدانند؟
  • آنها با اطلاعات چه می توانند بکنند؟
  • آنها چه اطلاعات پایه ای را باید بدانند تا این موضوع منطقی تر شود؟
  • اگر آنها قبلاً آن دانش پایه را نداشته باشند چه؟
  • این اطلاعات چگونه بر آنها تأثیر می گذارد؟
  • قدم بعدی آنها چیست؟

یک دسته از کرک های غیر ضروری ننویسید تا سعی کنید تعداد کلمات را به دست آورید.

شما باید مطمئن شوید که ارزش ارائه می دهید و به مشتری ایده آل خود کمک می کنید تا آنها بخواهند محتوای شما را بیشتر مصرف کنند.

اگر آنها را به سایت بیاورید اما چیزی با ارزش پیدا نکردید، احتمال کمتری وجود دارد که در زمان دیگری بمانند یا برگردند.

به جای نوشتن با تعداد کلمات دلخواه، برای گفتن یک داستان و ارائه ارزش بنویسید. محتوای شما در دراز مدت بهتر خواهد بود.

هنگام ایجاد محتوای طولانی برای رتبه بندی، خواندن و تبدیل از کجا شروع می کنید؟

برای شروع، مطمئن شوید که یک مسیر تبدیل برای خواننده شما وجود دارد. محتوای شما باید با محصولات یا خدمات شما مرتبط باشد تا درآمد و تبدیل را افزایش دهد.

اگر به سؤالات مشتری بالقوه خود پاسخ می دهید و اطلاعات مفیدی را ارائه می دهید، اگر راه حلی برای مشکلات آنها ارائه دهید، احتمال بیشتری دارد که آنها را تبدیل کنند. مفید باشید و به اطلاعات بیشتری پیوند دهید که ممکن است به آنها کمک کند به مرحله بعدی بروند.

اگر انتخابی دارید که با این قطعه محتوا مرتبط است و قدم بعدی برای آنهاست، آن را در کار خود پیشنهاد دهید. شما در حال کمک به آنها و ایجاد لیست ایمیل خود در همان زمان هستید.

اگر می خواهید محتوای شما تبدیل شود، باید مطمئن شوید که یک مسیر تبدیل وجود دارد. هر چیزی که می نویسید باید به نوعی با محصولات و خدمات اصلی شما مرتبط باشد.

من به دانش‌آموزانم آموزش می‌دهم که ستون‌های محتوایی را انتخاب کنند که به محصولات و خدمات آنها پیوند دارد و در مورد موضوعات مرتبط با آن موضوعات بنویسند.

ایجاد یک محتوای طولانی و رتبه بندی در بالای گوگل عالی است، اما اگر ترافیک نامربوط را هدایت کند، تبدیل نمی شود و این هدر دادن تلاش شما است.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چگونه مطمئن می شوید که محتوای طولانی مدت شما رتبه بندی می کند؟

همه ما می دانیم که کنترلی روی الگوریتم رتبه بندی گوگل نداریم، اما همچنین می دانیم که چگونه کار می کند و از نقطه نظر بهینه سازی چه چیزی مهم است.

ابتدا بررسی کنید که تقاضای جستجو برای ایده موضوع شما وجود دارد، یک کلمه کلیدی (یا کلمات کلیدی) را انتخاب کنید که بتوانید برای آن رتبه بندی کنید، برای مخاطبان خود بنویسید و در نهایت، محتوای خود را بهینه کنید.

مطمئن شوید که علاقه ای به موضوع شما وجود دارد

با اطمینان از وجود مخاطب برای قطعه محتوای شما شروع کنید.

ممکن است به نظر شما ایده خوبی باشد. با این حال، اگر کسی به دنبال اطلاعاتی در مورد موضوع نیست، بعید است که به دلیل تقاضای کم، ترافیک زیادی دریافت کنید.

گفتنی است، حجم جستجو مهم ترین عامل در انتخاب کلمه کلیدی نیست و ما بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

موضوعاتی را که فکر می‌کنید می‌خواهید پوشش دهید، طوفان فکری کنید و سپس به Google بروید و ببینید امروز چه چیزی وجود دارد.

  • چه کسی در مورد موضوعی که در نظر دارید برای محتوای خود استفاده کنید نوشته است؟
  • آیا قبلاً اطلاعاتی در مورد موضوع وجود دارد؟
  • آیا زاویه جدیدی، بینش جدید، یا چیز دیگری برای افزودن به گفتگو دارید؟

اگر نه، این ممکن است بهترین موضوع نباشد. موضوع را جستجو کنید و ببینید چه چیزی در جستجوی پیشنهادی Google نشان داده می شود.

آیا چیزی نزدیک به موضوع شما وجود دارد که گوگل پیشنهاد می کند یا سوالاتی در رابطه با آن در بخش People also Ask وجود دارد؟

اگر ایده موضوع خود را در هر یک از آن مکان ها می بینید، خوب است زیرا به این معنی است که به موضوع بالقوه شما علاقه دارید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

هنگامی که متوجه شدید موضوع شما قابل اجرا است، از ابزار تحقیق کلمه کلیدی مورد علاقه خود برای شناسایی کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مورد نظر خود برای این قطعه محتوای طولانی مدت استفاده کنید.

قطعات با فرم بلند فقط به دلیل طول قطعه محتوا می توانند برای چندین کلمه کلیدی کمی راحت تر از قطعات کوتاه رتبه بندی شوند.

کلمات کلیدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. به دنبال یک کلمه کلیدی اصلی با حجم جستجوی خوب و قابلیت رتبه بندی وب سایت شما در صفحه 1 باشید.

کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

به Google بروید و ببینید چه کسی در حال حاضر در صفحه 1 برای کلمه کلیدی مورد نظر شما به عنوان کلمه اصلی استفاده می کند.

  • آیا وبسایت ها شبیه سایت شما هستند؟
  • آیا آنها مارک های برجسته تر هستند یا شرکت؟
  • مقالات چقدر عمیق هستند؟
  • آیا می توانید بینش یا ارزش بیشتری (نه فقط کلمات بیشتر) نسبت به سایت هایی که در حال حاضر رتبه بندی می شوند ارائه دهید؟

اگر وب‌سایت‌های دیگری شبیه به وب‌سایت‌تان و محتوای محتوایی را می‌بینید که فکر می‌کنید آنقدرها عمیق نیستند یا اطلاعاتی درباره موضوعی که می‌خواهید درباره آن بنویسید از دست رفته است، احتمالاً انتخاب خوبی در انتخاب کلمه کلیدی خود دارید.

کلمه کلیدی با بیشترین حجم جستجو را انتخاب کنید که وب سایت شما بیشترین شانس را برای رتبه بندی دارد و کلمه ای است که مشتری ایده آل شما هنگام جستجوی اطلاعات در مورد این موضوع از آن استفاده می کند.

چگونه مطمئن شویم که محتوای شما خوانده می شود

حالا وقت نوشتن است. به یادداشت های طوفان فکری خود برگردید.

برای پاسخ به سؤالات خوانندگان خود چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

مطمئن باشید که این اطلاعات را دارید. آن را به گونه ای مرتب کنید که دنبال کردن و درک آن آسان باشد تا خواننده شما بخواهد ادامه دهد.

یک قطعه محتوای طولانی مدت زمان خواندن برای کسی است.

بنابراین، شما باید ارزش، بینش، آمار و چیزهایی را ارائه دهید که از چیزهای دیگری که قبلاً در مورد آن موضوع خوانده بودند منحصر به فرد است – در غیر این صورت آنها به خواندن ادامه نخواهند داد.

قطعه خود را به روشی خواننده پسند قالب بندی کنید. این امر به ویژه در مورد قطعات بلندتر اهمیت دارد. در نظر گرفتن:

  • استفاده از گلوله ها و لیست ها – فضای سفید دوست شماست.
  • استفاده از هدر (مناسب برای سئو و خواننده شما).
  • متن خود را به قطعات کوچک و آسان برای خواندن تقسیم کنید.
  • جملات و پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید.

بهتر است بسیاری از پاراگراف های کوچک با گلوله ها و اعداد شکسته شوند تا بلوک های بزرگ متن.

اگر محتوا به شیوه ای خواننده پسند تنظیم نشده باشد، مردم از خواندن یک قطعه اجتناب می کنند.

مرحله آخر شما بهینه سازی محتوای خود است

از کلمه کلیدی خود در تمام عناصر سئو استفاده کنید. مطمئن شوید که در پاراگراف اول کپی قرار دارد، زیرا کلمه کلیدی شما به موضوع محتوای شما ارتباط نزدیکی دارد. در بیشتر موارد، کلمه کلیدی شما در عنوان قطعه شما خواهد بود.

کلمه کلیدی خود را به URL، نام فایل تصویری و تگ های سرصفحه خود اضافه کنید و از آن در سراسر کپی خود استفاده کنید.

بر ارائه ارزش، مفید بودن و ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتری ایده آل خود تمرکز کنید تا اینکه چند بار از کلمه کلیدی خود استفاده می کنید. شما به طور طبیعی با تمرکز بر خواننده خود از آن استفاده خواهید کرد.

درست انجام شود، محتوای طولانی ارزش سرمایه گذاری را دارد

محتوای طولانی مدت می تواند یک سرمایه گذاری زمانی قابل توجه باشد. نوشتن قطعات عمیق تر از سریع یا کوتاه مدت زمان می برد.

با این حال، بازده می تواند عالی باشد. قطعات بلند اغلب در نتایج جستجو نسبت به قطعات کوتاه رتبه بالاتری دارند.

و اگر با مخاطبان محتوا تولید می کنید، می توانید رتبه کسب و کار خود را کسب کنید و با آن ارتباط برقرار کنید، ترافیک مرتبط را به وب سایت خود بیاورید، و امیدواریم که تبدیل را دریافت کنید.

اگر هنوز آن را انجام نداده اید، ارزش آزمایش محتوای طولانی را دارد. هر مقاله ای که می نویسید نباید طولانی باشد، اما آنهایی که برای تجارت شما مهم هستند باید طولانی تر و عمیق تر باشند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

راشل لیندتیگن

ریچل لیندتایگن رئیس و بنیانگذار بازاریابی حکاکی شده. ریچل دارای بیش از 20 سال نوشتن، ویرایش و توسعه استراتژی محتوا و 10 سال تجربه بازاریابی دیجیتال است. او با بسیاری از خرده فروشان برتر تجارت الکترونیک کار می کند و استراتژی های سئو را در سطح محلی و ملی انجام می دهد. ریچل دارای مدرک لیسانس در روزنامه نگاری پخش از دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات راه دور والتر در دانشگاه ایالتی آریزونا و MBA در بازاریابی است.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *