نحوه انصراف از داده های خود در ChatGPT


ChatGPT OpenAI به شما امکان می دهد تا به سرعت محتوا تولید کنید. اما در مورد داده هایی که وارد می کنید چطور؟ در اینجا نحوه انصراف داده های خود در ChatGPT آورده شده است.

سرویس ChatGPT OpenAI یک ربات چت با هوش مصنوعی (AI) است که اینترنت را با تعجب و بحث منفجر می کند. از پردازش زبان طبیعی برای درک سؤالات شما استفاده می کند و محتوای مرتبط و (معمولاً) دقیق تولید می کند.

می تواند کارهای زیادی انجام دهد، از نوشتن کد و مقالات ترم گرفته تا تولید قطعات هنری گرافیکی خیره کننده. به عنوان مثال، ChatGPT اطلاعات خود را با استفاده از الگوریتم های پیشرفته برای ایجاد محتوا در هر سبک یا قالب درخواستی به دست می آورد. با این حال، ممکن است در مورد حفظ حریم خصوصی با ChatGPT نگران باشید. ممکن است در مورد داده‌هایی که وارد می‌کنید و اینکه چه اتفاقی می‌افتد نگران باشید. بنابراین، در اینجا چیزی است که باید بدانید تا از داده های خود در ChatGPT انصراف دهید.

حریم خصوصی و خطرات امنیتی استفاده از ChatGPT

OpenAI، سازنده ChatGPT، در مورد نحوه استفاده از اطلاعات وارد شده به ابزار بسیار شفاف است. طبق پرسش‌های متداول عمومی ChatGPT در 2/28/2023:

5 – چه کسی می تواند مکالمات من را مشاهده کند؟

به عنوان بخشی از تعهدمان به هوش مصنوعی ایمن و مسئولانه، ما مکالمات را بررسی می کنیم تا سیستم های خود را بهبود بخشیم و اطمینان حاصل کنیم که محتوا با خط مشی ها و الزامات ایمنی ما مطابقت دارد.

6 – آیا از مکالمات من برای آموزش استفاده خواهید کرد؟

آره. ممکن است مکالمات شما توسط مربیان هوش مصنوعی ما برای بهبود سیستم های ما بررسی شود.

استفاده از ChatGPT به تنهایی برای انجام کارهای خلاقانه مانند نوشتن شعر، حل سؤالات ریاضی، یا ایده گرفتن با تکالیف نوشتاری، تنها مواردی هستند که هوش مصنوعی ChatGPT می تواند مفید باشد و صادقانه بگویم، از نظر حفظ حریم خصوصی یا نگرانی های امنیتی بسیار کم است. با این حال، اگر از ChatGPT برای بازنویسی اطلاعات محرمانه یا داده ها/ارتباطات شرکتی استفاده می کنید، باید احتیاط کنید.

در واقع، بسیاری از شرکت ها (و دانشگاه ها) استفاده از هوش مصنوعی را در محل کار ممنوع کرده اند. کارگزاری های بزرگ سهام، شرکت های سرمایه گذاری و شرکت هایی مانند آمازون استفاده از چت بات OpenAI را محدود کرده اند. برای مثال، شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند JP Morgan Chase نگران هستند که داده‌های مالی حساس به پلتفرم راه پیدا کند و با بازیگران شرور به اشتراک گذاشته شود.

آمازون یکی دیگر از شرکت های بزرگ است که به کارمندان خود نسبت به اشتراک گذاری کد و سایر اطلاعات محرمانه در مورد شرکت در ChatGPT هشدار می دهد. این به دنبال یافتن نمونه‌هایی از پاسخ‌های ChatGPT که شبیه داده‌های داخلی آمازون است، انجام می‌شود.

chatgpt

اگر کاربر ChatGTP هستید، ممکن است بخواهید داده های خود را از مجموعه آموزشی آن حذف کنید.

بنابراین، چه اطلاعات شخصی شما باشد و چه اسرار شرکت، آیا می‌توانید از آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ChatGPT جلوگیری کنید؟

فرم درخواست انصراف ChatGPT OpenAI

ابزار بازآفرینی هوش مصنوعی OpenAI ChatGPT از هر چیزی که شما وارد سیستم می‌کنید برای کمک به ساخت و آموزش خود استفاده می‌کند. طبق یک مقاله پرسش‌های متداول، یانیو مارکوفسکی از OpenAI می‌نویسد:

به عنوان بخشی از این بهبود مستمر، وقتی از مدل‌های OpenAI از طریق API ما استفاده می‌کنید، ممکن است از داده‌هایی که به ما ارائه می‌دهید برای بهبود مدل‌هایمان استفاده کنیم.»

در ادامه بیان می کند که اطلاعات شناسایی شخصی را حذف می کند و تنها از نمونه کوچکی از داده ها برای هر مشتری استفاده می کند. با این حال، اگر در مورد داده‌ها و حریم خصوصی خود نگرانی دارید، می‌توانید و باید انصراف دهید.

نحوه انصراف از داده های خود در ChatGPT:

  1. به این درخواست انصراف داده OpenAI بروید.
  2. را تایپ کنید آدرس ایمیل مرتبط با حساب کاربری
  3. شناسه سازمان را وارد کنید.
  4. خود را تایپ کنید نام سازمان در تنظیمات ChatGPT شما یافت می شود.
  5. را حل کنید کپچا، و فرم انصراف داده به OpenAI ارسال می شود. یک کپی از فرم نیز با ChatGPT به حساب کاربری شما پست می شود.

به یاد داشته باشید که درخواست از طریق Google Forms ارسال می‌شود و نباید رمز عبور یا سایر داده‌های حساس را وارد کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس ChatGPT OpenAI، مطمئن شوید که خط مشی رازداری آن و شرایط استفاده از ChatGPT را مطالعه کرده اید.

علاوه بر این، در حالی که این ربات‌های هوش مصنوعی جدید هستند و هنوز راه خود را به زندگی ما پیدا می‌کنند، امنیت آنلاین اولیه همچنان به قوت خود باقی است. هرگز داده های شناسایی شخصی خود را در پلتفرم ChatGPT وارد نکنید. ما مطمئن نیستیم که این فناوری با داده های شما در حین “بهبود” سرویس چه خواهد کرد. بنابراین، هیچ گذرواژه، اطلاعات مالی، نام کاربری، تصاویر شخصی یا هر داده دیگری که نمی‌خواهید مورد استفاده قرار گیرد، وجود ندارد. شما هرگز نمی دانید که چه کسی می تواند از ChatGPT بپرسد و آیا اطلاعات شخصی شما را از بین می برد یا خیر.

حساب ChatGPT خود را حذف کنید

در حالی که می توانید داده های خود را در ChatGPT انصراف دهید، همچنین می توانید حساب خود و تمام داده های خود را حذف کنید.

برای حذف اکانت ChatGPT:

  1. کلیک کنید بر روی کمک دکمه در سمت راست پایین
  2. انتخاب کنید برای ما پیام ارسال کنید گزینه.
  3. انتخاب کنید حذف اکانت و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

هنگامی که حساب کاربری حذف شد، OpenAI یک ایمیل تأیید ارسال می کند. توجه داشته باشید که ممکن است تا چهار هفته طول بکشد تا حذف کامل شود.

با هوش مصنوعی و آنلاین ایمن بمانید

ChatGPT می تواند به سرعت محتوا را تقریباً در هر سبک یا قالبی تولید کند. با این حال، از داده هایی استفاده می کند که از اینترنت و ورودی شما برای ساختن سیستم استفاده می کند. چه در رسانه های اجتماعی پست کنید، چه بانکی و چه با استفاده از هوش مصنوعی، مطمئن شوید که هر کاری را که ممکن است انجام می دهید تا امنیت آنلاین خود را حفظ کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمن ماندن، نحوه تنظیم Windows Security در ویندوز 11 را برای حداکثر محافظت بررسی کنید. اگر در رسانه های اجتماعی هستید، به این تنظیمات امنیتی فیس بوک که باید همین الان اصلاح کنید نگاه کنید.

همچنین ممکن است بخواهید در مورد افسانه های امنیت سایبری و محافظت از خود بیاموزید. و یکی از مهمترین کارهایی که اکنون می توانید برای امنیت آنلاین انجام دهید این است که احراز هویت دو عاملی را در هر جایی که در دسترس است فعال کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *