اگر از ChatGPT برای هر دوره زمانی برای کارهایی مانند ایجاد محتوا برای خدمات سئو سایت استفاده کرده اید، احتمالاً به چند چیز توجه کرده اید:

  • این عالی است و برای برخی از کارها صرفه جویی در زمان می کند.
  • این بسیار بدتر از کاری است که قبلاً برای کارهای دیگر انجام می دهید.
  • برای استفاده حداکثری از آن، باید نحوه کارکرد آن را بدانید، مایل باشید درخواست‌های خود را (گاهی اوقات چندین بار) اصلاح کنید و خروجی پلتفرم را QA کنید.

حتما وارد شوید: کانال تلگرام چت جی پی تی رایگان

استفاده از چت جی پی تی برای تحقیق کلمات کلیدی

همه این موارد هنگام استفاده از چت جی پی تی برای تحقیق کلمات کلیدی درست است. برای کمک به شما در پیمایش فرآیند، بیایید بررسی کنیم:

  • توابع تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT در آن خوب است (با دستورات خاص).
  • توابع تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT در آن خوب نیست.
  • چگونه خروجی تحقیق کلمه کلیدی خود را از ChatGPT ارزیابی کنید.

شما این مقاله را با برنامه های خاص تحقیق کلمات کلیدی برای ChatGPT، به علاوه چارچوبی برای گنجاندن این ابزار در فرآیندهای سئوی خود قرار خواهید داد.

نحوه استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی

نکته مهمی که باید درک کنید: ChatGPT به اندازه ابزارهای کلیدواژه مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و Semrush به حجم جستجو و سایر معیارها دسترسی ندارد.

گفته شد، تحقیق کلمات کلیدی با چت جی پی تی می تواند برای چندین عملکرد بسیار مفید باشد.

طوفان فکری کلمه کلیدی و ایده پردازی موضوع

یکی از نکات منفی ابزارهای سنتی تحقیق کلمات کلیدی این است که رقبای شما (و اغلب سایت های معتبرتر از شما) با استفاده از ابزارهای مشابه و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه.

همانطور که فهرستی از موضوعات و اهداف کلیدواژه ایجاد می‌کنید، دستورات مناسب ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند تا قسمت‌های زیادی از کلمات کلیدی را با آنالیز سئو سایت و… پیدا کنید.

{موضوع} برای تحقیق کلمات کلیدی با چت جی پی تی

اگر من یک وب‌سایت در مورد pickleball راه‌اندازی می‌کردم و می‌خواستم ایده‌های گسترده‌ای برای نوشتن در مورد آن به دست بیاورم، می‌توانم از برخی دستورات خلاقانه برای دریافت ایده‌هایی از ChatGPT در مورد اینکه از کجا شروع کنم استفاده کنم:

استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی

بدیهی است که این لیستی از کلمات کلیدی نیست، اما می تواند به عنوان یک ساختار کلی سایت عمل کند و به من ایده هایی برای ایجاد خوشه های کلمات کلیدی می دهد.

برنامه های کنفرانس {موضوع}

به طور مشابه، درخواست از چت جی پی تی برای موضوعات کنفرانسی که یک شخصیت خاص در جایگاه من را هدف قرار می دهد، ایده های جالبی را ارائه می دهد:

ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیقات رقابتی سریع و کثیف

ChatGPT جدیدترین داده‌ها را ندارد و یک ابزار جامع تحقیق کلمات کلیدی نیست. اما می‌تواند به من کمک کند تا درک سریعی از چشم‌انداز رقابتی یک بازار کسب کنم و با ایده‌های سطح بالا شروع کنم:

ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی

به علاوه، ایده های بیشتر برای موضوعات مختلف و زیر طاقچه:

استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی با چت جی پی تی

رسانه های اجتماعی و تحقیق تأثیرگذار

من می‌توانم با نگاه کردن به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌هایی مانند توییتر، به کسب یک زمین در این جایگاه ادامه دهم:

ChatGPT برای رسانه های اجتماعی و گسترش نفوذ

اگرچه به خاطر داشته باشید که این داده ها از مجموعه آموزشی GPT-3 است که فعلی نیست. توییتر نیز دسترسی خود را از 4 دسامبر 2022 متوقف کرد:

من همچنین می توانم به Reddit نگاه کنم:

ChatGPT و Reddit

اگر کمی عمیق تر شیرجه بزنید، می تواند مفیدتر باشد:

موضوعات خاص Reddit

خروجی به عنوان زوایای خاص برای مقالات یا سوالات متداول عالی است.

همچنین می توانید دید سریعی از تأثیرگذاران و رهبران فکری داشته باشید:

جستجوی تأثیرگذاران اجتماعی

سپس می‌توانم در ایده‌های موضوعی بیشتر غوطه‌ور شوم و موضوعاتی را که آنها توییت می‌کنند و درباره آن صحبت می‌کنند یاد بگیرم:

رهبران فکری و موضوعات

در مرحله بعد، می توانم با ترکیب دستورات و درخواست از ChatGPT که خلاصه ای از تحقیقات خود را به من ارائه دهد، همه اینها را جمع آوری کنم:

ChatGPT ترکیب دستورات

صادقانه می گویم: من دستورهای ChatGPT زیادی را اجرا می کنم و برخی از خروجی ها به طرز خشمگینی بد هستند.

با این حال، اگر شما یک VA را استخدام کنید تا چند ساعتی را صرف تحقیق در مورد یک سایت جدید بکند و از آنها بخواهید ایده های سطح بالا و موضوعی را برای یک سایت جدید ارائه دهند، اگر آنها با این موضوع بازگردند قابل قبول است.

کلمات کلیدی قابل اجرا را طوفان فکر کنید

ما اکنون داده‌های دسته‌بندی و «فرعی» سطح بالا جالبی داریم. بنابراین چگونه آن را به یک لیست واقعی از کلمات کلیدی هدف تبدیل کنیم؟

ChatGPT نمی تواند حجم جستجوی تخمینی و داده های دشواری کلمه کلیدی را به شما بدهد. در حالی که آنها معیارهای کاملی نیستند، اما اگر “پرواز کور” هستید، می توانید زمان و منابع را تلف کنید.

می‌توانیم از ChatGPT برای تهیه فهرستی از «کلیدواژه‌های اولیه» برای اجرا در مقابل ابزار کلیدواژه مورد علاقه‌مان استفاده کنیم:

کلمات کلیدی در ChatGPT

بسته به آنچه پس می گیرید، می توانید آن را اصلاح کنید:

پالایش لیست کلمات کلیدی

در مرحله بعد، من از یک دستور برای پاک کردن لیست استفاده کردم (“عالی، این کلمات کلیدی را بردارید و آنها را به لیستی از کلمات کلیدی که می توانم به راحتی کپی و جایگذاری کنم” تبدیل کنید.”) و همه آنها را در Ahrefs انداختم، به عبارت های منطبق نگاه کردم. و برای عباراتی با مشکل کلمه کلیدی 5 یا کمتر برای سایت جدید من فیلتر شده است:

کلمات کلیدی Ahrefs

اکنون که برخی از عبارات با مشکل و حجم جستجو را دارم، می توانم به ChatGPT برگردم تا به اضافه کردن برخی اطلاعات برای این عبارات کمک کنم:

درخواست ChatGPT با مشکل و حجم جستجو

خروجی بسیار چشمگیر است:

خروجی ChatGPT با مشکل و حجم جستجو

اکنون، می‌توانم اطلاعات کلیدی جالب دیگری را نیز در فهرست واژه‌های جدیدم با پرسیدن این سوال به دست بیاورم: «آیا می‌توانید به من بگویید که در هر موضوع فرعی چند پست وجود دارد و چه تعداد پست در هر سطح از هدف جستجو قرار می‌گیرد؟»

خروجی ChatGPT - هدف طبقه بندی شده

بسیاری از اوقات ممکن است خروجی محتوای خود را بین دسته‌ها، خطوط تجاری و پشتیبانی از ابزارها یا محصولات مختلف متعادل کنید. این یک راه مفید برای خلاصه کردن سریع آن اطلاعات است.

تولید فهرست کلمات کلیدی، گسترش و پاکسازی

یافتن کلمات کلیدی خاص برای هدف قرار دادن و اضافه کردن اصلاح‌کننده‌های مختلف به عبارات خود برای رشد فهرست، جنبه‌های مهم تحقیق کلمات کلیدی است.

یک برنامه رایج این است که لیستی از اصلاح‌کننده‌های جغرافیایی ایجاد کنید و با آن‌هایی که اصطلاح هدف دارند ازدواج کنید:

ژئومدیفایرهای ChatGPT

همچنین می‌توانید فهرستی از اصلاح‌کننده‌های اندازه را دریافت کنید و آن را برای اصطلاحات مختلف اعمال کنید:

ChatGPT لیستی را با اصلاح کننده های اندازه ایجاد می کند

خروجی ایده های جالبی دارد:

تولید فهرست کلمات کلیدی ChatGPT

اگر فهرست‌های اولیه اصلاح‌کننده‌ها دارید، فرآیند مخلوط کردن در اینجا می‌تواند ساده‌تر باشد.

تحقیق کلمات کلیدی با چت جی پی تی در سطح صفحه

بسیاری از ابزارها بر اساس آنچه که در حال حاضر در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند، خلاصه محتوا و نمره برای محتوای شما ایجاد می کنند. من از چندین مورد از این ابزارها در کارهای روزمره خود استفاده می کنم و می توانند بسیار گران باشند.

ما می توانیم از ChatGPT برای مقایسه مقاله خود با هر رتبه بندی برای شرایط خاص استفاده کنیم. باز هم، این یک ابزار بومی SEO نیست، بنابراین داده‌ها با آنچه آن ابزار استفاده می‌کنند متفاوت است.

متأسفانه، ChatGPT URL ها را نمی خزند (هنوز)، بنابراین شما باید هم مقاله خود و هم مقاله خود را که در رتبه اول قرار دارد در چت کپی و جایگذاری کنید تا آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند دردناک باشد زیرا محدودیت کاراکتر 2000 کلمه است.

تحقیق کلمات کلیدی در سطح صفحه ChatGPT

و در اینجا تجزیه و تحلیل است:

ChatGPT در سطح صفحه - خروجی

و می‌توانید با یک درخواست بعدی، توصیه‌های دقیق‌تری دریافت کنید:

منابع خاص در سطح صفحه ChatGPT

از توانایی ChatGPT برای به خاطر سپردن درخواست های قبلی در یک چت خاص استفاده کنید.

در اینجا، می‌توانم چندین مقاله را که در صفحه اول برای این عبارت جستجو رتبه‌بندی می‌شوند، بررسی کنم، از ChatGPT بخواهم که مضامین و عبارات رایج مورد استفاده در سرصفحه‌ها را برای هر کدام بیرون بکشد، و سپس محبوب‌ترین عبارات را در سراسر مقالات نشان دهد:

اجرا از طریق چندین مقاله 761x600

انجام این کار به صورت دستی بسیار سخت است زیرا برخی از مقالات یا صفحات از محدودیت 2000 کاراکتری فراتر می روند. ChatGPT سعی می کند قبل از ارسال همه محتوا به شما پاسخ دهد.

همانطور که در بالا می بینید، دقیقاً به سؤال من پاسخ نمی دهد. ابزارهایی که به طور خاص برای این کار طراحی شده‌اند، بدون شک بسیار نرم‌تر هستند.

برای تجربه ای روان تر و مقیاس پذیرتر در کارهای سنگین، از Open AI API استفاده کنید. از ChatGPT بخواهید این کد را برای شما ایجاد کند:

برنامه OpenAI API

ChatGPT برای APIهای تحقیق کلمه کلیدی درخواست می کند

یادآور: هنگام برخورد با APIهای برنامه‌ای که هزینه یا اعتبار دارند، با احتیاط عمل کنید. QA همه چیز ابزار تف می کند.

یکی دیگر از عملکردهای تحقیق کلمات کلیدی برای ChatGPT این است که به SEO ها کمک می کند با API های مختلف ابزار کلمات کلیدی ارتباط برقرار کنند:

Ahrefs API

برای سایت جدید pickleball خود، می‌توانم فهرست گسترده‌ای از سایت‌های دارای دامنه کم اعتبار را که برای برخی از اصطلاحات pickleball رتبه‌بندی می‌شوند، تهیه کنم و سپس آنها را از طریق این اسکریپت اجرا کنم.

اگر خیلی فنی نیستید، می توانید دستورالعمل های گام به گام را دریافت کنید و از ابزار بپرسید که چگونه یک کار عمومی را تکمیل کنید:

Semrush API

شاید برای سایت جدید pickleball من مرتبط نباشد، اما اگر بخواهم روی داده‌هایم تحقیقی درباره کلمات کلیدی انجام دهم، می‌توانم از ChatGPT با Google Search Console API کمک بگیرم تا عبارات جستجویی را پیدا کنم که ممکن است به صفحه یا مقاله آنها نیاز داشته باشد:

GSC API

GSC API تنها راه برای دریافت داده های کلمه کلیدی با استفاده از ChatGPT نیست.

چت جی پی تی کلمات کلیدی را در مورد عبارات منظم تحقیق می کند

مانند GSC API، استفاده از عبارات منظم (regex) در کنسول جستجو می‌تواند یک راه عالی برای کشف فرصت‌های هدف‌یابی کلمات کلیدی باشد:

GSC API Regex 732x600

ابزار خود را بسازید

ChatGPT می تواند به شما در مورد نحوه ساخت ابزارهای خاص برای تحقیق کلمات کلیدی آموزش دهد. (باز هم، همیشه QA و با احتیاط ادامه دهید!)

GSC ابزار خود را می سازد

نکات QA تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT

مثال‌های بالا نشان می‌دهند که ChatGPT چقدر می‌تواند برای تحقیق کلمات کلیدی ارزشمند باشد. قیمت رایگان تا 20 دلار در ماه است، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.

در تجربه من، این پلتفرم در سه حوزه اصلی تحقیق کلمات کلیدی دچار مشکل می شود:

  • جستجوی خاص نیست: ChatGPT یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی بومی است. دسترسی مستقیم به داده های کلمه کلیدی ندارد و نمی تواند عملکردهای کلیدی را برای تحقیق کلمات کلیدی انجام دهد.
  • مطمئن اما اشتباه: این پلتفرم گهگاه پاسخ هایی را به طور قاطع ارائه می دهد که درست نیست، داده هایی را ارائه می دهد که به عنوان یک واقعیت ارائه می شود اما کاملاً اشتباه است.
  • کد شکسته: کد ChatGPT همیشه کار نمی کند. اگر برای ارتباط با یک API یا ساخت ابزاری برای خودکارسازی جنبه‌های خاصی از فرآیند خود به آن متکی هستید، فرض کنید اشکالات و مشکلاتی وجود خواهد داشت.

در اینجا چند پیشنهاد خاص برای کمک وجود دارد:

  • هنگام کار با کد یا دستورالعمل‌های ChatGPT، مطمئن شوید که از محیط‌های توسعه‌دهنده و جعبه‌های ایمنی استفاده می‌کنید.
  • هر پیشنهاد کلمه کلیدی را با داده های جستجو و رقابت بررسی کنید تا تأیید کنید که روی موضوعاتی که برای سایت و پهنای باند شما منطقی نیستند، چرخش نمی کنید.
  • اگر از ابزار می خواهید چیزی را تجزیه و تحلیل کند، خروجی را با یک دانه نمک بگیرید. به یاد داشته باشید که ChatGPT ممکن است اشتباه باشد، نمی تواند URL ها را بخزد و دارای مجموعه داده های قدیمی است.

بهترین روش ها برای تحقیق کلمات کلیدی با چت جی پی تی

به غیر از احتیاط ها، سئوکاران احتمالاً برنامه های کاربردی تحقیق کلمات کلیدی مفیدی را با ChatGPT پیدا خواهند کرد. برای تعیین بهترین نحوه استفاده از پلتفرم، این سوالات را از خود بپرسید:

  • چگونه می توانید از ChatGPT API استفاده کنید؟
    • اگر محدودیت کاراکترهای چت شما را پایین نگه می دارد یا وظیفه ایده پردازی کلیدواژه یا موضوعی در مقیاس بزرگتر دارید، می توانید از API برای عملکردهای مختلف استفاده کنید.
  • آیا برنامه ها یا API های دیگری وجود دارند که می خواهید استفاده کنید اما نمی توانید زمان و انرژی خود را به آن اختصاص دهید؟ در مورد ترکیب API های متعدد (تلفیق داده ها از GSC، Ahrefs یا Semush) چطور؟
  • کارهای خسته کننده تر و وقت گیر شما برای تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ آیا ChatGPT می تواند به این موارد کمک کند؟

ChatGPT را به عنوان یک دستیار مجازی در نظر بگیرید. بدانید که در نهایت شما مسئول اجرای هر داده یا کدی هستید که تولید می کند. وظایفی را که باید تکمیل کنید، چیزهایی که احتمالاً قادر به انجام آنها است را در نظر بگیرید و در صورت نیاز به تحقیق کلمات کلیدی با چت جی پی تی آنها را امتحان کنید.

محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *