اگر صحبت کردن را به تایپ ترجیح می دهید، می توانید از گفتار به نوشتار در Google Docs برای ایجاد سند بدون لمس صفحه کلید خود استفاده کنید. این راهنما توضیح می دهد که چگونه.

اگر در حال نوشتن یک سند طولانی هستید، نیازی به تایپ ندارید تا کلمات در صفحه شما پایین بیاید. در عوض، می‌توانید از ابزارهای گفتار به متن برای تبدیل افکار خود به کلمات نوشتاری استفاده کنید.

Google Docs دارای عملکرد گفتار به متن داخلی است که می توانید برای ایجاد سریع اسناد از آن استفاده کنید. به جای تایپ آهسته، می توانید به سرعت از طریق سند خود صحبت کنید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه از گفتار به نوشتار در Google Docs استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

قبل از استفاده از گفتار به متن در Google Docs

قبل از استفاده از گفتار به نوشتار در Google Docs، باید رایانه شخصی، مک یا کروم بوک خود را با انجام دو کار آماده کنید.

1. تنظیمات میکروفون خود را بررسی کنید

ابتدا باید مطمئن شوید که یک میکروفون کار می کند. برای وضوح، بهتر است از میکروفونی استفاده کنید که می تواند گفتار واضح را بدون تداخل پس زمینه ضبط کند. تداخل ممکن است تشخیص کلماتی که می‌گویید را برای Google Docs دشوار کند. این به نوبه خود، روند رونویسی را برای Google Docs سخت‌تر می‌کند.

اگر یک رایانه شخصی با ویندوز 11 دارید، می‌توانید میکروفون خود را در منوی تنظیمات ویندوز 11 آزمایش کنید و مطمئن شوید که صدای ورودی شما به اندازه‌ای زیاد است که صدای شما را دریافت کند. ابزارهای مشابهی برای کاربران مک و کروم بوک نیز موجود است. اگر در انتقال گفتار به متن مشکل دارید، مطمئن شوید که محیط شما به اندازه کافی ساکت است تا در آن کار کنید.

2. گوگل کروم را دانلود کنید

در مرحله دوم، باید مطمئن شوید که از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید. Speech-t0-text در Google Docs فقط در Google Chrome کار می کند. اگر آن را ندارید، ابتدا باید Google Chrome را دانلود و نصب کنید.

نحوه تایپ با استفاده از صدای خود در Google Docs

هنگامی که آماده شروع استفاده از گفتار-t0-text در Google Docs هستید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

برای استفاده از گفتار به نوشتار در Google Docs:

  1. ابتدا سند Google Docs خود را باز کنید یا یک سند جدید ایجاد کنید.
  2. در سند Google Docs، به ابزارها > تایپ صوتی.
    تایپ صوتی را در Google Docs فعال کنید
  3. یک کادر پاپ آپ با نماد میکروفون در سند شما ظاهر می شود. این به شما امکان می دهد تایپ صوتی را در Google Docs روشن یا خاموش کنید.
    کادر منوی تایپ صوتی در Google Docs
  4. برای تغییر زبان، دکمه را فشار دهید فهرست کشویی در کادر گفتار به متن و یک جایگزین انتخاب کنید. به طور پیش فرض، از محلی پیش فرض سند شما استفاده می کند.
    تغییر زبان تایپ صوتی در Google Docs
  5. برای شروع تایپ کردن با صدای خود، روی آن کلیک کنید میکروفون برای شروع ضبط.
    تایپ صوتی را در Google Docs فعال کنید
  6. با فعال بودن میکروفون، شروع به صحبت با میکروفون خود کنید. متن مستقیماً در سند شما درج می شود.
  7. اگر می‌خواهید به گفتار به نوشتار خود علائم نگارشی اضافه کنید، نوع علامت‌گذاری را که می‌خواهید استفاده کنید بگویید. مثلا بگو کاما برای درج کاما یا دوره زمانی برای پایان دادن به یک جمله
  8. برای پایان دادن به فرآیند گفتار به متن، روی آن کلیک کنید میکروفون دوباره برای متوقف کردن ضبط، نماد را نشان دهید.
    تایپ صوتی را در Google Docs غیرفعال کنید

هنگامی که از گفتار به نوشتار در Google Docs برای ایجاد تراکنش خود استفاده کردید، می توانید آن را به صورت دستی با استفاده از ماوس و صفحه کلید خود ویرایش کنید. فهرست کاملی از گزینه‌های نقطه‌گذاری در اسناد Google Docs موجود است.

نحوه ویرایش متن با استفاده از دستورات صوتی در Google Docs

آیا می خواهید رونویسی خود را در حالی که در حال صحبت هستید ویرایش کنید؟ با تشکر از گفتار به متن، می توانید. همانطور که می توانید هنگام صحبت کردن به متن خود علائم نگارشی اضافه کنید، می توانید از دستورات صوتی خاصی برای ایجاد تغییرات در سند خود استفاده کنید.

نحوه انتخاب متن با استفاده از دستورات صوتی

اگر می خواهید متن را انتخاب کنید، می توانید بگویید انتخاب کنید به دنبال آن یک سری استدلال.

  • برای انتخاب تمام متن، بگویید انتخاب همه. برای انتخاب خط آخر یا بعدی، بگویید آخرین خط را انتخاب کنید یا خط بعدی را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید تعداد مشخصی کاراکتر را قبل از مکان‌نمای چشمک‌زن خود انتخاب کنید، بگویید آخرین x کاراکتر را انتخاب کنید (تعویض ایکس با یک مقدار). همینطور بگو x کاراکترهای بعدی را انتخاب کنید (تعویض ایکس با یک مقدار) برای انتخاب تعداد معینی از کاراکترها بعد از مکان نما که چشمک می زند.
  • می توانید متن را بر اساس کاراکتر و موقعیت خط، کلمات مطابق، پاراگراف ها و موارد دیگر انتخاب کنید. می‌توانید از دستورات مشابه برای حرکت در سند خود با گفتن استفاده کنید حرکت به یا قابل اعتماد و متخصص (به عنوان مثال، به انتهای پاراگراف بروید).

فهرست کاملی از آرگومان‌ها در اسناد Google Docs موجود است.

نحوه ویرایش متن با استفاده از دستورات صوتی

پس از انتخاب متن، می توانید آن را قالب بندی کنید.

  • گفتن سرفصل 2 را اعمال کنید برای تبدیل آن به عنوان یک هدر با استفاده از یک h2 برچسب زدن یا اگر ترجیح می دهید، چرا آن را درست نکنید پررنگ با گفتن پررنگ یا مورب?
  • همچنین می توانید رنگ متن را با گفتن اعمال کنید رنگ متن به دنبال آن یک رنگ (مثلا رنگ متن آبی). اندازه فونت را می توان با گفتن کم یا زیاد کرد افزایش اندازه فونت، کاهش اندازه فونت، یا اندازه فونت x، جایگزین کردن ایکس با مقدار بین 1 تا 100.
  • همچنین می توانید از دستوراتی مانند کپی، چسباندن، برش، حذف، و بیشتر برای ایجاد تغییرات بیشتر در متن خود.

لیست کامل دستورات ویرایش در اسناد Google Docs موجود است.

چگونه ویرایش متن را با استفاده از دستورات صوتی متوقف کنیم

آیا می خواهید ویرایش سند خود را با استفاده از تبدیل متن به گفتار به سرعت متوقف کنید؟ می توانید از دستور استفاده کنید گوش دادن را متوقف کن آن را بدون کلیک کردن غیرفعال کنید میکروفون دکمه.

همینطور می توانید بگویید گوش دادن را از سر بگیرید برای فعال کردن مجدد ضبط میکروفون.

نحوه دریافت کمک اضافی با استفاده از دستورات صوتی

  1. با نگه داشتن ماوس روی آن می توانید به سرعت گزینه های موجود را مشاهده کنید میکروفون نماد و انتخاب کمک آیکون.
    دکمه راهنمای تایپ صوتی Google Docs
  2. یک منوی راهنمای پاپ آپ لیستی از دستورات و اطلاعات موجود را ارائه می دهد. اگر شروع به استفاده از تایپ صوتی در Google Docs کرده اید، این به شما کمک می کند.
  3. منوی راهنما برای تایپ صوتی در Google Docs
  4. شما هم می توانید بگویید کمک تایپ صوتی هنگامی که تایپ صوتی برای مشاهده همان منو فعال است.

ایجاد اسناد مختلف در Google Docs

با تشکر از مراحل بالا، می‌توانید از گفتار به نوشتار در Google Docs برای ایجاد یک سند بدون تایپ یک مورد استفاده کنید. صدای شما به شما امکان می دهد متن خود را بنویسید، ویرایش و دستکاری کنید تا اسناد مورد نیاز خود را ایجاد کنید.

آیا شما یک مبتدی Google Docs هستید؟ انواع اسنادی وجود دارد که می توانید در Google Docs ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید به راحتی یک کتاب در Google Docs بنویسید. در انتهای دیگر مقیاس، می‌توانید کارت‌های ویزیت در Google Docs ایجاد کنید تا هنگام خارج شدن از شبکه، نام و اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارید.

به لطف فضای ذخیره‌سازی آنلاین Google Docs، هرگز لازم نیست نگران از دست دادن سند خود باشید. اگر تصمیم دارید از Google Docs به صورت آفلاین استفاده کنید، فراموش نکنید که وقتی آنلاین شدید، تغییرات را همگام‌سازی کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *