Time featured


آیا می‌خواهید زمان را در Google Sheets ردیابی کنید؟ ممکن است بخواهید چند مهر زمانی درج کنید. این راهنما توضیح می دهد که چگونه.

آیا می‌خواهید ردیابی کنید که شما یا شخص دیگری داده‌های کاربرگ‌نگار Google خود را تغییر داده‌اند؟ شاید لازم باشد تاریخ و زمان رویدادها یا اقدامات خاصی را در صفحه گسترده خود ثبت کنید.

اگر چنین است، ممکن است بخواهید شروع به استفاده از مهرهای زمانی در Google Sheets کنید. مهر زمانی مقادیری هستند که تاریخ و زمان دقیق چیزی را نشان می دهند. آنها می توانند برای اهداف مختلفی مانند ثبت فعالیت ها، ردیابی پیشرفت، اندازه گیری عملکرد یا ایجاد گزارش مفید باشند.

در زیر نحوه استفاده از مهرهای زمانی را در Google Sheets به شما نشان خواهیم داد.

نحوه درج مهر زمانی ثابت با استفاده از میانبرهای صفحه کلید

ساده ترین راه برای درج مهر زمانی در Google Sheets استفاده از میانبرهای صفحه کلید است. این دستورات صفحه کلید به شما امکان می دهد تاریخ یا زمان فعلی (یا هر دو) را به سرعت وارد یک سلول کنید.

در اینجا میانبرهای صفحه کلید برای درج مُهر زمانی ثابت در Google Sheets آمده است:

  • برای درج تاریخ فعلی: Ctrl + ; (کلید Control را نگه دارید و کلید نقطه ویرگول را فشار دهید)
  • برای درج زمان فعلی: Ctrl + Shift + ; (کلیدهای Control و Shift را نگه دارید و کلید نقطه ویرگول را فشار دهید)
  • یا برای درج مهر زمان کامل: Ctrl + Alt + Shift + ; (کلیدهای Control، Alt و Shift را نگه دارید و کلید نقطه ویرگول را فشار دهید)

توجه داشته باشید که این میانبرها درج خواهند شد مهرهای زمانی ثابت، به این معنی که آنها تغییر نخواهند کرد مگر اینکه آنها را به صورت دستی ویرایش کنید. این میانبرها همچنین از تنظیمات قالب پیش‌فرض تاریخ و زمان صفحه‌گسترده شما استفاده می‌کنند.

می توانید با انتخاب مهر زمانی خود، این تنظیمات را تغییر دهید قالب > شمارهr > فرمت های بیشتر، و انتخاب یک جایگزین.

نحوه درج مهر زمانی پویا با استفاده از فرمول ها

راه دیگر برای درج مهر زمانی در Google Sheets استفاده از فرمول ها است. اینها عباراتی هستند که مقادیر را بر اساس معیارها یا شرایط خاص محاسبه می کنند.

مزیت استفاده از فرمول ها این است که می توانند درج کنند مهر زمانی پویا، به این معنی که هر زمان تغییری در صفحه گسترده شما ایجاد شود یا وقتی دوباره آن را باز کنید، به طور خودکار به روز می شوند.
مُهر زمانی نمونه در Google Sheets

در اینجا چند فرمول برای درج مهر زمانی پویا در Google Sheets آورده شده است:

  • برای درج تاریخ فعلی: =TODAY() (این فرمول تاریخ امروز را برمی گرداند)
  • برای درج زمان فعلی: =اکنون() (این فرمول تاریخ و زمان فعلی را برمی گرداند)
  • برای درج مهر زمانی سفارشی: =DATE (سال، ماه، روز) + TIME (ساعت، دقیقه، ثانیه) (این فرمول به شما امکان می دهد هر تاریخ و زمانی را مشخص کنید، اما باید سال، ماه، روز، ساعت، دقیقه و ثانیه را خودتان به عنوان مقادیر عددی به روز کنید)

می توانید این فرمول ها را با انتخاب یک سلول خالی در صفحه گسترده خود و تایپ آنها در نوار فرمول در بالا وارد کنید.

این فرمول ها هر بار که تغییری در صفحه گسترده شما ایجاد می شود یا هر زمان که صفحه را باز می کنید (یا بازخوانی می کنید) دوباره محاسبه می شود. آنها مهر زمانی اصلی را حفظ نمی کنند مگر اینکه آنها را به عنوان مقادیر کپی و جایگذاری کنید.

مانند مهرهای زمانی ثابت، می‌توانید با فشار دادن قالب پاسخ‌های آن‌ها را سفارشی کنید قالب > عدد > تاریخ و زمان سفارشی و انتخاب یک جایگزین

قالب سفارشی تاریخ و زمان را در Google Sheets تنظیم کنید

مدیریت زمان در Google Sheets

مهر زمانی روشی عالی برای پیگیری فعالیت‌هایتان با استفاده از صفحه‌گسترده Google Sheets است. با استفاده از مراحل بالا، به راحتی می توانید مهر زمانی ثابت یا پویا را وارد کنید.

اگر در کاربرگ‌نگار Google تازه کار هستید، ممکن است چیزهای دیگری وجود داشته باشد که در ادامه باید در مورد آنها بیاموزید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه هنگام دستکاری داده های خود، مقادیر و نه فرمول ها را کپی کنید.

اگر با یک مجموعه داده بزرگ کار می کنید، می توانید به راحتی برگه های دیگر را در Google Sheets نیز جستجو کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *