NASA/JPL-Caltech/دانشگاه آریزونا

سطح مریخ در طول تابستان تا حدودی گرم می شود، اما به طور متوسط، دمای سطح آن در حدود -81 درجه فارنهایت است. برای زندگی انسان بسیار سرد است، و اگر نمی دانستید، مریخ دارای برف، یخبندان و حتی است. یخ خشک

ناسا اخیراً تعدادی عکس منتشر کرده است که “سرزمین عجایب زمستانی در مریخ” را نشان می دهد و عکس ها وحشی هستند. اغلب اتفاق نمی افتد که نگاهی به زمستان در مریخ بیاندازیم، عمدتاً به این دلیل که مدار بیضی شکل این سیاره قرمز بسیار بیشتر از زمین طول می کشد. در واقع، یک سال مریخ تقریباً دو سال زمینی است و انتظار برای زمستان بیشتر از همیشه است.

در حالی که مریخ معمولا سرد و خشک است، اما برف دارد. این تنها در سردترین نقاط سیاره یعنی قطب ها رخ می دهد، جایی که دما به منفی 190 درجه فارنهایت (-123 درجه سانتیگراد) می رسد.

تصاویر برف و یخ در مریخ
کلاه برفی در مریخ. NASA/JPL-Caltech/دانشگاه آریزونا

این اولین باری نیست که ناسا تصاویری از برف، یخبندان و دیگر تشکل‌های آب و هوای سرد روی این سیاره ثبت می‌کند، اما ما هرگز بارش برف را ندیده‌ایم. دلیلش این است که ماموریت های سطحی نمی توانند دمای انجماد را تحمل کنند و هر دوربینی که به دور سیاره می چرخد ​​نمی تواند تمام ابرهای زمستانی را ببیند. به علاوه، فقط در شب برف می بارد و کار را حتی سخت تر می کند.

همانطور که گفته شد، تصاویر منتشر شده در این هفته به ما نگاهی عمیق به تمام برف ها می دهد و بسیار جذاب است. ناسا توضیح داد که دو نوع برف در مریخ وجود دارد: یخ معمولی آب و دی اکسید کربن یا یخ خشک.

به دلیل دمای سرد و هوای رقیق، برف حتی قبل از اینکه زمین را لمس کند به گاز تبدیل می شود. با این حال، برف خشک یخ گاهی به زمین می رسد. یخ خشک نیز شفاف است و به نور خورشید و گازهای گرمایی اجازه می دهد تا از آن خارج شوند و تشکیلات دیوانه کننده ای مانند تصویر بالای صفحه ایجاد می کند.

در پایان، ناسا می‌گوید که دانشمندان شروع به مطالعه تشکیلات یخ خشک کرده‌اند، به‌ویژه زمانی که آنها در بهار ذوب می‌شوند و فوران می‌کنند، که به تیم کمک می‌کند تا دریابد که باد به کدام سمت سیاره می‌وزد. چیزهای جالبی است، اما من به راحتی روی زمین خواهم ماند، جایی که دمای زمستان تا حدودی قابل تحمل است.

منبع: ناسا





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *