خلاصه ای از به روز رسانی های گوگل در سال 2022 تاکنون

ماهیت به روز رسانی های گوگل در حال تغییر است.

به‌روزرسانی‌های اصلی که نتایج جستجو را کاملاً متزلزل می‌کنند، کمتر می‌شوند. در عوض، تشخیص به‌روزرسانی‌ها از نوسانات «معمولی» SERP سخت‌تر می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد تأثیر آنها کاهش می‌یابد. علاوه بر این، Google هر سال هزاران پیشرفت جزئی در جستجو ایجاد می‌کند – و این تعداد به طور پیوسته در حال افزایش است.

این امر تشخیص به روز رسانی ها، تجزیه و تحلیل اثرات و تطبیق استراتژی سئوی خود را بر این اساس برای سئوکاران دشوار می کند. به خصوص که ارتباطات گوگل در مورد به روز رسانی الگوریتم معمولا مبهم و غیر شفاف است.

همچنین ارائه یک خلاصه مفید و آموزنده از تغییرات (همراه با توصیه های ملموس) پس از هر به روز رسانی اصلی برای ما سخت تر می شود. اما به عنوان یک سئو، هنوز نیازی به به روز ماندن با پیشرفت های جدید و مهم نیست.

بنابراین در این مقاله، نگاهی گذشته‌نگر به مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های ۶ ماه گذشته می‌اندازیم. ما همچنین توضیح خواهیم داد که آنها چه روندهایی را منعکس می کنند که قطعاً باید در استراتژی سئوی خود بگنجانید.

آماده؟ سپس بیایید با اولین موضوع بزرگ سال 2022 شروع کنیم.

تجربه صفحه

انتشار به‌روزرسانی تجربه صفحه برای جستجوی دسک‌تاپ

با به روز رسانی Page Experience، Core Web Vitals گوگل حدود یک سال پیش به یک فاکتور رتبه بندی رسمی برای جستجوی موبایل تبدیل شد. در فوریه 2022، گوگل به دنبال عرضه برای جستجوی دسکتاپ بود که در اوایل اسفند به پایان رسید.

در بیشتر موارد، به‌روزرسانی شامل سیگنال‌های مشابه نسخه موبایل بود. تنها عاملی که نسخه دسکتاپ کنار گذاشته است (به طور طبیعی) “موبایل دوستی” است.

سیگنال های تجربه صفحه برای دسکتاپ در مقابل موبایل
منبع

چند هفته قبل، گوگل گزارش جداگانه‌ای برای «دسک‌تاپ» به گزارش Core Web Vitals در کنسول جستجو اضافه کرده بود تا سئوکاران و اپراتورهای سایت بتوانند برای به‌روزرسانی فوریه آماده شوند.

دو معیار جدید در PageSpeed ​​Insights موجود است

و سپس حدود دو ماه بعد، گوگل ابزار PageSpeed ​​Insights را گسترش داد که می تواند برای ارزیابی Core Web Vitals شما استفاده شود. اکنون شامل دو شکل جدید است که به شما امکان می دهد تجربه کاربری خود را با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کنید: Time To First Byte (TTFB) و Interaction to Next Paint (INP).

معیارهای جدید تعامل با رنگ بعدی و زمان تا اولین بایت

شاید شما قبلاً نام اولین مورد را شنیده باشید زیرا مدتی است که وجود داشته است. آنچه جدید است این است که اکنون در PageSpeed ​​Insights در دسترس است. TTFB زمان بارگذاری یک صفحه وب را اندازه گیری می کند که چقدر طول می کشد تا یک سرور اولین بایت را ارسال کند. این باعث می شود که این معیار شاخص خوبی برای زمان پاسخگویی سرور شما باشد.

از سوی دیگر، INP یک معیار کاملاً جدید است که زمان واکنش صفحه را در طول بازدید کامل کاربر اندازه‌گیری می‌کند – بر خلاف تاخیر ورودی اول (FID) که فقط زمان پاسخگویی را اندازه‌گیری می‌کند. اولین تعامل کاربر معمولاً طولانی ترین زمان پاسخ کلی به صورت INP نمایش داده می شود.

اما یک نکته احتیاط: هر دو معیار هنوز آزمایشی هستند و داده های میدانی بیشتری باید برای هر دو جمع آوری شود. بنابراین در حال حاضر، این معیارها را با کمی نمک در نظر بگیرید.

آیا تجربه صفحه در آینده اهمیت بیشتری پیدا می کند؟

آخرین تحولات نشان می دهد که ارتباط تجربه صفحه برای Google کاهش نخواهد یافت.

با ویژگی های جدید در کنسول جستجو و PageSpeed ​​Insights، شما از آن برخوردار هستید حتی راه های بیشتری برای تجزیه و تحلیل تجربه کاربری سایت شما. و حتی اگر Core Web Vitals هنوز آنقدر تاثیر روی نتایج جستجو ندارند، باید سعی کنید این معیارها را در محدوده “خوب” نگه دارید. حداقل، کاربران شما بابت آن از شما تشکر خواهند کرد!

Core Web Vitals خوب

علاوه بر این، معرفی Page Experience به عنوان یک فاکتور رتبه بندی، نشانه تلاش گوگل برای قابل سنجش کردن تجربه کاربری وب سایت و گنجاندن آن در الگوریتم خود است. حتی اگر تا به حال به این عامل اهمیت زیادی داده نشده باشد، مشخص می کند که گوگل برای مدت طولانی به دنبال کدام هدف اصلی بوده است: ارائه بهترین تجربه جستجوی ممکن به کاربران. و تجربه صفحه خوب برای آن ضروری است.

خط پایین: اگر می خواهید به موفقیت پایدار در جستجو دست یابید، هیچ راه حلی برای بهینه سازی تجربه کاربری خود ندارید (چه آن را با Core Web Vitals اندازه گیری کنید یا با روش دیگری).

برای بهینه‌سازی معیارهای تجربه صفحه خود، توصیه می‌کنیم به راهنمای Core Web Vitals نگاهی بیندازید، جایی که رایج‌ترین مشکلات منجر به نتایج ضعیف را توضیح می‌دهیم و چگونه می‌توانید آنها را برطرف کنید.

همچنین، این فضا را برای مقاله آینده که به موضوع تجربه کاربر به طور کلی اختصاص داده شده است، تماشا کنید. می توانید برای خبرنامه ما در انتهای صفحه ثبت نام کنید تا آن را از دست ندهید. ????

بیایید با به‌روزرسانی اصلی بعدی که تمرکز ویژه‌تری داشت ادامه دهیم…

به‌روزرسانی نظرات محصول مارس 2022

مارس شاهد عرضه سومین به‌روزرسانی بررسی محصول بود که بر اساس دو نسخه قبلی خود در سال 2021 ساخته شد.

هدف این به روز رسانی نمایش بیشتر است کیفیت بالا بررسی‌های محصول و گزارش‌های آزمایشی در نتایج جستجوهای مربوط به محصول. به این ترتیب، گوگل می‌خواهد به سازندگان محتوایی که بررسی‌های واقعاً مفیدی درباره محصول در سایت‌های خود ارائه می‌کنند، پاداش دهد. گوگل مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را منتشر کرده است که می‌تواند به شما در نوشتن نظرات با کیفیت بالا کمک کند.

به‌روزرسانی‌ها بر بررسی‌های تک تک محصولات و همچنین فهرست‌ها و مقایسه‌های چند محصول تأثیر می‌گذارند. با این حال، تا این مرحله، به روز رسانی ها فقط برای صفحات وب انگلیسی منتشر شده است. گوگل می‌گوید زمانی که برای سایر زبان‌ها آماده شد، به صورت عمومی اعلام می‌کند.

اگر استراتژی محتوای شما شامل بررسی یا مقایسه محصول باشد، قطعا ارزش دارد اکنون به دستورالعمل ها نگاهی بیندازید و محتوای خود را بر این اساس بهینه کنید. حتی اگر این به‌روزرسانی‌ها هنوز برای زبان شما منتشر نشده باشد، به شما کمک می‌کند از هرگونه تأثیر منفی در آینده جلوگیری کنید.

به روز رسانی هسته مه 2022

آخرین به‌روزرسانی در سال 2022 (تا کنون) نیز بزرگ‌ترین بوده است: در 25 می، حدود 6 ماه پس از آخرین به‌روزرسانی هسته بزرگ، Google شروع به انتشار به‌روزرسانی اصلی می 2022 کرد.

فقط در صورتی که با به‌روزرسانی‌های اصلی آشنا نیستید: هدف Google از به‌روزرسانی‌های اصلی، بهبود کیفیت کلی نتایج جستجو است. برای مثال، برخلاف به‌روزرسانی تجربه صفحه، این به‌روزرسانی‌ها فاکتورها یا صفحات رتبه‌بندی فردی را هدف قرار نمی‌دهند. در عوض، آنها در مورد بهبود نحوه ارزیابی کیفیت محتوا به طور کلی توسط گوگل هستند.

پس از هر به‌روزرسانی اصلی، Google توصیه‌های مشابهی را برای وب‌سایت‌های آسیب‌دیده ارائه می‌کند، که در درجه اول نحوه بهبود «EEAT» (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد) وب‌سایت شما را توضیح می‌دهد.

تأثیرات به‌روزرسانی اصلی می 2022 در عرض 24 ساعت به وضوح احساس شد. اما طبق گفته Semrush، به‌روزرسانی تأثیر کمتری نسبت به به‌روزرسانی اصلی نوامبر داشته است – که از روند پیش‌بینی شده تأثیر به‌روزرسانی‌های هسته‌ای کوچک‌تر پیروی می‌کند.

درست مانند آنچه که پس از هر به روز رسانی اصلی انجام می دهند، سئوکاران از سراسر جهان داده های مربوط به وب سایت های آسیب دیده را به اشتراک می گذارند و تجزیه و تحلیل های خود را انجام می دهند تا دریابند که آیا انواع خاصی از وب سایت ها به طور خاص تحت تأثیر قرار گرفته اند یا خیر. اگرچه باید با احتیاط با این تحلیل‌ها برخورد کرد، اما همچنان می‌توانند گرایش‌های جالبی را آشکار کنند.

در اینجا مروری سریع از تجزیه و تحلیل ها و بینش ها در مورد به روز رسانی اصلی می 2022 است.

  1. ویدئو به جای متن: با به‌روزرسانی، وب‌سایت‌های ویدیویی مانند TikTok و YouTube به طور متوسط ​​۲۵ درصد بیشتر دیده شدند.
  2. متخصصان به جای کلیات: وب سایت های تخصصی در مقایسه با وب سایت های عمومی تر که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند، مورد توجه قرار گرفتند. این نشان می دهد که الگوریتم گوگل درک بهتری از EAT ایجاد کرده است و اکنون قادر است کارشناسان را در یک موضوع با دقت بیشتری شناسایی کند.
  3. تطبیق بهتر هدف جستجو: گوگل در درک هدف جستجوی کاربران و ارائه نتایج منطبق بهتر شد.
  • ماری هاینز همچنین به اهمیت EAT اشاره کرد و چند مورد را به اشتراک گذاشت موارد در کانال توییتر او. او دریافت که وب‌سایت‌هایی که قبلاً محتوای خود را برای EAT بهینه‌سازی کرده بودند از این به‌روزرسانی بهره‌مند شدند.
  • لیلی ری به نتیجه مشابهی رسید: وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر به‌روزرسانی‌های اصلی قبلی قرار گرفته‌اند، به نظر می‌رسد پس از تمرکز استراتژی‌های محتوای خود حول EAT، به آرامی در حال بهبود هستند.
  • اگر رتبه شما بین 25 می تا 9 ژوئن به میزان غیرمعمولی کاهش یافته است، قطعا باید نگاهی به EAT بیندازید. در اینجا در وبلاگ ما، راهنمای گسترده ای برای بهبود رتبه خود با EAT پیدا خواهید کرد.

    اما به خاطر داشته باشید که بهینه سازی یکباره برای بازگرداندن ترافیک شما کافی نخواهد بود. در عوض، شما باید نگاهی جامع به وب سایت خود بیندازید و به این فکر کنید که چگونه می توانید کیفیت کلی آن را بهبود بخشید.

    در نتیجه

    تاکنون، به‌روزرسانی‌های 2022 دو روند اصلی سئو را تأیید می‌کنند که مدتی است ظهور کرده‌اند: EAT و تجربه کاربری. در ابتدا، EAT اغلب به عنوان موضوعی که فقط برای وب‌سایت‌های YMYL – سایت‌های «پول شما، زندگی شما» که موضوعات حساسی مانند سلامت و امور مالی را پوشش می‌دهند، رد می‌شد. اما کاملاً واضح است که گوگل به این مفهوم پایبند است. امروزه، برای هر نوع محتوا (به درجات مختلف) مرتبط است. و موضوع تجربه کاربری در آینده نزدیک از بین نخواهد رفت.

    پس قبل از شروع کار روی این مسائل زیاد منتظر نمانید! ممکن است به‌روزرسانی بعدی گوگل در گوشه و کنار منتظر باشد.

    PS: به روز رسانی های وبلاگ را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید!

    سئوبیلیتی

    تیم Seobility با کمال میل شما را با هر سوالی در مورد Seobility و بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو پشتیبانی می کند!





    محتوا مارکتینگ

    توسط psychen

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *