ابر یک کابوس است.

Ste Knight / Review Geek

تاکید بر رایانش ابری، دوربین های هوشمند را گران، آزاردهنده و در برابر هکرها آسیب پذیر می کند.

دوربین های امنیتی هوشمند باید به ما کمک کنید از حریم خصوصی و دارایی خود محافظت کنیم. اما رایانش ابری، سنگ بنای فناوری خانه های هوشمند امروزی، ماشینی است که باید در حرکت بماند. حریم خصوصی کاربر را نقض می‌کند و عمداً برای فروش اشتراک، ارتقاء و سایر موارد مزخرف اصطکاک ایجاد می‌کند.

خانه های هوشمند یک دردسر هستند

من چندین دوربین امنیتی هوشمند را در اختیار دارم و آزمایش کرده ام. و صرف نظر از نام تجاری یا قیمت، همیشه یک سری چیزهای احمقانه خانه هوشمند وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد. این ویژگی‌ها آزاردهنده هستند، اما مهمتر از آن، مفید بودن دوربین امنیتی هوشمند را محدود می‌کنند.

رایج ترین “عجیب” ای که من با آن مواجه می شوم نرم افزار باگ است. وقتی یک برنامه دوربین هوشمند به من پیغام خطایی می‌دهد، یا زمانی که فید زنده بارگیری نمی‌شود، یا زمانی که تنظیماتی که من فعال کرده‌ام کار نمی‌کند، هرگز تعجب نمی‌کنم. حتی مارک‌های معروفی مانند Google Nest و Amazon Ring نیز در رفع اشکالات نرم‌افزار خود بسیار بد عمل می‌کنند و مشتریان را با وزنه‌های کاغذی مواجه می‌کنند که گهگاه به عنوان دوربین دوخته می‌شوند.

وقتی صحبت از وزنه کاغذی شد، دستگاه های متکی به ابر محکوم به قبر اولیه هستند. تولیدکنندگان عمداً پس از چند سال پشتیبانی از دستگاه‌های خانه هوشمند را پایان می‌دهند (معمولاً برای جلوگیری از آسیب‌پذیری‌های امنیتی). اگر دوربین های هوشمند تا این حد در فضای ابری مستقر نبودند، می توانستند برای چندین دهه کار کنند. در عوض، سازنده باید به شما بگوید چه زمانی دوربین امنیتی خود را دور بیندازید.

و همانطور که هر مشتری خانه هوشمند می داند، این محصولات همیشه آن چیزی را که شما انتظار دارید انجام نمی دهند. شاید در مورد ویژگی های عالی دوربین در آمازون مطالعه کرده باشید، فقط متوجه شوید که این ویژگی ها نیاز به اشتراک دارند. یا، شاید یک Google Nest Cam خریده‌اید تا فید ویدیوی زنده آن را در Google Pixel Watch خود تماشا کنید – شگفت‌آور، Nest Cam فقط ویدیوی زنده را برای ساعت‌های اپل و سامسونگ ارسال می‌کند!

این چیزها مرا دیوانه می کند یک دوربین امنیتی باید همانطور که انتظار می رود کار کند و تا زمانی که از نظر فیزیکی خراب شود باید به کار خود ادامه دهد. ما چندین دهه است که دوربین های امنیتی IP (پروتکل اینترنت) داریم. آنها به یک DVR مرکزی یا رایانه متصل می شوند که فیلم را مدیریت می کند، کاربر را از هر چیز عجیب و غریب آگاه می کند و غیره. شرکت‌های خانه‌های هوشمند از این فناوری ساده استفاده کردند و تصمیم گرفتند آن را به عنوان باج در فضای ابری نگه دارند و همه چیز را بیش از حد پیچیده کرده و محصولات بدتری را در این فرآیند ایجاد کنند.

چقدر باید برای این چیزها هزینه کنم؟

Nest Cam داخلی و خارجی Google، ترموستات یادگیری، و زنگ درگاه Hello در غرفه ADT CES 2023
جاستین دوینو / Review Geek

متوسط ​​​​دوربین امنیتی هوشمند یا زنگ در بین 50 تا 200 دلار قیمت دارد. اگر در یک خانه زندگی می کنید، ممکن است به چند مورد از این دوربین ها نیاز داشته باشید تا از خروجی ها و ورودی های خود مراقبت کنید. اما حتی بعد از اینکه چند صد دلار برای سخت افزار خرج کردید، مجبور به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه هستید.

هر مارک دوربین هوشمند (منهای چند نقطه پرت) عملکرد را در پشت اشتراک قفل می کند. برخی از این عملکردها، مانند تشخیص وسیله نقلیه به کمک هوش مصنوعی، چندان مهم نیستند. مسئله این است که عملکرد اساسی اغلب به اشتراک نیاز دارد—شما فقط می‌توانید چند ثانیه ویدیو را مشاهده کنید مگر اینکه هزینه را پرداخت کنید، و اگر مشترک نباشید، دوربین شما یک دوره خنک‌سازی طولانی بین ضبط‌ها اعمال می‌کند.

اینجاست که عملکرد مبتنی بر ابر مانند مجازات است. فیلمی از ملک شما که توسط دوربین شما ضبط شده است، در پشت یک دیوار پرداخت در برخی از سرورها قرار گرفته است.

و با این حال، شرکتی که قرار است با این فیلم به آن اعتماد کنید، آزاد است هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. تقریباً هر برند دوربین هوشمند می‌گوید که داده‌های کاربر را برای اشخاص ثالث «ناشناس» می‌کند، و Ring همچنان بدون رضایت کاربر، ضبط‌شده را به پلیس ارائه می‌کند.

من می دانم که ذخیره سازی ابری هزینه دارد. اما شرکت‌های خانه‌های هوشمند عمداً شما را مجبور به ورود به دنیای ذخیره‌سازی ابری می‌کنند. آنها از راه‌حل‌های ذخیره‌سازی محلی اجتناب می‌کنند، که برای مصرف‌کنندگان بسیار ارزان‌تر است.

و وقتی یک دوربین هوشمند واقعاً فضای ذخیره‌سازی محلی را ارائه می‌کند، معمولاً فقط یک مزاحمت جدید است. برای مثال، ممکن است مجبور شوید از یک کارت microSD 32 گیگابایتی ناچیز استفاده کنید. و همانطور که از Eufy آموختیم، محتوای محلی همچنان می‌تواند در فضای ابری قرار گیرد.

من از حریم خصوصی تجارت برای آرامش خاطر متنفرم

Wyze Cam Outdoor در ایوان.
مایکل کرایدر / بررسی گیک

دستگاه‌های خانه‌های هوشمند به‌شدت ناامن و نگران‌کننده هستند. هر ساله شاهد ده ها هک و آسیب پذیری جدید خانه هوشمند هستیم. متاسفانه دوربین های امنیتی هوشمند اغلب موضوع این داستان ها هستند.

به سختی می توان یک برند دوربین هوشمند پیدا کرد که مشکل امنیتی بزرگی نداشته باشد – نه لزوماً هک، بلکه یک مشکل. حلقه آمازون شناخته شده ترین نمونه است. این موضوع موضوع چندین هک در سال‌های 2019 و 2020 بود. غریبه‌ها از طریق دوربین‌های رینگ دسترسی داشتند و صحبت می‌کردند و به صورت کلامی آزار می‌دادند و حریم خصوصی قربانیان را نقض می‌کردند. (پاسخ آمازون سرزنش مشتریان برای استفاده از رمزهای عبور بد بود. از آن زمان اقدامات امنیتی خود را ارتقا داده و 2FA را برای همه حساب‌ها الزامی کرده است.)

اخیراً، Wyze در حال پنهان کردن یک آسیب‌پذیری حیاتی دستگیر شد که ممکن است به هکرها اجازه دهد فیدهای دوربین افراد غریبه را مشاهده کنند. محققان امنیتی به Wyze در مورد این آسیب‌پذیری هشدار دادند، اما این برند خانه هوشمند سه سال صبر کرد تا کاری برای آن انجام دهد. ما تنها زمانی متوجه آسیب‌پذیری شدیم که محققان صبر خود را از دست دادند و عمومی شدند.

و یوفی – اوه ایفی بیچاره. این یکی از معدود مارک‌هایی است که دوربین‌های هوشمند «بدون ابر» را با فضای ذخیره‌سازی محلی و اشتراک صفر می‌فروشد. Eufy باید برند رویایی من باشد، اما زمانی که محققان راهی برای دسترسی به فیدهای دوربین غریبه‌ها پیدا کردند، در مورد نحوه مدیریت داده‌ها به دروغ گرفتار شد. یوفی با انکار همه چیز پاسخ داد.

بنابراین، علاوه بر همه مزاحمت ها و اشتراک ها، دوربین های امنیتی هوشمند تهدیدی برای حریم خصوصی شخصی شما هستند. برخی از مردم از این مشکل آزار نمی‌دهند، اما توانایی من برای ایمن کردن خانه را محدود می‌کند، زیرا قرار دادن دوربین‌های هوشمند در داخل خانه یا هر جایی که ممکن است اطلاعات شخصی‌ام را فاش کند راحت نیستم.

برای واضح بودن، ما دیگر Eufy یا Wyze را پیشنهاد نمی کنیم و هر دو مارک را از فهرست محصولات خود حذف کرده ایم. ما در سال 2020 درمان مشابهی را با Ring انجام دادیم، اگرچه به لطف اقدامات امنیتی به روز شده آن، امروز با Ring بسیار راحت تر هستیم. (اگرچه من از اینکه رینگ در مورد دخالت خود با مجریان قانون دروغ می گوید، ناامید هستم.)

با این حال، من به استفاده از این دوربین های Dang ادامه خواهم داد

یک جفت دوربین امنیتی هوشمند با باتری Arlo
کریگ لوید / بررسی گیک

گاهی اوقات به چیزی که از آن متنفر هستید گیر می دهید. و این وضعیتی است که من با دوربین های امنیتی هوشمندم در آن قرار دارم. در حالی که من دوست دارم این چیزها را کنار بگذارم، پول زیادی برای آن خرج کرده‌ام، و نمی‌توانم هزینه ارتقاء به چیز بهتری را بپردازم.

به علاوه، برخی از ویژگی‌های دوربین هوشمند آنقدر خوب هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. من عاشق این هستم که وقتی کسی در خانه من است، اعلان دریافت می کنم، به خصوص زمانی که از خانه دور هستم. و در بیش از یک بار، من یک دوست را با فعال کردن آژیر دوربین های هوشمند خود، دفاع از خانه خود را تماشا کرده ام.

اگر زمانی به اندازه کافی عصبانی شوم، ممکن است خودم را با ساختن یک سیستم دوربین هوشمند خود میزبان تنبیه کنم. ابزارهایی مانند Synology Surveillance Station می توانند با چندین برند دوربین های امنیتی IP متصل شوند و یک سیستم متمرکز را تشکیل دهند که همه چیز را به صورت محلی ذخیره می کند و از آن جلوگیری می کند. مقداری از دوربین هوشمند من

اما بیایید صادق باشیم؛ احتمالاً در برزخ دوربین هوشمند گیر کرده ام.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *