معرفی Bard دیروز توسط گوگل خبر بزرگی بود.

اما شاید خبر بزرگ‌تر برای سئوکاران، پیش‌نمایش نتایج جستجوی مولد هوش مصنوعی گوگل بود که مجموعا صفر پیوندها

درست است. گوگل – یک موتور جستجو – دیگر به منابع خود پیوند نمی دهد.

می دانید، وب سایت ها.

به موتور جستجویی که حجم انبوهی از محتوا را از دیگران کپی می کند تا محتوای خود را بدون ارائه هیچ گونه اعتبار (لینک) بسازد، چه می نامید؟

من معتقدم که ما هنوز آن را سایت اسکراپر می نامیم.

یک توییت محبوب در سال 2014 در مورد اینکه گوگل یک سایت اسکراپر است، شاید امروز حتی بیشتر مرتبط باشد:

همانطور که تمام هوش مصنوعی را در اخبار نتایج جستجو هضم می کردم، نقل قول هاروی دنت از “شوالیه تاریکی” به ذهنم خطور کرد: “شما یا یک قهرمان می میرید، یا آنقدر زندگی می کنید که خود را تبهکار می کنید.”

حالا، این یک غرغر دیگر درباره شیطانی بودن گوگل نخواهد بود.

با این حال، گوگل در اینجا یک بازی ظریف انجام می دهد.

گلن گیب در توییتر این اقدام را “اقدام جنگی علیه ناشران” خواند. و او اشتباه نمی کند.

به مدت 24 سال، گوگل پاسخ پرسش‌ها را در قالب فهرستی از وب‌سایت‌ها (یا در چرخ و فلک یا فرمت SERP دیگر) ارائه کرده است.

و در طول این مدت، رفتار کاربر تغییر کرده است.

مردم به دنبال پاسخ های فوری هستند. ما همیشه نمی‌خواهیم در مقاله‌های 2500 کلمه‌ای بگذریم، وقتی به یک سؤال می‌توان در 2-3 جمله یا پاراگراف پاسخ داد. همه ما از اینکه مجبوریم از پشت داستان های حماسی که تقریباً قبل از همه محتوای دستور پخت هستند، عبور کنیم، شکایت کرده ایم.

گوگل به طور فزاینده‌ای این پاسخ‌ها را در قالب ویژگی‌های جستجوی خارج از نتایج ارگانیک – پانل‌های دانش، ساعت‌ها، ماشین‌حساب‌ها، امتیازات ورزشی و بسیاری موارد دیگر ارائه می‌کند.

واکنش گوگل با افزایش جستجوهای به اصطلاح صفر کلیک بلندتر شد.

اما اکنون ممکن است نتایج جستجوی لینک صفر داشته باشیم. واقعا؟

زمانی را به یاد می‌آورم که تکه‌های ویژه گوگل بسیاری از سئوکاران را عصبانی می‌کرد، زیرا آنها ترافیک وب‌سایت‌ها را «دزدیدند». وقتی گوگل شروع به نمایش زمان فعلی کرد، دیگران قبل از آن عصبانی بودند.

در آن زمان هیچ کدام از اینها به من مربوط نمی شد. پس از همه، شما نمی توانید کپی رایت زمان.

اگر کل مدل کسب و کار شما این بود که ترافیک ارگانیک را از گوگل به وب سایت شما هدایت کند تا به مردم بگویید ساعت چند است، شما یک مدل کسب و کار بسیار ناقص داشتید.

اما در اینجا، گوگل ممکن است وارد یک بازی خطرناک شود.

دوباره، برای دو دهه، وب‌سایت‌ها محتوای خود را به گوگل می‌رسانند، با این درک که می‌توانند کلیک‌ها (یا حداقل قابل مشاهده) را از معامله دریافت کنند.

اگر گوگل اساساً پاسخ‌ها را خلاصه می‌کند (یا بازنویسی می‌کند، یا هر چیزی که می‌خواهید آن را نام ببرید)، چه چیزی گوگل را از یک سایت خراش‌دهنده جدا می‌کند؟

یا فقط سرقت ادبی است؟

سرقت ادبی گوگل 800x495

رایان جونز چیز جالبی دارد تاپیک توییتر، که اساساً به این ایده “نه” می گوید. توجه داشته باشید:

  • «هیچ‌کدام از آنها مستقیماً متنی را از یک صفحه وب خاص دریافت نمی‌کنند – و ایده‌هایی که در این مثال‌ها ارائه می‌کنند، چیزهایی نیستند که کسی بتواند «مالک» یا «حق نسخه‌برداری» باشد.»

اما چه اتفاقی می افتد اگر ناشران و سازندگان از تغذیه محتوا به دستگاه هوش مصنوعی گوگل خودداری کنند؟ چه اتفاقی برای امپراتوری تبلیغاتی چند میلیارد دلاری گوگل می‌افتد که اکثریت آن با کسب درآمد از نتایج جستجوی پر از پیوندهای وب‌سایت‌ها ساخته شده است؟

امروز، مایکروسافت نسخه ChatGPT جستجوی Bing خود را پیش‌نمایش کرد. این شامل تعداد زیادی لینک و استناد به وب سایت هایی است که در آن پاسخ های خود را ایجاد کرده است.

Neeva، که در ژانویه هوش مصنوعی مولد گنجانیده شده است در نتایج جستجوی خود، نحوه پیوند دادن به منابع خود را کشف کرده است. You.com نیز همینطور است.

گوگل باید همین کار را انجام دهد.

همانطور که لیلی ری آن را پوشید توییتر، “هر موتور جستجوی دیگری متوجه شد که چگونه به منابع خود استناد کند، به جز موتوری که 90٪ سهم بازار داشت، آن را دریافت کرد.”





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *